Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik vind dat jij je uiterste best doet om de ziekte te bagatelliseren 996981, en dat is net zo verkeerd als misinformatie te verspreiden. Jij wil nog niet prikken want je vertrouwd het niet en statistiek geeft je in jouw ogen gelijk. Punt!!
Maar aangezien er meer jongere mensen twijfelen vind ik dat je gewoon kunt zeggen ik prik niet, misschien later.
Ipv allerlei zaken, ziektes, werelddelen erbij te halen die niets veranderen aan wat er nu speelt. Wanneer er mensen zijn die afgaan op jouw berichten en denken van Oh statistiek geeft aan dat ik waarschijnlijk niet ziek word dus ik prik niet en ze worden het wel dan is dat een gemiste kans. Want het is niet meer nodig om ernstig ziek te worden door Corona . Op welke leeftijd dan ook .
996981 schreef:Nou, volgens mij heb ik dat meerdere keren op die manier gezegd, maar dan zijn er mensen die menen over je te moeten oordelen en je proberen te overtuigen dat je toch echt wel moet gaan prikken
Dus nee, zeggen dat je “gewoon” (nog) niet wil wordt niet zo geaccepteerd als je hier pretendeert.
996981 schreef:En hoezo is het verkeerd dat mensen zelf misschien anders gaan denken aan de hand van mijn berichten? Hebben ze niet het recht om zelf na te denken? Zelf risico calculaties te doen? Waarom zou jij wel alles mogen schrijven (liefst niet voorzien van bronnen) en ik niet? Waarom heb jij meer rechten dan een ander?
996981 schreef:En hoezo spelen de zaken die ik aanhaal niet mee? Feit is dat het vaccin minder werkt tegen de Deltavariant, dan de oorspronkelijke variant. De kans dat er andere varianten komen is groot. De kans dat het vaccin tegen die varianten ook minder werkt dan tegen de oorspronkelijk variant, is ook aannemelijk. Hoezo speelt dat niet mee?
996981 schreef:Jij wil dat iedereen zich laat vaccineren. Newsflash: dat gaat niet gebeuren. Daar kun je je héél druk over maken en tegen verzetten maar dat verandert niks. Het maakt daarbij niet uit wat iemands argument is om niet te enten. Het is gewoon je recht het niet te doen. Dat zou voldoende moeten zijn
996981 schreef:Weetje, jullie hebben gelijk
Mensen die niet willen vaccineren weten niet waarover ze het hebben, gebruiken verkeerde bronnen, acteren vanuit gevoel en zijn niet objectief. Ook snappen ze niks van statistiek en schoppen ze overal tegenaan.
Vreselijke domme, naïeve mensen zijn het. Allemaal.
81 op 332.000.000 is natuurlijk hartstikke veel en absoluut een gerechtvaardigde reden alle kinderen in te enten
Askja schreef:996981 schreef:Weetje, jullie hebben gelijk
Mensen die niet willen vaccineren weten niet waarover ze het hebben, gebruiken verkeerde bronnen, acteren vanuit gevoel en zijn niet objectief. Ook snappen ze niks van statistiek en schoppen ze overal tegenaan.
Vreselijke domme, naïeve mensen zijn het. Allemaal.
81 op 332.000.000 is natuurlijk hartstikke veel en absoluut een gerechtvaardigde reden alle kinderen in te enten
Zwaktebod, dit sarcasme. Daarmee onderstreep je overigens wel een beetje je eigen punt van 'schoppen overal tegenaan', dat is dan wel weer ironisch.
Mensen kunnen allerlei redenen hebben om zich niet te laten vaccineren; goede, minder goede en ronduit slechte. De keuzevrijheid is er vooralsnog, het is onzin om te doen alsof er sprake is van ondubbelzinnige dwang of verplichting.
Wat volgens mij ook nog wel eens aan de hand kan zijn, is dat veel mensen zodanig gefrustreerd en kwaad zijn over de voortdurende beperkingen dat ze dáárdoor tegen het vaccineren an sich worden, met alles erop en eraan. Dus niet zozeer omdat ze dat in beginsel al waren. Daar zijn hier op Bokt overigens ook een paar fraaie voorbeelden van te vinden. Wappies uit opportunisme.
Shadow0 schreef:996981 schreef:Het grote verschil is dat gevaccineerden het idee hebben anderen te moeten overhalen, waar mensen die zich niet laten enten die drang minder lijken te hebben
Hmm, het geweld richting onder andere medewerkers van priklocaties spreekt toch een iets ander verhaal.
996981 schreef:81 op 332.000.000 is natuurlijk hartstikke veel en absoluut een gerechtvaardigde reden alle kinderen in te enten
Spenk schreef:Ziekenhuizen melden dat ze op het moment nog maar 1400 bedden over hebben voor de opvang van nieuwe patiënten, met of zonder corona. Dat komt neer op tien tot vijftien bedden per ziekenhuis. Dat is de laagste marge sinds eind vorig jaar.
En daarom is het van belang dat die vaccinatiegraad omhoog gaat.