[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:59

Nou ja ik vind het behoorlijk vervelend als ik in mijn bh/onderbroek lig en er komen mensen bij zitten. Als jij 1 persoon meeneemt mag de volgende dat ook, en de volgende ook. Ik vind het echt mega ongemakkelijk in ieder geval.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:03

Banjer schreef:
Ik heb vandaag berict van Josephine (Clair Obscura) gehad, over mn verzette afspraak... en 17-6 gaat het dan eindelijk echt gebeuren *\o/*

Wat coool!! Dan neem jij het plekje over wat ik afgezegd had :D

Ik ben afgelopen zaterdag weer bij haar geweest en heb er weer twee beestjes bij.

25 maart gaan we weer verder, nog 1 beestje en dan inkleuren *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:03

Emmaa_ schreef:
Nou ja ik vind het behoorlijk vervelend als ik in mijn bh/onderbroek lig en er komen mensen bij zitten. Als jij 1 persoon meeneemt mag de volgende dat ook, en de volgende ook. Ik vind het echt mega ongemakkelijk in ieder geval.

Dat heb je toch sowieso met binnenkomende mensen? Ik ben in 1 shop geweest waar meerdere tegelijkertijd aan de beurt waren en daar kwamen ook gewoon mensen in en uit gelopen.

Dit gaat overigs gewoon over een 1 op 1 sessie.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:07

Youknowme schreef:
Mag ik even jullie mening? 6 maart laat in mn tattoo zetten en krijg nu net mail dat ik toch niemand mag/kan meenemen omdat er een guest bij is. Ik heb er nu een beetje mn bedenkingen bij en weet niet of ik wel zn held ben om alleen te gaan....
Edit; mn vraag dus, kan je dit als artiets zomaar maken? Zo kort van te voren?

Nou lekker dan... zeker als dat je grootste wordt zou ik altijd iemand mee willen nemen. Stukje spanning of evt als je met de auto gaat fijn dat je zelf niet hoeft te rijden omdat je daarna wellicht moe bent etc.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:08

Ik heb laatst in bloot bovenlijf (voorkant wel bedekt :+ ) in de shop van Joey gestaan terwijl er een man of 8 rond me stond, naar mijn rugtattoo te kijken, dàt vond ik een beetje ongemakkelijk :+ Maar ik zag het ook wel als compliment.

En daar heb je dan dus ook nog een lang venster waar mensen buiten langs door lopen en zo :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:10

Ik heb zelf een keer op een conventie gelegen met mn shirt omhoog zodat mijn ribben gedaan kunnen worden. Toen kwamen er ook erg veel mensen kijken :+ Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:12

Voor mijn rug had ik mijn trui aan met open rug, dus die mocht aanblijven. Bij mijn ribben stond er een schermpje om mij heen, niet iedereen hoefde het te zien (deed de shop overigens uit zichzelf)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:13

Bij het zetten kreeg ik ook een schermpje, vond ik ook wel fijn. Vooral omdat ik niet zo elegant in en uit die stoel kwam :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:42

Ik ben ook al in meerdere shops geweest waar je niemand mocht meenemen, of dat die persoon in de wachtruimte moest blijven zitten. Geen probleem mee. Vind het ook maar normaal. Hun shop, hun regels. Jij bent klant dus je houdt je aan de richtlijnen van de shop.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:47

Yasmine schreef:
Ik ben ook al in meerdere shops geweest waar je niemand mocht meenemen, of dat die persoon in de wachtruimte moest blijven zitten. Geen probleem mee. Vind het ook maar normaal. Hun shop, hun regels. Jij bent klant dus je houdt je aan de richtlijnen van de shop.

Maar dan is het van te voren bekend en weet je waar je aan begint toch? Bij mij gaat het erom dat er eerst verteld word er mag 1 iemand mee ivm kleine ruimte en nadat ik een mailtje stuurde vandaag kreeg ik te horen dat ze zelfstandig zonder overleg mijn persoon inruilt voor iemand van haar zelf. Anders had ik daar nooit een afspraak gemaakt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:56

Mijn tatoeerder heeft helemaal geen open shop. Die werkt echt alleen op afspraak zonder publiek maar dat is bekend. Als hij met guest werkt dan is dat in aparte ruimte komen elkaar niet tegen. Miet eerlijk zeggen zelf niet gevraagd heb of ik iemand erbij mocht en jij wel.
Kun je niet aangeven dat je toch loever niet alleen bent?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:57

AnnetteFlame schreef:
Wat coool!! Dan neem jij het plekje over wat ik afgezegd had :D

Ik ben afgelopen zaterdag weer bij haar geweest en heb er weer twee beestjes bij.

25 maart gaan we weer verder, nog 1 beestje en dan inkleuren *\o/*

hihi, zo blijft de afspraak binnen Bokt :D Mooie plaatjes weer... ookal zijn het nog maar lijntjes... het ziet er strak uit!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:51

Youknowme schreef:
Yasmine schreef:

Maar dan is het van te voren bekend en weet je waar je aan begint toch? Bij mij gaat het erom dat er eerst verteld word er mag 1 iemand mee ivm kleine ruimte en nadat ik een mailtje stuurde vandaag kreeg ik te horen dat ze zelfstandig zonder overleg mijn persoon inruilt voor iemand van haar zelf. Anders had ik daar nooit een afspraak gemaakt.

Waarom antwoord je dan niet met de vraag waarom dat zo is gegaan met de mededeling dat als jouw +1 niet meekan je een andere shop zoekt? Snap de heibel niet zo eigenlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:44

Youknowme schreef:
Yasmine schreef:

Maar nu weet je het toch ook van tevoren?

Ik begrijp dat het stom is, maar zeker als je zegt dat het een erg kleine ruimte is en de reden is dat daar nu een nieuwe gastartiest zit, lijkt het me niet meer dan normaal.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:07

Marjoow omdat ik dan mijn aanbetaling kwijt ben en ik geen geld boom heb.

Yasmine, terwijl ik dus de afspraak al heb en er zonder kosten niet meer onderuit kom. Het gaat hier wel om +- 400 euro.

Ik was benieuwd of dit in de tattoo wereld normaal was om zo met je klanten om te gaan vandaar dat ik hier om meningen vroeg.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:54

Ik vind het ook niet netjes hoor. Zou ook zeker aangeven dat je het niet tof vindt en dat de desbetreffende persoon er zelfs vrij voor heeft gevraagd.

Mocht je er niets mee bereiken zou ik het er zelf wel bij laten en gewoon alleen gaan.

Hoe snel (of langzaam) reageert Josephine van Clair Obscura eigenlijk op haar mails? Zit al een poosje te wachten namelijk.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:18

Kimbers schreef:
Ik vind het ook niet netjes hoor. Zou ook zeker aangeven dat je het niet tof vindt en dat de desbetreffende persoon er zelfs vrij voor heeft gevraagd.

Mocht je er niets mee bereiken zou ik het er zelf wel bij laten en gewoon alleen gaan.

Hoe snel (of langzaam) reageert Josephine van Clair Obscura eigenlijk op haar mails? Zit al een poosje te wachten namelijk.

Ze heeft het nu best wel druk en krijgt ook heel veel berichten binnen. Ik kan je aanraden om, als het meer dan een paar weken geleden is, een nieuw bericht te sturen met daarin je telefoonnummer zodat ze je evt kan bellen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:31

Kimbers: Josephine is niet heel snel met antwoorden, maar ze antwoordt wel altijd :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:11

Sorry, maar ik snap niet waar je je zo druk om maakt. Ze geeft het netjes aan van tevoren en je vindt het niet kunnen dat ze jouw +1 inruilt voor een guestartist? Ik denk dat je even vergeet dat dat voor haar ook meer inkomsten/aanloop betekent... ze doet dit heus niet om jou te treiteren ofzo, vind echt dat je dramatisch reageert :=

Als het echt zo'n big deal is neem je die aanbetaling voor lief en ga je ergens anders heen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:17

Hoezo dramatisch? Misschien heeft zij besloten hier naar toe te gaan mede omdat er iemand mee mocht.
Als zij van te voren had geweten dat er niemand mee mocht had ze haar keuze misschien aangepast.
Dus ik vind het niet raar dat iemand het niet zo leuk vind om opeens te horen dat er niemand mee mag.
En zou het al helemaal niet tof vinden als ik dan ook nog eens m'n aanbetaling kwijt ben omdat zij de afspraak aanpast en ik niet alleen wil.
Misschien heeft ze geen rijbewijs en gaat die persoon mee om te brengen.
Kan moeilijk zeggen vermaak jij je maar ergens anders al die tijd.
Dus beetje flauw om meteen zo te vallen over iemands gevoel.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:25

Ik vind het ook niet zo netjes.
Als je van te voren wist dat er niemand mee mocht had je waarschijnlijk niet voor die shop gekozen.
Je kan het gewoon zeggen natuurlijk?
Ik zou even bellen,terugmailen en zeggen dat je er niet zo blij mee bent.
Dat je je aanbetaling terug wil omdat dit niet de afspraak was die je gemaakt hebt.
Als ze je aanbetaling niet teruggeeft zou ik zeggen dat je dan toch de persoon meeneemt die van te voren was afgesproken.
Als zij de boel zomaar mag wijzigen, mag jij dat ook neem ik aan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:25

Ik vind het heel wat om te overwegen om je afspraak af te zeggen gewoon omdat er niemand mee mag. Als buitenstaander komt het misschien raar over, maar artists verbieden heel vaak +1's in hun shops. Het is hun werk, hun inkomsten, hun shop, en ze willen zich ook gewoon goed kunnen concentreren op de tattoo. Ik vind het zelf ook afschuwelijk als ik op mijn werk ben en de persoon aan de bureau naast mij zit 3 uur lang luidop te kwebbelen. Komt mijn concentratie niet ten goede. Als persoon die de tattoo laat zetten, probeer je het je artist toch zo comfortabel mogelijk te maken?

Imo staan ze gewoon in hun recht om hun shop uit te baten zoals ze zelf willen. De vraag is wat je liever wilt: een mooie tattoo door een goede artist of per se iemand bij je...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:27

Als ze dat vooraf aan hadden gegeven is dat ook gewoon te accepteren. Maar dan kan jij zelf kiezen of je naar die shop wil of niet.
Dát is het verschil. Hier is eerst toegezegd. En nu ineens mag het ineens niet meer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:29

Tinkerloos schreef:
Ik vind het ook niet zo netjes.
Als je van te voren wist dat er niemand mee mocht had je waarschijnlijk niet voor die shop gekozen.
Je kan het gewoon zeggen natuurlijk?
Ik zou even bellen,terugmailen en zeggen dat je er niet zo blij mee bent.
Dat je je aanbetaling terug wil omdat dit niet de afspraak was die je gemaakt hebt.
Als ze je aanbetaling niet teruggeeft zou ik zeggen dat je dan toch de persoon meeneemt die van te voren was afgesproken.
Als zij de boel zomaar mag wijzigen, mag jij dat ook neem ik aan.

Daar ben ik het dus echt niet mee eens... Een uitbater behoudt toch gewoon het recht om zijn shop te runnen zoals ze willen? Om hun eigen ruimte in te delen zoals ze willen? Ik begrijp maar al te goed dat een uitbater liever die ene plaats geeft aan een artist die geld in het laatje brengt, dan aan iemand die een +1 is en er toch maar even gaat zitten.

En dat ze het niet van te voren wist, is ook weer niet waar. Ze hebben het nu - op voorhand - laten weten. Dat is toch netjes? Er is iets gewijzigd, ze herinneren zich dat ze een +1 zou meenemen, en ze laten het gewoon netjes weten zodat ze aangepaste regelingen kan treffen.

Dat je dan je aanbetaling terug eist, vind ik ook niet logisch. Aanbetaling betaal je omdat de artist op voorhand je design ontwerpt. Ontwerpen kost tijd en tijd kost geld. Dat heeft toch hélemaal niets te maken met of ze al dan niet een +1 meebrengt? Voor hetzelfde geld heeft die artist haar tattoo al helemaal ontworpen, en dan ga jij zeggen dat je hem/haar niet voor geleverde diensten wil betalen gewoon omdat je geen +1 mag meenemen? :?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:31

Je hebt gelijk hoor Yasmine,maar deze artist heeft van te voren gezegd dat het wel kon.
Daarom heeft ze de afspraak gemaakt en een aanbetaling gedaan.
Ik vind dat de artist van te voren had moeten zeggen dat het niet kon,want dan was ze naar een andere shop gegaan waar het wel mocht.

Het gaat er denk ik ook niet om of deze shop wel of geen kennisen/vrienden/familieleden enz toestaat bij het tatoeëren, het gaat erom dat het eerst wel kon,toen de afspraak gemaakt is en de aanbetaling gedaan is,en achteraf kan het dan opeens niet.
En niet eens omdat ze het nooit toestaan,maar omdat er een gasttartiest is.

Dan denk ik,klant is koning,en wat maakt die ene persoon meer uit als het voor de klant een heel issue is.