Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:56

Ik loop heel graag vroeg, met dat warme weer ben ik een paar keer met zonsopgang in het bos geweest (eerder mag niet). Heerlijk is dat!

Normaal ben ik op mijn vrije dagen rond 8 uur in het bos.
Vanmorgen ook op tijd in het bos en een fijne halve marathon getraild. Morgen nog een relaxed kort loopje met mijn vriend en dan rust tot zondag. Hopelijk kan ik me dan ultrarunner noemen :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:28

Ja meld me weer eens! *\o/*

Veel gebeurd hier, o.a de trailclub uitgegooid. :') Lekker boeiend. Na een dip weer stevig aan de train. Iedere zondag op pad met drie kerels, inclusief een italiaan die probleemloos 600hm in slechts 2km maakt (hele pittige klim) maar bijna op handen em voeten omlaag kruipt want dan is het ineens eng. :+
Ach we slepen elkaar er wel doorheen.

Ik ben en blijf traag, maar merk wel dat klimmen langzaamaan steeds beter gaat. Word weleens tijd. :)

Ik geniet van jullie foto's en verhalen, want meelezen doe ik heel trouw. :*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:41

De trailclub uitgegooid? Hoe krijg je dat voor elkaar :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:14

Binnen een jaar tijd tig oneerbare voorstellen en 4 dickpix. Dickpix nummer 4 heb ik in de groeps chat geplaatst en de tekst dat ik het spuugbeu ben.

Dat was het. :') De viespeuk ben ik en met meneer de machovoorzitter valt niet te praten, die zei dat ik naar hem toe had moeten komen. Dus dat deed ik, toen ik 3 dagen na mijn blokkering tóch nog een suggestief voorstel ontving.

Hem een screenshot gestuurd, en wat zei dat stuk hypocriet: dan blokkeer je die toch?
Ja dûh, daar kon ik ook wel opkomen. Maar ik kan moeilijk die hele club onopgevoede machos preventief blokkeren, nietwaar? Is zo lastig trainingem afspreken. :+

Nee hoor, weg daar en meteen. Ik brn tot 31/12 verzekerd, daar is gewoon voor betaald en daarma zie ik wel wat ik doe.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:39

Bijzondere club :=

Hier lekker 15km gelopen in volle zon, ging wel goed :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:43

Mooie foto’s poes!

Aparte club inderdaad palmera := toch weer lekker aan het lopen, ik vind het nog steeds knap hoor met al die hoogtemeters daar.

Ook hier lekker gelopen. Zondag was het een groot drama en had ik mijn schoenen zo aan de boom gehangen. Maar vandaag dan toch een heerlijk rondje gelopen, benen voelden ook weer goed en fris aan in plaats van de blokken beton van zondag :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:40

Die ben je liever kwijt dan rijk Palmera. Geef je groot gelijk dat je daar weg bent.

Mooie foto's poes!

En dat gevoel is heel erg herkenbaar ontherun. De ene dag gaat fluitend, de andere dag een stuk meer. Frustrerende is dat mijn tijden meestal nagenoeg gelijk zijn dus snap nooit hoe het kan :+
Zolang je gevoel maar goed is ofzoiets :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:47

Naja zoiets dus inderdaad. Zo enorm langzaam was ik zondag nou ook weer niet maar ik kreeg gewoon niet de ene voet voor de ander. En langzaam ben ik toch standaard eigenlijk wel :') Gek ja hoe dat gevoel zo enorm kan verschillen. Vandaag heb ik gewoon 40 minuten lang genoten <3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:56

0091 schreef:
Haha oké dat is duidelijk. _O-

Ik zorg meestal dat ik voor 6.45 uur terug ben. Dus als ik 10km wil lopen staat mn wekker 05.30 :j . Vind het heerlijk om mijn dag zo te starten en lekker helemaal alleen te zijn.
Op rustdagen doe ik trouwens hetzelfde maar dan doe ik een wandeling :=

Same here! Als ik thuiswerk gaat de wekker vaak om 5.30 om eerst een rondje te lopen. Loop dan vaak over de fietspaden hier met verlichting, daar is verser bijna niemand. Ik heb een rood lampje (zo'n klein fietsding) die ik vastmaak aan een elastiekje in mijn haar, daarmee ben ik goed zichtbaar :D Vind gezien worden heel belangrijk, zelf fiets ik veel en vind ik mensen op paden zonder verlichting echt verschrikkelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:16

Ik loop met zo’n tuigje met licht.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:30

Ik heb een hoofdlamp van Silva voor onze donkere Zweedse winters. Werkt echt superfijn en verlicht het hele pad. Al is dat in NL natuurlijk iets minder nodig als hier :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:52

Goh ik word vooral gezien maar zie zelf weinig idd. En om te rennen zijn voetpaden of fietspaden toch vaak onvoldoende verlicht. Jaja in België. Ik kijk er niet naar uit. Vind nooit routes die qua licht en veilig voelen voldoen :/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:18

Ik vermijd het zoveel mogelijk, rennen in het donker. Niks aan.
Maar ja, je komt er niet omheen komende tijd.
Ik heb meesta lichtjes om mijn armen en aan mijn schoen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:31

Ik heb die run light van decathlon, daarmee zie ik ook nog enigszins het pad voor me. En aangezien ik eigenlijk alleen door bebouwde kom loop, zeker in het donker, heb ik eigenlijk nooit last in het donker.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:13

Inderdaad, een heel bijzonder team was het. :+

Ontherun: die hoogtemeters horen er hier nou eenmaal bij. Daarom zal ik nooit jullie tijden halen op 10 en 21km.

En ook ik ben bekend met die dagen dat ik vleugels lijk te hebben en die dagen dat ik lood met zware remkracht in mijn schoenen heb zitten.

Ik heb een borstlamp van de decatlon. Geeft een zeer goed licht voor (weinig straat verlichting hier) en een fel rood knipperlicht op de rug eraan vast. Ben er erg tevreden over, ook al heb ik hem nog niet vaak gebruikt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:18

Ik wil wel meer hoogteverschil. Mijn schema wil dat ik regelmatig 400m lang bergop ga lopen, maar ik zou niet weten waar ik dat kan hier in de buurt.

Hardlopen in het donker vind ik heerlijk, al loop ik dan niet op wegen zonder stoep/fietspad. Heb een hele kerstboom aan lampjes waaruit ik kan kiezen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:22

Maar 400 meter bergopwaarts maken (een viaduct of beter nog zo'n brug over een breed kanaal/rivier) of echt 400 hoogtemeters in een ruk maken? Dat laatste is lastiger in NL....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:27

Dat eerste gelukkig, maar zulke stukken bergop vind ik hier ook niet. De enige hoogteverschillen zijn dijken in mijn buurt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:31

Dan is traplopen een hele mooie vervanger. Heb je een stadion, hoge flat, kerk, etcetera in de buurt? Gewoon een half uur trap op en af rennen is een uitmuntende training.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:01

Oh die 400 meter aan 1 stuk omhoog vind hier met gemak :+ ook niet altijd even fijn als je al een slak bent hoor :=

Dan hebben we dezelfde lamp palmera, ik ben er echt tevreden over. Die om je arm schuren mij altijd en deze merk ik niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:26

Hier ook datzelfde licht van decathlon. Ik loop vaak hier over de schapendijk, geen fietsers, nauwelijks wandelaars omdat het een privé stuk lijkt, maar is het niet.

Hoogtemeters train ik slechts 1x per maand, in de duinen van Schoorl. Diezelfde training pak ik veel soorten ondergrond mee. Nooit een goede tijd, altijd een goede training.

Vanmorgen heerlijk gelopen. Niet mijn beste tijd, maar zeker ook niet mijn slechtste. Heel erg op mijn hartslag gelet en minder op de snelheid. Zorgde ervoor dat ik echt veel makkelijker liep dan als ik het op gevoel doe.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:15

[quote="0091":banketstaaf]
Hoogtemeters train ik slechts 1x per maand, in de duinen van Schoorl. Diezelfde training pak ik veel soorten ondergrond mee. Nooit een goede tijd, altijd een goede training.
[/quote:banketstaaf]
Dit is dus heel herkenbaar. Rechtoe rechtaan op asfalt ben zelfs ik wat sneller, hoewel ik waarschijnlijk de meeste van jullie voor zal latem gaan. :+

Vanmiddag halfuurtje buikspieren, planken en squats en daarna een ronde van ongeveer 8km waarin ik wel ga kijken of ik mijn tijd kan verbeteren.
En dan morgen met de jongens rondrennen, die halen echt het onderste uit de kan bij me, dat zijn doorgaans ook hele goede trainingen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:04

Ik vind het ook heerlijk om s ochtends te lopen, geeft echt een kickstart aan de dag die komt, maar geraak ook moeilijk zo heel vroeg uit bed.
In het donker lopen vind ik af en toe wel iets hebben. Zo s ochtends in het donker langs op de rivierdijk is heerlijk, dat is gewoon asfalt of gravel, dus weinig kans op enkels omslaan. Dus dan zet ik zelfs vaak m'n lamp uit. Liefst nog vertrekken in het donker en dan de zon zien opkomen, dan kom je toch helemaal tot rust he! Heb ook zo'n lamp van de decathlon, echt heel handig.

Phoe amai speciale club Palmera, goed dat je daar weg bent! Lijkt wel of er enkel mannen aan hardlopen/trailrunnen doen daar op La Palma. Geen vrouwen daar om mee te lopen?

Hier is het ook heel plat. Ik merk het al als een straat enkele meters oploopt. Wel een paar hellingetjes die ik kan doen, maar doe dat eigenlijk veel te weinig.

0091 ik denk dat ik je nog niet welkom heb geheten hier, dus bij deze: welkom! Leuk dat je zo'n goed rondje had vandaag!

Astorga, wat voor schema volg je? Omdat er heuveltrainingen instaan terwijl je geen heuvels hebt, veronderstel ik dat het niet voor jou gemaakt is? Je kan eventueel op een loopband wel hellingen doen (ik vind dat saai, maar sommigen vinden dat wel leuk). Of anders die hellingen veranderen naar tempostijgingen (niet hetzelfde, maar dan gebruik je toch ook meer kracht).

Hier gisteren zo'n dag waarbij er lood met zware remkracht (zoals Palmera het zo mooi beschreef) in m'n schoenen zat. Het hardlopen staat zowiezo op een iets lager pitje momenteel, met het wegvallen van m'n marathondoel. M'n bekken lijkt wel zo goed als hersteld te zijn.

Morgen vertrek ik, met m'n man, voor een weekje naar Oostenrijk (Tirol). Beetje wandelen, trailrunnen en hoofd leegmaken. Het gaat waarschijnlijk wel heel slecht weer worden. Het plan was om te kamperen, maar we hebben nu toch maar een appartementje geboekt.

Supervixen alvast veel succes met je ultratrail zondag!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:54

Degene die in het donker lopen: lopen jullie dan alleen? Zo heel chill vind ik dat niet altijd...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:04

Ik loop altijd alleen Poes. Maar wat ik al zei, ik loop dus wel alleen door de bebouwde kom, niet door achteraf paadjes of de hei in het donker. Vorige woonplaats voelde ik me wel minder fijn dan hier merk nu, nog geen moment onveilig gevoeld hier in het jaar dat we er wonen.

Die zon zien opkomen is echt genieten Katharina <3 Maar dat lukt me dus vooral in de winter, dan komt ie niet zo belachelijk vroeg op _O- Wel fijn dat je bekken hersteld lijkt te zijn! En af en toe een kleine pauze is ook niet per se verkeerd.