[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 16:29

Hey is eigenlijk een Tattoo zalf maar doet niks tegen de zon. Hey beschermd de Tattoo wel tegen verkleuringen het is gewoon een standaard after care zalf zeg maar

Afbeelding

Kido

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 16:40

Pas alleen wel op met de volle zon hoor!
Het is en blijft een wond en dan de zon erop is niet ideaal.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 16:45

Als de schilfer fase voorbij is bij een week of twee mag ik zonnebrand gebruiken. Eigenlijk raden ze aan bij 4 tot 6 weken te starten maar het gaat erom dat het genezen is. En sinds gister is het begonnen met schilderen maar op èèn plekje vandaag breid het zich een beetje uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 16:53

Die heb ik ook maar volgens mij moet je er gewoon factor 50 overheen smeren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:05

Dat mag niet van mijn tatoeëerder _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:07

Waarom niet? Die van mij zei insmeren met een hoge factor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:42

Dat mag pas als de wond genezen is.
En daarna raad hij nog aan uit de zon te blijven te minste tot 3 maanden na het zetten. Maar als ik na het genezen toch in de zon wil niet ik het insmeren met factor 50.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 20-06-25 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:47

BeFunny schreef:
Dat mag pas als de wond genezen is

De zon ook

Ik smeerde een gezicht zonnebrand erop, eentje die geen geur en toevoegingen had.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:51

Ja klopt vandaar dat ik hier vroeg wanneer men weer ging omdat de tatoeëerder aanraad pas na 3 maanden weer in de zon te gaan. Maar laat ik het zo zeggen ik heb chemo gehad en zou daarvoor ook uit de zon moeten blijven maar ik ben geen kluizenaar. Maar bedekken zorgt ervoor dat je zweet en dat dat intrekt en daardoor voor week zorgt dus lijkt me ook niet ideaal.

Dat kleine stukje op de fiets zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Langdurig in de zon wel. Maar wat is langdurig :')

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:07

BeFunny schreef:
Ja klopt vandaar dat ik hier vroeg wanneer men weer ging omdat de tatoeëerder aanraad pas na 3 maanden weer in de zon te gaan. Maar laat ik het zo zeggen ik heb chemo gehad en zou daarvoor ook uit de zon moeten blijven maar ik ben geen kluizenaar. Maar bedekken zorgt ervoor dat je zweet en dat dat intrekt en daardoor voor week zorgt dus lijkt me ook niet ideaal.

Dat kleine stukje op de fiets zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Langdurig in de zon wel. Maar wat is langdurig :')

De zonkracht is op dit moment erg hoog. Bedekken die tattoo, op dit moment is de inkt het allergevoeligst voor zon. Nu bedekken = later mooiere tattoo :D

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:39

Kinke schreef:
mooi hoor, benieuwd hoe het er straks uitziet.
Waar had je de eerste keer dan last van? welke plek?

Eerste keer had ik heel veel last van boven op de schouder! Vooral erg branderig en constante jeuk. Gelukkig is het branderige nu een stuk minder! Nog wel wat zwelling maar dat komt wel goed! Ik werk overigens wel buiten dus het was even afzien gisteren en vandaag. Maar we hebben het gered. _O-

Bedankt allemaal! Ben er erg blij mee. <3

De volgende wordt een hondenpoot op mijn arm omdat de hond van mijn ouders waar ik zelf ook 8 jaar mee geleefd heb aan het aftakelen is. Dus ik wil graag een hondenpoot met zijn naam er onder als mooi aan denken. Ik roep altijd tegen mijn ouders dat als ze het zat zijn om hem uit te laten of ze worden hem beu (want ondanks zijn leeftijd van 11 is het nog wel een heerlijke hyper actieve hond haha) dan mogen ze hem altijd komen brengen. <3

BeFunny schreef:
Hey is eigenlijk een Tattoo zalf maar doet niks tegen de zon. Hey beschermd de Tattoo wel tegen verkleuringen het is gewoon een standaard after care zalf zeg maar

[ Afbeelding ]

Je hebt van deze ook zonnebrand creme. Is een geel doosje! :) Ik heb beide staan. Mij is gezegd na 2 weken mag het wel maar goed insmeren met SPF 50. Die van Balm Tattoo SPF 50 ruikt ook best lekker vind ik. :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:09

Maar die mag dus na twee weken.
Maandag is het pas èèn week :')

Ik ga zo even langs kruidvat die heeft ook Tattoo crème mijn pup heeft de tube te pakken gekregen en er een gat in gebeten :')

En dan ga ik ook die voor zon kopen speciaal voor tattoo van Bephanthen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:30

Volgens de vertegenwoordiger van Balm tattoo mag je met de SPF nazorgzalf direct de zon in. Ik houdt zelf (met deze zalf) 48 uur aan, dan is het toch net wat minder intens. Maar in de volle zon met een verse tattoo is nou niet echt prettig, dus de meeste klanten blijven wel in de schaduw de eerste dagen. Maar de spf van balm is zeker een aanrader!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 21:50

Ik heb nu van een ander merk en dat gaat goed.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:39

njiloj schreef:
Volgens de vertegenwoordiger van Balm tattoo mag je met de SPF nazorgzalf direct de zon in. Ik houdt zelf (met deze zalf) 48 uur aan, dan is het toch net wat minder intens. Maar in de volle zon met een verse tattoo is nou niet echt prettig, dus de meeste klanten blijven wel in de schaduw de eerste dagen. Maar de spf van balm is zeker een aanrader!

Is deze zalf erg vet? Mijn tattoo staat nu ruim 2 maanden en ik smeer braaf zonnebrand als ik naar buiten ga in korte broek. Alleen is zonnebrandcreme zo vet, het laat een vette waas achter. Heel vies en plakkerig. Heb al verschillende soorten geprobeerd maar kan de juiste niet vinden. Zelfs de merken die claimen niet te plakken, doen dat toch

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:58

Ja die van Balm Tattoo zijn erg vet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:00

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:13

Ik kon mijn bescherming er dezelfde avond nog afhalen en daarna wassen met SebaMed en smeren met honingzalf. Was met een paar dagen volledig genezen. Hij was ook niet zo diep gezet, dat scheelt ook.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:32

Hoe bepalen jullie dat een tattoo genezen is? De mijne is natuurlijk fineline, dus zo op het oog lijkt hij gewoon genezen. Echter, hij voelt nog wel wat als een schaafplek. Dus dan is het erg afhankelijk van de definitie "genezen" denk ik.

Een paar dagen lijkt mij zo snel voor iets waarvoor ze normaal 3 tot 6 weken zeggen O:)

Ik draag voorlopig nog maar lange rokken of losse broeken als ik naar buiten ga en vanaf 4 weken durf ik het denk wel aan met goede factor 50 zonnebrand om ook onafgedekt naar buiten te gaan en weer te gaan zwemmen enzo :D voor zwemmen nog specifiek nagevraagd en de artiest gaf voor fineline ongeveer 4 weken wachten aan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:58

Als je hem niet meer voelt is hij 100% genezen lijkt mij?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:10

Die van mij voel ik ook niet meer.
Komen nog wel de laatste velletjes af. Voor mij is het genezen als dat ook klaar is denk morgen of overmorgen. Iets langer dan een week dan voor een grote tattoo.

Volgens mij zeggen die tatoeëerders dat ook voor de zekerheid en iedereen is anders dus bij de èèn duurt het langer dan bij de anders.

Als je geopereerd wordt in het zh zeggen ze ook standaard 6 weken rust terwijl er mensen zijn die na 2 weken alles weer kunnen ;)
En een operatie wond is echt veel dieper.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:26

Befunny Uhm kwa operatie hangt het er echt af van wat ze gedaan hebben en op basis daarvan krijg je tegenwoordig een advies mee.
Ik ben toevallig 4 weken terug geopereerd en uiterlijk zie je niks meer maar het herstel duurt toch echt wel wat langer.

Kwa tatoeages hangt het ook wel af van de grootte en of het alleen wat lijntjes zijn of ook schaduw werk ed.
En ik merk zelf verschil als ze sec skin gebruiken ook.
Bij de laatste paar heb ik dat gehad en daardoor was het genezing proces toch wel anders en sneller.
Ook smeer ik met balm tattoo wat echt heel fijn spul is.
Toevallig is de laatste gezet in Spanje en kwam hij daarna meer in de zon en dus smeerde ik hem in de nacht met balm tattoo in en overdag met een gezicht bescherm factor. (Een zonder geur en kleur gedoe)
Heel mooi genezen dus dat werkte voor die prima.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:59

ik ben sowieso heel gevoelig voor zon, dus ik kijk extra uit. En bovendien zijn tattoos niet goedkoop, dus ik ben er heel zuinig op

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:20

Dat de buitenste huid dicht is wil niet zeggen dat ie helemaal geheeld is. Binnenste huiddelen kunnen dus wel 4-6 weken duren. Daarom wordt die tijd aangehouden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:51

Kido schreef:
Befunny Uhm kwa operatie hangt het er echt af van wat ze gedaan hebben en op basis daarvan krijg je tegenwoordig een advies mee.
Ik ben toevallig 4 weken terug geopereerd en uiterlijk zie je niks meer maar het herstel duurt toch echt wel wat langer.

Kwa tatoeages hangt het ook wel af van de grootte en of het alleen wat lijntjes zijn of ook schaduw werk ed.
En ik merk zelf verschil als ze sec skin gebruiken ook.
Bij de laatste paar heb ik dat gehad en daardoor was het genezing proces toch wel anders en sneller.
Ook smeer ik met balm tattoo wat echt heel fijn spul is.
Toevallig is de laatste gezet in Spanje en kwam hij daarna meer in de zon en dus smeerde ik hem in de nacht met balm tattoo in en overdag met een gezicht bescherm factor. (Een zonder geur en kleur gedoe)
Heel mooi genezen dus dat werkte voor die prima.

Ik had een amputatie gehad en een litteken van 22 cm. En na twee weken mocht ik alles weer.