Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

muppetmayo schreef:
Goof en germie veel plezier met de trail dit weekend!

Ik ben zo blij dat ze het morgen een heel stuk koeler verwachten *\o/*

Lekker gelopen Leonie en Busymissy en Muppet en Puera en SV. Echt knap met deze warmte.
En prachtige foto ook van vanmorgen.
Jeetje Lisitano, 36 is wel heel warm ja.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:29

Geniet ervan morgen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:39

BusyMissy hoe is het gegaan met de kopers?

Lisitano 36 graden is niks... Is het in de nacht ook zo warm? En anders, even niets is ook gewoon helemaal prima.

haha ja die training readyness negeer ik altijd SV. Maar zo midden op de dag lopen is wel echt pittig. Zeker als je niet zo van warmte houd. Knap dat je dan toch even bent gegaan.

Veel plezier en succes morgen Goof.

in antwoord op al jullie reacties,

- Mijn algemene hartslag is überhaupt gewoon erg laag. Mijn max hartslag ligt ergens rond de 175 en daar kom ik eigenlijk nooit. Net als zone 5 bij mij echt zeldzaam is.
- Ja mijn hartslagzones zijn bepaald door SMO. Hierbij kwam naar voren dat ik een extreme vo2 max heb. Mijn hartslag daalt heel snel/ mijn herstel is extreem vlug, heb ik mij laten vertellen.
- Nee deze intervallen ging ik absoluut niet op maximaal. Conditioneel, liep ik ze vandaag makkelijk weg. Omdat ik zware benen had na 5 dagen op rij trainen, besloten gewoon even wat ruimte te laten hierin.
- 10% in zone 4 komt doordat ik steeds 1 minuut wandel en mijn hartslag dus weer heel snel daalt naar zone 1. Ik moet dus telkens weer omhoog naar zone 4. Dat zie je hier ook heel goed:
Afbeelding

heb ik zo al jullie vragen beantwoord? :Y) Zo niet, gewoon stellen hoor!
Binnenkort wil ik een keer een interval gaan doen waarbij ik sterf haha. Dan zal ik die ook delen om het verschil te laten zien.

Edit, heb eens even gekeken naar mijn laatste pr poging op de 5km. De statjes daarvan (ja ik heb te laat afgedrukt op het einde):
Afbeelding
Ik kan dus wel echt stuk gaan :') . Maar je ziet ook als ik dus 10 seconde ga wandelen, dat mijn hartslag gewoon een rechte lijn naar beneden maakt. En je ziet hier ook heel duidelijk dat de zone stelling klopt. Ik ging NET over de grens en kon dat niet volhouden. :7
Kreeg het lopen niet meer hersteld (is ook een mentaal ding hoor!)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:43

Dank voor de antwoorden! Gezegend dus met een hoge VO2max. Heerlijk. Is ook deels erfelijk bepaald, dus je zit goed in elkaar naast alle training! :P
Mijn max hartslag is ook laag, maar 177 ofzo en dat haal ik ook nooit eigenlijk, 168 ofzo dat haal ik wel met intervallen.

Mijn vriend en ik gaan ons oriënteren op een nieuwe trailuitdaging volgend jaar.
We hebben al ideeën: de MIUT (Madeira Island Ultra Trail) valt precies in mijn meivakantie.
Dan zouden we kunnen gaan voor de 60km met 3350hm. Maar daar heb je ITRA punten voor nodig. Die hebben we met de ultra in Wales gehaald, maar die zijn niet geüpload op de site van ITRA. Misschien is het te kort geleden, dat kan. Ik heb ultra x maar gemaild hoe dat zit.
Of.. eind van die meivakantie zouden we op de Azoren een ultra kunnen lopen: de blue island ultra. 65km met 3150hm. Daar kan ik nog niet goed zien of ITRA punten verplicht zijn.
Maar lijken me beiden geweldig. Ben drie keer op Madeira geweest, maar de Azoren nog niet.
Het zijn nog ideeën, maar we gaan onderzoeken wat mogelijk is.
En anders wat dichterbij kijken, op rij afstand. Iets in noord Frankrijk of Duitsland.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:31

Goof schreef:
muppetmayo schreef:
Goof en germie veel plezier met de trail dit weekend!

Ik ben zo blij dat ze het morgen een heel stuk koeler verwachten *\o/*

Lekker gelopen Leonie en Busymissy en Muppet en Puera en SV. Echt knap met deze warmte.
En prachtige foto ook van vanmorgen.
Jeetje Lisitano, 36 is wel heel warm ja.

Veel plezier, Germie ook!

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Veel plezier Goof en Germie met de trail! Fijn inderdaad dat de temperatuur wat daalt.

Leonie, wat ben jij toch lekker actief! En je hartslag, wow!

Wauw SV wat knap gelopen! En goed van dat rijbewijs zeg.
Wat een gave vooruitzichten, ben benieuwd wat het gaat worden!

Wat een hoge temperaturen Lisitano, ik zou lekker even overslaan.

Top gedaan Puera, het was inderdaad warm gisteren. Vandaag iets minder maar nog wel warm.

Top gedaan muppet, was het niet te warm dan voor intervallen? Knap hoor!
Haha o ja de oven ook nog lekker aan met die warmte haha.

Ik ga morgenochtend lopen met de groep. Ze hebben nu zomer rooster dus volgens mij zijn de groepen dan wat gemixt.