Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauraennala schreef:Ik vind het op de stadsfiets momenteel al een uitdaging buiten
XxLMMxX schreef:Hoi, Ik ben nieuw hier. Ik heb namelijk sinds ik een scootertje kreeg op mijn zestiende (10 jaar geleden), geen fiets meer aangeraakt.
Nu woon ik sinds een aantal maanden in de natuur en het fietsen begint me onwijs te trekken!
Ik wil dus tot aanschaf van een fiets overgaan zodra ik een beetje heb kunnen sparen. Ik weet alleen dat als ik met een sport start, ik wel goed materiaal wil.
Van een marktplaats stadsfiets is de lol snel af bij mij.
Maar wat voor fiets?
Zowel mountainbiken als toertochtjes over het asfalt wil ik graag. En twee fietsen aanschaffen gaat een beetje ver haha. Nu vertelde een kennis van me laatst dat er ook fietsen zijn die beiden kunnen. Waarmee je dus inderdaad op allerlei terreinen kan rijden. Maar waarmee je ook lange afstanden op snelheid op het asfalt mee af kan leggen. Hij zei: een topsporter zal je er niet mee worden. Dan kan je beter of een wielrenfiets, of een mountainbike aanschaffen. Geen gecombineerde fiets. Maar mijn doel is recreatief een beetje genieten. Dus lijkt dit me wel wat. Alleen nu is de vraag: hoe heet zo’n fiets? Weten jullie wat voor fiets er bedoelt wordt?
En hebben jullie evt tips voor de aanschaf voor een fiets voor mij? Een fijn startersmodel ofzo.
scooby09 schreef:Wat leeeuk! En ideaal dat je 'm op proef mocht. Dat heb ik ook met mijn fiets gehad, dan kun je toch wat beter voelen dan met een kort rondje om de winkel, he. Ben benieuwd of dit hem voor je wordt, veel plezier!Nu heb ik dit weekend om te testen een hele mooie Trek Silque s Maar dat fietst even stuk beter dan de mijne zeg Echt heerlijk.
Morgen ook nog maar rondje doen.
XxLMMxX schreef:Hoi, Ik ben nieuw hier. Ik heb namelijk sinds ik een scootertje kreeg op mijn zestiende (10 jaar geleden), geen fiets meer aangeraakt.
Nu woon ik sinds een aantal maanden in de natuur en het fietsen begint me onwijs te trekken!
Ik wil dus tot aanschaf van een fiets overgaan zodra ik een beetje heb kunnen sparen. Ik weet alleen dat als ik met een sport start, ik wel goed materiaal wil.
Van een marktplaats stadsfiets is de lol snel af bij mij.
Maar wat voor fiets?
Zowel mountainbiken als toertochtjes over het asfalt wil ik graag. En twee fietsen aanschaffen gaat een beetje ver haha. Nu vertelde een kennis van me laatst dat er ook fietsen zijn die beiden kunnen. Waarmee je dus inderdaad op allerlei terreinen kan rijden. Maar waarmee je ook lange afstanden op snelheid op het asfalt mee af kan leggen. Hij zei: een topsporter zal je er niet mee worden. Dan kan je beter of een wielrenfiets, of een mountainbike aanschaffen. Geen gecombineerde fiets. Maar mijn doel is recreatief een beetje genieten. Dus lijkt dit me wel wat. Alleen nu is de vraag: hoe heet zo’n fiets? Weten jullie wat voor fiets er bedoelt wordt?
En hebben jullie evt tips voor de aanschaf voor een fiets voor mij? Een fijn startersmodel ofzo.
Time2Tri schreef:Morguh ...
Ooohh spannend Ilonka , nieuwe fiets testen![]()
Ben benieuwd of je er voor gaat kiezen . Hoe is tie afgemonteerd ?
@XxLMMxX ; Welkom ..leuk .
Met jou wensen moet je idd in een gravelbike , cyclo cross gaan
zoeken .
Mm Decathlon , als ik de prijs van de duurste gravelbike op hun website
zie , zou ik toch eerder voor dat geld voor een A merk gaan .
Het belangrijkste is idd , dat je de juiste maat krijgt en de fiets voor
je past .Een goed advies hierin is belangrijk .
Hier schijnt het zonnetje al , eens kijken waar ik straks heen ga fietsen .
Time2Tri schreef:Morguh ...
Ooohh spannend Ilonka , nieuwe fiets testen![]()
Ben benieuwd of je er voor gaat kiezen . Hoe is tie afgemonteerd ?
Hier schijnt het zonnetje al , eens kijken waar ik straks heen ga fietsen .