3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:02

Laura, ik reageer ook zo als ik khd arm ga eten. Of ik word gewoon heel chagrijnig. Heb het een paar keer geprobeerd, maar het is niks voor mij. En als je plantaardig eet is het ook lastiger

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:05

Thnx voor de tips. Ik zat nu inderdaad nog in het begin, maar heb al eerder langduriger kha gegeten, dus ken de tips al, heb dus al heel veel gedronken en supplementen genomen. Ik weet dat het op den duur beter wordt, al weet ik van de vorige keer dat ik er wel wat last van blijf houden. Anyway, voor nu vroeg het gewoon te veel van me. Ik blijf overigens wel mijn koolhydraten beperken, maar niet meer zo dat ik in de buurt van ketose kom. Vind dat een redelijk makkelijke manier om mn kcal te beperken.

Dilan, chagrijnig was ik ook ja :+

Anyway, ik heb gisteren ff mezelf verwend met chips en schuimpjes, en we hebben bij de mcdonalds gegeten :o nu weer normaal.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:38

@Laura welke methode heb jij gevolgd? Ik vind t ook heel lastig hoor dus snap het volledig als je er weer mee stopt maar ik vind Grip op Koolhydraten veel beter dan bv Atkins omdat je wel fruit en wel redelijk wat khd binnen krijgt op een dag zonder de werking te verprutsen zeg maar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:46

Ik heb niet echt een methode gevolgd deze keer. Ik heb grip op koolhydraten wel eens gedaan een aantal weken, voelde me daarbij stukken beter, maar daar viel ik niet echt van af, en miste ook de andere voordelen, zoals geen honger hebben tussendoor. Was het dus ook niet echt voor me.

Vooralsnog is het enige wat echt gewerkt heeft voor me kleine aanpassingen maken in mn eetwijze die ik vol kan houden. Alleen vergt dat enorm veel doorzettingsvermogen en geduld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:05

Knap Laura als je het allemaal zo goed voor ogen hebt. Je weet zelf wat het beste werkt.
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat je last ondervind van het lijnen of gezond eten!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:17

Ja iets vinden dat echt werkt is moeilijk, ongeacht de methode. Je moet je vooral goed kunnen voelen idd. En dan minder last hebben van snacken tussendoor, om calorieën te beperken. Gezond eten zodat je voldoende binnen hebt. Maar niet teveel zodat je afvalt.
Heeft iemand de handleiding gezien van dat lijf van ons? :+

Voor khb ben ik zo een 3 maand heel streng geweest voor mezelf om mijn lichaam de kans te geven op vet te kunnen werken. Toen zag ik ook de grootste verschillen qua gewicht (water). Maar ben toen ook goed moe geweest voor een week. Voeding aanpassen hielp toen.

Hopelijk voel je je snel beter Laura. En groot gelijk om even te genieten!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:55

Wat jammer Laura dat GoK het voor jou ook niet deed. Ik val daar mooi op af en heb ook geen honger meer. Alleen ik vind het zo beperkt doordat ik zo'n lastige eter ben dat ik ook niet sta te springen om er weer mee te beginnen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:37

Thnx voor het meedenken meiden :)

Wij zijn net ff gezellig naar de bioscoop geweest met de kinderen, naar Corgi, super leuk! Daar hoorde wel wat popcorn bij (vind het al heel wat dat ik de m&m's heb laten staan :+ )
O: griekse yoghurt 5% met frambozen
T: kleine bak zoute popcorn
L: salade met geitenkaas en tomaat, beetje vinaigrette, 2 blokjes komijnenkaas
T: appel met kaneel denk ik
A: curry met kip en chineze roerbakgroenten, opscheplepel zilvervliesrijst
B: erg weinig, veel te vies weer om naar buiten te gaan :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:46

Zal ook weer even een lijstje posten. :)

Ben toch weer een poging aan het doen met intermittent fasting. Om zo hopelijk iets meer structuur in mn voeding te krijgen. :=

Lijstje va gisteren:
O: -
T: -
L: zoete aardappel uit de oven, spruitjes met wat chilisaus en vega schnitzel
T: orangefit proteineshake en een banaantje
A: vier boterhammen met quorn plakjes
T: alpro go on met kersen

Totaal 1340 kcal, had de dag ervoor nogal veel gegeten bij de all you can eat, dus kan geen kwaad :')

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:27

Ik had gister weer een afspraak bij de diëtist, het was super positief. Ze heeft me wel gewaarschuwd dat ik niet raar moet opkijken als het afvallen een beetje stagneert en ik heb nu een meetlint mee gekregen zodat ik mijn omvang bij kan houden. Mijn lijstje van gisteren:

Ö: 2 kiwi's, 1 peer en 1 sinaasappel gemalen in de blender en 150 ml aardbeien yoghurt.
T: een handje snoeptomaatjes
L: panini met groene pesto en gegrilde kipstukjes
A: 1,5 aardappel, kippenpoot uit de oven en een beetje jus wat van de kip af kwam en 2 opscheplepels spruiten.
T: halve gevulde koek. (oeps)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:31

Ik ben gek op intermittent fasting! Vooral als ik er een tijdje serieus mee bezig ben gaat het me heel makkelijk af.

Wat goed dat het zo positief was bij de diëtist Jasmijn, dat is altijd fijn om te horen! Lekker lijstje ook.

Hier gaat het heel goed (qua afvallen dan, haha), weer 1,3 kilo kwijt, dus dat betekent dat ik sinds half november 4 kilo kwijt ben. Dat is voor mijn doen best veel. Ik ga morgenochtend een vergelijkingsfoto maken, ben heel benieuwd!

Lijstje voor vandaag:
O: klein bakje volle yoghurt met zelfgemaakte granola
L: broodje pastrami met truffelmayo of broodje gerookte zalm met wasabimayo
T: twee sinaasappels
A: nog onduidelijk
T: blokje Tony's donkere melk

B: 4 km hardgelopen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:50

Jasmijn, kan idd dat het afvallen na een tijdje wat minder is. Wel heel fijn dat de diëtist positief was :D

Maanlicht, 4 kg is best veel :j

Ik blijf helaas steken tussen de 62 en 62,5 kg, dus IF gaat hopelijk ook daarbij helpen.

Vind wel dat het makkelijker is om te vasten dan om een beetje te eten en dan te wachten tot een volgende maaltijd

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:36

Ik zit nu op 62,5. Mijn ultieme doel is eigenlijk 57, maar misschien vind ik dat al te licht, vooral omdat ik nu veel sport. Op mijn lichtst was ik 52,5 kg en toen was er echt niets van me over. Toen sportte ik helemaal niet, behalve twee keer in de week een beetje paardrijden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:51

Maanlicht schreef:
Ik zit nu op 62,5. Mijn ultieme doel is eigenlijk 57, maar misschien vind ik dat al te licht, vooral omdat ik nu veel sport. Op mijn lichtst was ik 52,5 kg en toen was er echt niets van me over. Toen sportte ik helemaal niet, behalve twee keer in de week een beetje paardrijden.

Zoiets heb ik ook ooit gewogen. Heb nog fotos van 55 kg, vind ik niet echt mooi.

Wil nu naar de 59 toe, liefst voor mn vakantie in juni :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:03

Ik zat vorige week op 58.9 maar durf na een weekend carnaval niet op de weegschaal. Veel drank, weinig en slecht eten...

Morgen toch maar aan geloven.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:20

Hello, again!
Ik ben een tijd geleden gestopt met afvallen omdat ik een nieuwe baan begon en een beetje met mijn gezondheid in de knoop zat. Gelukkig is het nu weer relatief rustig op dat gebied en wil ik toch eigenlijk die laatste paar kg eraf.

Mijn laatste MFP Log was op 1 Augustus 2018 en toen woog ik 80kg, nu was dat gewicht vooral spieren omdat ik van Mei-Augustus een gemiddeld 40.000 stappen per dag nam en ook minstens 10 stallen uitdeed.

Op dit moment werk ik vooral op kantoor (wintertijd) en is mijn goal 8000 stappen per dag + workout.
Ik rijd 6 dagen per week en probeer veel pilates & thuisoefeningen te doen ivm constante slijmbeursontsteking in mijn heupen. Naar de sportschool met gewichten werken, stallen uitmesten, en fietsen/rennen is geen optie meer voor mij i.v.m. mijn gezondheid. Zwemmen zou ik kunnen proberen, maar dit is relatief lastig i.v.m. geen zwembad :+

Ik ben 1.76m en weeg nu 84kg. Ik wil op z'n minst terug naar 75kg omdat dit ook beter zal zijn voor mijn heupen. Iets waar ik wel rekening mee moet houden is dat mijn medicatie ervoor zorgt dat ik vocht vast houdt en niet makkelijk afval.

Mijn BMR is 1672.
Hier onder staat mijn lijstje van gisteren, dit is relatief on par met wat ik de afgelopen maanden heb gegeten.

Maandag
O: Chai thee & croissant met jam (normaal een meergranen boterham)
T: Kop koffie met 1 suiker & banaan
L: 2.5 slice zelfgemaakte pizza & 2 grote glazen water
T: Groene thee & een blikje spa rood
A: Groot glas water, zoete aardappel, groente mix & 1 worst
T: 2 koekjes, blikje cola light en een groot glas water
T: 1 stukje brood & groot glas water (beide voor medicijnen)

B: honden wandelen & fysio oefeningen

Iets waar ik veel moeite mee heb is dat ik om 5 uur thuis weg moet en dus eigenlijk altijd mijn boterham in de auto op eet (moet een uur rijden). Ik eet graag thuis ontbijt, maar ik vind ik het erg lastig om nóg eerder op te staan omdat ik nu al tijd te kort kom. Ik heb namelijk wel echt mijn 7/8 uur slaap nodig en als ik 's avonds geen energie heb om te koken dan besteld mijn vriend gewoon ergens eten...
Hij snapt wel dat ik gezond wil eten, maar hij werkt ook 60 uur weken en dan is de "healthy living" motivatie ook vaak ver te zoeken -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:17

Welkom terug :)

Snap dat met een 60 urige werkweek het erg makkelijk is om te bestellen.
Is mealpreppen misschien niet iets voor jullie? Dat deed ik toen ik nog single was, 5-6x per week in de sportschool stond, huishouden had, een paard moest verzorgen en een hond had die ook aandacht wilde. Ohja en een baan van 32-40 uur :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:08

Dilan, oeh heerlijk AYCE maar inderdaad kan een dagje rustigaan daarna meestal geen kwaad hihi

Jasmijn, geweldig dat je afspraak zo positief verlopen is, en meten is ook altijd handig want soms staat de weegschaal stil terwijl je wel degelijk cm's kwijtraakt.

Maanlicht, yeah 1,3 kilo eraf, super. Ik krijg trouwens trek van jouw lunch suggesties terwijl ik niet eens weet wat pastrami is maar met truffelmayo is het vast lekker haha. Ik hou van truffemayo <3

Vec, gewicht wat er op die manier aankomt is er meestal toch zo weer af ook, veel vocht waarschijnlijk ook, komt vast goed!

Snow_white, welkom terug! Mijn hemel 40.000 stappen op een dag, ik word al moe bij het idee hihi. Wel een hele overgang zeg van zoveel beweging naar een heel stuk minder! Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:13

Woops, heb al even niet meer gereageerd en best wat berichten gemist. := Zal vanaf nu proberen het een beetje beter te gaan bijhouden.

Heb even een paar mindere dagen achter de rug qua energie en eten. Ben erg moe en heb afgelopen dagen voor mijn doen erg veel deeg/brood gegeten, had ik al een hele tijd niet echt meer op. Vanaf vandaag weer echt lekker gezond, er staan nu ook eindelijk geen etentjes meer gepland. :D
Ben op werkdagen altijd aan het intermittend fasten, dus mijn "o/ontbijt" is pas na 12:00

O: Magere yoghurt met proteïnepoeder, omegamix en muesli
T: 10 ongezouten en ongebrandde noten (mix) en een appel
L: waarschijnlijk 2 rijstwafels met kalkoenfilet
T: een banaan
A: extra gevulde tomatensoep
T: eiwitshake of kwark

B: Heb een rondje gefietst en ga vanavond krachttraining doen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:03

Truffelmayo is echt mijn guilty pleasure, haha! Ik heb uiteindelijk voor de zalm gekozen. Vanavond eten we linzensoep, lekker een lichte maaltijd. Ik merk dat zware maaltijden me niet lekker vallen afgelopen dagen.

Zo, drukke mensen hier! 40.000 stappen per dag is echt veel! Dat heb ik nog nooit gehaald denk ik.

Net lijstje Dreamy!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:34

Alwiene schreef:
Snow_white, welkom terug! Mijn hemel 40.000 stappen op een dag, ik word al moe bij het idee hihi. Wel een hele overgang zeg van zoveel beweging naar een heel stuk minder! Succes!

Ik werkte op een grote eventing stal, dus op het gewone stalwerk na liep ik ook erg veel over cross-terreinen. Op een concours stond het allemaal erg veel uit elkaar, heb toen dus echt gewoon 66.000 stappen gezet. Kon 's avonds mijn benen echt niet meer bewegen :')
De overgang was erg lastig, kon het goed merken dat ik een paar weken stijf & futloos was ivm het vele zitten. Gelukkig kan ik in de zomer wel wat meer lopen op het werk (bouwvak).

Dilan93 schreef:
Snap dat met een 60 urige werkweek het erg makkelijk is om te bestellen.Is mealpreppen misschien niet iets voor jullie? Dat deed ik toen ik nog single was, 5-6x per week in de sportschool stond, huishouden had, een paard moest verzorgen en een hond had die ook aandacht wilde. Ohja en een baan van 32-40 uur

Mealpreppen doen we eigenlijk wel, maar ik heb nog niet helemaal mijn draai gevonden. Het is hier heel normaal om 2x per dag warm te eten, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Ook zijn wij beide vers van de uni, dus is het vooral in de winter een challenge om genoeg groente & fruit te eten zonder failliet te gaan :o
Bijvoorbeeld qua fruit eet ik op dit moment eigenlijk alleen banaan, diepvries bessen, en mandarijn/druiven als ze in de aanbieding zijn.

Hebben jullie trouwens nog tips voor ontbijt on-the-go?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:40

Bij ontbijt on the go denk ik al snel aan iets van een smoothie (gewoon je favo fruit/groenten) met havermout en eventueel melk/yoghurt/kwark erdoor ipv water om het vullender te maken :j
Je kunt ook een gezonde wrap maken met je favo groenten, kip en een lichte dressing erdoor.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:05

Mhmm, misschien kan ik dat inderdaad wel doen. Gewoon havermout heb ik in het verleden ook geprobeerd omdat veel mensen het erg vullend vonden, maar toen kreeg ik om 8 uur 's morgens al weer honger... :+

Het "probleem" dat ik met smoothies had is dat ik graag fruit eet. Ik ben bang dat als ik een smoothie + stuk fruit eet ik al snel veel suiker binnen krijg.

Wraps eet ik niet zo vaak, dan heb ik liever gewoon groente met gekruide kip zonder iets erbij. Al kan dat ook goed komen doordat de brood producten hier in het algemeen allemaal erg droog smaken :')
Het moet ook zeker 2 tot 3 weken liggen voordat er iets gaat beschimmelen...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:42

Wat ik nu 's ochtends vaak doe is gewoon wat fruit in de blender en daar gebroken lijnzaad door, dat vult best goed.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:03

Even snel mijn dag:
O: thee, bulletproof koffie
L: halve zelfgemaakte pizza.
T: Atkins bar
A: notenmix, lijnzaad, pijn en pompoenpitten, yoghurt, blauwe bessen.

B: fietstocht.
Moest eigenlijk een work out doen maar ben echt uitgeput. Heel slecht geslapen de voorbije 3-4nachten dus mijn lijf wil niet meer.
Gister ook frietjes gehad, gelukkig niet heel veel. Was sociaal. Maar gelukkig wel gezellig.