Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:34

Niet precies maar als ik bijvoorbeeld met mijn ouders mee eet eet ik tussen de middag bijvoorbeeld vaak wel iets met minder kcal zodat het elkaar opvangt. En soms plan ik wel een dag van te voren al.. Is maar net wat je zelf fijn vind als het maar gebalanceerd blijft. (:

En je zou bijvoorbeeld in plek van die boterham ook bijvoorbeeld 250 gr wortels kunnen nemen (of andere groenten). Dat is heel wat meer volume dan die ene boterham (en je zult er dus voller van zitten), wel ong hetzelfde aantal kcal, en nog gezonder ook :))
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 21-10-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:34

Ik denk dat het vooral ook even puzzelen is wat voor jou het beste werkt. Zoals ik bijvoorbeeld eerder altijd chocopasta op brood at. Als ik om half 8 gegeten had dan rommelde mijn maag om 10 uur weer van de honger. Nu eet ik sandwich spread of 48+ smeerkaas en vaak heb ik dan pas tegen 12 uur honger. Al die suikers in de chocopasta zorgen ervoor dat ik heel snel weer honger had.

Ik denk dat je daar een beetje mee moet experimenteren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:35

Oh oke :) Wordt die honger wel minder gedurende dat je eraan gewend raakt? Dat hoop ik iig wel :') Af en toe voel ik me echt slap en duizelig.

Hmm vanmiddag heb ik een paar pruimen gehad, laatst ook gemengd fruit met ananas, druif en meloen. Dan moet ik daar wel heel veel van eten, vult het een beetje. Banaan is wel iets beter ja.

Fearn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:37

Hmm dat ga ik eens proberen, smorgens iets zouts eten ipv zoet :D goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:38

Honger lijden doe ik zeer zeker niet. Het is meer dat bepaalde producten ervoor zorgen dat je snel weer honger krijgt, en andere producten ervoor zorgen dat je lang een vol gevoel hebt. Producten met veel suiker in zorgen ervoor dat je snel weer honger hebt, terwijl producten met veel eiwitten ervoor zorgen dat je langer een vol gevoel hebt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:38

Ik heb ook vaak last van een suikerdip rond dit tijdstip, dus kies dan voor een zoet tussendoortje, zoals een appel of ander fruit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:40

Je bent natuurlijk maanden/jarenlang gewend om meer te eten dan je nodig hebt (je bent immers niet voor niks 10 kg te zwaar geworden). Dus ja, het kan best een hele poos duren voor je lichaam gewend is aan een hoeveelheid kcal die bij jouw leefstijl past.

Wat bij mij nog wel eens wil helpen zijn kauwgompjes met smaak (of gewoon pepermunt). Je hebt kauwgom met aardbeiensmaak. Zo kauw je wel lekker en heb je een smaakje, maar krijg je niks binnen. Maar goed, andere mensen die ik ken krijgen daar juist weer honger van.

Als je gauw honger ervaart, verdeel je voedsel dan nóg beter over de dag.

Afvallen is hard werken, daar moet je iets voor over hebben :) Geef je lichaam ook de tijd om te wennen aan vernieuwingen. Als je minder suikers binnenkrijgt zal je lichaam de eerste tijd schreeuwen om deze suikers (dit voelt als honger, kan hoofdpijn veroorzaken, en zo meer), maar na een poosje merk je gauw verbetering.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:44

Het gekke is juist dat ik altijd al redelijk slecht heb gegeten, ik ben zelfs vroeger nog veel erger geweest. (met regelmaat vette broodjes, bijna elke dag chips etc). Maar toen kwam ik niet aan. Alleen sinds vorige zomer, ben ik ineens wel aangekomen terwijl mijn eetpatroon niet bepaald veranderd was. Ik eet nu zelfs al maanden gezonder dan ooit :P (al ben ik sinds deze week pas echt serieus bezig).

Maar ik heb echt veel aan jullie tips hoor, bedankt! Ga het allemaal meenemen :D

Nu maar even kauwgompje kauwen :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:44

Isa er zijn heel veel soorten groente en fruit soorten die je onbeperkt kunt eten.
Rauwe groente vult goed en is lekker en gezond :P

Beetje variëren. Kies anders voor een goed vullend ontbijt zodat je de lunch wat minder zwaar hoeft te doen en avond eten dan met je ouders mee.

Een aardappel eten is echt niet slecht hoor, al die taboe's daarover.
Gewoon kopen en eten die krengen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:45

Kauwgom krijg ik juist honger van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:47

IsaCalixa schreef:
Het gekke is juist dat ik altijd al redelijk slecht heb gegeten, ik ben zelfs vroeger nog veel erger geweest. (met regelmaat vette broodjes, bijna elke dag chips etc). Maar toen kwam ik niet aan. Alleen sinds vorige zomer, ben ik ineens wel aangekomen terwijl mijn eetpatroon niet bepaald veranderd was. Ik eet nu zelfs al maanden gezonder dan ooit :P (al ben ik sinds deze week pas echt serieus bezig).

Maar ik heb echt veel aan jullie tips hoor, bedankt! Ga het allemaal meenemen :D

Nu maar even kauwgompje kauwen :Y)

Dat herken ik (helaas) heel goed. Ik at vroeger heel slecht, alleen mijn avondeten was met de pot mee. De rest van de dag nam ik frikadellenbroodjes, worstenbroodjes, saucijzenbroodjes, snoepjes, (veel te veel) gezouten nootjes, chips, er was echt niks gezonds te vinden in mijn eetpatroon. Toch denk ik dat ik toen, onbewust, een stuk actiever was dan tegenwoordig. + je lichaam verbruikt veel energie aan groei en ontwikkeling als je jonger bent.

En gezond eten is heel mooi, maar zolang je in een kcaloverschot leeft zal je niet afvallen. Ook van alleen groenten en fruit kun je moddervet worden (sorry Jierga/gribaldi O:) ).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:49

Haha klopt, maar bedoelde meer als tussendoortje.. Niet enkel dat eten :+ Sorry als dat zo overkwam :P

Ik heb het 9 dagen gedaan en kan geen wortel meer zien nu ( sorry Nadine)

Ik zit te denken wat ik vroeger allemaal deed, niet veel goeds bedenk ik mij, maar slank was ik wel :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:52

Ik heb ook echt zo'n colbertje dat ik jarenlang heb aangehad. En nu sinds dit jaar past ie plotseling niet meer :\

Zou wel een mooi doel zijn om die weer te passen :D
Laatst bijgewerkt door Fearn op 21-10-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Ik bedoelde het ook als tussendoortje :))

Ik kan me de tijd dat ik echt slank was al niet eens meer :') Volgensmij had ik toen ik 10 was zelfs al wel gewoon een vette buik (zag laatst vakantie foto's.. en toen was ik echt nog niet zo oud :') Manman :'D ) voor de rest was ik toen wel slank, maar die buik.. :+

kim345

Hmm net 2 mini chocolate chip koekjes op.
Ach qua kcal kom ik wel uit :P
Heb nog 700 over voor avondeten, qua macro's was het toch al een slechte dag

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:53

xNavatu, op de foto's in je profiel lijk je helemaal niet (te) dik.. Of ben je inmiddels al op gezond gewicht? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:55

Ik was best slank. totdat ik naar de middelbare school ging. Daar was een broodjes verkoop en een snoepautomaat. Ook ging het thuis iets minder goed dus toen at ik ook gewoon wanneer ik zin had in iets lekkers. Toen was ik me totaal niet bewust van eten en kcal.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:56

IsaCalixa schreef:
xNavatu, op de foto's in je profiel lijk je helemaal niet (te) dik.. Of ben je inmiddels al op gezond gewicht? :)

Spoiler:
Nadine die is gek joh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:58

Mijn dag is ook echt vreemd en macrogewijs nog veel ernstiger :=

O: 2 wasa lichtgewicht crackers
T: Mandarijn en appel
L: Drie wasa lichtgewicht crackers, ééntje met pindapasta
T: Mandarijn + blikje makreelfilet in tomatensaus
A: Aardappel, groenten, vlees bij oma :Y)

Vanavond op stap, maar ga het bij water houden, morgen weer gewoon werken helaas!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:59

Balen is dat he Laura, zeker wanneer thuis situatie minder is..
Bij mij was het niet zozeer de impact op mijzelf maar meer op de van mijn broer en dat doet dan toch ongemerkt weer wat met je... dus nou ja eigenlijk in je onderbewustzijn wel maar ik had het niet qua eten dat ik alles pakte....

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:02

Haha nee daar staan ook alleen foto's op vanuit voordelige standpunten _O- Heb ook alleen begin dit jaar écht overgewicht gehad (en dan nog niet zwaar ofzo) maar ik heb gewoon een spekbuik hahaha.

De linker kant van deze foto was bijvoorbeeld uit een wat zwaardere periode, geloof dat ik toen iets van 73 oid woog.. en begin dit jaar woog ik er ruim 80 :o Maar daar heb ik niet echt foto's van, alleen ondergoed foto's vanaf 78 kilo maar die ga ik niet online zetten :))

Afbeelding

gribaldi schreef:
IsaCalixa schreef:

Spoiler:
Nadine die is gek joh :')

Fu _O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:03

_lauraaa_ schreef:
Ik was best slank. totdat ik naar de middelbare school ging. Daar was een broodjes verkoop en een snoepautomaat. Ook ging het thuis iets minder goed dus toen at ik ook gewoon wanneer ik zin had in iets lekkers. Toen was ik me totaal niet bewust van eten en kcal.

Haha dit deed ik ook ja :')
Vooral de frikandellenbroodjes op school vielen zeer goed in de smaak.. :+
Maar toen fietste ik nog 40km per dag dus kwam ik er niet echt erg van aan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:05

Bij mij waren het meer de heerlijke stokbroodjes gezond. Niet wetende dat er in kaas redelijk veel kcal zitten. En vaak at ik dan evengoed mijn 2 boterhammen met chocopasta. En vervolgens in de pauze om 3 uur nog een zakje bits chips :7 Verder nog iedere avond chips, 1 dag in de week een vette friet, 2 keer per week na het paardrijden altijd partysnacks met de hele groep, dikke klodder mayo bij het avond eten, iedere avond frisdrank etc etc. }:0

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:07

Nadine (navatu), ik vind rechts er zeker goed uitzien hoor! Niks mis mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:08

Ik at eerder ook niet zo gezond, totaal niet bewust van kwaliteit enzo. Helaas nooit slank geweest, ondanks de 25 km die ik per dag fiets(te).

Mijn lijstje voor vandaag:

O: twee eieren gebakken in olijfolie met twee plakjes bacon
T: 200 gr aardbeien, spelt eierkoek
L: 1 spelt knackebrod met runderrookvlees, 1 met tonijn, 2 rijstwafels met slankie tuinkruiden, kopje cup a soup tomaat
A: bonen met kip :9

B: hele dag werken, redelijk veel lopen

Hopelijk voel ik me morgen eindelijk goed genoeg om een beetje te sporten :)