Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:55

Hier valt het vocht vast houden mee. Wel iets, maar dat is eerder omdat ik zout eten altijd heel lekker vind als het warm is.

M'n enkel die nog herstellende is houd door dit weer wel veel meer vast. Die ziet er nu uit als of ik 2 keer m'n huidige gewicht heb...
O en de 13.000 stappen die ik vandaag gezet heb op werk en in OV helpen ook niet mee.

Morgen dagje met voetje omhoog bakken in de zon :).

Vanaf volgende week wil ik sporten in de sportschool weer gaan oppakken. Hopelijk gaat m'n gewicht dan ook weer wat naar beneden. Blijf nu zonder sporten op een plateau (top van de berg eigenlijk) hangen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:53

Hier een paar slechte eetdagen achter de rug. Heel veel slecht spul naar binnen gewerkt en me daar best ook wel rot over gevoeld (voel ik nog)... Hopelijk voldoende om die knop nu dan ook om te zetten en me weer netjes te gedragen ;) Gelukkig wel gewoon veel bewogen de afgelopen dagen. Daar compenseert het dan nog een beetje. De weegschaal viel gelukkig ook mee _/-\o_ Maar als ik dit te lang volhou, dan ga ik het wel terugzien ben ik bang. Dus, let's go :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:26

He Musli, dat soort dingen hoort er ook bij.

Wat bij mij toch wel helpt is ook die slechte dingen in Lifesum zetten. Van het weekend had ik bijvoorbeeld een borrelmiddagje met stokbrood en lekkers. Ik zat eigenlijk vol maar voelde me verplicht ook avond te eten. Toen ik alles invoerde zag ik dat ik qua kcal nog best oké zat. Ik heb toen het avondeten geskipt en onder de streep nog een prima resultaat behaald. Dat inzicht is soms toch wel heel fijn!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:35

Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook zeker alles ingevoerd. Alleen al om mezelf even bewust te maken van wat ik nou aan het doen was. Bijna 3000 kcal |o Dat moet dus echt wel anders 8)7

De dag ervoor bijna 2800 en daarvoor 2650. Ja, echt treurig -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:43

Goed dat je ervan bewust van bent. Dat is echt stap 1. En dit soort dingen hoort er echt bij. Het kan gewoon niet altijd goed gaan.

Als het maar lekker was :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:46

Is helemaal waar hoor @Roosch. Maar toch. Je wil het liever niet, haha.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:06

ClaudiaHS schreef:
Ik vind dat met kippenvleugels en drumsticks ook altijd zo lastig.
Als ik op de app drumsticks ingeef, dan komt hij met een xx aantal kcal per 100 gram, of per stuk.
Maar is dat dan met of zonder het bot.
Want het vlees wat er aan zit is 3x niks.
Ook bv een pak spekjes.
Dat weegt 300 gram. Ik bak ze uit en laat ze dan uitlekken op keukenpapier.
Dan blijft er een keer 80 gram over. Wat geef ik dan in ..

drumsticks durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar spekjes wel, daarbij zijn de kcal geldend voor het onbereide product (dus ongebakken gewogen). Bijvoorbeeld op de verpakking van rijst is dat ook zo :) Helaas wel :')

invoeren van de ''ongezonde'' dingen doe ik ook wel eens Roosch. Alleen daarbij ben ik wel altijd bang dat ik het supererg onderschat. Dat die paar handjes chips op de verjaardag gewoon 75 gram is bijvoorbeeld. Of in een restaurant salades ook al met olijfolie zijn aangemaakt en er klonten boter door de aardappelpuree gaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:15

Herkenbaar hoor Muesli. En voor mij helpt het invoeren qua bewustwording zeker, maar je moet je er ook niet enorm schuldig om gaan voelen. Analyseer wat de trigger is; en kijk of je daar wat mee kunt.
Wat voor mij een valkuil is dat ik dan de lat nog hoger ga leggen, van mezelf nog minder kcal mag eten en meer 'moet' bewegen. Daar kom je best een end mee op wilskracht, maar uiteindelijk is het niet duurzaam en als er ff iets niet klopt is de wilskracht even weg en heb je ineens 3000 kcal op. Of je hoofd gaat allemaal redenen bedenken waarom het nu wel mag (vakantie, druk op werk, feestmomentje etc). Terwijl in een normaal eetpatroon daar ook gewoon ruimte voor moet zijn. Ik probeer de druk nu bewust wat minder hoog te leggen voor mezelf, en hoop de excessen daardoor te vermijden en goed in beeld te hebben wat voor mij triggers zijn. Veel suikers eten betekent vaak dat ik daarin blijf hangen, daar moet ik me goed bewust van zijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:02

Ik denk dat het een overblijfsel is van de vakantie waarin meer gegeten werd, vooral ook suikers inderdaad. Dat is niet erg, maar merk nu dat het dus moeilijk is om daarvan terug te komen. Wil mezelf ook niks verbieden, maar er moet wel weer ergens een balans komen.

Gisteren was bijvoorbeeld gewoon echt eten om te eten. Had niet perse trek en had het zeker niet nodig. Hoe meer ik at, hoe meer ik trek kreeg in nog meer of nog wat anders :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:13

Het is zo jammer dat boven je caloriebudget eten zoveel makkelijker is dan er onder :\ ik zou echt zonder problemen 2500kcal+ per dag kunnen eten := en dan gaat het niet eens om voedingswaarde arm voedsel, dat zou ik ook prima aan gezonde dingen redden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:07

Echt hè, het is gemeen. Over calorie budgetten gesproken. Ik had op Lifesum een nieuw streefgewicht ingevoerd omdat ik het vorige had gehaald, maar nu mag ik volgens de app nog maar 1400 calorieën eten. Bij het vorige doel was het 1500 calorieën, en het doel scheelt maar 3 kg. Wat vinden jullie van 1400 calorieën? Persoonlijk vind ik dat best weinig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:25

Sharani schreef:
Echt hè, het is gemeen. Over calorie budgetten gesproken. Ik had op Lifesum een nieuw streefgewicht ingevoerd omdat ik het vorige had gehaald, maar nu mag ik volgens de app nog maar 1400 calorieën eten. Bij het vorige doel was het 1500 calorieën, en het doel scheelt maar 3 kg. Wat vinden jullie van 1400 calorieën? Persoonlijk vind ik dat best weinig.

Als je minder weegt, verbrand je minder. Dus opzich is het begrijpelijk dat je minder calorieën nodig hebt. Als jij nog steeds afvalt met die 1500kcal, zou ik dat gewoon lekker aanhouden :) en als je nog maar 3 kilo moet vanaf hier zou ik denk ik zelfs juist al langzaam aan gaan verhogen met dagelijks 50kcal extra en dat dan wekelijks verhogen. (Dus week 1: 1500kcal per dag, week 2: 1550kcal per dag etc.) Dan gaat het afvallen misschien ietsje trager maar werk je wel al langzaamaan richting je onderhoudscalorieën.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:27

Hoe snel heb je dat doel gehaald Sharani?
Ik zou gewoon min 1500 blijven doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:56

Ik zou zeker niet naar minder calorieën gaan als je met het aantal dat je nu eet nog blijft afvallen. En wat Snippergroen zegt: uiteindelijk ga je naar opbouwen :j

Hier vandaag tot nu toe helemaal prima :) Zit er goed in, da's fijn.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:42

ClaudiaHS schreef:
Hoe snel heb je dat doel gehaald Sharani?
Ik zou gewoon min 1500 blijven doen.

20 kg in ongeveer 6 maanden.

Ik vond 1400 calorieën ook wel erg weinig, hou het lekker op 1500 calorieën en ga binnenkort een beetje opbouwen zoals Snippergroen zegt en een tijdje geleden Gaucho ook al zei. Als ik heel actief ben geweest eet ik ook wel wat meer dan 1500 calorieën, dan neem ik vaak een extra kwarkje met fruit of zo.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:46

Dan zou ik het inderdaad zeker op minimaal 1500 houden.
20 kg in een half jaar is veel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:59

Je zou ook een poosje 1400 kunnen proberen, en zien hoe je je erbij voelt? Dan kun je altijd nog beslissen om op sportdagen of hele drukke dagen iets meer te eten..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:07

Afbeelding
:o

Dochter houdt hier poolparty met 10 kids.
Dus maar een lading patat en kroketten aan laten rukken haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:16

Dit plaatje zou verboden moeten worden in dit topic :D :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:18

Haha sorry.
Was wel lekker.
Straks buikpijn denk ik.
Halen eigenlijk nooit van de cafetaria.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:37

Moet kunnen toch af en toe @Claudia :D al energie genoeg vergaan met het feestje van je dochter waarschijnlijk...

Hier tot nu toe een prima dagje. Heb vanmiddag banaan/yoghurt ijssnackjes gemaakt. Daarnet een paar op. Waren lekker. Misschien vanavond nog een paar na het fietsen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:12

Genieten Claudia!
Wij hebben als we friet eten het uit de airfryer, dus als ik dan eens friet van de frituur eet is dat echt genieten en ook meestal buikpijn na afloop :') .

Hier ook een prima dagje, een lekkere salade gemaakt en een paar waterijsjes op. Toch fijn dat die dingen zo weinig calorieën bevatten. Vanmorgen vroeg gewandeld en op de fiets boodschappen wezen doen. Verder rustig aan gedaan.

Was het bij jullie een beetje te doen met de warmte?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:19

Wij ook altijd uit de airfryer.
Vandaar dat ik straks buikpijn verwacht :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:27

Ik ben lekker aan het zwemmen. Straks nog wat meloen als ik terug ben. Ook nog gebadmintond, best intensief bij deze warmte :D

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:16

Oeh Claudia wat lekker :9. Hoewel wij ook normaal gesproken airfryer patat eten is uit de snackbar toch wel veel lekkerder

Pff te veel kcal eten is idd veel makkelijker dan te weinig -O- Eigenlijk zouden de slechte dingen gewoon weinig kcal moeten bevatten en de goed dingen veel.

Wat zijn sommige van jullie nog goed aan het bewegen ondanks de warmte. Ik heb t vooral bij woon werken fietsen gehouden en me vandaag zelfs door manlief laten ophalen. Dit was dus de eerste keer dat ik dit gedaan heb omdat t te mooi weer was :+