Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:17

Wat een zware verhalen hier allemaal op een zondag middag :) Iedereen die een verlies heeft geleden, ik wens jullie veel sterkte. Mijn tijd moet nog komen dat ze allemaal wegvallen, ik ben gezegend tot nu toe wat dat betreft maar me er ook heel erg van bewust dat elk moment een verdrietig telefoontje zou kunnen komen. Ik hoop dat ik daar nog even op kan wachten.

Maar dan even iets anders, om deze zware verhalen even naar een luchtiger onderwerp te brengen.

Ik had gisteren het idee op gedaan om op het perceel wat we laatst gekocht hebben en nu het huis van aan het verbouwen zijn, misschien een theehuisje te gaan beginnen over een jaar ofzo.

Nu ben ik ook niet van de kinderen, goed opgevoed kan ik prima hebben, maar rennen, krijsen en overal aanzitten, dat moet ik niet (onopgevoed noemt men dat ook wel ;) )

Ik wil graag een ludieke tekst op de muur of een bordje waarop staat dat brave kinderen die netjes aan tafel zitten, best welkom zijn, maar dat bovenstaande, onopgevoed gedrag niet getolereerd wordt en de ouders dan ook gevraagd zal worden op te treden of te vertrekken.

Hebben jullie leuke suggesties, zodat ik niet elke keer de noord Hollandse directheid uit de kast hoef te trekken (ik woon straks in Brabant-grens Limburg), ik heb gemerkt dat ze mij daar niet altijd even goed kunnen handelen als ik een beetje geïrriteerd ben :+

Dan zal ik de leukste suggesties nog een keer testen in een mama topic, kijken hoe er daar op gereageerd wordt :9k

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:22

'Kinderen aangelijnd'...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:23

Sizzle schreef:
Ceyenne :oo
Dat klinkt haast als een slechte 1 april grap. Alsof hij nog beschikbaar moet zijn voor de ‚fok‘.
:=

Serieus! Hij had zelf al de keus gemaakt voor sterilisatie... adviesgesprekken en alles al achter de rug, maar mams kwam een dag voor de operatie er achter en heeft zo op hem in gepraat dat hij er uiteindelijk toch vanaf zag. Puur omdat hij geen zin had in al het gezeur :')

Magrathea, mijn broertje functioneert eigenlijk heel goed (is ook nog eens hoogbegaafd), maar kinderen wil hij gewoon niet (en imo terecht).

HopeMyDay, ik had het gewoon laten doen zonder het te vertellen. Zelf willen wij ook geen kinderen en dat heeft ze inmiddels geaccepteerd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:26

Majabeestje schreef:
'Kinderen aangelijnd'...

Had ik ook al bedacht, met een plek met haken. Mijn man kwam met een klittenband muur waar je je kinderen een pakje aan kunt trekken en ze aan de muur hangen.

Op de één of andere manier denk ik niet dat dit zo goed ontvangen zal worden :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:27

Bij ons was laatst ophef over een bordje bij een speeltuin waarop stond: kinderen tussen 12-13:30 rustig spelen.

Nog afgezien of dat nuttig is aangezien ze dat de eerste 6 jaar niet kunnen lezen, is de opvoedkundige commissie erbovenop gesprongen dat kinderen nou eenmaal geluid maken bij het spelen.

Misschien dus beter niet zo‘n bordje :D

Best wel heftig hoor Ceyenne. Heeft hij een relatie?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:27

Er heeft in dit topic een tekst gestaan van (volgens mij) een tuincentrum, dat waarschuwde loslopende en vervelende kinderen heel veel suiker te voeren :')
Ik weet hem alleen niet meer uit m'n hoofd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:30

Gevonden :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:31

Volgens mij was Imre laatst bij een restaurant waar ze een melding over kinderen hadden. Een nette, duidelijke melding die ook niet veel ruimte tot discussie over liet. Wil je het voor thuis Prairy of voor in een zaak/restaurant/etc?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:36

Oja, vooral die free kitten vond ik geniaal.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:41

In mijn (toekomstige) theehuis, aan de rand van ons 2ha grote perceel, waarvan ik verwacht dat er voornamelijk 40+ als klandizie zal zijn. Gewoon voor de zekerheid :)

Die van het circus vind ik erg grappig, de anderen ook, maar straks moet ik nog kittens (of puppies, heb ik hem ook weleens mee gezien) weggeven :+ En dat vind ik dan zielig voor de kittens :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:45

Even gezocht, deze plaatste Imre toen:

Afbeelding

Maar iets aan de muur kan natuurlijk ook :j Of een aanbindpaal buiten, dan kunnen ze mooi buiten zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:52

:')

Niet meer dan terecht , de wok in het dorp heeft een ballenbak en klimtoestel ver van de gasten in een afgesloten ruimte met glazen. Ideaal geen gegil van kinderen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:01

BarbaLala schreef:
[ [url=m/gXOVz6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/60IUgp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die laatste.... _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:04

Nette tekst inderdaad, maar denk eerder dat ik klachten van de ouders zal krijgen dat ze kunnen vertrekken dan van de andere gasten :+

Ik ga ook zeker niets voorzien voor kinderen, hooguit een kleurplaat, als ik dat al doe. Ze hebben nu toch allemaal al een mobieltje of tablet, daar kunnen ze ook mee spelen toch?

Oh en een paal hoef ik niet te zetten, huisje zou in een strook bos komen, genoeg bomen om ze aan te binden :j
Laatst bijgewerkt door Prairy op 13-05-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:06

Oh en nog veel meer leuke waarschuwingsbordjes! :D

Die gedragsregels van dat restaurant... Het is toch eigenlijk te erg voor woorden dat je zoiets moet opschrijven wat vroeger zo vanzelfsprekend was. :') Maar ik heb het ook wel vaker meegemaakt dat je geen normaal gesprek meer kan voeren met je tafelgenoot omdat dat er non stop schreeuwende kinderen rondrennen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:08

Loslopende kinderen worden aan de wolven (heb straks 2 honden die op wolven lijken) gevoerd, zal ook niet zo'n goed idee zijn?

Beetje roodkapje en de grote boze wolf ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:08

Wij hadden op onze uitnodiging voor de bruiloft een nette tekst staan dat we niets tegen kinderen hebben, maar onze dag alleen met volwassenen wilden delen.
Onze ouders waren ervan overtuigd dat er problemen van zouden komen, maar geen afmeldingen en ook geen kinderen gezien *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:12

Ik had vorige week een gesprek met klanten waar onverwachts een kind bij aanwezig was. Kind was hangerig, dreinerig en heel erg niet lekker, maar heeft geen kík gegeven. Heeft anderhalf uur bij moeders op schoot gezeten. Ik zag het al gebeuren dat ons gesprek er door bepaald zou worden, maar dit viel me alles mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:23

Prairy schreef:
Nette tekst inderdaad, maar denk eerder dat ik klachten van de ouders zal krijgen dat ze kunnen vertrekken dan van de andere gasten :+

Ik ga ook zeker niets voorzien voor kinderen, hooguit een kleurplaat, als ik dat al doe. Ze hebben nu toch allemaal al een mobieltje of tablet, daar kunnen ze ook mee spelen toch?

Oh en een paal hoef ik niet te zetten, huisje zou in een strook bos komen, genoeg bomen om ze aan te binden :j

Kleurplaat is wel een aanrader hoor. Kleine moeite (die dingen zijn bij honderden gratis te vinden op internet) en je hebt er zelf ook baat bij :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:24

Kleurplaten zijn geweldig, daar hoef je het geluid niet van uit te zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:30

En ook leuk voor volwassenen :j :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:32

Je kunt ze ook meteen als reclame gebruiken als je van die kleurplaat place mats neemt. Dan kun je ook je logo erop laten drukken bijvoorbeeld.

Ook bestaan er afwasbare kleurbare placemats, maar dan moet je ze duidelijk zien te maken dat ze ze niet meenemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:49

Een vriendin van mij heeft als foute hobby om de kinderen van vrienden en familie voor hun verjaardag speelgoed met heel veel geluid te geven. Leuk voor de ouders ook als je kind de hele dag op een mini drumstel of xylofoon loopt te jengelen :')
Het ergste was nog wel een brandweerwagen met megageluid. Ik had dat kreng al na 10 minuten het raam uit gesmeten :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:50

:') :') :') :') Dat is echt heel erg grappig... Voor jou ~~}>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:51

Doet me denken aan dat zingende Nijntjepopje wat mijn neefje had gekregen, die reageerde op elke trilling dus toen mijn zusje hem op het dashboard had gelegd hoorde je de hele tijd 'Nijntje, lief klein konijntje, Nijntje :)ddd" etc. :')