Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:43

Mag ik vragen hoe je zoon en jij aan die connectie komen? Lijkt me nogal een eer zo op deze manier 'mogen' lopen!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:45

Wat goed Supervixen!

Greetje, wat gaaf zeg, heel veel succes en plezier!

Liz, Idd een lekker fel kleurtje, ik vind mijn Brooks ook uberlelijk, maar jeetje, wat ben ik er blij mee :-) Welk model is dit?

Ik heb even een weekje niet gelopen, vorige week in Portugal iets te fanatiek over heuveltjes en strand gelopen en ik voelde mijn schenen behoorlijk, dus heb even rust ingebouwd. Morgen weer lekker een loopje doen :-)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:56

@LizMD, Brooks zijn super fijne loopschoenen, en ik hou wel van die kleurtjes.

Gisteren veel last van pijn aan mijn been (kan de plaats niet echt definiëren, zit zo rond mijn knie, maar toch niet de knie zelf), maar vandaag toch een wedstrijdje gelopen van 5 km.

Ondanks de smalle weggetjes, waardoor het moeilijk voorsteken was, toch een 9de plaats gehaald van de meer dan 100 vrouwen, zelfs nog een behoorlijke eindsprint gedaan. Super tevreden natuurlijk, en veel minder pijn dan anders, de adrenaline doet natuurlijk ook wel iets.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:56

Een bijzondere week zo Greetje!

Ik heb inderdaad het reflectiehesje van Decathlon gekocht. Meer een dunne bodywarmer, getailleerd en netstof aan de zijkanten. Draagt comfortabel :j Zit ook een rits in in plaats van klittenband.
Alleen de telefoon in het zakje werkt niet, past wel, maar hobbelt teveel.
https://www.decathlon.nl/mouwloos-windj ... 36891.html

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:02

LizMD schreef:
Mag ik vragen hoe je zoon en jij aan die connectie komen? Lijkt me nogal een eer zo op deze manier 'mogen' lopen!

http://www.medtronic.com/globalheroes/
Als je doorklikt naar de global heroes van 2015 kun je de verhalen van mij en de andere 24 gekozen personen lezen.
Ik vind het inderdaad een eer maar ik was natuurlijk liever niet afhankelijk van een pacemaker geweest. Ik mag een persoon meenemen die met mij de marathon gaat lopen. Vandaar dat mijn zoon mee mag.

wat goed hwn de negende plaats. Welke wedstrijd was het?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:04

LizMD schreef:
Netjes hoor supervixen!

Musli,ik doe ook mee met de popuprun in november. Leuk! Heb de bosbaan en Vondelpark ook gelopen.

Ik wist niet eerder van het bestaan die loopjes af. Anders had ik daar ook wel interesse in gehad.
Loop ook pas sinds maart dit jaar. En in mei mijn eerste loopje gedaan.
Ik ben benieuwd, de informatie zag er in ieder geval wel leuk uit! :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:08

Geen Greetje, maar Sylvia dan neem ik aan :D
Een soort win-win, voor jou wordt alles bekostigd, maar je moet dan ook deelnemen aan wat promotie-activiteiten? Wel top dat je iemand mee mag nemen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:08

Grit, thnx voor de herinnering aan die bodywarmer. Moet ik toch maar ns richting leeuwarden voor de decathlon (kom liever niet in die stad).

Greetje wat gaaf dat je zo op deze manier de kans krijgt. Lijkt me anders oom wel wat onbetaalbaar.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:09

@batje: Dit is de Ghost 8
@Greetje: (Ik helemaal verbaasd dat er geen 'Greet' tussen staat :')) Mooi verhaaltje staat er bij! Ik snap je 'gemengde' gevoelens,maar dit is wel een geweldige kans natuurlijk!
@hwn: Goed zeg!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:28

Grit schreef:
Een soort win-win, voor jou wordt alles bekostigd, maar je moet dan ook deelnemen aan wat promotie-activiteiten? Wel top dat je iemand mee mag nemen.

Het is meer een feestweek. Maar ik heb mijn verhaal wel vrij moeten geven voor promotie doeleinden. Op zich alleen maar mooi als het anderen kan motiveren niet bij de pakken neer te gaan zitten en te denken in mogelijkheden en niet in beperkingen. Alleen in het dagelijkse leven en ook binnen de sport wisten veel mensen het niet eens. Er zijn weleens wat stukje gepubliceerd, maar dan onder een andere naam.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:30

Ik zie het ook zeker als iets positiefs :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:33

Greetje63 schreef:
wat goed hwn de negende plaats. Welke wedstrijd was het?

De 5 km jogging van de Alpro Leiemarathon in Wevelgem (België). Onze club was goed vertegenwoordigd, met maar liefst 22 deelnemers, zowel op de 5 als de 10 km en de halve marathon en zelfs 1 marathonloper. Niet slecht voor een club met "maar" 50 leden, die nog maar 1 jaar bestaat.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:33

Zie mooie loopschoenen voorbij komen, je schoenen zijn denk ik toch wel het belangrijkste onderdeel van je loopuitrusting. Heb ze zelf ook aan laten meten en toen ik na een paar jaar nieuwe nodig had konden ze mijn lopen nog beter beoordelen aan de slijting van de oude zolen.

Heb vorige week een loopband aangeschaft, ben er erg blij mee, want kan nu lekker televisie kijken terwijl ik een half uurtje hardloop. Enige nadeel vind ik wel dat binnen lopen erg warm is..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:40

Ventilator er op zetten? Misschien scheelt dat!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:15

Had ik inderdaad ook al bedacht, zie alleen momenteel op facebook steeds van die loopbanden voorbij komen waar mensen helemaal in een afgesloten blok lopen. Daarin krijg je het natuurlijk bloedheet en val je schijnbaar cm's af. Al geloof ik daar niet zozeer in hoor, want vocht is natuurlijk geen vet. Maar moest er wel aan denken toen ik stond te zweten op m'n loopband naast de verwarming (die ik net had aangezet).

Trainen hier nog meer mensen op een loopband? En hoe gaan jullie om met trainen voor een loopje? Moet zaterdag 12 km lopen en ben niet super getraind, maar denk dat het wel moet lukken. Ben eigenlijk van plan om deze week niet meer te lopen, doe ik eigenlijk nooit voor een 'wedstrijd', hoe staan jullie hierin?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:20

Handig bekeken Minka, zit er geen ingebouwde ventilator op de band?
Blijf je ook buiten lopen? Ik vind loopband op de 1 of andere manier altijd net wat makkelijker lopen. Als je dan ineens naar buiten gaat is dat echt wel wennen.

Mooie schoenen LizMD! Ik vind het wel een leuk kleurtje :D Je pakt het serieus op +:)+

Goed gelopen HWN en supervixen

Ik heb bij de primark een dunne bodywarmer gekocht voor het lopen afgelopen zomer maar heb er nog niet mee gelopen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:12

Greetje63 schreef:
Grit schreef:

Het is meer een feestweek. Maar ik heb mijn verhaal wel vrij moeten geven voor promotie doeleinden. Op zich alleen maar mooi als het anderen kan motiveren niet bij de pakken neer te gaan zitten en te denken in mogelijkheden en niet in beperkingen. Alleen in het dagelijkse leven en ook binnen de sport wisten veel mensen het niet eens. Er zijn weleens wat stukje gepubliceerd, maar dan onder een andere naam.

Geniet van de feestweek :D , en je doet er ook goed werk mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:15

Mijn definitieve tijd van de posbankloop is binnen en het is 34.13 geworden. Ik vind het heel lastig om mijn tempo te kiezen tijdens een wedstrijd. Loop ik in het begin te snel, dan stort ik na 15 minuten in en hou ik me in in het begin dan heb ik op het eind nog teveel energie over. Ik vind het nog lastig om het goed te verdelen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:27

Na heel de zomer niet gelopen te hebben wil Ik het weer gaan oppakken.
In het voorjaar gelopen maar deed dit op mijn fitness schoenen.

Nu wil ik toch wel speciale hardloopschoenen kopen.

Is er iemand bekend met deze schoen FILA HYPNOTIZER ENERGIZED

Hoor graag ervaringen als iemand deze heeft

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:31

Het advies is en blijft: ga naar een hardloopwinkel en laat een loopanalyse doen.
Zomaar een schoen kopen kan je verder van huis brengen dan je denkt.. :=

En geen ervaring met de schoen die je noemt!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:54

Ik heb ook geen ervaring met de schoen die je noemt. Schoenen kiezen is toch echt een kwestie van passen en proeflopen door de winkel.

En zoals musli zegt: als je schoenen wilt die de juiste steun geven, laat dan een loop analyse doen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:38

Ik vraag mij af of het merk Fila echt hardloopschoenen heeft?
Als je toch van plan bent om veel geld uit te geven aan hardloopschoenen (zijn nou eenmaal duur) Laat ze dan aanmeten. Ook dan is het geen garantie dat je blessure vrij blijft. Maar je kunt de kans wel zo klein mogelijk maken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:28

LizMD schreef:
Ik heb gister nieuwe schoenen gekocht. Ben nog niet geheel blij met de kleur, maar ze zitten goddelijk! Morgen maar eventjes uitproberen!
Kleine troost, mijn nieuwe zijn qua kleuren erger := maarja, ze kwamen voor mij het beste uit de bus. Even doorbijten om ermee naar buiten te gaan 8-) :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:57

Vertel Grit welke kleur is het geworden? :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:12

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik tijdens het lopen toch niet naar m'n voeten kijk. Dus ze nauwelijks zie. :')

Heb de afgelopen keren lopen een probleem van een heel ander caliber. Zere borsten... Man man. Vandaag een level 3 BH aan en een level 2 sporttop er overheen en nog kon ik de eerste paar honderd meter wel huilen. Wat een drama! Dus als iemand nog een paar onsjes wil hebben, ik doe ze in de uitverkoop!