Ik zou ook denken dat je dan onderweg en meteen erna wellicht wat meer kunt proberen te eten.
Ik ga de helft van mijn paarden verkopen Goof. Ik heb/had een kleine fokkerij waarbij ik door het verleasen van mijn oudere fokmerries al mijn paarden kon behouden en ik toch met de jongere generatie verder kon. Dat was heel fijn. Beide dames hielpen ook heel veel met de verzorging. Nu ben ik begin dit jaar beide verzorgsters binnen 2 maanden "kwijt" geraakt (1 door ziekte en de ander door een relatiebreuk). Hierdoor stond ik ineens in mijn uppie voor de zorg van 7 paarden. Dat is qua tijd maar tegenwoordig ook qua geld gewoon echt niet te doen (heb ook nog een fulltime baan).Ik heb dus besloten om het rijpaard van mijzelf en mijn man te behouden en komend jaar mag mijn laatste fokproduct (nu 4-jarige) nog blijven. Kijken of dat wel te behappen is 1 fokmerrie is begin dit jaar al verkocht, de andere staat nu onder optie, het veulen van dit jaar gaat ook nog weg en dan zit ik nog met een hele oude merrie van 27 die eigenlijk nog te goed is om te gaan hemelen (ze kan nog rustig bereden worden), maar waar ik eigenlijk ook vanaf wil, vooral qua zorgtijd. Ben al rond aan het kijken naar een pensioen plek, maar vind het eigenlijk ook helemaal niks om zo'n ouwetjes nog te moeten verhuizen. Moet er niet aan denken dat ze dan moeite heeft om weer te mengen in een nieuwe kudde. Dus daar ben ik nog niet uit, mezelf kennende blijft die gewoon nog bij mij staan tot ze echt te slecht wordt.
Goof
Geplaatst: Gisteren, 16:56
Ah zo. Lijkt me best moeilijk zeg. Fijn dat je nog wat kunt aanhouden.
SV, lekker gelopen. Was het mooi?
Ik kan helaas niet eten als ik zo'n afstand heb gelopen. Ik krijg het niet weg, ik heb geen trek, lukt gewoon niet. Ik heb bij de VP en finish wat komkommer en drop gesnackt en onderweg 2 gelletjes. Had expres een zak drop gekocht en in de auto gelegd, want dat vond ik lekker, maar daar kwam ik gewoon weer mee thuis. Ik heb voor lunch uiteindelijk 1 cracker met kaas naar binnen weten te werken, maar met moeite. 'Savonds had mijn man (voor mij onbekende) visite uitgenodigd om te komen bbqen en toen heb ik wel goed gegeten, maar niet meer dan anders. Niet gek dus dat ik vanmorgen wel echt honger had Maar goed, dat eten is dus wel een probleem, zeker als ik toch mijn grenzen eens wil verleggen en nog verder wil gaan lopen.
Hier ook enorme spierpijn van gisteren in de bovenbenen. Niet in de bilspieren wat ik verwacht had.
Ik heb na het lopen van zo'n lange afstand juist wel honger. Niet heel erg direct, maar na 2 uur wel. Ik heb gisteren maar 1 gelletje onderweg genomen, dus eigenlijk ook te weinig. Wel bananen na die tijd en 's avonds heb ik een Ghizeh schotel gehaald (soort kebab, aardappelschijfjes en salade). Deze is niet helemaal op gekomen. Heb daar niet meer van gegeten dan wanneer ik niet hardgelopen heb. Mag ook niet van mezelf.
ieris
Geplaatst: Gisteren, 17:40
SV, leuk die route in Montferland! Lijkt me ook zeker mooi lopen daar.
Goof, wat goed gedaan! En hele mooie foto's! Ik herken het volgens mij een beetje, het startpunt was ook het startpunt van de Veluwse ultra, die ik gelopen heb. En gezellig dat je die wat oudere man tegenkomen bent, vaak gaat de tijd dan veel sneller, als je met zijn tweeën loopt!
Germie, jammer van die heuvel, maar toch wel genoten gelukkig!
Busy missy, ja dat zijn geen makkelijke beslissingen, maar ik denk wel dat je er goed aan doet. Ik vond een eigen paard al veel werk, en heb niet eens een fulltime baan! Wel fijn dat degene ook goed aanvoelt voor jou, dat scheelt ook veel. En nog knap gelopen weer!
Samantha, leuk dat het goed ging met de loopgroep!
Vandaag weer mijn eerste rondje in NL gedaan na de vakantie, en het eerste wat ik meteen al miste was de stilte en rust. In Duitsland kwam ik zelden tot nooit iemand tegen, en was het echt heel stil. Nu was het af en toe echt zig zaggen om wandelaars heen. De benen voelde nog wel wat zwaar, maar toch liep het een stuk vlotter hier in het vlakke Loenen! Heb 23km gemaakt, en was blij met het weer!
Supervixen
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 18:55
Lekker ieris, ik zag het op garmin. Ik had precies hetzelfde als jij na de vakantie, de rust mis je hier echt. Het Montferland is altijd heerlijk lopen. Veel leuke paadjes en heuvels.
Goof misschien toch eten ook al heb je geen zin, lukt yoghurt of kwark ook niet? Het is goed voor je herstel om niet té lang te wachten met wat eiwitten en koolhydraten eten. Maar dat weet je vast wel. En een herstelshake? Ik heb na de ultra in Wales meteen een recovery shake gedronken van tailwind om eiwitten/calorieën aan te vullen. Doe ik verder bijna nooit die herstelshakes, maar bij een marathon of verder is het wel even makkelijk en vaak heb ik dorst dus dan gaat het wel goed naar binnen.
leonie87
Geplaatst: Gisteren, 19:07
BusyMissy als je in garmin zegt delen heb je deze optie als eerste in het menutjes, naast de 3 ballen. Dan kun je een foto kiezen. Zou fijn zijn als je paardje verkocht is naar een huisje waar je ene goed gevoel bij hebt. En idd wat inkrimpen kan geen kwaad met zoveel dieren. Als ik toch de ruimte zou hebben zou ik je veulen van dit jaar direct willen kopen. Spierpijn van sprints is echt heel normaal. Je rekt je spieren even maximaal op, iets wat je normaal niet doet. Je hebt gewoon goed je best gedaan dus
Goof heel herkenbaar die honger. En ook dat gevoel van niet kunnen/willen eten tijdens of na. Het is mij wel gelukt om dit te doorbreken door het toch gewoon te gaan doen. Ik neem reepjes of peperkoek mee onder weg en zorg dat ik dus wel eet, hierdoor heb ik direct erna wel honger en kan ik ook eten en dit zorgt er weer voor dat ik de dag erna, niet zo een belachelijke honger heb. Misschien valt dat te proberen?
Ah mooi rondje SV. Lekker even de benen gestrekt zo.
ieris haha ja die mensen moeten ze verbieden soms maar met een paar vlakke runs, zijn die beentjes wel weer hersteld. En dan gaan we ze weer even aan de tand voelen
Hier in huis doen mijn man ik altijd allebei 1 weekenddag met ontstaan ritueel van onze dochter zodat de ander, 1 dagje kan blijven liggen. Ik werd vanmorgen gewoon pas om 9 uur wakker Dat gebeurd me echt zelden. En gister was ik ook al in slaap gevallen toen ik even op bed was gaan liggen omdat ik even ruimte wilde. Hoezo kan ik zoveel slapen ? Onze kat is erg ziek en we moeten een vervelende keuze gaan maken. We zijn er nog niet over uit maar het maakt wel dat ik me zwaar voel in mijn hoofd en behoefte heb aan ruimte. Maar goed, lang geslapen dus wat later vertrokken dan normaal. Een paadje wist ik niet zo goed meer waar die uitkwam, nouja ik weet nog steeds niet waar ik was (moet nog even in garmin kijken) maar kwam op een weg uit en ben dus maar terug gegaan. Kwam uiteindelijk op 16km uit met een paar strides. Het terrein leende zich er meestal niet voor, of ik vergat het. Achja.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op Gisteren, 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Supervixen
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 19:09
Heel veel sterkte leonie met de kat. Ik weet hoe het voelt helaas. Negen uur wakker worden, wat een luxe! Wat zijn raapjes?
leonie87
Geplaatst: Gisteren, 19:12
Supervixen schreef:
Heel veel sterkte leonie met de kat. Ik weet hoe het voelt helaas. Negen uur wakker worden, wat een luxe! Wat zijn raapjes?
Iets te veel op fietsreis om hier mee te kletsen, maar lees af en toe bij. Wil eigenlijk heel graag de loopjes delen die ik ook heb gemaakt naast het fietsen, maar ben al op zoveel kanalen alles aan het bijhouden dat ik er niet aan toe kom.
Wilde vooral even ingaan op het gebrek aan honger na een run. Ik herken dit heel erg namelijk en eigenlijk is het helemaal niet zo gek, vooral bij langere afstanden of als je tempo loopt of nog veel in een hogere hartslagzone, leg je je spijsvertering best wel stil en duurt het even voor het weer op gang komt. Trainen op goed ervoor en tijdens (vroeg beginnen ook) eten helpt. Zelf neem ik standaard zo’n recovery shake met eiwitten, koolhydraten, zout en wat goede vetten. Niet omdat ik heilig geloof in zulke producten, maar omdat ik het makkelijk weg krijg en dan tenminste wat binnen heb wat hard nodig is om te herstellen en aan te vullen. Oh ja, elke dag gaan rennen helpt ook. Toen ik die challenge in mei deed had ik bodemloze honger. Ik had standaard een zak chocolade pinda’s ergens liggen: lekker veel calorieën. Nu op fietsreis kan ik ook goed eten gelukkig, maar dan zit ik veel in een lage hartslagzone. Maar eergisteren rende ik 32 kilometer in de hitte en met 1169 hoogtemeter en moest ik erna mijn best doen om een broodje ei te eten en had ik de rest van de dag ook niet veel honger.
Leonie, ah nee, wat rot van je kat! Is het de grootste of de andere? Heel veel sterkte in ieder geval.
Ja, ik weet uiteraard dat eten goed is. Ik houd ook van eten, doorgaans lekker veel haha. Ik krijg het echt niet weg, ik word al misselijk bij het idee. Op het moment dat ik een zak drop laat liggen hoef ik ook niks anders te proberen, dat wordt hem dan echt niet. En eten tijdens het lopen ook niet. Ik drink wel veel, veel water met elektrolyten zowel tijdens als na het lopen en ik zorg altijd dat ik drinken pak waar ook veel calorieen inzitten zodat ik iets binnen krijg. Ik ga wel goed op mierzoete ijskoffies bijvoorbeeld. Misschien is een drinkyoghurt ook nog wel een idee. Ontbijten voor het lopen gaat wel gewoon goed trouwens.
Leonie, wat verdrietig. Ik vind die keuzes moeten maken voor je huisdier echt zo'n vreselijk poedersuiker in het leven, je zou er bijna geen huisdieren meer voor nemen. Wel een mooie loop.
Samantha_
Geplaatst: Gisteren, 20:50
Aaah wat verdrietig Leonie, heel veel sterkte, is niet niks.
Germie, jammer dat je verkeerd was gelopen. Is wel het lastige met een trail inderdaad, ik ben de eerste trail ook verkeerd gelopen.
Eten tijdens een lange run lukt me nog wel maar erna krijg ik niks weg. En met lang bedoel ik dan 30+. Na marathon heb ik 2 stukjes pizza weggekregen. Dag daarna gaat het wel weer beter en zo wordt het dan elke dag iets beter.
O ja dat snap ik wel Busy dat er dan een paar weg moeten. Jeetje ik vind 1 al veel werk haha.
Wat lekker Leonie, om 9u wakker worden! Wel lekker om bij te kunnen slapen dan.
Ik heb morgen een lange dag voor de boeg en het wordt warm, dus ik heb m’n geplande interval begin van de avond gedaan. Ging wel lekker, en de startbaan is weer open dus lekker over het asfalt geknalt. 20 min in, 4x 2 min 5:16/2 min 7:00 en 15 min uit. De intervallen heb ik uiteraard weer te snel gelopen haha.
Puera
Geplaatst: Gisteren, 21:05
Jammer dat je moet inkrimpen met de paarden, Busymissy. Hopelijk vinden ze een fijne plek. Mooie training! Heb je nog steeds zo’n spierpijn?
Mooie rondes, SV en Ieris!
Ik kan in principe prima eten onderweg en na afloop. Maar afgelopen zomer had ik na de langere afstanden in de aanloop naar de marathon van Sneek wel een aantal keren dat ik niet goed kon eten na afloop.
Ook alweer zo’n mooie afstand, Leonie. Sterkte met poes, afscheid nemen is ruk.
Lekkere intervallen, Samantha!
Vanochtend weer aangehaakt bij de zondagse trailers, was weer erg gezellig! Het was soms even zoeken qua paadjes maar de route was prachtig weer. Afgelopen week ging het lopen niet zo heel lekker maar vandaag juist wel weer.
Lekker Puera! Is dat een loop groepje die elke zondag samen lopen?
De atletiek vereniging waar ik nu lid ben organiseren in aanloop naar de voorjaars marathons lange duurloop in groep. Zo ben ik bij hun terecht gekomen, ik wou daaraan deelnemen maar dat kon alleen als lid. En toen raakte ik geblesseerd en heb ik al die lange afstanden niet gelopen. Maar voor komend jaar staat dat zeker op de planning!
Puera
Geplaatst: Gisteren, 21:42
Leuk is dat, die gezamenlijke duurlopen!
Ze lopen niet elke zondag, volgens mij maar wel regelmatig. Soms door de week ook wel, maar dat is sowieso geen doen qua tijd voor mij.