[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:28

Wie zou mij willen helpen met welke haarkleur bij mij past??
Ik twijfel tussen rood en bruin.
Foto stuur ik liever via pb.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:43

Kwal schreef:
Wauw dat Olaplex begint me steeds meer aan te spreken! Hoe veel kost dat? En heb ik begrepen uit alle berichten dat ze dat vooral bij Salon B enzo doen?

Ik betaalde 45 euro voor een behandeling en een flesje voor thuis :) bij de Cosmo Hairstyling.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:28

Ik vind het na altijd prachtig eruit zien van olaplex en ik zeg ook niet dat het niet werkt.. maar ik vind het altijd een vertekenend beeld. Als ik naar de kapper ga was ik het van te voren en doe er niks in dus is mijn haar automatish pluiziger en fluffier ( heb pluis van mn zelf) Als je bij de kapper bent en hun fohnen het met een borstel en doen er bv serum etc in... tuurlijk is het dan gladder en zachter. Heb wel eens mijn haar laten bleken ze hadden het voor me gefohnt en gestylt was prachtig en zacht.. een keer douchen en het was net stro terwijl ik dezelfde shampoo had, dus zelf vind ik het altijd vertekenen hoe haar eruit ziet bij een voor en na bij de kapper, zou zelf liever resultaat zien na een wasbeurt thuis om echt te kunnen inschatten of olaplex het waard is. Overgens is olaplex geen red middel op YouTube staat iemand die heel veel afgebroken haar heeft ondanks de olaplex, ik zeg niet dat olaplex niet werkt maar ben bang dat mensen het limiet van hun haar gaan opzoeken net als die youtuber omdat er olaplex gebruikt word, dus wees please voorzichtig het is geen wondermiddel maar een hulpmiddel.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:46

Klopt wat je zegt over het hulpmiddel ja, je moet niet expres je haar nu gaan overbelasten (of meer dan normaal), omdat je denkt dat Olaplex het weer fixt. Bij de foto van mijn haar, de foto's onderin zonder krul zijn enkel met een beetje föhnen, bij die met krullen was het wel nog opgeleukt met krullen en een spulletje erin :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:13

Aangezien mijn haar bij elke borstelbeurt ongeveer voor de helft uitvalt zit ik er wel aan te denken om voor een Olaplex behandeling te gaan. Het is dat of een keratine behandeling, moet ik dus even over babbelen met mijn kapster

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:31

Jennifuur schreef:
Ik had beloofd om de foto's van m'n Olaplexbehandeling te laten zien, zodra deze online kwamen!

Boven is voor, onder is na. Uiteraard zijn die krullen er niet uit zichzelf ingekomen :+ maar het werd er zo lekker glad van![ [url=m/4c33Mz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, dat is mooi geworden!

Mag ik vragen hoeveel zoiets ongeveer kost?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:36

Jennifuur schreef:
Kwal schreef:
Wauw dat Olaplex begint me steeds meer aan te spreken! Hoe veel kost dat? En heb ik begrepen uit alle berichten dat ze dat vooral bij Salon B enzo doen?

Ik betaalde 45 euro voor een behandeling en een flesje voor thuis :) bij de Cosmo Hairstyling.

Hierboven staat het voor je Smileyy! :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:49

Emmaa_ schreef:
Aangezien mijn haar bij elke borstelbeurt ongeveer voor de helft uitvalt zit ik er wel aan te denken om voor een Olaplex behandeling te gaan. Het is dat of een keratine behandeling, moet ik dus even over babbelen met mijn kapster

Stille meelezer hier.
Wat is het verschil tussen een Olaplex behandeling of een keratine behandeling?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:32

Hoi, ik had een vraagje. Ik wil graag mijn haar kleuren met een kleurspoeling, welke raden jullie aan? Het is belangrijk dat hij er wel weer uit gaat en niet permanent blijft zitten, zijn er mensen hier die ervaring hebben met casting creme gloss?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:52

Helemaal eruit of? Want dan kun je beter ook geen semi-permanent oid gebruiken.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:08

Klein beetje mag blijven zitten maar wil het liefst dat het wel eruit gaat voor het grootste gedeelte. Ik ben van plan het 1 of 2 tinten donkerder te doen naar bruin (haar is nu middenblond) en als het bevalt misschien permanent, als het niet bevalt zou het fijn zijn als het niet bruin blijft.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:25

Je kan je haren ook ontkleuren! Bij de Kruidvat heb je pakjes die permanente verf uit je haar halen, heb dat al een paar keer gebruikt en het beschadigt mijn haar niet. Vind je het niks, dan gooi je dat gewoon er overheen.

Ikzelf ga altijd voor permanent, het vervaagt bij mij nooit mooi dus dan maar liever iets meer risico nemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:37

Bij mij vervaagt semi permanent minder snel dan permanent :') En het is een stuk gezonder.... ik heb mijn keuze gemaakt iig :D

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:54

Ik heb gisteren mijn hoogblonde haar laten verven met een kleurspoeling naar grijs. Alleen vind ik 't nu al niet meer mooi haha, hoe krijg ik het er "sneller" uit?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:13

Die ontkleuring he? Is dat een soort blonderen of haalt het echt de kleur weg? Dat je weer je eigen haarkleur hebt? En welke kleurspoeling raden jullie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:16

Nee het is geen blondeermiddel, het is gewoon e verf uit je haar halen. Al moet ik zeggen dat het lang niet in alle gevallen werkt en dat het er soms een beetje gek uit komt te zien. Zou er voor de zekerheid rekening mee houden dat je het meerdere keren moet herhalen. En het stinkt enorm.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:20

Nee dat kruidvatspul is geen bleek, alleen omdat vrijwel alle verf onder de donkere kleur je haar toch bleekt (anders blijft de kleur niet zitten) kan het er wel lichter onder vandaan komen dan je eigen haarkleur.

Ik heb het gebruikt met 3cm uitgroei en m'n uitgroei is gewoon exact dezelfde kleur gebleven als het al was. Daar is niks mee gebeurt. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:27

Nee precies. Op de verpakking staat dat dat middel ervoor zorgt dat de 'bolletjes' verf in je haarschubben krimpen en dus eruit gewassen kunnen worden. Dat is eigenlijk alles wat het doet. Belangrijk is dus dat je ABSOLUUT niks van siliconen oid gebruikt. Dus geen shampoo met siliconen gebruiken, geen cremespoeling en geen serum oid. Gewoon goedkope shampoo zegmaar. Als je haar dan droog is kan je het gebruiken.

Wanneer je iets met siliconen gebruikt vooraf kan het idd gek gaan uitzien.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:04

En wat is vooraf? Een week? Een maand?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:05

liliekska schreef:
En wat is vooraf? Een week? Een maand?

Nee hahaha, gewoon de laatste wasbeurt. Dus je kan zegmaar gewoon goedkope shampoo kopen, je haren wassen, drogen en dan dat spul gebruiken. Ik had namelijk gewoon goedkope shampoo gebruikt maar uit automatisme serum gebruikt, toen werkte het niet -O-

Maar heb dit al vaker gebruikt en als je gewoon geen siliconen in je haren hebt werkt het op geverfd haar(dus niet gebleekt haar, maar dat is niet van toepassing bij jou).

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:23

En dat was voor een spoeling of voor permanent? Want dan ga ik misschien toch maar permanent proberen als ik de verhalen over spoeling zo hoor..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:31

liliekska schreef:
En dat was voor een spoeling of voor permanent? Want dan ga ik misschien toch maar permanent proberen als ik de verhalen over spoeling zo hoor..

Ik gebruik alleen permanent verf, dus permanent inderdaad ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:18

Tillie20 schreef:
Nee hahaha, gewoon de laatste wasbeurt. Dus je kan zegmaar gewoon goedkope shampoo kopen, je haren wassen, drogen en dan dat spul gebruiken. Ik had namelijk gewoon goedkope shampoo gebruikt maar uit automatisme serum gebruikt, toen werkte het niet -O-

Maar heb dit al vaker gebruikt en als je gewoon geen siliconen in je haren hebt werkt het op geverfd haar(dus niet gebleekt haar, maar dat is niet van toepassing bij jou).

Hier wil ik even op inhaken. Welke goedkope shampoo bevat volgens jou dan geen siliconen? Ik heb hier een best onderzoek naar gedaan, maar nog geen enkele shampoo kunnen vinden die écht geen siliconen bevat. Behalve blokken natuurlijke zeep.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:36

Tillie20 schreef:
Je kan je haren ook ontkleuren! Bij de Kruidvat heb je pakjes die permanente verf uit je haar halen, heb dat al een paar keer gebruikt en het beschadigt mijn haar niet. Vind je het niks, dan gooi je dat gewoon er overheen.

Ikzelf ga altijd voor permanent, het vervaagt bij mij nooit mooi dus dan maar liever iets meer risico nemen ;)

Tillie20 schreef:
Nee precies. Op de verpakking staat dat dat middel ervoor zorgt dat de 'bolletjes' verf in je haarschubben krimpen en dus eruit gewassen kunnen worden. Dat is eigenlijk alles wat het doet. Belangrijk is dus dat je ABSOLUUT niks van siliconen oid gebruikt. Dus geen shampoo met siliconen gebruiken, geen cremespoeling en geen serum oid. Gewoon goedkope shampoo zegmaar. Als je haar dan droog is kan je het gebruiken.

Wanneer je iets met siliconen gebruikt vooraf kan het idd gek gaan uitzien.

Waar je het over hebt is color remover, geen ontkleuring. ;)
Afbeelding

Color remover stript de verfmoleculen van je haren, terwijl ontkleuring je haar letterlijk kleurloos en heel licht maakt (wat je haar heel erg droog en kapot kan maken). Color remover werkt bij sommigen goed, maar het hangt allemaal af van je verfgeschiedenis. Als je blond bent en je hebt je haren 5x bruin of zwart geverfd, dan ga je het zo nooit weer echt blond krijgen met alleen color remover.

En color remover werkt ook niet om van licht terug naar donker te gaan, aangezien lichter altijd gelijk staat aan bleken en dat altijd permanent is.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:38

Dus Color remover werkt alleen op permanent? En met 1x verfen zou het nog wel werken toch?