Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Dat klinkt inderdaad alsof het niet goed gaat. Dat je wat bloedingen hebt is op zich niet zo heel vreemd (al zo dat al niet moeten gebeuren met de pil) maar als je nu al echt effectief verschil merkt in je stemming en acne in je gezicht krijgt zou het goed kunnen dat je overgevoelig bent voor een van de bestandsdelen van de pil. Bellen lijkt me niet overbodig in ieder geval!
Emmaa_ schreef:Ik ben in totaal zo'n 30 kilo aangekomen toen ik aan de pil ging dus ja, het kan welNiet allemaal in 1 keer natuurlijk, dus het is lastig om terug te halen wat precies komt door de pil en wat gewoon komt door meer eten. Door de verandering in mijn hormoonhuishouding werd ik in ieder geval veel hongeriger en kreeg ik aanzienlijk grotere borsten.
IsaCalixa schreef:Emmaa_ schreef:Ik ben in totaal zo'n 30 kilo aangekomen toen ik aan de pil ging dus ja, het kan welNiet allemaal in 1 keer natuurlijk, dus het is lastig om terug te halen wat precies komt door de pil en wat gewoon komt door meer eten. Door de verandering in mijn hormoonhuishouding werd ik in ieder geval veel hongeriger en kreeg ik aanzienlijk grotere borsten.
Heeft dit niet ook grotendeels te maken met je eigen eetgedrag? 1 tot 5 kg aankomen door de pil lijkt me nog reëel, maar 30 kg..
(Niet persoonlijk aanvallend bedoeld oid, maar ik lees wel eens vaker dat mensen beweren zo veel aan te komen door de pil, heb zelfs wel eens 70kg gelezen.. maar het lijkt mij toch echt een combinatie van je eigen etenspatroon en daarnaast dan misschien nog enkele kilo's door de pil..)
Edit: overheen gelezen, je gaf zelf ook al zoiets aan (moeilijk terug te halen)
Emmaa_ schreef:Uiteraard. Ik ben begonnen met de pil op mijn 15e en was toen ook extreem mager. Kwam tot die tijd echt niet aan, wat ik ook at. Toen ik aan de pil ging veranderde mijn stofwisseling wel degelijk, maar het is natuurlijk moeilijk te zeggen of die verandering door de pil komt of omdat ik in de pubertijd kwam.
Lente schreef:Ik kom binnenvallen met een vraag...
Ik had bijna 2 weken geleden al ongesteld moeten worden. De puisten heb ik inmiddels al gehad, hormonaal gejank ook maar nog steeds geen bloed
Na hoe lang ga ik hiermee naar de huisarts?
Sem_ schreef:Ik heb geen ervaring met de T-Safe, maar wel een andere koperspiraal, de Flexi-T 300. Ben er zelf
heel tevreden over. Met een koperspiraal wordt je wel gewoon ongesteld (het is anticonceptie zonder
hormonen). Sommige mensen zijn wat langer en heftiger ongesteld, het wordt dan ook niet
aangeraden bij mensen die al een heftige menstruatie van zichzelf hebben. Zelf heb ik hier geen last van.
KimD schreef:Ik ga hier ook even mijn vraag stellen, mijn spiraal gaat 'van de datum' binnenkort en moet dus een nieuwe. Nu heb ik de Mirena en ben daar tevreden over, maar ik hoor ook goede dingen over de T-safe, mensen met ervaring hier?
Jes schreef:Hallo allemaal,
Omdat je op internet meestal alleen de negatieve ervaringen leest wil ik graag ervaringen van bokkers met een koper spiraal.
Ik ben nu zwanger van de derde en net een afspraak met de gyneacoloog gehad voor een eventuele sterilisatie tijdens de keizersnede.
Qua leeftijd wilden ze hier nog best in mee gaan echter niet direct tijdens de keizersnede maar 3 a 4 maanden later (voor het geval dat).
En daardoor twijfel ik nu, het betreft dan een dag opname met weer een operatie, verdoving of narcose, en een nog behoorlijk newborn thuis die normaal gesproken nog borstvoeding krijgt dan, dus kolven en flesjes etc.
Hoop gedoe dus, vandaar dat ik me nu afvraag of er ook goede ervaringen met een koper spiraal te vinden zijn.
Voorbehoedsmiddelen met hormonen wil ik niet, condooms hebben tot de derde zwangerschap geleid dus ook niet ideaal.....
Vanavond ook nog uitgebreid met mijn man over een sterilisatie van hem hebben, maar nu de kans nog niet voor gehad (dat zou iets minder gedoe met de kinderen meebrengen, echter heeft hij ook een drukke baan).
Nou goed, ik ben benieuwd naar ervaringen zowel positief als negatief.