Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:34

Zitten wel wat pauzes in hoor, om even een foto te maken en we hebben nog even op een bankje gekletst. Als ik aan een stuk door zou moeten lopen zou het misschien iets langzamer zijn.

Wat is je beste tijd nu dan op de 5km?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:28

Vanochtend eerste keer terug met lampje gelopen.

Boehoe.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:35

Ik kom heel even binnenvallen met een vraag :o

Ik heb in 2017 de dam tot dam gelopen. Aangezien ik drukte vreselijk vind niet echt mijn evenement, dus 2018 heb ik de 10mile gelopen in mijn eigen omgeving. Daarna nooit echt gestopt met hardlopen maar het op een stuk lager pitje gezet.

Sinds april dit jaar weer regelmatig aan het lopen, op laag niveau maar jullie raden het al.. aankomend weekend in dam tot dam weekend.. en ergens zou ik toch graag de 10 mile lopen, maar hoe verstandig is dat "ongetraind".

Ik loop nu maandag 4,5km korte duurloop, woensdag 4,5km interval en vrijdag 7,3km "lange" duurloop. Alle afstanden loop ik zonder moeite en zou conditioneel makkelijk meer kunnen, maar qua tijd komt me dat even niet zo goed uit :+

Dus: hoe (on)verstandig is het om komend weekend 1x de 10mile te lopen?

Misschien handig om te vermelden dat ik 29 ben, nog nooit een blessure heb gehad op wat pijn in mn scheenbeen na (te oude schoenen, dus met nieuwe schoenen had ik direct geen last meer)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:45

Supervixen schreef:
Zitten wel wat pauzes in hoor, om even een foto te maken en we hebben nog even op een bankje gekletst. Als ik aan een stuk door zou moeten lopen zou het misschien iets langzamer zijn.

Wat is je beste tijd nu dan op de 5km?

25:15, wel al een tijd geleden, maar toen minder structureel getraind.

Memuska schreef:
Vanochtend eerste keer terug met lampje gelopen.

Boehoe.

Erg he, het korten van de dagen. Hoewel lopen in het donker ook fijn kan zijn.

0091 schreef:
Ik kom heel even binnenvallen met een vraag :o

Ik heb in 2017 de dam tot dam gelopen. Aangezien ik drukte vreselijk vind niet echt mijn evenement, dus 2018 heb ik de 10mile gelopen in mijn eigen omgeving. Daarna nooit echt gestopt met hardlopen maar het op een stuk lager pitje gezet.

Sinds april dit jaar weer regelmatig aan het lopen, op laag niveau maar jullie raden het al.. aankomend weekend in dam tot dam weekend.. en ergens zou ik toch graag de 10 mile lopen, maar hoe verstandig is dat "ongetraind".

Ik loop nu maandag 4,5km korte duurloop, woensdag 4,5km interval en vrijdag 7,3km "lange" duurloop. Alle afstanden loop ik zonder moeite en zou conditioneel makkelijk meer kunnen, maar qua tijd komt me dat even niet zo goed uit :+

Dus: hoe (on)verstandig is het om komend weekend 1x de 10mile te lopen?

Misschien handig om te vermelden dat ik 29 ben, nog nooit een blessure heb gehad op wat pijn in mn scheenbeen na (te oude schoenen, dus met nieuwe schoenen had ik direct geen last meer)

Ik zou het niet aandurven, maar als je het alleen voor jezelf doet is het het proberen waard. Niemand die je uitlacht als je eerder stopt, toch?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:07

Astorga dan zou dat best wel eens een haalbaar doel kunnen zijn. Je hebt nog even.

0091 tja, het is meer dan het dubbele van de afstand die je nu loopt.. maar als het toch virtueel is (als ik het goed begrijp), kun je altijd een stuk wandelen natuurlijk. Of eerder stoppen. Maar is dat leuk? Waarom wil je die zo graag lopen als je die afstand nog bij lange na niet loopt?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:44

Ik zou weer veel zin hebben in een lekkere trail, maar de menwedstrijden hebben een kleine opleving en ik ga nog weer een lang weekend naar het Müllerthal (wandelen) in Luxemburg, dus voor half oktober wrs geen trail voor mij.

Tijden verbeteren boeit mij niet ... misschien dat ik daarom wel sneller begin te worden. Geen druk erop! Vanmorgen vroeg bij zonsopgang met de hond, voor het werk en de warmte uit, een stukje neus achterna gelopen. Een kilometer of zes, rustig tempo'tje als ik maar rond 08.00 uur weer terug was om nog te kunnen douchen en eten. Het werden er negen en een stuk hoger tempo, zonder dat ik daar nog moeite voor hoef te doen. Mijn bedrijfstoerental (om in scheepstermen te praten :D ) lag tot dit jaar rond de 6.12 min / km, maar inmiddels loop ik dit soort afstanden, niet op tempo lettend, zelden meer boven de 6.00 minuut. Tenzij ik bewust 'vogeltjes kijken' loop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:53

Müllerthal wil ik ook heel graag eens doen, lijkt me geweldig!

Vanmorgen ging het lopen voor het eerst in tijden erg zwaar. Veel last van de warmte en dus de afstand maar iets ingekort naar 15km.
Het was wel prachtig. De laatste is van gisteravond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:13

Nou ik weet waarom het zwaar ging gisteren. Ben snotverkouden, heb werk afgebeld en ga straks de ggd bellen voor een coronatest. Ik vind het doodeng zo'n wattenstaaf tot in mijn hersens, maar dit weekend ben ik ook jarig en krijg verspreid over de dag visite, dus wil zekerheid.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:27

Bedankt voor alle adviezen. Ik sla het gewoon over. Ik loop toch nooit via de organisatie en het was puur voor mn eigen gevoel, maar die moet maar even wachten tot ik de afstand weer wat meer heb opgebouwd.

Heb hierdoor wel weer motivatie om op te bouwen tot minimaal 10 mijl, liefst halve marathon :D maar dan gewoon met de 10% regel.

@Supervixen vervelend zo verkouden! Ik zou ook niet blij worden van een wattenstaafje in mn hersenen := Maar wel goed dat je dat gaat doen +:)+ Succes!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:30

Komt goed Supervixen! Ik ben al twee keer getest en mijn hersens zijn nog onaangeroerd. :')
Op het moment zelf lijkt het een eeuwigheid te duren, maar het is achteraf gezien echt zo voorbij. Net als een HM.

Slim van je 0091. Veel succes em plezier met opbouwen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:50

Ik kan vrijdagochtend pas getest worden, alles in de buurt was vol.
Wat een gedoe zeg.

Fijn om te horen Astorga :P :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:03

Balen SV, vrijdag pas getest worden. Dit zou toch anders moeten vind ik .... Sneller

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:54

Ik vond testen eng maar te doen en ik ben echt heel erg flauw.

Beterschap!

Vandaag rennen gecombineerd met geocachen. Leuk!

Voor mijn verjaardag gaan we trailen :’)
Mijn man loopt gemiddeld 1min 45 sec sneller per Km dan mij dus ik weet echt niet waarom hij denkt dat dit leuk wordt. Hij kan zelf niet traag lopen maar gewoon niet en ik ben de queen van slow runs :’) de lopersgod is gemeen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:54

Ben je klaar voor je test Supervixen? Ik zie nu pas je foto's, wat betoverend mooi!

Een leuke cache gevonden Poes? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Was het een mooie trail?

Ik twijfel over inschrijven Zevenheuvelenloop. Zou dan in mijn eentje moeten, want momenteel geen maatjes die op hetzelfde niveau lopen. Daarnaast is het natuurlijk de vraag hoe en of het doorgaat vanwege COVID en of ik me daar veilig bij voel.
Maar ik wil zo graag...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:58

Nee niet echt klaar voor, ben om 10:12 aan de beurt.

Ik twijfel ook over de 7H, maar denk dat ik oversla, ook ivm eventuele extra covid maatregelen. Leek mij wel leuk die kleine groepjes en ik heb er geen problemen mee om alleen te gaan.
Misschien neem ik tegen die tijd wel een startnummer van iemand over op het laatste moment.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:29

Zo'n test is niet zo erg hoor SV! Ik kreeg een beetje een branderig gevoel en voelde het ook nog enkele uren nadien, maar het deed geen pijn!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:30

@Poes wanneer is je verjaardag? Je man zal dan deze keer toch moeten wachten!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:11

Het was gisteren maar we gaan vandaag rennen! Gisteren toch wat cava gedronken maar ik voel me goed dus duimen haha :) heb er wel zin in. We nemen ruim de tijd zodat we eventueel wat stukken kunnen wandelen ook. Komt goed :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:40

Gefeliciteerd nog poes!

Coronatest overleefd. Was zeker niet prettig, maar wel te doen.
Ik word zondag 40, hoop dat ik de uitslag morgen krijg. Ik heb visite gepland staan verspreid over de dag.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:00

Oh gefeliciteerd Poes! Geniet van je dag!!

Voel je je nog zo ziek SV? Als het echt verkoudheidssymptomen zijn, is de kans op covid niet zo groot. Maar ja met je naasten wil je natuurlijk geen risico lopen. Hopelijk morgen de uitslag inderdaad! Hier in België duurt het toch gemakkelijk 2-3 dagen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:11

Ik voel me niet zo ziek, heb gewoon een flinke neusverkoudheid met hoesten. Heb ik elk begin van het schooljaar, al zolang als ik leerkracht ben.
Snelheid van uitslagen die ik van mensen hoor wisselt van 12 uur tot 48 uur.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:32

Hoe is het gegaan Poes?

Zal voor je duimen dat de uitslag snel komt SV!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:35

Mijn testuitslag was negatief!
Dacht ik al, maar fijn om bevestigd te krijgen.
Mijn verjaardagsfeest kan doorgaan morgen en vandaag heb ik een dag met verrassingen.
Morgenochtend hopelijk nog even tijd voor een birthday run :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:46

Grrrr..... Strava heeft niet overgenomen van Polar. Daar gaat mijn 12 km van vandaag in rook op :') , want je weet het hè ... als het niet op Strava staat, heb je niet gelopen :D _O- .
Wel zonde, want hoewel het begin stroef was (had veel spierpijn van donderdag de hele dag weidepalen de grond in rammen), gingen de laatste vier km vlekkeloos en voor mijn doen op een goed tempo *\o/* .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:44

Fijn nieuws SV! Geniet van je verjaardag s weekend!

De route was prachtig! Van de 18km hebben we er 13 gelopen en de rest gewandeld. Vooral de stukken omhoog haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding