3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:38

Welkom Alwiene!

Oehhh Dreamy, sushi! Kan vast prima als je deze week compenseert, wel heel lekker!

Lekker Dilan! Je honden sowieso <3 Ik heb echt een bloedhekel aan hardlopen persoonlijk haha

Sanne, niet aankomen is ook al iets! Fijn dat het op school wel goed gaat, gefeliciteerd :)

Kh arm zie ik het nut niet zo van in eigenlijk, zou sowieso ook niks voor mij zijn

Paar redelijk stressvolle dagen gehad hier, ben momenteel bezig met mijn ex uitkopen en dus ook een nieuwe hypotheek aan het afsluiten, merk dat ik daar mentaal best mee bezig ben en op m'n werk is het ook erg druk. Gister na het bowlen helemaal niet lekker geworden, dus wel de sportschool in gegaan, uur in de kleedkamer gezeten en toen durfde ik naar huis te lopen :+ maar dus niet gesport. Nu gelukkig beter, maar daardoor gisteravond ook geen lunch etc gemaakt en vandaag rare dag gehad.

Vandaag:

O: /
T: 4 ( :+ ) maiswafels met pure chocola, Malteser cookie
L: pistolet met kip, coleslaw, rucola, tomaat en komkommer, zakje popchips
A: kip, rijst, broccoli en beetje sweet chili saus

B: uur squat training, 3 kwartier lopen, kwartier cardio

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:54

Aria_zz schreef:
Alwiene, ik eet geen wafels vanavond, staat ook niet in mijn lijstje, ik laat ze staan. Maar ze zijn er dus wel, en ik ga er wel bijzitten maar niet eten. Is voor de hele gang, dus een stuk of 10man, en ik maak ze gelukkig niet :D

Oke wacht, ik heb geen idee wat mijn hoofd nu weer gedaan heeft. Maar niet wat er stond in ieder geval als ik nu teruglees. Mijn hoofd dacht dat je ergens werkte waar op de gang vrij te pakken wafels lagen en dat je nu tegen jezelf zei dat je daar toch eens vanaf moest blijven. Géén idee hoe ik dat ervan gemaakt heb. Snap nu goed dat jij míj niet snapte, sorry!! -O-

@Eulogy, wat lijkt me dat eng om ineens zo naar te worden zeg, logisch dat je niet meer gesport heb. Gelukkig voel je je vandaag weer beter. Je lunch klinkt trouwens echt heerlijk <3

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:57

Haha geen probleem, zo duidelijk had ik het ook niet geformuleerd. Gelukkig werk ik nergens waar ze wafels maken, dat zou moeilijk zijn :=

Eulogy, is dan ook voor mijn gezondheid, niet voor het afvallen. Die twee dingen zie ik apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:02

Aria, ik doe het ook voor gezondheid en niet perse voor afvallen. Vooral het bewuster zijn van wat er allemaal in gaat.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:04

Nee oké, ik reageerde ook niet op jou specifiek :) Als er niks specifieks mis is, is er imo ook niks "ongezonds" aan khd.

Ja, was inderdaad naar, stond op het punt een Uber naar huis te nemen! In plaats daarvan m'n vriend gebeld onderweg naar huis voor het geval ik weer niet lekker zou worden, dus die was meteen de rest van de avond bezorgd natuurlijk :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:27

Weer een tijdje geleden.

O:yoghurt met muesli
M:sla met komkommer, witloof, honingmosterd, 30 gr zaden en noten, 4 wasa krackers met babaganoush
T: mini frangipanneke
A: bird spaghetti bolognese (50% pasta en 50% groentespaghetti)
T: 1 paaseitje praliné.

En heb nog calorieën over dus ik eet nog een paar paaseitjes *\o/*

En ja eindelijk nog eens 0,5 kg af. Nu 3 kg er af. Gaat traag maar dat is niet slecht.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:52

Ik doe nu tijdelijk kha/khb (hang er beetje tussenin), maar echt als levenswijze zou ik het niet zien zitten. Daarvoor ben ik veel te gek op pasta en aardappelen :+
Toch eet ik nu even zo... ik heb zoveel last van mijn lijf, en heb vaker (oa van internist en dietiste) de tip gehad om eens kha te proberen. Deels omdat ik door mijn gewicht en zwangerschapsdiabetes verleden gewoon een flink verhoogde kans heb op diabetes type 2, deels omdat de ervaring is dat veel mensen met vermoeidheidsklachten zich er beter door gaan voelen. Het is voor mij vooral een manier om erachter te komen of ik gevoelig reageer op bepaalde producten, maar ik moet zeggen dat voor nu het gebrek aan honger best even fijn is, dus ik ga nog even zo door :D
Over een paar weken, of eerder als ik het zat ben, ga ik geleidelijk weer koolhydraten toevoegen, eens zien of ik een fijne balans kan vinden.

Vandaag was ik vrij en had ik zin om wat lekkers te maken voor de lunch:
O: griekse yoghurt met frambozen en lijnzaad
L: curry van roerbakgroenten en champignons met schepje currypasta en scheutje kokosmelk :9
T: gegrilde courgette
A: shoarma met sla en zelfgemaakte knoflooksaus :9
T: gekookt eitje

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:58

@Laura, mijn zus had zoveel pijn in haar lijf en niemand kon vinden wat het was. Ze is koolhydraatbeperkt gaan eten om af te vallen, maar nog voor er goed en wel wat af was begonnen haar klachten te verdwijnen. Ze is van elk iets langer stukje in een scootmobiel in een paar maanden tijd veranderd naar iemand die weer kilometers kan wandelen en heeft dit jaar zelfs geskie'd, iets wat compleet ondenkbaar was. Dus ja, voor sommige mensen kan het wonderen verrichten. Enige waar het bij haar dan weer niet veel op doet is de energie, helaas. Maar de rest is geweldig.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:04

Dreamy, mijn paard had helaas een rugblessure, waardoor ik eerst een tijd alleen heb mogen stappen aan de hand, daarna ook longeren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelfs spierpijn heb nu als ik gereden heb :')
Sushi :9 :9

Maanlicht, het rijden ging fijn! Kijk, het is logisch dat je bij een 5-jarig paard als je twee maanden niet hebt gereden het niet supersoepel gaat. Maar ze was superbraaf, en daar ben ik al heel blij mee. Ze was wel ontzettend wiebelig en scheef, maar dat is echt iets waar we mee aan de gang zullen moeten.

Welkom Alwiene!

Goed bezig Dilan!

Sanne, ondanks dat je er zelf niet blij mee bent, goed dat je niet bent aangekomen!

Ik zou ook nooit koolhydraatarm/beperkt kunnen eten, ik hou namelijk veel te veel van koolhydraten :')

Aria, supergoed dat je geen wafels gegeten hebt!

Eulogy, wat heftig dat je ineens zo naar werd, begrijpelijk dat je niet meer gesport hebt.

Gisteren eerste dag van carnaval *\o/* Die dag sws niet echt top gegeten en 's avonds nog een mixje op en wat fris. Ik was met een groep die ik niet zo goed kende, en die allemaal aardig wat dronken. Maar ik wilde niet zat worden met mensen die ik niet supergoed ken, dus ik heb mezelf netjes gedragen. En ook zonder alcohol kun je een hele leuke avond hebben natuurlijk! Daarnet wel een ietwat ongezond ontbijt op, vandaag ga ik me proberen te gedragen verder. Wat morgen ben ik van 's ochtends 11 uur tot denk ik 's nachts 2 uur wel aan het carnavallen. Wel goed voor de beweging :')

Vieren er hier nog meer mensen carnaval?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:18

Ik vier geen carnaval. Ben niet zo'n feestbeest :')

Hier nog een paar uurtjes werken en dan lekker paardrijden :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:27

@Kimmie, veel plezier met carnaval vieren! Ikzelf blijf er heeeeeeeeel ver an haha. Zó niet mijn ding.

@Dilan, veel plezier met rijden straks!

Hier vandaag weer goed maar vrij laat begonnen met een bescheiden ontbijt van gv crackers met smeerkaas en sandwichspread. En een groot glas water. Waren maar weinig kcal maar dat geeft niet, als ik veel trek heb pak ik straks een wat grotere lunch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:02

Kimmie hier ook carnaval maar niet super fanatiek. Zondag en maandag volop en misschien morgenmiddag even. Ik las gister dat 15 biertjes en een frietje ongeveer 2100kcal zijn. Neem daarbij dat je volop in beweging bent. Prima te doen dus dat carnavallen whaha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:04

Ik moet zaterdag werken en dan is het dus 4x zo druk als normaal. Ik ga dood haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:10

MarlindeRooz schreef:
Ik moet zaterdag werken en dan is het dus 4x zo druk als normaal. Ik ga dood haha.

Ook met carnaval?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:17

vec schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ook met carnaval?

Jaa is mijn vaste werkdag. En het is met carnaval 4x zo druk als op een normale dag.

Werk in de binnenstad van Zwolle en de feesttent staat VOOR de deur. Echt op 4 meter van het terras. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:38

Bedankt voor de reminder MarindeRooz, dat ik niet zo stom ben om prompt zaterdag even naar de stad te gaan voor de markt of de Primark ofzo. Weet jij toevallig wanneer de kust weer veilig is voor carnaval ontlopers? :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:40

@Kimmie25501; He bah, rugblessures zijn erg naar! Gelukkig gaat het de goede kant op en mag je er weer op. Fijn he, spierpijn :Y)

@Laura; ik hoop dat je duidelijkheid krijgt wbt het gevoelig reageren op producten, zou wel fijn zijn als je er op deze manier achter kunt komen! Ik ben benieuwd naar je lijstjes, ik wil ook wat lager in khd zitten wanneer ik niet sport en heb wel zin in wat nieuws. Hopelijk haal ik er wat inspiratie uit :D

@ Eulogy; als ik het zo lees is het niet gek dat het even niet lekker ging :(:) klinkt als een hectische en mentaal zware periode waar je nu even doorheen moet. Rustig aan!

Ik heb me gisteren vergrepen aan een bakje (oven baked) chippies. Heb wel lekker gesport, maar als je dan alsnog chips gaat eten heeft dat ook weinig nut he :P Tot zo ver het clean proberen te eten voor zondag.
MAAR ik ga morgen wel lekker een heel dagje actief doen met vrienden :):) en ik ga vanavond + morgenvroeg waarschijnlijk ook nog even sporten.

O: Magere yoghurt (ipv kwark, was op) met wel alle gebruikelijke zaden, proteine en muesli erin (lekker eentonig, maar ik ga er momenteel prima op!)
T: een paar ongebrande en ongezouten noten
L: 2 volkoren rijstwafels met kalkoenfilet
T: Een banaan en/of een appel
A: waarschijnlijk weer soep

B: Vanavond thuis sporten (hebben een bankje en gewichten thuis, heel fijn!), wandeling sla ik vandaag over ivm niet zulk lekker weer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:43

Alwiene schreef:
Bedankt voor de reminder MarindeRooz, dat ik niet zo stom ben om prompt zaterdag even naar de stad te gaan voor de markt of de Primark ofzo. Weet jij toevallig wanneer de kust weer veilig is voor carnaval ontlopers? :P

Dinsdag haha. Dinsdag werk ik ook, puinruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:43

Ik vraag me echt af hoe ze carnaval vieren boven de rivieren.
Kan me niet voorstellen dat dat op dezelfde manier gaat als hier in het zuiden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:45

vec schreef:
Ik vraag me echt af hoe ze carnaval vieren boven de rivieren.
Kan me niet voorstellen dat dat op dezelfde manier gaat als hier in het zuiden.

Mwah in sommige katholieke dorpen is het wel enigsinds vergelijkbaar denk ik. Daar groeien de mensen er mee op. Maar hier in Zwolle is het een zuipfeest waar veel 40+ ook heen gaat haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:53

Hier wordt carnaval niet gevierd

Lijstje speciaal voor dreamy :D
O: griekse yoghurt met lijnzaad
T: halve avocado
L: salade met komkommer, kipfilet en ei, kom tomatenbouillon
T: walnoten, cherrytomaatjes
A: weet ik nog niet, manlief moet nog boodschappen doen. Maar waarschijnlijk een stukje vlees en groenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:57

Vind het vooral gezellig met vrienden, heb met het verkleden niet zoveel.

Lijstje van vandaag:
O: bananenpannenkoek met havermout
T: cake met witte chocolade en bramen door collega gebakken
L: 3 bolletje ronde crackers met rookvlees en kipfilet, kopje tuinkruidensoep
T: 2 manderijnen
A: roerbak kip met pesto en rijst
T: nog geen idee.

B: uurtje dressuurtraining en vanavond 2 uur in de bossen wandelen met de kinderen georganiseerd door Oerrr van natuurmonumenten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:39

Carnaval *\o/* Hier iets minder dit jaar i.v.m. rug maar vanavond toch wel even hoor :D

Qua eten nog steeds mwah :+ Gisteren wel een goede dag gehad :j Daar houden we dan maar aan vast aan de goede dagen :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:00

Hier is het vandaag een beetje een vreemd dagje, heb het hele weekend late dienst van 5 tot 11 en dan is mijn dag qua eten altijd een beetje op de schop.

Ö: 4 boterhammen met 100%pindakaas, kipfilet naturel, kipfilet met tuinkruiden en met kaas
L/A: om een uur of 15.30 2 broodjes bapao kip
A/T: na 23.00 dus nog misschien iets van wat de rest als avond eten eet.

Wel heb ik vandaag weer op de weegschaal gestaan, 78,6 *\%/* ik ga wel een beetje snel qua afvallen, ik begon met 81/82 en ben bijna 4 weken verder nu, is dat te snel te veel of nog wel oké?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:21

jasmijn16 schreef:
Hier is het vandaag een beetje een vreemd dagje, heb het hele weekend late dienst van 5 tot 11 en dan is mijn dag qua eten altijd een beetje op de schop.

Ö: 4 boterhammen met 100%pindakaas, kipfilet naturel, kipfilet met tuinkruiden en met kaas
L/A: om een uur of 15.30 2 broodjes bapao kip
A/T: na 23.00 dus nog misschien iets van wat de rest als avond eten eet.

Wel heb ik vandaag weer op de weegschaal gestaan, 78,6 *\%/* ik ga wel een beetje snel qua afvallen, ik begon met 81/82 en ben bijna 4 weken verder nu, is dat te snel te veel of nog wel oké?

Als je hiervoor erg anders leefde (qua eten en bewegen) dan is dit helemaal niet zo gek. Meestal gaat het in het begin juist hard :j
Zolang jij zorgt dat je aan iig je minimaal aantal kcal komt en je vitamines, is er niks aan de hand :)