[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:47

Fijn om te horen, nog niet natuurlijk bevallen maar eerste bevalling is de baarmoedermond wel open geweest dus dat zal wel veel schelen denk ik.

Menstruatie voel ik sinds mijn eerste zwangerschap helemaal niets meer van dus als dat wat heviger wordt is niet erg, valt mee te leven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:56

Phoya schreef:
KimD schreef:
Ik ga hier ook even mijn vraag stellen, mijn spiraal gaat 'van de datum' binnenkort en moet dus een nieuwe. Nu heb ik de Mirena en ben daar tevreden over, maar ik hoor ook goede dingen over de T-safe, mensen met ervaring hier?

Ik heb de T-safe. Zeer tevreden. Jij wilt geen koper vanwege de menstruaties?

Inderdaad, vanwege menstruatie valt se koper dan af.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:51

Lieve bokkers,

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.
Ik slik mijn pil meestal door ( in overleg met de dokter ) en zodra ik voel/vind dat het weer eens 'tijd' is las ik een stopweek in.

Nu was ik van plan om dat na deze strip te doen ( Zat net over de helft ) Tot ik zag dat ik deze een dag vergeten was.
Daar ik toch al ziek was bedacht ik me dat ik net zo goed gelijk kon stoppen, dan heb ik het maar gehad. Dan hou ik deze strip als 'reserve'.

Nu is mijn vraag, kan dit eigenlijk kwaad?
Als ik gewoon weer verder ga met een nieuwe strip na mijn stopweek, ben ik dan wel gewoon beschermd tegen zwangerschap? Of werkt het zo niet als je midden in een strip af breekt? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:58

Als je hem hiervoor een tijdje doorgeslikt hebt dan kan dat geen kwaad nee :) Let wel op dat je hierna dan minimaal weer een volledige strip slikt voordat je weer een stopweek inlast.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:10

Mars schreef:
Als je hem hiervoor een tijdje doorgeslikt hebt dan kan dat geen kwaad nee :) Let wel op dat je hierna dan minimaal weer een volledige strip slikt voordat je weer een stopweek inlast.

Super, bedankt voor je reactie :)
Ja meestal slik ik minimaal 2 en max 4 strips achter elkaar door..
Dus dan moet het helemaal goed komen. :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:33

maakt niet uit waar je in een strip stop als je minimaal 1 volledige al correct genomen hebt.
uitz: 3-fase pillen, gezien daar niet elke pil identiek is qua samenstelling

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:23

nikilover schreef:
Mars schreef:

Super, bedankt voor je reactie :)
Ja meestal slik ik minimaal 2 en max 4 strips achter elkaar door..
Dus dan moet het helemaal goed komen. :D

Jup dan zit je inderdaad goed!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:01

Nayomie schreef:
Emmaa_ schreef:
Het kan wel, maar ik zou er rekening mee houden dat je HA je niet zo snel over gaat zetten op een andere pil. Kan heel goed zijn dat je wat meer gewenningstijd nodig hebt en dat het daarna wel prima gaat. Zou in ieder geval even bellen voor advies, want als je echt last hebt van de bijwerkingen dan zou het zomaar kunnen dat je niet goed reageert op een bestandsdeel van de pil.

Ja gewenningstijd was me ook verteld. Van meest voorkomende klachten heb ik dan weer geen last van. Maar mn hele gezicht zit onder de acne, stemming daalt gigantisch en constant bloedingen. Ik ga sowieso morgen even bellen voor informatie :)

Net een lage dosis opgehaald, ben benieuwd of de klachten dan minder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:07

Wat voor pil had je eerst en waar ben je nu op overgezet?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:41

Microgynon 30, ben nu op 20 gezet met wat touwtrek gedoe bij de huisarts :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:32

Meiden, heeft iemand ervaring met de Yaz 24+4 pil? Ik heb er echt horror verhalen over gelezen.. :( de gynacaloog zei juist dat het een fijne lichte pil was en ze er weinig klachten van terughoort bij mensen. Ik heb de pil al een paar weken in huis maar durf niet te beginnen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:07

Ik ben zowel deze maand als vorige maand maar 1 dag ongesteld geweest, kan dit kwaad of iets? Was vorige maand net als nu maar 1 keer vloeien en daarna lege tampons.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:32

Ben je aan de pil? Het gebeurt wel eens dat menstruatie veel minder wordt of zelfs wegblijft. Ik had na een tijd pil slikken ook maar heel weinig (ook dag of 1 a 2).

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:42

SimoneeM schreef:
Ben je aan de pil? Het gebeurt wel eens dat menstruatie veel minder wordt of zelfs wegblijft. Ik had na een tijd pil slikken ook maar heel weinig (ook dag of 1 a 2).

Zit al 5 jaar aan de pil, heb daarvoor gewoon 3/4 dagen menstruatie gehad en sinds twee maanden ineens 1 dag.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:45

SavannahNx schreef:
SimoneeM schreef:

Zit al 5 jaar aan de pil, heb daarvoor gewoon 3/4 dagen menstruatie gehad en sinds twee maanden ineens 1 dag.

Had ik ook. Kan dus in principe wel. Maar goed, vertrouw je het niet kun je altijd een testje doen/ha contacteren voor info :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:05

Oke thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:06

Zo typisch dit :') Ik heb m'n implanon in december laten zetten, de huisarts zei toen dat als ik na een half jaar nog niet ongesteld was geworden, ik het waarschijnlijk ook niet meer zou worden. Dus ik al een klein feestje gevierd en wat besluit mijn lichaam vandaag? Om te gaan bloeden -O-

Tot nu toe zijn de krampen en het bloedverlies echt een stuuuuk minder dan aan de pil maar nog steeds wel aanwezig. Mweh.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:35

Emma: wees blij. Ik ben 6 maanden nonstop ongesteld geweest :+
Bij mij is hij er inmiddels uit.

StillAngel schreef:
Meiden, heeft iemand ervaring met de Yaz 24+4 pil? Ik heb er echt horror verhalen over gelezen.. :( de gynacaloog zei juist dat het een fijne lichte pil was en ze er weinig klachten van terughoort bij mensen. Ik heb de pil al een paar weken in huis maar durf niet te beginnen.

Deze heb ik jaren geslikt. Ik kreeg uiteindelijk wel mijn gebruikelijke klacht (vlakke emoties), maar dit duurde lang. Ik vond het een fijne pil :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:35

Super bedankt voor het reageren Amanda! Door het internet lijkt het of je spontaan neervalt als je je eerste pilletje neemt.. haha. Ik heb die vlakke emoties ook gekregen met microgynon maar dat was een vrij zware pil.. ben benieuwd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:17

StillAngel schreef:
Super bedankt voor het reageren Amanda! Door het internet lijkt het of je spontaan neervalt als je je eerste pilletje neemt.. haha. Ik heb die vlakke emoties ook gekregen met microgynon maar dat was een vrij zware pil.. ben benieuwd!

Op internet vind je vaak alleen negatieve recensies :)
Welke microgynon had je?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:40

Microgynon vond ik zo'n rotpil. Zoveel nare bijwerkingen en ik was ook helemaal niet meer mezelf.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:59

Phoya schreef:
Microgynon vond ik zo'n rotpil. Zoveel nare bijwerkingen en ik was ook helemaal niet meer mezelf.

Ook voor jou de vraag, welke microgynon had je? En welke/wat heb je nu? Had bij de 30 echt nare bijwerkingen, en hoop dat het met de 20 beter wordt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:53

Heb jaren microgynon 30 en daarna Nora 30 genomen met 1x een stog van 5maanden en kan niet zeggen dat ik veel verschil merkte...
Mijn emoties en libido schommelde veel feller met Hoe mijn relatie ging dan wel of geen pil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:16

Ik heb ook jarenlang de microgynon 30 geslikt en dat is eigenlijk de enige pil waar ik het echt goed op deed. Mijn verzekering heeft die er toen uit gegooid dus ben overgestapt naar generische merken en daar heb ik eigenlijk altijd mee lopen kwakkelen, tot ik besloot om te stoppen en er een implanon in te laten jassen. Uiteindelijk had ik wel weer terug kunnen gaan naar de microgynon 30, maar die bleef aanzienlijk duurder dan de generische merken en ik wou naar anticonceptie met meer gebruiksgemak.

Ik had gehoopt dat ik alleen wat aan het spotten was maar het lijkt er nu toch op dat ik gewoon ongesteld ben. Wel lichte bloeding, loop absoluut niet zo leeg als dat ik eerder deed. Ergens lijkt het me fijn als ik elke maand wel een vorm van een cyclus heb, maar ik zou er ook geen problemen mee hebben als dit eenmalig is en ik straks gewoon weer stop -O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:03

Ik heb hier een vraag. Op woensdag 14 juni is mijn koperspiraal gezet. Mijn huisarts zei dat ik er 3 dagen last van kon hebben en dat het daarna over zou moeten zijn (naast mogelijk ergere ongesteldheid), nu had ik er weinig last van maar heb ik wel in mijn achterhoofd gehouden dat ik er last van kan krijgen nog omdat ik dat veel lees overal. Nu is het dus 3 weken geleden gezet en ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik erg pijnlijke krampen kreeg. Meestal word ik laat ongesteld (ongeveer 30 tot 32 dagen), maar met 28 dagen zou ik op de komende 11 richting mijn ongesteldheid gaan.
Maar deze krampen had ik een week geleden al en wijd ik dus (nog) niet aan mijn ongesteldheid. Zoals het er nu op lijkt krijg ik telkens last na een inspanning. Eerst was het na de seks opeens erg pijnlijk, nu had ik woensdag na flink wat kilometers paardrijden en fietsen naar huis dat ik toch best creperend op de bank lag, in de loop van de avond werd het minder. Gisteravond ben ik van de bushalte naar huis gerend wegens regen en kreeg ik gelijk wat krampen en wat bloedverlies. Nu net gesnoeid en een paar keer de container aangestampt en merk ik het toch wel.
Het voelt niet zo zeer alsof er iets fout is. Maar ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen?
Als het erger wordt ga ik absoluut naar de huisarts, ik heb sowieso een controle over een paar weken.

Ik zit er vooral mee dat ik de 24ste richting hongarije ga naar een festival, oftewel veel dansen, en mag toch hopen dat ik niet na iedere inspanning weer lig te creperen. :')
Een beetje krampen in het begin vind ik wel oké, zolang het wel 'normaal' blijft.