Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:24

Ik vind dat jij je uiterste best doet om de ziekte te bagatelliseren 996981, en dat is net zo verkeerd als misinformatie te verspreiden. Jij wil nog niet prikken want je vertrouwd het niet en statistiek geeft je in jouw ogen gelijk. Punt!!
Maar aangezien er meer jongere mensen twijfelen vind ik dat je gewoon kunt zeggen ik prik niet, misschien later.
Ipv allerlei zaken, ziektes, werelddelen erbij te halen die niets veranderen aan wat er nu speelt. Wanneer er mensen zijn die afgaan op jouw berichten en denken van Oh statistiek geeft aan dat ik waarschijnlijk niet ziek word dus ik prik niet en ze worden het wel dan is dat een gemiste kans. Want het is niet meer nodig om ernstig ziek te worden door Corona . Op welke leeftijd dan ook .

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:59

bigone schreef:
Ik vind dat jij je uiterste best doet om de ziekte te bagatelliseren 996981, en dat is net zo verkeerd als misinformatie te verspreiden. Jij wil nog niet prikken want je vertrouwd het niet en statistiek geeft je in jouw ogen gelijk. Punt!!
Maar aangezien er meer jongere mensen twijfelen vind ik dat je gewoon kunt zeggen ik prik niet, misschien later.
Ipv allerlei zaken, ziektes, werelddelen erbij te halen die niets veranderen aan wat er nu speelt. Wanneer er mensen zijn die afgaan op jouw berichten en denken van Oh statistiek geeft aan dat ik waarschijnlijk niet ziek word dus ik prik niet en ze worden het wel dan is dat een gemiste kans. Want het is niet meer nodig om ernstig ziek te worden door Corona . Op welke leeftijd dan ook .

Nou, volgens mij heb ik dat meerdere keren op die manier gezegd, maar dan zijn er mensen die menen over je te moeten oordelen en je proberen te overtuigen dat je toch echt wel moet gaan prikken :+

Dus nee, zeggen dat je “gewoon” (nog) niet wil wordt niet zo geaccepteerd als je hier pretendeert.

Enne over welke misinformatie heb je het?

En hoezo is het verkeerd dat mensen zelf misschien anders gaan denken aan de hand van mijn berichten? Hebben ze niet het recht om zelf na te denken? Zelf risico calculaties te doen? Waarom zou jij wel alles mogen schrijven (liefst niet voorzien van bronnen) en ik niet? Waarom heb jij meer rechten dan een ander?

En hoezo spelen de zaken die ik aanhaal niet mee? Feit is dat het vaccin minder werkt tegen de Deltavariant, dan de oorspronkelijke variant. De kans dat er andere varianten komen is groot. De kans dat het vaccin tegen die varianten ook minder werkt dan tegen de oorspronkelijk variant, is ook aannemelijk. Hoezo speelt dat niet mee?

Jij wil dat iedereen zich laat vaccineren. Newsflash: dat gaat niet gebeuren. Daar kun je je héél druk over maken en tegen verzetten maar dat verandert niks. Het maakt daarbij niet uit wat iemands argument is om niet te enten. Het is gewoon je recht het niet te doen. Dat zou voldoende moeten zijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:40

996981 schreef:
Nou, volgens mij heb ik dat meerdere keren op die manier gezegd, maar dan zijn er mensen die menen over je te moeten oordelen en je proberen te overtuigen dat je toch echt wel moet gaan prikken :+

Dus nee, zeggen dat je “gewoon” (nog) niet wil wordt niet zo geaccepteerd als je hier pretendeert.

Vind je dat gek?

Net als mensen die niet willen vaccineren vaak klagen over de 'testsamenleving' die daar het gevolg van is, kunnen gevaccineerden klagen over de maatregelen die nog nodig zijn juist omdat er een relatief grote groep niet wil vaccineren.

En als je objectief naar de voors-, tegens en onderbouwing/statistieken kijkt, komt wél vaccineren daar glansrijk als winnaar naar voren. Mensen kijken echter niet objectief naar dat soort dingen, er speelt vaak emotie mee. Hence de vele twijfelaars/niet-vaccineerders. Maar ik snap echt heel goed dat mensen zich irriteren aan dat niet-objectieve, omdat die keuze gevolgen heeft voor iedereen (nl., situatie in ziekenhuizen, maatregelen, testmaatschappij, mutaties).

Wil je 'gewoon' niet vaccineren, dan heb je dus niet objectief naar de data gekeken. Dan speelt emotie mee: angst, wantrouwen, onzekerheid. Daarbij ga ik natuurlijk ook voorbij aan het feit dat wél vaccineren ook vanuit emotie besloten kan worden, maar dit laatste heeft dan ook maar weinig negatieve consequenties voor de rest.
Is dat erg? Nee, op zich niet. Maar dan moet je de consequenties die eraan hangen (nl., dat jij je moet laten testen of anders dingen moet laten) maar accepteren.

996981 schreef:
En hoezo is het verkeerd dat mensen zelf misschien anders gaan denken aan de hand van mijn berichten? Hebben ze niet het recht om zelf na te denken? Zelf risico calculaties te doen? Waarom zou jij wel alles mogen schrijven (liefst niet voorzien van bronnen) en ik niet? Waarom heb jij meer rechten dan een ander?

Omdat jouw berichten niet objectief zijn. Ze vertekenen de cijfers, de emotie, de werkelijkheid. Is er bijv. kans op langetermijnbijwerkingen van het vaccin? Theoretisch gezien ja. Dus dat zou je kunnen opgooien als argument. Realistisch gezien, ook als je naar de werking van dit vaccin en vaccins in zijn algemeenheid kijkt? Dan: nee.

Jouw bronnen zullen dus minder goed onderbouwd zijn, of juist onderbouwd met emoties. Of de nuancering voorbijgaand, zoals met je 'argument' dat de virusload even hoog is. Je gaat bij dat laatste compleet voorbij aan de andere invloeden die meespelen in een besmetting en de afweging tussen wel en niet vaccineren en wel of niet iedereen testen.

996981 schreef:
En hoezo spelen de zaken die ik aanhaal niet mee? Feit is dat het vaccin minder werkt tegen de Deltavariant, dan de oorspronkelijke variant. De kans dat er andere varianten komen is groot. De kans dat het vaccin tegen die varianten ook minder werkt dan tegen de oorspronkelijk variant, is ook aannemelijk. Hoezo speelt dat niet mee?

Feit is dat het vaccin minder werkt ja. Feit is óók dat het desondanks nog steeds redelijk effectief is en de afweging tussen wel of niet vaccineren nog steeds heel sterk helt naar wél vaccineren.

De kans dat er andere varianten komen wordt kleiner als iedereen die kan zich ook laat vaccineren. En we alles op alles zetten om vervolgens ook bijv. andere landen te helpen met vaccinaties. Zodra iedereen gevaccineerd is, is de kans op mutaties echt een heel stuk kleiner.

Conclusie: vaccineren die handel.

996981 schreef:
Jij wil dat iedereen zich laat vaccineren. Newsflash: dat gaat niet gebeuren. Daar kun je je héél druk over maken en tegen verzetten maar dat verandert niks. Het maakt daarbij niet uit wat iemands argument is om niet te enten. Het is gewoon je recht het niet te doen. Dat zou voldoende moeten zijn

'Dat gaat niet gebeuren': tja, dat is geheel afhankelijk van de situaties die gaan ontstaan. Dreigen er bijv. nieuwe golven te komen omdat er teveel mensen niet gevaccineerd zijn... dan zou het nog best een mogelijkheid kunnen zijn dat vaccineren verplicht wordt gesteld.

Maar eigenlijk maakt dat niet eens uit, want het gaat hier op het moment niet over om iedereen te vaccineren. Het gaat over dat er nog steeds maatregelen van kracht zijn als je niet vaccineert: dat is dan toch niet gek? Je kiest voor niet vaccineren en consequentie is dat jij je dan moet laten testen als je iets wil doen, en ja, dat kan planning vereisen. Dat is volledig jouw keuze, jouw afweging. Ook daarbij zou je tegen de niet-vaccineerders kunnen zeggen "Daar kun je je héél druk over maken en tegen verzetten maar dat verandert niks. Het maakt daarbij niet uit wat iemands argument is om niet te enten.".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:43

Ik heb al vaker bronnen aangehaald en daar word overheen gelezen of meteen met een bron beantwoord die duidelijk niet door de fact-check komt, niet van jou persoonlijk maar in het algemeen.
En ik heb niets te willen, ik hoop dat zoveel mogelijk mensen gaan vaccineren.
Op het moment dat ik een bron plaats dat bvb meer dan 25 % jonge mensen na maanden nog problemen hebben door vaak een lichte Corona besmetting komt er een antwoord van bvb ja maar longontsteking, Pfeiffer heb je ook soms lang last van. Dus hebben bronnen plaatsen blijkbaar geen nut want het word weggewuifd.
Of wanneer ik vertel dat er in Amerika 81 jonge kinderen zijn overleden aan Corona en met jong is dat onder de 12, ja maar Amerika heeft veel meer mensen en besmettingen en ze zullen wel wat gemankeerd hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:57

Weetje, jullie hebben gelijk :j

Mensen die niet willen vaccineren weten niet waarover ze het hebben, gebruiken verkeerde bronnen, acteren vanuit gevoel en zijn niet objectief. Ook snappen ze niks van statistiek en schoppen ze overal tegenaan.

Vreselijke domme, naïeve mensen zijn het. Allemaal.

81 op 332.000.000 is natuurlijk hartstikke veel en absoluut een gerechtvaardigde reden alle kinderen in te enten :j

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:03

Goh, je schiet wederom in de verdediging met snerende opmerkingen. Maar wel even zoeken om hoeveel kinderen het ging. Heb je ook de aantallen van 12 tot 20 en 20 tot 30 gevonden?
Fijn dat ik gelijk heb. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:09

Het klopt niet er wonen geen 332 miljoen kinderen onder de 12 in de VS , het zijn er 60 miljoen onder de 14 ( 1x googlen ).
Maar inderdaad dat is niet de reden om te vaccineren, het is ook niet een reden om niet te vaccineren. Er is namelijk geen reden om niet te vaccineren ( objectief gezien voor bijna iedereen ) .
Mijn zoon van 13 heb ik zeer bewust alle mogelijke bijwerkingen verteld. Ik wilde niet dat hij een besluit nam om mij een plezier te doen.

Hij keek me aan en zei : " mam ik heb eens even wat gelezen en mijn conclusie is dat we nu gaan enten " ( in Amsterdam hoefde je geen afspraak te maken )
Bijwerkingen zeker: hij heeft 1,5 dag koorts gehad na de tweede.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 08-09-21 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:19

Gisteren was ik bij mijn longarts in een ziekenhuis in een wijk van Amsterdam waar minder geënt wordt.

Ik ( sinds gisteren is het ) had , een auto immuun ziekte, die oa rare ontstekingen in mijn longen gaven. Na 5 jaar nu officieel niet meer ziek. ( in de praktijk al twee jaar beter ) .

afin mijn longarts dus.
Hij vroeg of ik gevaccineerd was, en ik zei natuurlijk, en hij slaakte nog net niet een zucht. Fijn dan hoef ik niet met je in discussie ....., ik bedoel dan hoeven we niet in gesprek om te vertellen wat de voordelen zijn".

Hij zag er moe uit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:27

Janinevv schreef:
Ik wil niet mee doen aan test maatschappij dan moet iedereen, niet alleen ongevaccineerden.

Je hóeft ook niet mee te doen aan een testmaatschappij. Gewoon netjes je prikken halen en niet zeuren kan ook.
Of niet meedoen aan de maatschappij, dat kan ook nog.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:28

996981 schreef:

Mensen die niet willen vaccineren weten niet waarover ze het hebben, gebruiken verkeerde bronnen, acteren vanuit gevoel en zijn niet objectief. Ook snappen ze niks van statistiek en schoppen ze overal tegenaan.

81 op 332.000.000 is natuurlijk hartstikke veel en absoluut een gerechtvaardigde reden alle kinderen in te enten :j

Zwaktebod, dit sarcasme. Daarmee onderstreep je overigens wel een beetje je eigen punt van 'schoppen overal tegenaan', dat is dan wel weer ironisch.

Mensen kunnen allerlei redenen hebben om zich niet te laten vaccineren; goede, minder goede en ronduit slechte. De keuzevrijheid is er vooralsnog, het is onzin om te doen alsof er sprake is van ondubbelzinnige dwang of verplichting.

Wat volgens mij ook nog wel eens aan de hand kan zijn, is dat veel mensen zodanig gefrustreerd en kwaad zijn over de voortdurende beperkingen dat ze dáárdoor tegen het vaccineren an sich worden, met alles erop en eraan. Dus niet zozeer omdat ze dat in beginsel al waren. Daar zijn hier op Bokt overigens ook een paar fraaie voorbeelden van te vinden. Wappies uit opportunisme.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:55

Askja schreef:
996981 schreef:

Zwaktebod, dit sarcasme. Daarmee onderstreep je overigens wel een beetje je eigen punt van 'schoppen overal tegenaan', dat is dan wel weer ironisch.

Mensen kunnen allerlei redenen hebben om zich niet te laten vaccineren; goede, minder goede en ronduit slechte. De keuzevrijheid is er vooralsnog, het is onzin om te doen alsof er sprake is van ondubbelzinnige dwang of verplichting.

Wat volgens mij ook nog wel eens aan de hand kan zijn, is dat veel mensen zodanig gefrustreerd en kwaad zijn over de voortdurende beperkingen dat ze dáárdoor tegen het vaccineren an sich worden, met alles erop en eraan. Dus niet zozeer omdat ze dat in beginsel al waren. Daar zijn hier op Bokt overigens ook een paar fraaie voorbeelden van te vinden. Wappies uit opportunisme.

In Duitsland zijn ze bezig met 2G; genezen of geënt. Getest willen ze afschaffen.

Hoezo geen sprake van indirecte dwang?

Is toch bizar? Je mag niet naar binnen als je getest bent en dus weet dat je het virus op dat moment niet bij je draagt. Maar je mag wel als je geënt bent, hoewel dat niks zegt over of je het virus op dat moment bij je draagt.

En ja; je wordt vanzelf sarcastisch als je iedere keer in een discussie terecht komt waarbij het onvoldoende is te zeggen dat je het vaccin (nog) niet neemt. Het moet niks uitmaken wat iemands reden daarvan is. Ook niet als dat in de ogen van gevaccineerden een slechte reden is. Over objectiviteit gesproken :Y)

Nu is iedereen die niet wil vaccineren weer wappie :j want dát is inhoudelijk goed discussiëren?

En ja, ik vind het logisch dat mensen twijfels krijgen bij zo’n slecht beleid. Maar dat zal me vast nog meer wappie maken. Ik vind het helemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:58

Ziekenhuizen melden dat ze op het moment nog maar 1400 bedden over hebben voor de opvang van nieuwe patiënten, met of zonder corona. Dat komt neer op tien tot vijftien bedden per ziekenhuis. Dat is de laagste marge sinds eind vorig jaar.

En daarom is het van belang dat die vaccinatiegraad omhoog gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:01

Dat is bij velen tegen dovemansoren gezegd, want veel niet gevaccineerden denken dat ze niet in het ziekenhuis komen. Er worden dagelijks patiënten uit gebieden met veel Corona besmettingen over geplaatst naar andere regio’s .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:02

Precies ja, en die vergeten er ook even bij dat het straks ook kan zijn dat je met wat anders niet meer terecht kan. Iets wat helemaal niet corona gerelateerd is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:07

996981 schreef:
Het grote verschil is dat gevaccineerden het idee hebben anderen te moeten overhalen, waar mensen die zich niet laten enten die drang minder lijken te hebben

Hmm, het geweld richting onder andere medewerkers van priklocaties spreekt toch een iets ander verhaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:21

oomens schreef:

Maar maar… dan krijg je geen toeslagen en uitkeringen -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:25

verootjoo schreef:
oomens schreef:

Maar maar… dan krijg je geen toeslagen en uitkeringen -O-

Ook dat is iets waarvoor je mag kiezen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:26

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Het grote verschil is dat gevaccineerden het idee hebben anderen te moeten overhalen, waar mensen die zich niet laten enten die drang minder lijken te hebben

Hmm, het geweld richting onder andere medewerkers van priklocaties spreekt toch een iets ander verhaal.

Rotte appels heb je altijd en overal. Geweld is iets wat ik sowieso afkeur. Altijd. Volgens mij geldt dat voor 99% van de mensen. Ongeacht of ze pro vaccinatie zijn, of zich niet willen laten enten.

De tweedeling die in de maatschappij aan het ontstaan is, kan nog wel eens gevaarlijker worden dan de oorzaak daarvan

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:48

996981 schreef:

Het zijn er 144 van 0-4 dood op 25 miljoen inwoners, 1 op 175.000 en 326 van 5-18 op 49 miljoen, 1 op 150.000.

https://www.childstats.gov/americaschil ... s/pop1.asp

https://data.cdc.gov/NCHS/Provisional-C ... /nr4s-juj3

Ziekenhuisopnames is lastiger omdat slechts de helft van de staten dit in leeftijd splitsen. Van de staten die dit doen, blijkt tussen de 1.6-4.1% van alle covid-ziekenhuisopnames kinderopnames te zijn. Zet dat op 2.5% (het gemiddelde is 2.75%, dus al iets daaronder) van alle ziekenhuisopnames (2.76 miljoen totaal) en dan zit je op 69.000 kinderen. Op 74 miljoen natuurlijk toch maar 1 op de de 1.075, alleen is dit in het echt natuurlijk niet op de volledige populatie, maar enkel op de besmette populatie.

https://www.aap.org/en/pages/2019-novel ... ta-report/

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:52

Ik snap gewoon niet waarom je je zo ziek laat maken met de dood tot gevolg terwijl dat niet nodig is.

Vervolgens mij vraag hebben de mensen die niet vaccineren bij vaccins in het verleden ooit nagedacht over de ingrediënten van een vaccin? Lijkt mij niet.

Plus stel je wil op vakantie naar een bepaald land met verplichte vaccinatie? Volgens mij neemt dan bijna iedereen wel zo'n vaccinatie zonder ook maar te klagen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:36

Volgens mij is en blijft het een heel simpel verhaal. Er gaat een pandemie rond, voor de meeste mensen is het maar een milde ziekte, maar doordat virus zo verschrikkelijk besmettelijk is, is er toch een veel te groot aantal mensen dat wel ernstig ziek wordt.

Om deze pandemie te bestrijden moeten we het reproductiegetal omlaag brengen. Doen we dat, in combinatie me de meestal milde ziekteverschijnselen, dan kunnen we de pandemie onder controle krijgen. Het is een virus dat door sociale interactie overgebracht wordt, dus is de logische keuze om het R-getal terug te brengen door social distancing. Op het moment dat die social distancing niet mogelijk is, moet je je dus testen om te zorgen dat je het virus niet overdraagt. Volgens mij is dit een heel logisch en niet zo ingewikkeld verhaal. Alleen nu hebben we gelukkig nog een mogelijkheid gekregen om het R-getal omlaag te brengen, namelijk vaccineren. Daardoor kan je in de plaats van social distancing, al dan niet in combinatie met testen de verspreiding voldoende verminderen.

Als je je dus niet wilt laten vaccineren, dan wordt je niet gestraft doordat je je aan maatregelen moet houden, als je je niet wilt laten vaccineren, dan zal je op een andere manier, via social distancing en testen eraan bij moeten dragen om het R-getal omlaag te brengen. En die keuze om wel of niet te laten vaccineren is helemaal aan jezelf, wil je het niet, prima jouw keuze. Maar dat houdt dus wel in dat je andere maatregelen moet nemen.

Het enige wat in mijn ogen niet kan is én niet vaccineren én je niet aan de maatregelen houden. Dan ben je namelijk geen onderdeel meer van de oplossing, het omlaag brengen van het R-getal. Dan ben je onderdeel van het probleem, dan help je namelijk mee het R-getal hoog houden.

Heel veel simpeler kan je het volgens mij niet maken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:12

Vpor mensen die beide niet willen is dat dus blijkbaar niet zo simpel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:29

En voor de mensen die überhaupt niet geloven dat we in een pandemie zitten ook niet :=

Maar ik vind het wel een hele heldere Jip en Janneke uitleg :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:29

Het is voor die mensen niet zo simpel omdat ze vinden dat de pandemie hun probleem niet is en dat zij dus ook niet mee hoeven te helpen die te bestrijden. Maar helaas zo werkt het niet, als teveel mensen zo denken dan heeft de hele bestrijding geen enkele zin. Wil je het R-getal omlaag brengen dan moet iedereen (of in ieder geval genoeg mensen) meedoen, anders werkt het niet.

Als je dan niet wilt vaccineren en je wilt je niet laten testen en je klaagt dat je daarom als tweederangs burger behandeld wordt, dan is dat het gevolg van je eigen keuzes. En als je dat niet wilt, zal je dus naar je eigen keuzes moeten kijken en niet naar andere mensen wijzen, die zijn daar niet verantwoordelijk voor.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:43

Spenk schreef:
Ziekenhuizen melden dat ze op het moment nog maar 1400 bedden over hebben voor de opvang van nieuwe patiënten, met of zonder corona. Dat komt neer op tien tot vijftien bedden per ziekenhuis. Dat is de laagste marge sinds eind vorig jaar.

En daarom is het van belang dat die vaccinatiegraad omhoog gaat.

Niet om het een of ander,maar als ik bij ziekenhuisopnames kijk op RIVM dan is dat toch een heel stuk lager dan eind vorig jaar. Dus waar het dan vandaan komt dat de capaciteit vd ziekenhuizen zo laag is?