[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:40

Vind je look mooi Suus! Hou wel van dat matte.

Een Kaygee ook hele mooie look!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:10

Ik heb even een vraagje. Ik heb al meerdere primers geprobeerd en elke keer als ik er foundation overheen doe word hij juist "cakey" en gaat de foundation ophopen op plekjes. Wat ik me nu dus afvraag, moet je de primer eerst een tijd laten intrekken? Of hoe breng je die aan? Ik heb geen idee waarom het namelijk niet lukt..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:15

Ligt denk ik ook een beetje aan de primer die je gebruikt. Welke gebruik je? Ik vind tussen primers nog wel verschil zitten, alhoewel ik zelf eigenlijk nooit een primer gebruik (laksigheid :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:29

Kan ook aan de hoeveelheid primer die je gebruikt liggen.
Je moet echt een super dun laagje smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:33

Ik gebruik alleen primer op mijn ogen.. voor gezicht nog niet een fijne gevonden, heb nu een dagcreme en primer in één. Die vind ik op zich wel fijn, maar hij moet voor mijn gevoel wel helemaal intrekken

Afbeelding
Deze, die zag ik in Turkije staan en heb ik meegenomen om te proberen. (Was mn dagcreme vergeten mee te nemen toen :') en die was gelukkig bijna op :D )

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:34

Ik vind t ook lastig.. Gebruik of de nivea aftershave balm of de smashbox primerwater die werken voor mij wel
Maar de grootste truuk voor mij is heel dun aanbrengen en helemaal laten intrekken.. Siloconen primers werken voor mijn huid helemaal niet

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:38

Ik gebruikte eerste Nivea Aftershave Balm en die masseerde ik zo lang in totdat 'ie sticky werd, en daaroverheen dan mijn foundation. Heb nu een priming spray van Urban Decay en daarbij wacht ik tot 'ie droog is. Met andere primers masseerde ik het gewoon in tot mijn huid het opgenomen had.

Ligt het niet aan je foundation dat het er cakey uit ziet?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:41

Ik krijg steeds uitbraak van primers, mijn huid reageert daar echt niet fijn op helaas. Dus hier gewoon alleen foundation en blijft eigenlijk altijd gewoon de hele dag netjes zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:47

Denk dat je dan het beste een primer zonder siliconen kan gebruiken.
Is wel even zoeken trouwens, maar ze bestaan wel!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:50

Wat vind je van die primerwater van Smashbox suus? Dat zou ik ook nog wel willen proberen, heb ook al die olie geprobeerd, maar die is mij toch echt iets te vettig, daardoor schuift de foundation heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:52

Ik heb de primer water van Smashbox ook gehad.
Merkte geen enkel verschil heel eerlijk gezegd, net alsof je water op je gezicht sprayde.

Hij liet mijn make up niet langer zitten, vulde geen porieen, maakte oneffenheden niet glad en deed ook niks tegen het poederige.
Wat mij betreft dus zonde van het geld.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:04

Kan goed aan de laag liggen dan inderdaad. Ze zijn allemaal wel van siliconen. Ik heb ook een primer van smashbox geprobeerd en volgesmij was het daarbij ook. Maar ik ga het eens proberen om heel dun te smeren en in te masseren tot het erin is getrokken!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:06

Had mac ook niet een vloeibare prep+prime achtig product in sprayvorm? Iemand daar ervaring mee? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:20

Ik gebruik er een van Catrice en werkt prima. Ik doe het altijd voor ik mijn makeup doe, en begin daarna met wenkbrauwen en ogen voor ik foundation doe dus dan is het goed gedroogd.

Vandaag concert. Oranje is niet super duidelijk op de foto, lijkt zelfs eerder huidskleur maar is een beetje duochrome oranjebruin.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:12

Ik gebruik geen primer :n Heb een hele vettige huid maar nog nooit een primer gevonden die daar echt verschil in brengt, draag ook zo weinig foundation (heel dun laagje heel dun spul). Poeder dan liever een paar keer extra eigenlijk.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:42

Ik gebruik een anti redness primer van Etos eigen merk en zie wel wat verschil qua roodheid en foundation trekt niet echt in de rimpeltjes etc. Maar geen wereld van verschil. Nivea aftershave balm reageert mijn huid op.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:44

Emmaa_ schreef:
Ik gebruik geen primer :n Heb een hele vettige huid maar nog nooit een primer gevonden die daar echt verschil in brengt, draag ook zo weinig foundation (heel dun laagje heel dun spul). Poeder dan liever een paar keer extra eigenlijk.

Ik heb de tip.

Had...

De Kiko mat base primer. Helaas is ie nu wel uit het assortiment. Maar die vult de kraters in mijn gezicht op en houdt mij ook echt mat.

De beste settingspray voor een vette huid is voor mij nu de Maybeline. Voorheen gebruikte ik de DeSlick maar de Maybeline doet het veel beter en voelt na een hele dag nog steeds 'poederig'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:45

Ben jij ook echt zo'n discobal? Als ik niet om de drie uur een laag poeder over m'n gezicht heen waai lijkt het net alsof ik heb gedoucht in frituurolie 's morgens, niet te doen. Hoop dat het straks van de winter weer wat wegtrekt. Gebruik nu in ieder geval al een paar maanden geen dagcreme meer omdat het er gewoon alleen maar erger van wordt.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:47

Emmaa_ schreef:
Ben jij ook echt zo'n discobal? Als ik niet om de drie uur een laag poeder over m'n gezicht heen waai lijkt het net alsof ik heb gedoucht in frituurolie 's morgens, niet te doen. Hoop dat het straks van de winter weer wat wegtrekt. Gebruik nu in ieder geval al een paar maanden geen dagcreme meer omdat het er gewoon alleen maar erger van wordt.

Eindelijk weet ik hoe ik mijn vette voorhoofd moet omschrijven :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:25

Emmaa_ schreef:

Pb, met foto's. :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:37

Rena100 schreef:
Wat vind je van die primerwater van Smashbox suus? Dat zou ik ook nog wel willen proberen, heb ook al die olie geprobeerd, maar die is mij toch echt iets te vettig, daardoor schuift de foundation heel erg.

Hij laat mn foundation langer zitten maar verder doet ie niets voor mij.. Vult niets op

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:08

Shizzel schreef:
Ik gebruik er een van Catrice en werkt prima. Ik doe het altijd voor ik mijn makeup doe, en begin daarna met wenkbrauwen en ogen voor ik foundation doe dus dan is het goed gedroogd.

Vandaag concert. Oranje is niet super duidelijk op de foto, lijkt zelfs eerder huidskleur maar is een beetje duochrome oranjebruin.
re
[ [url=m/JVr61p.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/St9s6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperd <3 mooie look, jammer dat de kleuren wegvallen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:50

Mooie looks weer!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:55

Mag ik jullie wat vragen?
Waar kan ik het beste anastacia bestellen? Ik wil graag het renaissance pallet bestellen maar de NL webshop die ik vond heeft ze niet meer.

Misschien hebben jullie tips?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:29

Shizzel, echt waar jou (oog)looks zijn altijd te gaaf!!! <3
Met wat voor oogschaduw doe je dat vooral?

Weten jullie toevallig ook nog wat mooie oogschaduw palettes te noemen die niet duurder zijn dan 25 euro? :D