Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:54

Macyy schreef:
Leuk! Gieten gaat op het lijstje, is wel een eindje rijden maar ik zal hem eens opzoeken!

Ik had op mtb routes gezocht en zo bij Assen gekomen, dacht gezien het aantal kms dat ik hem wel 2 keer kon fietsen. Zijn we even goed op onze plek gezet haha!

Ik denk dat ook elke keer nu kan ik de route wel 2x fietsen. Maar na één rondje ben ik er altijd toch wel klaar mee haha. Was de route trouwens aardig droog? Anders ga ik binnenkort ook maar weer eens. Er is nog een route bij Assen ( Kloosterveen) wel zou ik die dan combineren omdat die route maar 6 km is. Wel zag ik bij een kennis een foto voorbij komen dat ze een 'drop' hebben gemaakt met hout waar je als het ware van af fietst. Ik ben daar denk ik in de zomer vooral veel te vinden lijkt mij heel gaaf! ( als mijn fiets dat trekt :') )

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:48

Gothico schreef:
@T2T Ja hoor helemaal gelukt voor mij. Alles gevangen wat ik wilde.
Zo kom je nog eens ergens. En alles bij elkaar denk ik dat ik wel een kilometer of 20 nog heb gefietst.

*\o/*

@Zebrastreep :(:)

MuSLi schreef:
Ik ben de afgelopen tijd meer aan het hardlopen, in plaats van fietsen.

Ook lekker :j

Macyy schreef:
Ik heb via marktplaats een fijne fiets kunnen aanschaffen :D afgelopen dagen gelijk wat routes meegepakt. Lekker fanatiek. :')

Gefeliciteerd *\o/* , veel plezier ermee .

Ik heb gisteren na het werk een uurtje Tacx gedaan , voor vanavond
staat een interval hardlooptraining op het programma .
( pyramide intervallen )

Maar eerst een rondje werken -O-

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:09

@Maccy, mooie foto's! Wat leuk dat je meteen zo fanatiek bent :D

Succes T2T!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:39

Vandaag gewoon naar het werk gefietst. Maar door veel best zwaar fysiek werk had ik het gevoel geen meter vooruit te komen. Maar mijn gemiddelde viel wel mee. Alleen mijn gevoel niet. Ik ben nu ook wel echt moe. Lekker uitrusten en vanavond nog even naar de wei op en neer fietsen. (En voor 21:00u binnen zijn.)

En van de week voor mij iets heel bijzonders gespot. De concurrent van de makers van mijn velomobiel fietste met een prototype velomobiel mij tegemoet. Die was enorm ver van huis. Maar een uniek iets op die te treffen. (Ergens zijn het ook collega's en doen ze veel samen. Maar hebben een ander idee van wat beter of sneller is.)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:23

@Zebra route was prima! Sommige stukken wat modderig maar niet storend en algemeen droog :)

Ik woon redelijk centraal dus kan kwa routes alle kanten op, echt luxe :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:09

Macyy schreef:
@Zebra route was prima! Sommige stukken wat modderig maar niet storend en algemeen droog :)

Ik woon redelijk centraal dus kan kwa routes alle kanten op, echt luxe :D

Dat is zeker luxe. Ik moest altijd 15km fietsen voordat ik bij het bos was. Dan had ik nooit zo veel zin om veel in het bos te doen omdat ik ook nog terug moest.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:29

Ohh, misschien heb ik me verkeerd verwoord. Ik ga met de auto en fietsendrager op pad. Vanaf huis op de fiets is geen doen, dan is het echt te ver.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:03

Macyy schreef:
Ohh, misschien heb ik me verkeerd verwoord. Ik ga met de auto en fietsendrager op pad. Vanaf huis op de fiets is geen doen, dan is het echt te ver.

Ah oké, ja ik heb bewust geen rijbewijs dus dat is lastiger.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:56

Macyy, denk dat we redelijk bij elkaar in de buurt wonen. Mijn vriend rijdt de dezelfde routes. (Steenwijk, Havelte, Gieten) Appelscha sowieso ook je lijstje zetten! (goed te doen met regen). Diever is ook mooi, maar veel modder momenteel. Ze zijn laatst naar Nijverdal gereden, ook erg mooi daar.

Zelf vermaak ik mij prima op de Tacx tegenwoordig, en met mooi weer in het weekend maken we een rondje buiten. Vriend op een Canyon Pahtlite (hybride/gravel) en ik op mijn racefiets.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:00

Ik heb deze week al 2x een sessie gedaan op de spinningfiets via YouTube. Het beklimmen van een berg. Eerste keer echt heel zwaar en vandaag ging het een stuk beter.

Vind spinning dan wel leuk, maar ik kan niet wachten tot het buiten weer geschikt is om te fietsen kijk er erg naar uit :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:45

MuSLi schreef:
Heerlijk als je de routes dicht bij huis hebt liggen <3 hier moet ik er helaas echt wel even voor reizen. Maar wij mogen in de ochtend, voor 10:30u op alle opengestelde paden in het bos/duin t fietsen :)

Ik moet er alleen echt weer even tijd voor maken. Maar je moet er zo vroeg voor op en soms is uitslapen toch wel echt goddelijk met zo'n kleintje :')

Wij hebben ze in de achtertuin liggen en tot grote schaamte vandaag voor het eerst op pad geweest. Wel met een instructeur voor de tips rn tricks.

Was heerlijk, nog even voordat de snowmageddon plaats gaat vinden :') Er zijn foto’s gemaakt, zal even vragen of hij ze door wil sturen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:56

Goedemorgen ... :O

Allemaal bereid voor de winter chaos die gaat komen ?

Vandaag mijn rondje hardlopen maar in de ochtend doen .
En vanaf morgen zien we dan wel weer verder .
Gelukkig kan het fietsen indoor wel verder gaan .
Maar ben de afgelopen weken op zondag ook twee keer
naar buiten geweest met de racert .
Maar ik verheug me ook weer op de warme zonnestralen op
mijn lijf . :j

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:57

Time2Tri schreef:
Goedemorgen ... :O

Allemaal bereid voor de winter chaos die gaat komen ?

Vandaag mijn rondje hardlopen maar in de ochtend doen .
En vanaf morgen zien we dan wel weer verder .
Gelukkig kan het fietsen indoor wel verder gaan .
Maar ben de afgelopen weken op zondag ook twee keer
naar buiten geweest met de racert .
Maar ik verheug me ook weer op de warme zonnestralen op
mijn lijf . :j

Wat er aan weer komt maakt voor mij meestal niet uit. Maar 10cm loopt mijn fiets toch wel op vast.
Ik moet ook echt mijn wielkasten schoonmaken. Anders blijft het sneeuw erin zitten en kom ik helemaal niet meer vooruit.

En ja geef mij maar wat meer zonnestralen. Dan kan ik ook weer wat fijner rijden. Dit koude weer maakt mijn fiets een stuk langzamer en zwaarder fietsen. Iets met koud rubber en 4 banden hebben. (De trike pak ik niet als het nat of koud is)

Ik hoop wel dat ik een paar mooie foto's met mijn fiets in de sneeuw kan maken. Ik heb er wel een paar plekjes voor als er sneeuw ligt.(Een plek is wel op de dijk als ik er op kan komen.)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:06

Heb al even niet gefietst het bos is vreselijk nat en binnen kan ik niet.
Dus steek mijn tijd in wandelen en mijn nieuwe paarden vriendin. Hopelijk snel weer wat droger en dan weer lekkker fietsen en ook dan s àvonds weer een rondje doen ook zo fijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:44

En benieuwd hoe het er morgenvroeg uit ziet .
Hier is het nu aan het sneeuwen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:18

Time2Tri schreef:
En benieuwd hoe het er morgenvroeg uit ziet .
Hier is het nu aan het sneeuwen

Heel erg wit waarschijnlijk :j
Vind de wereld wel erg mooi hoor met pak sneeuw.
Maar gewoon niet praktisch als je paarden hebt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:10

Hier ligt al een aardig laagje, en het gaat gestaag door .

Nee ,praktisch vind ik het ook niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:32

Maar wel leeeeuk! **\O/** Maar ik heb geen paarden; kan me voorstellen dat dat lastig is. Ik vind het zó mooi buiten, de IJssel met hoogwater en dan morgen die sneeuw <3 Maar als ik een stuk moet autorijden vind ik dit opeens niet meer leuk :o

Heb je een kiekje van je nieuwe vriendin, scooby? Ik ben superbenieuwd!

En Laura, al begonnen met je nieuwe baan?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:59

De wereld is echt mooi.
Ligt flink pak hier maar het is ook bere koud.
Veels te koud om flink stuk met de hond te wandelen ..
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:18

Ohh wat een knapperd! Die leuke puntjes aan de oren ook <3

Hier valt het nog mee, maar toch een mooi laagje wit!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:43

Ik zou zo graag een paar mooie foto's maken van mijn velomobiel in de sneeuw.
Of mijn paard en velo in de sneeuw samen. Maar hoe mooi ik het ook vind. Mijn velo gaat vast lopen op al die sneeuw duinen die ontstaan. Dat gaat hem niet worden.

Die sneeuwduinen zijn sowieso erg lastig met elke fiets. Ik moet nog even kijken hoe ik vanavond bij de paarden kom.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:47

Ja foto`s maken met dit weer is wel weer erg mooi.
Kun jij alleen met je fiets naar je paard toe. Gothio?

Ik hoop met mijn auto het woonerf af te komen maar ben er beetje bang voor heb hem gisteren niet heel handig geparkeerd denk ik.

culaccino schreef:
Ohh wat een knapperd! Die leuke puntjes aan de oren ook

Die oortjes zijn schattig he.. <3

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:56

Ik heb alleen fietsen als vervoersmiddel. Mijn velo is het belangrijkste. Maar die gaat sowieso vastlopen. Mijn trike is wel te doen denk ik. Maar gaat het derailleur wel echt door de sneeuw heen.
En anders moet ik lopen, maar ben ik wel even onderweg vrees ik.
In het ergste geval kan ik mijn ouders vragen met de auto even te rijden. Maar met dit weer is dat ook al wat.
Komt uiteindelijk wel goed hoor. De paarden krijgen van mij alleen extra hooi wat brok en als het kan vers water. Ik neem jerrycans mee omdat alles dicht vriest daar.(Het ligt erg open en het waait er behoorlijk)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:29

Ik vind het op de stadsfiets momenteel al een uitdaging buiten :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:52

Ik heb na mijn laatste fietstochtje besloten pas weer te gaan fietsen als het minstens 8 graden is. Mijn lichaam reageert een beetje raar op temperatuur, ik heb niet door dat ik koud aan het worden/geworden ben totdat ik weer thuis binnen ben. De laatste paar keer heb ik na een lange warme douche nog een paar uur in bed gelegen voordat ik weer een beetje opgewarmd was en dat is niet gezond zegmaar. Ik hoop dus dat het snel weer wat warmer word want ik wil er wel graag weer eens op uit.

En ik moet met de fiets naar de fietsenmaker want hij schakelt slecht en ik krijg het zelf niet bijgesteld...