Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:38

Wat vervelend Imay!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:26

Ik ben gisteren toch met mijn trike gegaan. Ik kon redelijk normaal fietsen.(Wel met meer moeite en langzaam.) Maar waar ze sneeuw aan het schuiven zijn geweest was het vervelend bij oversteken. Ik moest mijn trike over die bulten heen trekken om verder te kunnen.

Helaas moet ik dit dus nog wel een tijdje doen. De paarden moeten toch water en eten hebben. Morgen komt zelfs de tandarts op de wei.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 06:46

Barre omstandigheden de afgelopen twee dagen .
Wat een sneeuw zeg , dit hebben we al jaren niet gehad .
Zondag moest ik echt mijn auto vrij scheppen , om maandag
naar het werk te kunnen gaan . -O-

Liever niet buiten fietsen dus Imay ...klinkt als een mega
impact op je lijf .

Zondag wel mijn indoor fietstraining gedaan , en daarna i.p.v
hardlopen gewoon een stuk gaan wandelen .
Leverde wel leuke plaatjes op .

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:05

@Gothico, toch nog wat mooie sneeuwfoto's kunnen maken van je velomobiel of je paard?

Lauraennala schreef:
Ik vind het op de stadsfiets momenteel al een uitdaging buiten :')

Haha vond ik ook!

IMAY, wat onhandig dat je lichaam niet doorheeft dat je zo afkoelt! Ik ken het gevoel van 'kou tot op het bot', erg vervelend inderdaad en het vreet energie, he. :(:)

Goed bezig, T2T! En wat een leuke foto's!

Ik heb per ongeluk een toffe hybride/gravelbike voor 250 ekkies op marktplaats gezien en ik moet me heeeel erg inhouden :')
Komend weekend wordt het prachtig lenteweer, he! *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:04

Zo de sneeuw weer weg gelukkig....
Al heb ik 2x heel mooi gefietst geef mij maar voorjaar.
Ik wilde vandaag gaan fietsen maar het bos is iets te slecht dus zo maar stuk wandelen ook lekker.
Nog heel even en dan sàvonds weer een rondje op de racer doen... *\o/*

Haha Culaccino gewoon lekker doen als het een goede fiets is..

Imay nog even en dan kun jij dus ook weer lekker buiten fietsen is nu al niet meer koud. :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:06

Ik wordt zo blij van het weer het fietsseizoen kan hopelijk weer beginnen :j kan niet wachten om weer lekker door het bos te crossen zonder dat mijn tenen en vingers eraf vriezen :')

Alleen de modder moet nog een beetje weg het is hier nu aardig nat door alle sneeuw wat gesmolten is en de regen van gisteren...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:25

Thanks Culaccino :D
Jaaa , eindelijk de sneeuw weg ...heeft lang zat gelegen .
Al is het wel heerlijk met die temperaturen te hardlopen .

Vanmiddag gaat de fiets van de indoor trainer *\o/* .
Heb vandaag mijn fietstraining i.p.v morgen .
Omdat ik morgen naar een verjaardag ga .

Van zon met een lekker temperatuur word ik wel blij :j
Maar zo eerst met mijn coach bellen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:59

Ja he, het is nu soms juist heel glad door die hele fijnzandige modder. Ik was vandaag vrij en heb zo'n 15 km door het Kroondomein gewandeld. Geen wild gespot, wel heeeele vieze mountainbikers :D

Ik vond de sneeuw en het ijs fantastisch, maar ik zie er inderdaad ook naar uit om 's avonds weer lekker te fietsen!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:38

Ik heb wel foto's van de paarden. Maar niet van mijn fietsen.
Fietsen kon alleen met mijn trike.(moet ik morgen echt schoonmaken.)
Mijn velomobiel kon ik niet mee weg komen. Ingesneeuwd, geen goede fietspaden hier en door het schuiven waren er van die sneeuwbanken waar de velomobiel niet overheen kan.

Maar ik heb mijn trike wel gebruikt. Maar vind ik niet echt een fiets voor foto's om eerlijk te zijn. Helemaal niet hoe hij er nu uitziet. Maar ik fiets wel naar mijn werk met de trike. Ik moet de velomobiel eerst nakijken.

Ik lees dat jullie ook echt wel weer zin hebben om lekker te gaan fietsen. En het weer ziet er redelijk uit aankomende tijd. Alleen overal liggen er grote plassen en in het bos zal dat nog niet anders zijn.
Hopelijk is dat allemaal snel weg en kunnen we weer lekker ons ding doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 07:08

Zes , ik heb gisteren mijn interval training gisteren buiten gedaan .
Heerlijk was het ...toch mooi 32 km gefietst .
De straten waren schoon , hier en daar lag nog wat rest sneeuw .
Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:03

Wat een heerlijk weer vandaag. Net even bij een paar mensen spullen rondgebracht en lekker op de fiets gegaan, toch 25km gereden op een rustig tempo, heerlijk een beetje toeren. Als het zo blijft kan ik weer km gaan maken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:07

Het is inderdaad heerlijk buiten. Alhoewel er wel erg veel wind staat. Heb veel wielrenners gezien onderweg. Mijn man is helaas druk aan het klussen, dus ik kon alleen samen met de kleine op de fiets stappen en niet op mijn racer -O- was evengoed superleuk natuurlijk :D

Lekker IMAY *\o/* <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:32

Jaaa ... ik ben ook een 40 min buiten op de fiets geweest . Rustig rondje op een lage hartslag .
Daarna een duurloop van 1:50 uur .
Morgen staat 2:20 fietsen op het programma , dan kan de korte broek weer aan :D
Daarna een run van 55 min .
Bizar , vorige week nog dikke vorst en nu boven de 15 graden .
Maar mij hoor je niet klagen *\o/*

Aaahh , ook leuk toch MuSLi

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:50

Ik had zulke fietskriebels maar ik moet dit weekend werken. Ik kan hopelijk maandag de fiets weer pakken :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:06

het blijft de hele aankomende week goed weer dus je kan vast wel ergens een fijn momentje vinden Zebra..
Jammer Muesli maar fietsen met de kleine man is ook lekker.

Ik was al even op jacht naar een nieuwe of een goede 2 de hands race fiets.
Ik wilde iets upgraden.
Nu heb ik dit weekend om te testen een hele mooie Trek Silque s Maar dat fietst even stuk beter dan de mijne zeg Echt heerlijk.
Morgen ook nog maar rondje doen. :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:28

Hoi, Ik ben nieuw hier. Ik heb namelijk sinds ik een scootertje kreeg op mijn zestiende (10 jaar geleden), geen fiets meer aangeraakt.

Nu woon ik sinds een aantal maanden in de natuur en het fietsen begint me onwijs te trekken!
Ik wil dus tot aanschaf van een fiets overgaan zodra ik een beetje heb kunnen sparen. Ik weet alleen dat als ik met een sport start, ik wel goed materiaal wil.
Van een marktplaats stadsfiets is de lol snel af bij mij.
Maar wat voor fiets?

Zowel mountainbiken als toertochtjes over het asfalt wil ik graag. En twee fietsen aanschaffen gaat een beetje ver haha. Nu vertelde een kennis van me laatst dat er ook fietsen zijn die beiden kunnen. Waarmee je dus inderdaad op allerlei terreinen kan rijden. Maar waarmee je ook lange afstanden op snelheid op het asfalt mee af kan leggen. Hij zei: een topsporter zal je er niet mee worden. Dan kan je beter of een wielrenfiets, of een mountainbike aanschaffen. Geen gecombineerde fiets. Maar mijn doel is recreatief een beetje genieten. Dus lijkt dit me wel wat. Alleen nu is de vraag: hoe heet zo’n fiets? Weten jullie wat voor fiets er bedoelt wordt?

En hebben jullie evt tips voor de aanschaf voor een fiets voor mij? Een fijn startersmodel ofzo.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:32

XxLMMxX schreef:
Hoi, Ik ben nieuw hier. Ik heb namelijk sinds ik een scootertje kreeg op mijn zestiende (10 jaar geleden), geen fiets meer aangeraakt.

Nu woon ik sinds een aantal maanden in de natuur en het fietsen begint me onwijs te trekken!
Ik wil dus tot aanschaf van een fiets overgaan zodra ik een beetje heb kunnen sparen. Ik weet alleen dat als ik met een sport start, ik wel goed materiaal wil.
Maar wat voor fiets?

Zowel mountainbiken als toertochtjes over het asfalt wil ik graag. En twee fietsen aanschaffen gaat een beetje ver haha. Nu vertelde een kennis van me laatst dat er ook fietsen zijn die beiden kunnen. Waarmee je dus inderdaad op allerlei terreinen kan rijden. Maar waarmee je ook lange afstanden op snelheid op het asfalt mee af kan leggen. Hij zei: een topsporter zal je er niet mee worden. Dan kan je beter of een wielrenfiets, of een mountainbike aanschaffen. Geen gecombineerde fiets. Maar mijn doel is recreatief een beetje genieten. Dus lijkt dit me wel wat. Alleen nu is de vraag: hoe heet zo’n fiets? Weten jullie wat voor fiets er bedoelt wordt?

En hebben jullie evt tips voor de aanschaf voor een fiets voor mij? Een fijn startersmodel ofzo.

Ík heb zelf vorig jaar April een startersfiets bij de Decathlon gekocht. Het is niet de lichtste, snelste of wat dan ook maar als starter haal je het meeste winst de eerste paar jaar vooral uit je eigen vooruitgang dus dat hoeft dan ook allemaal nog niet. Ik kan adviseren om bij zo'n winkel langs te gaan en het personeel op de fietswerkplaats eens om advies te vragen. Ik zou noemen wat je met de fiets wilt kunnen doen en nog geen budget te noemen. Bij de Decathlon verdient het personeel niet per verkoop dus er is ze niks aan gelegen om je de duurste fiets te verkopen. En daarnaast kan je met het advies dat ze geven altijd nog bij andere winkels langs om te kijken. Mijn ervaring is in ieder geval dat de Decathlon voor beginners een hele goede prijs kwaliteit verhouding heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:13

Goed bezig, allemaal! Heerlijk weer, he. En lekker dat jij ook weer op pad kan, IMAY!

scooby09 schreef:
Nu heb ik dit weekend om te testen een hele mooie Trek Silque s Maar dat fietst even stuk beter dan de mijne zeg Echt heerlijk.
Morgen ook nog maar rondje doen. :D
Wat leeeuk! En ideaal dat je 'm op proef mocht. Dat heb ik ook met mijn fiets gehad, dan kun je toch wat beter voelen dan met een kort rondje om de winkel, he. Ben benieuwd of dit hem voor je wordt, veel plezier! :))

Welkom, XxLMMxX! Er zijn inderdaad een soort tussenvormen, ook wel te zoeken op 'hybride', 'cyclocross' of 'gravelbike', geloof ik. Ik zou aanraden om vooral goed uit te zoeken welke framemaat bij je past. Een grof rekenmodelletje voor racefietsen staat bijv hier. Ik weet niet of die maten voor mountainbikes en gravelbikes wat anders liggen.

Mocht je in je omgeving fietsen kunnen lenen of huren, dan zou ik dat zeker doen om eens te voelen wat je fijn vindt! Ik heb nu een racefiets, maar mij lijkt zo'n gravelbike stiekem ook wel wat! :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-21 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:13

XxLMMxX schreef:

Maar wat voor fiets?

Hij bedoelt daarmee een gravelbike :). Ik ongeveer een jaar terug een gravelbike gekocht en ben er onwijs blij mee! Als ik met vrienden die een racefiets hebben ga fietsen, dan doe ik niet onder. Pas op echt topsport niveau ga je misschien verschil merken, maar in veel opzichten is een gravelbike net zo ergonomisch als een racefiets. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om normale racefiets banden er op te zetten.

Naast stukken over het asfalt fiets is ook met gemak over schelpenpaden, stukken mountainbike en zelfs over het strand. Die veelzijdigheid vind ik heerlijk. Naast de echte fietsrondjes stap ik er ook wel eens op in mijn gewone kleding als ik wat verder moet fietsen in de stad zelf (heb ook gewone pedalen die ik er dan in draai).

Als ik jou was zou ik niet naar de decathlon gaan, maar gewoon naar een 'echte fietswinkel'. Geld moet je toch gaan uitgeven en ik denk dat je er meer plezier aan hebt om gelijk wat meer te investeren. Ook bij een fietsen winkel hoeft het allemaal niet onwijs gek. Ik heb de Cube nuroad pro, relatief betaalbaar, maar wel heel degelijk opgebouwd. Het fijne is om ook gewoon een goede service te hebben. Ik ben toen ik hem net had met regelmaat langs gefietst om toch nog wat aan te laten passen qua zithouding. Ze keken en dachten toen elke keer onwijs goed mee. Hetzelfde überhaupt bij het kiezen van het juiste model en framemaat. Bij mij zat bijvoorbeeld ook mijn eerste onderhoudsbeurt er gratis bij, 50% korting op de 2e en 25% op de derde. Vind dat ook iets prettigs, omdat ik het wel ook belangrijk vind dat mijn fiets regelmatig wordt nagelopen. En als je daar dan een uitnodiging voor krijgt en weet dat je korting krijgt, breng je hem ook eerder weer even weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:46

Morguh ...

Ooohh spannend Ilonka , nieuwe fiets testen :j
Ben benieuwd of je er voor gaat kiezen . Hoe is tie afgemonteerd ?

@XxLMMxX ; Welkom ..leuk .
Met jou wensen moet je idd in een gravelbike , cyclo cross gaan
zoeken .
Mm Decathlon , als ik de prijs van de duurste gravelbike op hun website
zie , zou ik toch eerder voor dat geld voor een A merk gaan .
Het belangrijkste is idd , dat je de juiste maat krijgt en de fiets voor
je past .Een goed advies hierin is belangrijk .

Hier schijnt het zonnetje al , eens kijken waar ik straks heen ga fietsen . 8-)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:20

Time2Tri schreef:
Morguh ...

@XxLMMxX ; Welkom ..leuk .
Met jou wensen moet je idd in een gravelbike , cyclo cross gaan
zoeken .
Mm Decathlon , als ik de prijs van de duurste gravelbike op hun website
zie , zou ik toch eerder voor dat geld voor een A merk gaan .
Het belangrijkste is idd , dat je de juiste maat krijgt en de fiets voor
je past .Een goed advies hierin is belangrijk .

Ja, voor de top van hun range zou ik ook niet voor Decathlon kiezen nee. Maar bijvoorbeeld de fiets die ik had zat echt meer in het beginnerssegment en daarin hebben ze wel een goede prijs/kwaliteit verhouding denk ik. Een volgende fiets zou ik zelf ook niet meer bij de Decathlon kopen omdat ik ze op een stap hoger minder goede deals vind hebben.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:39

Time2Tri schreef:
Morguh ...

Hij is afgemonteerd met Shimano 105
Vandaag Rondje Amerongse berg gedaan ok conditie te kort maar het trapt echt zoveel lichter.
Waar ben je heen gefietst?

Culaccino het voordeel van wonen in een dorp ons kent ons.
Maar het is idd fijner dan alleen rondje om de winkel heen.
Heb Afgelopen weekend 75 km gefietst dus goede test.
Wel even laten afstellen naar mijn afmetingen mijn schouder voelde ik nu wel namelijk.

Iedereen lekker buiten bezig geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:52

Ja, dat is echt super om de tijd te hebben om te testen! Mooi dat je zo'n verschil voelt.

Ik heb alleen gewandeld, niet gefietst. Maar wat een heerlijke dag! {:}

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:09

Wat een heerlijke dag vandaag. Nieuwe fiets klinkt goed scooby. Fijn ook dat je hem wat langer dan een rondje om de winkel kon uitproberen.

Hier ook onverwacht een extra ronde gedaan vandaag na het koerier spelen van gister, het was zulk mooi weer. Wel wat gevoelig op het zadel na er zo lang niet echt op gereden te hebben en nu ineens twee dagen achter elkaar. En vanwege een wegafzetting en onduidelijke omleiding bijna 10k meer gefietst dan de geplande route. nu 55k gedaan met een tempo om niet over naar huis te schrijven vanwege het zoeken waar ik nu heen moest steeds maar heerlijk in het zonnetje vanmiddag.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:06

Ik kom weer even binnenvallen.

Tijdens het koudere slechtere weer heb ik met mijn trike rondgefietst. Dat koste wel wat meer energie, maar ik kon wel lekker blijven fietsen ondanks de sneeuw.
Zaterdag heb ik mijn fietsen helemaal schoongemaakt. Dat was hard nodig.

Als alles meezit fiets ik woensdag naar Dronten. Dan hoop ik dat ze er ruimte hebben voor een beurtje aan mijn velomobiel. (92km enkele reis.)

Nieuwe fietsen testen en uitzoeken is altijd leuk en spannend. Ik heb nog steeds niet het geld voor een nieuwe 2 wieler. Maar heb al wel een idee wat ik wil hebben. Maar eerst de andere fietsen een grote beurt geven.