Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Suzanne F. schreef:
Tuurlijk. Ik ben alleen bang dat we een zodanige mutatie krijgen dat we kunnen spreken van COVID-21 en we in de ellende blijven van lockdowns, vaccinatie runs en beperking van vrijheden.
En of dat in 2021 is of enkele jaren erna, dit blijft komen vermoed ik.
Dat denk ik ook. In min of meerdere mate komen we hier nooit meer van af.
MyWishMax schreef:Dat jij nu zegt dat je 21 contanten kan hebben, dat is toch een kromme vergelijking? Dan moet jebhet vergelijken met hoeveel je kan hebben als er 2 boven de 13 op bezoek mogen. Dan kan je alsnog 7 dagen ergens langs gaan en die andere mensen ook. Waarom niet kijken of jij af en toe ergens langs kan en voor oudste ook iemand waar je haar heen kan brengen? Zodat jullie beide nog wat contact hebben.
Ik baal er ook van, soms voelt het of je gestraft wordt dat je alleen bent en dus niemand binnen 1,5 meter mag. Maar door te gaan uitvergroten waarom het voor mij zo krom is wordt het niet beter. Alleen maar slechter
Vayo schreef:En ik begrijp het hoor. Controleren achter de voordeur voelt echt als inbreuk op je privacy. Maar ik weet van echt enorm veel mensen om me heen dat zij zich niet aan de regels houden. Als iedereen dat zou doen, hadden ze regels iets soepeler gekund.
En zolang er niet echt goed op gehandhaafd wordt, zie ik de cijfers niet zakken. Juist alleen maar stijgen daar de heisa die er nu weer ontstaan is. Het maakt me gewoon moedeloos. Ik ken bijv 2 mensen die nota bene in de zorg werken waar wekelijks een groepje van 4-5 vrienden komt in het weekend
Karl66 schreef:De cijfers in Nederland dalen licht en blijven nu wat hangen, dat komt omdat het reproductiegetal van de "gewone" corona onder de één ligt. Tegelijkertijd hebben we de besmettelijkere Britse variant en die neemt toe. Dat is waardoor we nu blijven hangen en het tij elk moment weer kan keren de aantallen weer kunnen gaan groeien. Domweg omdat het aandeel van de Britse variant aan het toenemen is.
Dat is ook de reden waarom er geen lichte versoepelingen kunnen komen, dan weten we zeker dat we het reproductiegetal niet onder de één gaan houden. De maatregelen zijn niet strenger geworden omdat de overheid ons zo graag wil pesten, ze zijn strenger geworden omdat we geen keuze hebben als we een werkzame gezondheidszorg willen houden. En daarom worden ze niet versoepeld.
pien_2010 schreef:Vayo, juist voor mensen als jij, waarvan ik voel dat het moreel lager en lager wordt, deed ik mijn post. Ik denk nl dat perspectief houden heel erg belangrijk is anders hou je het niet vol.
Ik denk dat het belangrijk is in de ruimte marge die je nog hebt, het leven wel naar je toe te trekken en daarin je keuzes te maken. Kijk als jij een bubbel kan maken van twee extra mensen, en die mensen met jou, dan kun je kiezen voor burgerlijke ongehoorzaamheid en een bekeuring eventueel op de koop toe nemen. Als je dit nodig hebt om je weer minder somber te voelen moet je dat gewoon doen.
IK heb me nu ook al voorgenomen dat als wij weer zo'n strenge lock down krijgen, ik me niet gaan houden aan dat stomme 1km rondje en hier binnendoor gewoon blijf wandelen en de bekeuring eventueel op de koop toe neem.
Ik loop volkomen alleen te wandelen, woon erg afgelegen, en het is wel goed. Ik voel me erg gelukkig sinds ik zoveel wandel elke dag en wat ik doe, daar krijgt niemand ook maar meer covid van.![]()
Ik denk dat het belangrijk is om in de gegeven ruimte voor jezelf de keuzes te maken. Want het is zo zonde om geen fijne moeder meer te zijn voor je kinderen. Dat is het niet waard.
Dus de "opdracht" voor jou om te kijken hoe kun je deze tijd doorkomen zonder depressief te geraken?
En als het gaat om het gedrag van anderen, laat het gewoon bij niet begrijpen en leg het naast je neer. Mijn vriendin gaat ook naar Costa Rico vliegen as zaterdag. Ik vind dat waanzin en onverantwoord in deze tijd om in een vliegtuig te stappen, maar zij doet het. Tja, ik heb het dus gelaten bij, dat ik het onverstandig vind, maar dat ik van haar houd en haar keuze wel respecteer. Wat moet ik anders doen.
Karl66 schreef:Dat maakt niet goed wat er gebeurd is en het is goed dat er al mensen zijn opgepakt en het is goed dat er extra beveiliging ingebouwd wordt. Maar het maakt van de GGD ook geen criminele organisatie of een organisatie die maar wat aanklooit met je gegevens.
tienus63 schreef:De medicijnenindustrie is ook lekker bezig, AZ zegt overleg gewoon af met EU.
De fabrikanten hebben de afnemers zo in de tang, de afnemers moeten hun eisen en voorwaarden maar slikken.
https://nos.nl/l/2366164
pien_2010 schreef:Vayo, ben je in de gelegenheid om te wandelen elke dag eventueel met een buurvrouw, of manlief of je kind(eren)? Als is het maar een uurtje, wandelen is heel erg goed voor je hersenen en werkt depressies tegen.
Daarom dat ik ook tot burgerlijke ongehoorzaamheid heb besloten als het 1km rondje weer verplicht wordt, want sinds ik echt lekker wandel, soms met mijn vriendin, voel ik me gewoon weer mijn oude ikje en voel me gelukkig.
Soms durf ik dat bijna niet te zeggen, maar zo is het wel. Ik voel me gelukkig ondanks de covid tijd en de beperkingen, ik geniet van onze groene bubbel, ik jank af en toe dat ik mijn jongste kleinkinderen al een jaar niet heb gezien en alles mis van die kleine schatjes, maar verder hebben wij ons ritme gevonden en OK we kijken vele male meer TV als vroeger, maar het doet me goed om een mooi cultuur programma te kijken of een spannende film of zo. Samen met de man voor de buis. En ik zit veel mer op Bokt als vroeger, want januari is altijd een trieste maand en nu zeker, maar ook dat vind ik leuk en gezellig→ af en toe eventjes grommenmaar verder gewoon elkaar wat steunen.
Dus zoek Vayo waar jij blij van wordt binnen de marges die we wel nog hebben.
Sintara schreef:Az heeft volgens mij een fabriek letterlijk onder water gehad, eentje afgefikt en wat er met de derde was weet ik niet meer zo uit m'n hoofd.. Maar dat ze productie problemen hebben vind ik wel verklaarbaar iig