Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:51

Ieris sterkte!
SV wat een supermooi ronde zeg!
Ik wil morgen nog even 5 lopen, en dan zaterdag de 10. Weersvoorspellingen zeggen kou en sneeuw :brr:

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:56

@SV, wauw mooi! Die rood met witte paddestoel <3

@ieris, sterkte met je moeder! Klinkt heftig :(:)

Ik heb vanmiddag 7.3km gelopen rond het meer hier.
Op 1 keer kort wandelen na vanwege stekende pijn bij ademhalen ging t verder heerlijk :)
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:04

SV idd weer prachtige foto's en een mooie afstand weer afgelegd.

Karin jammer van die steken maar toch mooi rondje gedaan.

Ik ben net terug van een loop van 5 km met de loopgroep. Door het centrum.

Afbeelding

Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:19

Iris, mooie foto's, goed gedaan van jullie allebei
SV, fijn dat het weer goed gaat, en ook weer erg mooie foto's
Welkom Lies!
Ieris, hoe oud is je zoon? Leuk om zoiets samen te doen. Wel een grote zorg zeg voor je moeder, sterkte.

Misschien een beetje gekke vraag, maar hebben jullie ervaring met menstruatiecups tijdens het hardlopen (met name lange duurlopen). Ik ben op zoek naar een alternatief omdat ik andere producten niet fijn vind.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:35

Nee geen ervaring mee hier.

Karin wat een mooie foto!

Weer eens wat anders dan de natuur BeFunny.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:56

Ik heb al jaren en jaren een Mirena spiraal, heerlijk :D

Karin steken zijn vervelend, maar fijn dat het verder lekker ging!

Ook leuk BF!

En prachtig weer SV :j die paddenstoelen zag ik zaterdag ook, je verwacht op ieder moment een kabouter :D

Ieris nogmaals sterkte met je moeder :(:)

Hier zit het eerste rondje (9km, rustig tempo) er weer op. Geen centje pijn. Het was wel fris, maar ik klaag niet, perfect hardloopweer!

Dit weekend inderdaad storm, sneeuw heb ik nog niet gehoord Morris, dat is wel het andere uiterste :brr:

Ieris gaat misschien met me mee naar Schier *\o/*

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:16

Lieke schreef:
Iris, mooie foto's, goed gedaan van jullie allebei
SV, fijn dat het weer goed gaat, en ook weer erg mooie foto's
Welkom Lies!
Ieris, hoe oud is je zoon? Leuk om zoiets samen te doen. Wel een grote zorg zeg voor je moeder, sterkte.

Misschien een beetje gekke vraag, maar hebben jullie ervaring met menstruatiecups tijdens het hardlopen (met name lange duurlopen). Ik ben op zoek naar een alternatief omdat ik andere producten niet fijn vind.

Ik kom even onder meelees steen vandaan; ik weet niet wat je al hebt geprobeerd maar ik gebruik een menstruatiedisc. Cups blijven bij mij niet goed zitten. De discs wel en dik tevreden mee, ook tijdens het sporten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:25

Ik heb er ook geen ervaring mee. Interessant wel, zeker als je langere afstanden loopt denk ik.

Worden jullie wel eens nageroepen tijdens het lopen?
Ik liep vandaag, voordat ik het stille bos indook, een stuk langs een doorgaande weg waar ineens een auto afremde naast me van waaruit ik de opmerking 'hé, lekkere billen!' hoorde komen. Toen ik bedacht wat ik terug wilde snauwen en mijn hoofd naar links draaide, zag ik.... dat het mijn eigen man was :+

Anyway, ik heb vandaag mijn 3e 10km gelopen en het ging me, in tegenstelling tot vorige keer, heel soepel en gemakkelijk af. Superleuk!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:52

Goof :') Maar nee, dat heb ik niet, mijn billen zijn denk ik niet lekker genoeg :')

Ik ben laatst wel op klaarlichte dag klemgereden door iemand, dat was wat minder prettig en ik werd er echt door overvallen. Blijkbaar is fight mijn reactie en ik ben zo uit mijn stekker gegaan dat hij met piepende bandjes vertrok, ik had zo snel niet de tegenwoordigheid van geest om een foto te maken, daar baal ik wel van -O-

En klinkt goed, je 10K! Ik ga me omkleden en richting Patrick, kijken wat hij vandaag voor me in petto heeft, de vorige keer toen ik alleen was leverde me dat 2 dagen spierpijn op {:}

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:02

Discs heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip.
Mirenaspiraal helaas wel, maar daarmee ben ik juist heel vaak en lang ongesteld jammer genoeg.

Goof, gelukkig maar dat het je man was. Gelukkig gebeuren dat soort dingen niet zo vaak. Wel een paar weken terug toen ik in de avond ging lopen en had besloten dat ik niet moest miepen en gewoon de polder in kon gaan. Zelfde tekst trouwens, om me vervolgens (kort) te achtervolgen op de brommer. Heel vervelend, vooral omdat het onprettige gevoel de rest vd loop bleef hangen. Voor dat soort types is het vast een onschuldig grapje, maar ik kan er best boos om worden.
Ninus, wel een lekkere assertieve reactie. Veel plezier en succes straks!

Lekker weertje om te lopen vandaag, hier een rustige ronde van 13k.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:40

Whahha Goof, dat doet mijn man ook weleens ja!
Leuk dat je 10km zo soepel ging!

@Ninus en Lieke, bah wat naar dat jullie dat op de minder leuke manier meegemaakt hebben.
Zo bizar dat mensen denken dat dat leuk is..
Niemand zou zich onveilig/onprettig moeten voelen.

Ik heb net, een voor mij, snelle 5km gedaan en lig nu even in bad :)
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:48

Hier sinds 28 september niet meer gelopen wegens het wk in Cuba. Maar nu weer thuis, helaas ziek thuisgekomen.
In Cuba leek mijn Garmin kuren te hebben. 30 september vertrokken, in het vliegtuig ging de Garmin over op 1 oktober, en bij landen werd het weer 30 september. Daarna was de app in de hobbel, rare foutmeldingen, kreeg geen data meer in de app. Best wel balen, want ik heb daar wel een fietstocht van 32km gemaakt en ook het paardrijden had ik getracked met de gps. Maar niets kwam in de app.
Nu zit mijn Garmin nog in de garantie, en ik had het gevoel dat een sofware bug was, dat Garmin niet overweg kan na 2 keer een maandovergang (30 september naar 1 oktober). Want je zag wel dat het aantal stappen opnieuw geteld werd toen voor de 2e keer 30 september begon en idem op 1 oktober. Maar als dat niet op te lossen zou zijn als ik weer thuis was, dan was het voor mij heel simpel, ding gaat terug en ik geld terug. Was al wat bang dat ik afscheid moest nemen van mijn verder best wel fijne horloge.
Vlak voor de terugvlucht hadden we ergens redelijk internet, dus de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen kwam de werkelijke reden van het niet werken van de app naar voren: Garmin wordt geblokt in Cuba. Tja, dat ook apps soms het niet doen sta je niet bij stil, websites was bekend. Maar de app was geinstalleerd, ik was ingelogd en dan verwacht je niet dat je bepaalde koppelingen wel krijgt (aantal stappen kwam wel door, ook actuele hartslag, maar al het andere niet).

Nu weer fit worden en dan gaan we weer verder met hardlopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:17

Goof schreef:
Ik heb er ook geen ervaring mee. Interessant wel, zeker als je langere afstanden loopt denk ik.

Ik liep vandaag, voordat ik het stille bos indook, een stuk langs een doorgaande weg waar ineens een auto afremde naast me van waaruit ik de opmerking 'hé, lekkere billen!' hoorde komen. Toen ik bedacht wat ik terug wilde snauwen en mijn hoofd naar links draaide, zag ik.... dat het mijn eigen man was :+

Anyway, ik heb vandaag mijn 3e 10km gelopen en het ging me, in tegenstelling tot vorige keer, heel soepel en gemakkelijk af. Superleuk!

Goed gedaan Goof! Ik ben gelukkig nog nooit nageroepen tijdens het hardlopen. Althans niet op een negatieve manier. Krijg nog wel eens te horen: goed bezig! Of een andere aanmoediging. Altijd leuk als mensen dat doen.

Mooi loopje Karin!

Germie wat een heftige censuur daar.

Ik ben vanmorgen uit bed gesprongen en heb meteen 8.5km hardgelopen.
Ging lekker!

Wij gaan morgen richting de Hoge Venen, België. Vier dagen, alle vier de dagen is flink regen voorspeld -O- .
Hopelijk kunnen we genieten van een droge wandeling en een leuk trailtje maken.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 18-10-23 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:18

Goof, Karin en Lieke goed gedaan alle 3.

Fijn dat die 10km lekker gingen Goof :j

Ik was laatst wel bijna aangereden en dat was ook een beetje gek.

Lieke 13 km is een fijne afstand :j

Karin wat een mooie snelle tijd
Ik hoop dat dat mij ooit weer lukt om een gemiddelde ergens tussen de 5 en 6min per km te hebben.

Ninus ik hoop dat je een leuke loop hebt.

Als de training x core van vanavond mee valt ga ik morgen weer lekker lopen. Als die heel pittig is doe ik wel max 5km ofzo en dan ook nog rustig aan.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:43

Goof schreef:

Ehhhh ja,….in dialect ‘ie bunt nie goedwies’ :D of ‘waarom ga je niet eerder van huis, dan hoef je niet te haasten’ :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:31

Oh getver, toch mensen met nare ervaringen. Ik krijg ook wel aanmoedigingen of leuke opmerkingen, een enkele keer word ik flink nagekeken door mannen. Prima.

SV, ze geven naar weer op ja, balen.

Wow, wat een bizar land eigenlijk, dat Cuba.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:18

Goof schreef:
Oh getver, toch mensen met nare ervaringen. Ik krijg ook wel aanmoedigingen of leuke opmerkingen, een enkele keer word ik flink nagekeken door mannen. Prima.

SV, ze geven naar weer op ja, balen.

Wow, wat een bizar land eigenlijk, dat Cuba.

Ik word eigenlijk nooit nageroepen, maar loop ook niet in de stad ofzo. Soms wat jongeren en die roepen wel eens wat en ik roep vrolijk terug. Maar ik woon in een dorp en hoewel ik ze niet bij naam ken zie je ze vaker.

Cuba is een bijzonder land, ik ga nog een verslagje schrijven. Maar ben nog steeds niet fit. Koorts is weg, maar van alleen wandelen raak ik al buiten adem. Eigenlijk moet ik vanavond weer een half uurtje, maar weet niet of ik lucht genoeg krijg om aan hardlopen te beginnen. Diarreeremmers zijn ook nog nodig helaas.
Maar van Garmin werkt alles gelukkig weer en is teruggaan om garantie te claimen niet nodig gelukkig. :D
En omdat de Garmin ook tot 100m waterdicht was, was het een ideaal horloge om mee te nemen onder water voor het WK. Je hebt daar namelijk ook een tijdslimiet van 90 minuten, dus je krijgt een starttijd, dan moet je je nog het water in en je moet weer boven zijn voordat de 90 minuten omzijn. Een duikcomputer registreert wel duiktijd, maar Garmin toont gewoon de tijd als horloge en dat is ideaal. Alleen jammer dat ze dan de functionaliteit van de Descend niet in de Instinct voegen, want het is eigenlijk dezelfde behuizing.

Lopen jullie nu in het donker? Want als ik nu weer wil beginnen moet ik in het donker op pad. Dat betekent sowieso dat ik in het bos langzamer zal zijn, want daar is de grond ongelijk en nu zie je kuilen en hobbels niet meer. Ik vind door het dorp lopen niet leuk, dus zoek ook in het donker het buitengebied op.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:24

Ik loop wel in het donker maar niet in het bos dus aan mijn ervaringen heb je weinig. Wat ik je wel zou willen meegeven is dat als je in het donker loopt, dat je er dan verstandig aan doet een lichtjes vest oid. aan te schaffen en mee te nemen. Zo'n geel reflecterend ding met een paar ledjes voor en achterop, zodat je zo zichtbaar mogelijk bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:36

Ik vind lopen in de bebouwde kom ook niet leuk, maar ik kies verstandig en als ik in het donker loop blijf ik dus gewoon in de buurt op verlichte paden. Ik loop daarnaast ook altijd met verlichting.
Ik probeer zo min mogelijk in de avond te lopen, ik slaap dan slechter. Als het even lukt loop ik direct na werk, voor het avondeten.

Ben benieuwd naar het Cuba verslag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:57

In het donker wil ik ook niet in het bos. Dan blijf ik Iig wel lopen waar het verlicht is en in de bewoonde wereld.

Op dinsdag loop ik met de hardloopgroep en ben dan na 22:00 thuis en ga dan ook later naar bed want ben dan nog soort hyper.

Woensdag ook in de avond XCore dan rond 21:00 thuis maar wel zelfde verhaal hyper.

Dus ik probeer zelf verder overdag te lopen.

Ik heb een mooie lamp van Decathlon waarmee je zelf ook goed voor je kan zien en achter rood licht. Maar op de hardloopclub vinden ze hem fel dus die is niet fijn als je samen loopt. Daar loop ik met bandjes om mijn arm.

Mijn body batterij was op 50 procent maar het is mijn vrije dag dus dacht doe toch een rustig loopje. Het is lekker weer maar ik vond het warm. Heb er 11km uitgeperst en toch snel in zone 4. Maar heb volledig uit zone 5 kunnen blijven en verder lekker gelopen. Dus blij dat ik gegaan ben. Morgen en zaterdag loop ik alleen met de hondjes maar verder niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:52

In het donker in het bos is verboden. Dus niet doen.

Wij zitten in de Hoge Venen. Bijna 14km gewandeld, deels in de regen. Wel enorm genieten hier, wij houden van de Hoge Venen. Helaas wordt morgen de hele dag regen voorspeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:02

Verboden om in het bos te lopen in het donker SV?
Geldt dat voor overal? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Ik loop niet in een donker bos om verschillende redenen. Maar nooit is in me opgekomen dat het ook verboden zou zijn.

Mooie foto's.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:27

Lekker bezig allemaal!

En Ieris, sterkte. Ouders horen niet ziek te zijn.

Ik doe een beetje rustig aan, want mijn lichaam herstelt volgens Garmin niet zo lekker. Desondanks gaan de loopjes die ik doe goed. Zondag 6 km in Reeuwijk met een vriendje en gisteren een rustige 4 km. Ik vind het leuk om te zien dat dezelfde snelheid me steeds makkelijker afgaat. De 6 km liep ik zelfs echt snel voor mijn doen (7:40 per km).

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:41

Ik heb geen bos ^) Ik loop dus wel in het donker in het grote niks en laat altijd weten hoe laat ik ga, verwacht terug te zijn en zet mijn locatie aan. Geen garantie, maar een alternatief is er niet. Ja, niet lopen :=

Ik krijg overigens ook echt altijd leuke reacties hoor, boer Jan moedigt me altijd in plat Fries aan. Is altijd een hoogtepunt van mijn loop en ik ben teleurgesteld als hij er niet is :D

Verstandig Tiggs!

Heerlijk SV! Wel balen van het weer, morgen is het echt bar en boos ja.

Lekker rustig loopje BF!

Ik ben onderweg naar huis en ga zo gelijk door voor een klein rondje 5km. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel zin heb := maar meestal komt dat wel als ik in de startblokken sta!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:27

Na zonsondergang mag je indd het bos niet meer in.
Een van de redenen waarom wij nu bij de atletiekvereniging gaan.. volgende week dinsdag starten wij.
Hier in het donker tussen de velden voelt niet altijd even veilig..

Hopelijk valt het mee met de regen morgen SV!

Ik heb al twee weken niks meer gedaan.. ben zo niet fit.. blijf aan het hoesten en proesten.
privé allemaal dingen die veel energie kosten..
Mijn Garmin varieert van ‘overbelast’ naar ‘niet productief’ naar ‘onttrainen’..
mijn HRV is nog nooit zo laag geweest..
ga vanavond toch proberen klein rondje te doen..
ben benieuwd.

@de rest, ik heb alles bijgelezen maar echt niks onthouden.. -O-