Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Nikass, ik denk niet dat dat een kwestie van weinig begrip is. Ik denk dat iedereen het liefst heeft dat alle kwetsbare 100% beschermd zijn door een griepprik en dus straks evt ook door een coronaprik. Helaas zijn we daar simpelweg niet toe in staat.
In mijn directe omgeving zijn mensen die een corona infectie hoogstwaarschijnlijk niet zullen overleven. De griep zal ze nog wel lukken gelukkig. Maar ja, we zullen ooit weer richting normaal moeten. Dat vind ik spannend, ook met vaccinatie. Wetend dat er nog altijd voor hun een risico is. Maar zelf snakken ze ook heel erg naar normaal.
sureido schreef:Nee Nikass, dat zeg ik niet. Het doel van de vaccinatie is dat voor iedereen inclusief de kwetsbaren Corona maximaal een griep maar hoogstwaarschijnlijk een verkoudheidje wordt, dus geen ziekenhuisopname of overlijden. Dus dat kwetsbaren ook er gewoon goed doorheen kunnen komen zonder gevolgen.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar het risico wordt ook voor kwetsbaren minimaal met vaccinaties.
Janinevv schreef:sureido schreef:Nee Nikass, dat zeg ik niet. Het doel van de vaccinatie is dat voor iedereen inclusief de kwetsbaren Corona maximaal een griep maar hoogstwaarschijnlijk een verkoudheidje wordt, dus geen ziekenhuisopname of overlijden. Dus dat kwetsbaren ook er gewoon goed doorheen kunnen komen zonder gevolgen.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar het risico wordt ook voor kwetsbaren minimaal met vaccinaties.
Maar met griep overlijden er ook mensen en komen er ook mensen op de ic.
Ik hoop dat het wat indamt maar denk niet dat het voldoende zal zijn uiteindelijk.
Moeten maar afwachten.
Sunnda schreef:Mensen vergeten snel dat ij een heftig griepseizoen de ziekenhuizen ook vol liggen en er een beddentekort is. Er zijn de afgelopen 10 jaar xeker 3 van die heftige golven geweest en zeker eens per jaar staat wel in de media dat de ziekenhuizen moeite hebben om door de griepgolf patienten kwijt te kunnen.
Daar kijkt alleen nooit iemand van op.
Als we met de vaccins kunnen bereiken dat we naar dat senario komen ben ik dik tevreden.
Maar dat is nog even afwachten.
sureido schreef:Sunnda schreef:Mensen vergeten snel dat ij een heftig griepseizoen de ziekenhuizen ook vol liggen en er een beddentekort is. Er zijn de afgelopen 10 jaar xeker 3 van die heftige golven geweest en zeker eens per jaar staat wel in de media dat de ziekenhuizen moeite hebben om door de griepgolf patienten kwijt te kunnen.
Daar kijkt alleen nooit iemand van op.
Als we met de vaccins kunnen bereiken dat we naar dat senario komen ben ik dik tevreden.
Maar dat is nog even afwachten.
Misschien wanneer de griepprik ook dezelfde techniek krijgt dat dat wellicht ook veel meer voorkomt?
En misschien niet met griep zomaar overal heen gaan in het vervolg, zoals uitgaan of zo
Sunnda schreef:Dat lijkt mij een uitspraak die kant nog wal raakt.
Kwetsbare mensen overlijden veelvuldig aan de griep..wat maakt dat de ene 90 jarige nauwelijks last heeft van corona en de ander overlijdt is nog niet goed bekend.
Dat iemand dus waarschijnlijk zal overlijden aan corona, maar de griep wel zal overleven is nooit te stellen. Juist de griep is supergevaarlijk voor kwetsbare nensen.
idinn schreef:Nikass, ik denk niet dat dat een kwestie van weinig begrip is. Ik denk dat iedereen het liefst heeft dat alle kwetsbare 100% beschermd zijn door een griepprik en dus straks evt ook door een coronaprik. Helaas zijn we daar simpelweg niet toe in staat.
In mijn directe omgeving zijn mensen die een corona infectie hoogstwaarschijnlijk niet zullen overleven. De griep zal ze nog wel lukken gelukkig. Maar ja, we zullen ooit weer richting normaal moeten. Dat vind ik spannend, ook met vaccinatie. Wetend dat er nog altijd voor hun een risico is. Maar zelf snakken ze ook heel erg naar normaal.
sureido schreef:Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost.
Nikass schreef:sureido schreef:Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost.
Nog één keer voor de duidelijkheid dan. Ik heb op DEZE opmerking gereageerd. Ik heb daarop gezegd dat dat niet voor iedereen geldt.
Sureido je beweert "dat zeg ik niet", maar dit heb je toch letterlijk gezegd.
En ik lees dan dat je voor het gemak even vergeet dat een stevige griep niet voor iedereen "vervelend maar geen probleem" is.
Er worden nu een heleboel berichten aan besteedt, maar het is enkel dit.
Het is mijn mening, doe er mee wat je wilt. Maar meer toelichting heb ik er denk ik niet op te geven.
Citaat:België stapt mee in nieuw Europees contract met Pfizer voor extra vaccins in 2022 en 2023: 23 miljoen dosissen op komst op twee jaar tijd
De verschillende ministers van Volksgezondheid hebben beslist om in te stappen in het nieuwe Europese contract met Pfizer/BioNTech. Dat zegt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V). “Het contract biedt een aangepast vaccin binnen de vier maanden bij nieuwe varianten, en garandeert ook de levering van voldoende vaccins voor 2022 en 2023.” In totaal gaat het om 23 miljoen vaccins voor België in die twee jaren. Beke sluit trouwens niet uit dat “op een gegeven moment" ook 12- tot 15-jarigen gevaccineerd zullen worden tegen het coronavirus.
Pandora2 schreef:Europa heeft een nieuw contract met Pfizer afgesloten.
Er staat o.a. in dat er binnen de 4 maanden na het ontstaan van varianten een aangepast vaccin voorhanden zal zijn.Citaat:België stapt mee in nieuw Europees contract met Pfizer voor extra vaccins in 2022 en 2023: 23 miljoen dosissen op komst op twee jaar tijd
De verschillende ministers van Volksgezondheid hebben beslist om in te stappen in het nieuwe Europese contract met Pfizer/BioNTech. Dat zegt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V). “Het contract biedt een aangepast vaccin binnen de vier maanden bij nieuwe varianten, en garandeert ook de levering van voldoende vaccins voor 2022 en 2023.” In totaal gaat het om 23 miljoen vaccins voor België in die twee jaren. Beke sluit trouwens niet uit dat “op een gegeven moment" ook 12- tot 15-jarigen gevaccineerd zullen worden tegen het coronavirus.
sureido schreef:bigone schreef:Hoezo, België heeft 11 miljoen inwoners en ik verwacht dat veel mensen aan één booster genoeg hebben.
Mm, maar ze willen nu al over een half jaar boosters gaan geven, zouden ze die dan nu al binnen hebben? Dan zou je elk half jaar zo’n prik moeten?