Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:35

lieveli schreef:
Tegen ouder en kind: "Wil je effe kappen?!" en mijn beste Ayasha blik erbij. Laatst viel zo'n spook bijna in mijn kinderwagen, die schreeuw kwam uit mijn tenen.

Supermarkt is geen speeltuin.

_O- _O- :))
Laatst zelfs op wedstrijd een hond die mijn (Wel aangelijnde hond) wilde aan gaan en ik kijk naar 'm en zeg gewoon 'eh! Oprotten of ik geef je vliegles' en hond peerde 'm. Baas die me toch al niet mag deed haar mond open en zodra ik haar aan keek ook weer dicht. _O-

Ik HAAT onopgevoede wezens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:40

In mijn familie is nog nooit iemand aan kanker overleden, van beide kanten.
Bij mijn man zit het beruchte BRCA1 in de familie, gelukkig is zijn vader negatief en hij dus ook, maar een van zijn nichtjes is midden 30 gestorven. Ze kreeg de diagnose toen ze hoog zwanger was ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:44

Jemig, wat een tragische verhalen zeg :\

In mijn eigen familie zitten ook wat genetische dingetjes wat ook heeft bijgedragen in mijn beslissing om geen kinderen op de wereld te zetten. Dat soort dingen wil je ze niet aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:46

Ik heb vooral moeite met de moeilijke kinderen , ik heb een zus met borderline + ADHD zus met ADHD een broer met pdd-nos en ik heb ook die stempel

Dat wil ik niet ,mij jeugd was enorm lastig omdat ik niet begrepen werd en dat wil ik een kind niet aandoen . Ik ben een slechte moeder dat weet ik nu al

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:49

Rebecca, in mijn familie zit ook veel autisme en asperger (al dan niet in combinatie met ADHD).
Allebei mijn broers hebben het, een neef en een oom. Zelf ben ik negatief getest (gelukkig), maar volgens mij is inmiddels wel bewezen dat het erfelijk is, dus dat is een flink risico.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:50

Bij ons zitten ook veel psychische problemen in de genenpoel.
Dat vond ik ook oprecht een van de engste dingen van dat hele kind gebeuren. Ik ga het lot dan ook niet verder opzoeken want ik heb zelf een vreselijk kort lontje bij drukte en herrie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:54

Hier aan beide kanten van de familie veel kanker. Beide opa’s, veel ooms en tantes zijn er aan gestorven. Ik heb altijd gedacht dat ik daar ook niet onderuit kom. Maar ik ben er niet ongerust op. Hoop dat het als het komt pas op oude leeftijd is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:56

In de familie van mn moders kant zitten wat hart en vaatziekten en van mn vaders kant kanker..
Mn oma mist een borst en mn opa laat regelmatig stukjes huid weghalen..
De zus van mijn opa had een genetische kanker dus de kans bestond dat mn opa, dus mn vader, dus mogelijk ik dat gen zou hebben. Maar mn opa heeft zich laten testen en had dat gen niet dus dat viel gelukkig mee.
Ik ben gezegend met het feit dat beide grootouders van beide kanten nog leven en dat ik zelfs mijn overgrootoma's heb mogen kennen.
Maar er zitten wel wat vruchtbaarheids dingen bij mn tantes(cystes enzo) en mn moeder heeft een aantal miskramen gehad en mijn eerste zwangerschap was ook een miskraam. Ook heeft mijn moeder een zware postnatale depressie gehad en dat kan ook in de familie hangen..
En in mn vriends familie zit ook erg veel kanker, zijn moeder heeft maar liefst 3 x kanker gehad voordat ze overleed..

Edit: en mn vriend en ik zijn beide ook nog eens gevoelig voor depressies
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 13-05-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:57

Genetische aanleg voor psychische problemen is inderdaad iets wat veel stuk kan maken, maar het hoeft niet. Afhankelijk van de aandoening natuurlijk, maar ook en vooral; met je eigen persoonlijkheid en omgang daarmee.
Niets dan respect voor mensen die er rekening mee houden, evenals mensen die erfelijke lichamelijke gebreken hebben en daarom geen kinderen nemen. +:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:57

Mijn opa is gestorven aan alvleesklierkanker. Echt vreselijk om hem te zien weg teren. Op het einde was er niets meer van hem over.
De oom die vandaag is overleden had eveneens alvleesklierkanker. Het was al snel duidelijk dat hij het niet ging redden dus hij wilde ook geen chemo of bestraling.
Hij wilde ook niet meer weten hoe erg het van binnen was.

Mijn broertje heeft autisme en wil pertinent geen kinderen, maar mijn moeder wil graag kleinkinderen dus hij mag zich niet steriliseren :=
(Mijn broertje is 33).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:01

Zou mij niet verbazen als het erfelijk is , volgens mam komt het uit haar 'lijn' .

Maar snap jullie dan ook helemaal :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:04

Ceyenne :oo
Dat klinkt haast als een slechte 1 april grap. Alsof hij nog beschikbaar moet zijn voor de ‚fok‘.
:=

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:18

Mijn moeder heeft zich maar berust in het feit dat ik haar geen klein kinderen ga geven. Gelukkig is ze ook heel gek op mijn dieren en voelt ze zich daar een beetje de oma van! :')

Sterkte hoor, Cayenne. Het is inderdaad afschuwelijk om mensen te zien aftakelen aan die rot ziekte. :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:53

Ik ben voor zover bekend de derde generatie op rij die kanker heeft gehad, de eerdere generaties zijn eraan overleden.
Bij ons is er sprake van een mutatie op het gen wat de afweer tegen kankercellen regelt waardoor die afweer zeer laag tot afwezig is.
Ik kan dus zo gezond mogelijk leven en krijg alsnog kanker.
Van de andere kant vd familie heb ik het borstkankergen meegekregen.
Heb het dus getroffen wb het genenpakket. :+
Voor mij is dit één vd belangrijkste redenen om geen kinderen te krijgen, imo moet je je kinderen niet willen opzadelen met twee zwaarden van Damocles.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:12

Wat naar al die kanker.... -O-
Mijn papa heeft uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Het leek allemaal zo goed te gaan, vorig jaar was hij zelfs even genezen verklaard, toen de tumor uit zijn blaas was verwijderd.
Nu valt er niks meer te doen, alleen chemo en hopen dat we nog een paar jaar met hem hebben.
Letterlijk een kankerzooi.

Heel veel sterkte voor iedereen hier die op deze prachtige dag een moeder, vader, oom, tante, oma, opa, broer, zus of wie dan ook moet missen, of dit in de toekomst moet. :(:)
Koester de momenten die je in je herinneringen hebt.
Niemand verdient het iemand te moeten verliezen, of het nou aan kanker is of aan een ander dom pechgeval.

Maar goed, ff een vrolijke noot tussendoor.
Kennen jullie dit nummer van Harrie Jekkers?
https://youtu.be/SHZZF3jGg_E
Mijn lieve sadistische moeder maakte er een spelletje van mij als schattig klein Lauraatje bang te maken voor de kinderverslinder :')
Vond m ook wel in dit topic passen.
Eind vd maand ga ik naar de nieuwe tour van klein orkest, hoop dat ze dit nummer gaan spelen <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:33

Cayenne schreef:
Mijn broertje heeft autisme en wil pertinent geen kinderen, maar mijn moeder wil graag kleinkinderen dus hij mag zich niet steriliseren :=
(Mijn broertje is 33).

Jeetje, wat stom zeg. Alsof hij het nog niet weet. Als je kind de tegenwoordigheid van geest heeft om te kunnen besluiten dat ie ze niet wil (ik weet niet hoe goed je broer functioneert) dan zou je dat imo niet in de weg mogen zitten. :o
Ik heb ooit gelezen van een vrouw die haar zoon had laten steriliseren op zijn 17e verjaardag. Gewoon omdat ze het geen kind aan wilde doen om twee verstandelijk beperkte ouders te hebben. (Was laag functionerend autisme.) Kan ik me heel goed voorstellen maar haar omgeving was er niet zo content mee... Erg zuur, sommige mensen zien kinderen krijgen nog altijd als het hoogst haalbare in het leven :o Zelfs als je er zelf niet voor kant zorgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:41

Ik heb juist bewondering voor die vrouw, ze denkt tenminste verder dan 'fokken is het hoogste goed' om het maar ff grof te verwoorden.
Zelf krijg ik ook weleens opmerkingen dat ik maar kinderen moet adopteren of in pleegzorg moet nemen.
Ten eerste wil ik dat niet, ten tweede heb ik het geld er niet voor, ten derde heb ik de ruimte er niet voor tenzij ik de kattenkamer opgeef en ten vierde kan ik ze geen stabiele basis geven.
Maar dat boeit om de één of andere reden niet, je hoort kinderen te krijgen en als je ze niet zelf kunt krijgen dan moet je maar adopteren oid. 8)7

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:44

Magrathea schreef:
Cayenne schreef:
(Mijn broertje is 33).

Jeetje, wat stom zeg. Alsof hij het nog niet weet. Als je kind de tegenwoordigheid van geest heeft om te kunnen besluiten dat ie ze niet wil (ik weet niet hoe goed je broer functioneert) dan zou je dat imo niet in de weg mogen zitten. :o
Ik heb ooit gelezen van een vrouw die haar zoon had laten steriliseren op zijn 17e verjaardag. Gewoon omdat ze het geen kind aan wilde doen om twee verstandelijk beperkte ouders te hebben. (Was laag functionerend autisme.) Kan ik me heel goed voorstellen maar haar omgeving was er niet zo content mee... Erg zuur, sommige mensen zien kinderen krijgen nog altijd als het hoogst haalbare in het leven :o Zelfs als je er zelf niet voor kant zorgen.

Cayenne, als ik je broertje was had ik me laten steriliseren en had ik gezegd dat ik geen kinderen kon krijgen... hij is 33, dat kan hij heel goed zelf bepalen.

Magrathea, die vrouw moet een lintje krijgen. Ik ken ook een meisje van 14 die heel graag kinderen wil (verstandelijk gehandicapt, en echt heel erg) en daarom nu een vriend heeft.
Haar ouders proberen van alles maargoed zij is super vastberaden om zwanger te raken van haar (laagbegaafde) vriend....

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:46

Ik klikte net dit topic aan.
Ondanks dat ik niet echt in dit topic thuishoor (ben pas 16 :+ ), wil ik iedereen hier even sterkte wensen met alle ziekten die er voorbij komen.. :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:51

Aan mijn kant is borstkanker goed vertegenwoordigd net zoals glaucoom (papa en broer) en cardiale aandoeningen. Aan mijn vriend zijn kant is er zeer grote aanwezigheid van darmkanker. De enige die aan kanker overleden is is zijn oom, maar het is beiderzijds dus goed gekend. Daarom dus van ons uit geen kinderen.

Ik mis het ook niet. Ben maar wat blij met mijn 2 katers en paardenbeestjes :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:55

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:06

Die laatste ga ik gebruiken!!! :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:10

Ja die is mooi hè :D
Sowieso echt een dooddoener, "maar je bent zelf kind geweest!" Ja....dus.... :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:10

Jup, ik ben ook kind geweest. Een huilerig kind, een terror puber, nu een afhankelijke 'volwassene' met ADD. Lijkt me super leuk om er zelf zo een te hebben. :')