Ik heb er toevallig net op gestaan en ik had er een halve kilo af tov zaterdag. Ik geloof dat ik goed gepoept heb ofzo.
Nu komt de uitdaging deze week qua hitte. Ik hijs mezelf zo uit bed en spring op de Foxy en ik heb twee groepslessen gepland in de komende dagen. Hopelijk valt het in de sportschool mee qua hitte.
Ik heb wel een beetje spierpijn van het kanoën gisteren.
Die rare weegschalen ook… ik had me gisteren gewogen en op 100 gr na mijn -20 kg doel bereikt. Gisteren lekker actief geweest en netjes gegeten, dus vanmorgen weer wegen in de hoop dat die laatste 100 gram ook weg zijn. Was ik 300 gram zwaarder . Ik ga zo maar even wandelen met de hond en klusjes bij de pony’s doen voor het echt warm wordt. En vooral mijn mooie nieuwe waterkaraf vaak leegdrinken vandaag .
Nou val ik echt waar niks af maar die weegschaal blijft met een speling van 3kg bij dit weer schommelen. Ik sta er wel op maar probeer er geen waarde aan te hechten.
Morgen staat de echo en röntgen gepland voor mijn hart. Ik mocht 4 uur van te voren niet eten of drinken. Eten maakt mij niet zo veel uit maar drinken is met deze temperaturen toch wel echt lekker. De planning was om met de fiets naar het ziekenhuis te gaan maar ga toch maar met de auto, met amper training en die warmte 14km heen en dan 14km terug... lijkt mij gewoon geen goed idee
MuSLi
Geplaatst: 18-07-22 09:33
Ik zou de weegschaal over een paar dagen weer een bekijken @Sharani, waarschijnlijk is die paar 100 gram er dan ook weer af en tik je zeker die -20kg aan sterkte allemaal de komende dagen. Ik ontwijk de weegschaal ook even, het is te warm en ik hou sowieso vocht vast na de patatjes van gisteren
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-22 09:38
Gisteren bbq gedaan thuis. Ook vrij zout en stokbroodjes gehad met kruidenboter. Ik voel dat ik ook wat vocht vasthou, dus hier ga ik ook niet op de weegschaal. Kijk de dag voor we op vakantie gaan (12aug) we hoe het er voor staat. Dan kan ik na de vakantie meteen zien wat de schade is .
Mijn man heeft gisteren een nieuw speelgoedje voor me besteld
Dat ziet er mooi uit @Claudia. Hopelijk kun je er fijn gebruik van maken
Roosch
Geplaatst: 18-07-22 09:45
Dat is een leuk speelgoedje!
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-22 09:46
Ding is lompgroot en weegt meer dan 100 kg. Hij komt dus voorlopig in de schuur. Dat wordt afzien, want het wordt daar zomers bloedheet hahaha
MuSLi
Geplaatst: 18-07-22 09:48
Ja, loopbanden zijn freaking zwaar. Wij hebben er eentje op de werkkamer/sportkamer staan. Eigenlijk moet die gewoon de deur uit, maar we beginnen er niet aan omdat dat ding zo zwaar is
Ik heb in het vorige huis er ook wel 1 gehad. Van Reebok. Was geen hele dure. Maar die was op zich wel redelijk te verplaatsen. De trap op zal een uitdaging zijn, maar naar een andere kamer slepen lukt me nog wel alleen. Hoop dat deze me bevalt. Hij was nu een flink stuk goedkoper dan een maand geleden. Dus direct besteld.
Sharani
Geplaatst: 18-07-22 09:54
MuSLi, denk dat ik dat ook maar ga doen.
Claudia: gaaf speeltje! Staat hier ook nog op het verlanglijstje en kijk er wel eens naar op marktplaats, maar geen idee wat een goede is.
Ik heb echt een voorkeur voor een crosstrainer ten opzichte van een loopband. Lopen kan ik ook makkelijk buiten denk ik maar altijd.
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-22 10:00
Sharani, er staan wel diverse tests op internet voor loopbanden voor thuisgebruik. Het is vooral goed kijken naar de motor, hoeveel gewicht ze aan kunnen (mijn man wil er straks ook op en die weegt het dubbele van mij) en hoevaak je hem wil gebruiken. Sommige zijn niet geschikt voor dagelijks gebruik bv. Maar er zijn er ook wat die semi-professioneel zijn. Ik zag bij meerdere tests en recensies dat de Focus Fitness Jet 7 goed bevalt. Maar ik wilde er graag 1 met meer pk en breeder loopvlak. Vriendin van me heeft de Senator ook, maar toen ik dus keek koste hij 1500 euro. Nu een stuk goedkoper.
Roos, tuurlijk kan je buiten lopen, maar ik wil ook graag stukjes rennen en buiten heb ik niet genoeg demping en dan kan ik de volgende dag niet meer lopen met die sneue enkels en knieën van me
Oh en deze heeft blijkbaar ook een ventilator ingebouwd, en je kan een tablet aansluiten. Kan ik tussen het lopen door, lekker domme filmpjes kijken op fb en YouTube haha.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 18-07-22 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Sharani
Geplaatst: 18-07-22 10:01
Daar heb je ook wel gelijk in Roosch. Zit er in crosstrainers nog veel verschil? Ik heb een ouwetje van marktplaats, en die klinkt soms of hij ieder moment uit elkaar kan vallen .
Die demping bij rennen is ook waarom ik naar een loopband kijk.
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-22 10:05
Crosstrainer ook gehad. Maar dat is niet mijn ding. Ik sta er op de sportschool sporadisch op. Ik had er 1 van mn moeder geleent, van Medion. Hij deed wat hij moest doen, maar stond niet echt stabiel. Totaal niet te vergelijken met degene in de sportschool natuurlijk. Zit ook een prijsverschilletje in van duizenden euro's.
Die demping in de loopbanden gaat goed met mijn knieën en enkels. Sportschool is een kwartier rijden voor me en als ik een dag gewerkt heb, nog naar de paarden moet, dan heb ik niet altijd zin om nog naar de sportschool te rijden. Vandaar dus nu 1 gekocht voor thuis.
Vjestagirl
Geplaatst: 18-07-22 20:12
Ik heb net weer even een lesje geleerd. Afgelopen zaterdag hebben we op het werk eten besteld bij mijn favoriete Indische restaurant, en ik bestel dan altijd een extra portie tempeh om later door een salade te gooien. Ik had het gewogen (met bakje en al) en dat kwam op 200 gram. Gesplit, gisteren 100 gram gegeten en vandaag 100gram gegeten. Dacht ik. Ik zette net voor de lol het bakje nog even op de weegschaal, om eens te zien wat dat nou zou wegen. Bleek gewoon 20(!!!) gram te zijn. Das 1/5 van wat ik dacht te eten...
Zoiets heb ik ook al eens gehad met 1/2 avocado, waarvan de schil ook zo'n 30 gram weegt. Zeker bij dit soort high-kcal producten maakt het nogal verschil...
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-22 20:18
Ik vind dat met kippenvleugels en drumsticks ook altijd zo lastig. Als ik op de app drumsticks ingeef, dan komt hij met een xx aantal kcal per 100 gram, of per stuk. Maar is dat dan met of zonder het bot. Want het vlees wat er aan zit is 3x niks. Ook bv een pak spekjes. Dat weegt 300 gram. Ik bak ze uit en laat ze dan uitlekken op keukenpapier. Dan blijft er een keer 80 gram over. Wat geef ik dan in ..
Snippergroen
Geplaatst: 18-07-22 20:45
Zo. Ik ben braaf naar de sportschool geweest. Was gelukkig nog best te doen
Ik ben wel echt een wandelende bol.com van het vocht met dit warme weer. Wel 17.000 stappen ge'zet (hoezo 'doe rustig aan met warm weer ) en drink en pies me suf, dus hopelijk neemt het straks vlug weer af zodra het koeler wordt.
gaucho
Geplaatst: 18-07-22 20:48
Ik loop voor mijn idee ook elk half uur naar de wc, en net nog maar even extra water met een smaakje ingeslagen.
Ik houd het bij 14.000 stappen vandaag, net nog een rondje gewandeld in het bos.
Hebben jullie ook het idee dat je vocht vasthoudt met dit weer? Ik drink me sowieso een ongeluk, er gaat met gemak 4 liter in op een dag op het moment, maar ik val ook niets af... Dus ik hoop eigenlijk dat het vocht is.
gaucho
Geplaatst: 18-07-22 21:29
Ik houd zeker vocht vast, dikke enkels ook.
Es_ther
Geplaatst: 18-07-22 21:31
Vjestagirl schreef:
Hebben jullie ook het idee dat je vocht vasthoudt met dit weer? Ik drink me sowieso een ongeluk, er gaat met gemak 4 liter in op een dag op het moment, maar ik val ook niets af... Dus ik hoop eigenlijk dat het vocht is.
Ja same!
Roosch
Geplaatst: 18-07-22 21:31
Ik heb eigenlijk nog niet echt het idee vocht vast te houden. Even in de gaten houden komende dagen.
Uurtje gespind, als je dan bent geweest ben je toch weer blij dat je gegaan bent