Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:44

Ben je voldoende verlicht als je alleen de armbanden neemt? Armen en voeten wordt toch € 32.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:35

de armbanden zijn door de zwaaibeweging vaak van achteren niet te zien. Dus dan moet je nog wel (en dat zou ik sowieso doen) een goed reflectie hesje aandoen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:18

Ik kreeg de tip om de Action in de gaten te houden..
Die zouden deze tijd ook weer lampjes en hesjes krijgen..

Vanochtend was ik met lopen bijna 3 minuten sneller dan de eerste keer. Ben nu in totaal 3 keer geweest en heb het gewoon rustig aan gedaan..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:00

Afbeelding
Ik heb gister nieuwe schoenen gekocht. Ben nog niet geheel blij met de kleur, maar ze zitten goddelijk! Morgen maar eventjes uitproberen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:53

Ik heb de posbankloop gelopen vandaag. Ben tevreden, het ging lekker. Mijn definitieve eindtijd weet ik nog niet, maar zal iets boven de 34 min liggen. Ik heb de 6.2 km gelopen.
Er zat wel een flinke heuvel in, dat was pittig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:58

Netjes hoor! Mooie tijd toch Supervixen?

En ik ken dat gevoel Liz, ik was in eerste instantie ook niet echt blij met de kleur.
Maar je leer het accepteren hoor ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:47

Netjes hoor supervixen!

Musli,ik doe ook mee met de popuprun in november. Leuk! Heb de bosbaan en Vondelpark ook gelopen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:57

Goed hoor Supervixen! Lijkt me een pittige loop.

Ik ga zo vertrekken voor mijn trainingsrondje. Ik moet vrijdag (ladiesrun kust marathon 5km) en ben wegens allerlei omstandigheden zo slecht voorbereid! Dus ik moet vandaag en dinsdag nog even trainen en dan maar hopen dat ik iig lol ga hebben. Een fatsoenlijke tijd gaat t niet worden helaas.

Ik moest ook heel erg wennen aan mijn zwarte hardloopschoenen Liz, maar al snel wil je niet meer zonder voor ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:07

Ik heb ook lelijke schoenen vind ik zelf. Maar ze lopen heerlijk.
Volgende week zondag loop ik de herfstloop in Babberich, 5 km en dan eind oktober de glowrun in Bussloo, 7.5 km.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:09

Ik wilde zwarte. Of witte. Of grijze. Alles behalve roze :') M'n andere paar is oranje (met wit en zwart), die gaan nog wel. En heb nog een paar blauwe. Maar roze, jeetje. Gelukkig ben ik lang en zijn ze vanaf mijn hoogte al wat minder erg :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:45

Ik vind het juist leuk die felle kleurtjes. In het gewone dagelijkse leven ga ik als een grijze muis door het leven. Blauwe spijkerbroek maar verder bijna alles zwart. Met hardlopen heb ik het liefste heerlijke felle kleuren. Na een aantal jaren met knal roze compressie tubes te hebben gelopen ben ik nu overgestapt op knal geel. Mijn schoenen waren altijd heel saai. Heb een extra smalle leest en die waren er dan alleen in wit met een kleine gekleurde detail. Maar nu zijn ze er ook in een blauw met oranje kleurtje. Niet echt belangrijk maar ik vind het wel leuk.
Supervixeen goed gelopen.
Ik vertrek mogenochtend naar Amerika voor mijn marathon. Kan ik nog een weekje acclimatiseren alvorens van start te gaan. Spannend hoor, niet alleen de marathon zelf, ook de reis en alle happenings die me komende week te wachten staan.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:22

Spannend inderdaad Greetje, maar o wat gaaf!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:32

Heel veel plezier alvast Greetje! Geniet ervan en veel succes natuurlijk ook ;)

Supervixen, jij bent ook lekker bezig zo te horen :)

Ik heb zonet best lekker gelopen.
Voor extra motivatie wil ik op zoek naar wat leuke loopjes voor richting t einde van het jaar.
Weet iemand een goede site voor loopjes in het zuiden/Zeeland?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:39

Greetje63 schreef:
Ik vind het juist leuk die felle kleurtjes. In het gewone dagelijkse leven ga ik als een grijze muis door het leven. Blauwe spijkerbroek maar verder bijna alles zwart. Met hardlopen heb ik het liefste heerlijke felle kleuren. Na een aantal jaren met knal roze compressie tubes te hebben gelopen ben ik nu overgestapt op knal geel. Mijn schoenen waren altijd heel saai. Heb een extra smalle leest en die waren er dan alleen in wit met een kleine gekleurde detail. Maar nu zijn ze er ook in een blauw met oranje kleurtje. Niet echt belangrijk maar ik vind het wel leuk.
Supervixeen goed gelopen.
Ik vertrek mogenochtend naar Amerika voor mijn marathon. Kan ik nog een weekje acclimatiseren alvorens van start te gaan. Spannend hoor, niet alleen de marathon zelf, ook de reis en alle happenings die me komende week te wachten staan.

K
Qua kleur en kleding heel herkenbaar.

Lopen in Amerika, is een droom van mij. Waar ga je lopen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:41

Moet je even kijken op inschrijven.nl, daar staan er aardig wat op.

Ik heb een leuke uitdaging op het oog. De trailrun op 20 februari in natuurgebied veluwezoom. De kortste afstand is 8 km. Lijkt me wel wat, maar ik loop eigenlijk nooit onverhard. Heb je dan ook andere schoenen nodig of zou dit ook op mijn hardloopschoenen kunnen?

Succes met de marathon greetje!! Echt gaaf dat je dat doet.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:46

Greetje dat is inderdaad spannend!
Veel plezier en succes met de marathon!

Ik ben mij een beetje in verlichting/reflectie aan het verdiepen.
Ik wil van die reflecterende armbanden met die lichtjes en een fluorescerend hesje.
Wat ik om de benen/voeten wil, weet ik nog niet. Of ook van die armbanden met lichtjes, of die schoenclips.
Maar ik vroeg mij af, of er verschil is tussen een roze en geel hesje, vallen ze allebei goed op als er op geschenen word?
En wat dragen jullie om de benen/voeten? :o

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:00

Wat ik laatst op de fiets in t donker opmerkte over verlichting:
- armbandjes enzo doen wel iets, maken vooral duidelijker dat je hardloper bent en waar jouw lijf begint en ophoud.
- hesjes met reflectie zijn ongelofelijk opvallend (in dit geval geel, roze wss even goed)
- lichte kleding valt veel meer op dan donkere kleding. Met zwarte kleding verdwijn je compleet, met felgeel of felgroen zonder reflectie ben je behoorlijk goed zichtbaar.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:04

Dankje voor je antwoord!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:29

Netjes Supervixen!

Een weekje eerder er zijn lijkt mij ook leuk als je dan toch in Amerika bent :D
Qua jetlag heb ik daar eerder last van terug in Nederland. Wel de eerste dagen in de VS altijd belachelijk vroeg wakker.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:19

mirriezz schreef:
Weet iemand een goede site voor loopjes in het zuiden/Zeeland?

zoek op loopagenda van piet van der nat, die heeft echt alle loopjes in het zuiden van het land en ook in Belgie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:26

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:28

mirriezz schreef:
Wat ik laatst op de fiets in t donker opmerkte over verlichting:
- armbandjes enzo doen wel iets, maken vooral duidelijker dat je hardloper bent en waar jouw lijf begint en ophoud.
- hesjes met reflectie zijn ongelofelijk opvallend (in dit geval geel, roze wss even goed)
- lichte kleding valt veel meer op dan donkere kleding. Met zwarte kleding verdwijn je compleet, met felgeel of felgroen zonder reflectie ben je behoorlijk goed zichtbaar.

Bedankt voor de tips! Ik had liever niet met hesje gelopen (ze zitten zo vervelend) maar veiligheid voorop. Zijn twee armbanden en een hesje goed genoeg of zouden de benen het net even afmaken?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:32

Morris schreef:
Lopen in Amerika, is een droom van mij. Waar ga je lopen?

the twin Cities van Minneapolis naar St Paul. Op zich was lopen in Amerika niet specifiek een droom (ik heb andere marathons elders waar ik van droom).Maar ik ben uitgenodigd en de hoofdsponsor van de marathon betaalt mijn reis, mijn verblijf en de marathon voor mij en mijn zoon. Dus dan zou ik wel gek zijn om niet te gaan natuurlijk. Maar het lijkt me een hele mooie marathon, langs vier meertjes en langs de Mississippi.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:33

Alsjeblieft ;) vond het zelf erg leuk om lopers tegen te komen toen ik fietste. Zie je ook eens hoe dat er eigenlijk uitziet.

Ik vind zelf een hesje met een lampje om je arm genoeg. Dat hesje zorgt ervoor dat je als een groot blok oplicht. Die benen denkt je tegenligger er dan maar bij hoor ;)

Oh en forumster: er zijn tegenwoordig ook gewone jasjes of bodywarmers in felgeel met reflectie. In dit topic is een jasje zonder mouwen van de decathlon al eens voorbij gekomen, ik begreep dat die prima beviel. Zit wss veel lekkerder, maar heeft hetzelfde effect.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:39

Grit schreef:
Netjes Supervixen!

Een weekje eerder er zijn lijkt mij ook leuk als je dan toch in Amerika bent :D
Qua jetlag heb ik daar eerder last van terug in Nederland. Wel de eerste dagen in de VS altijd belachelijk vroeg wakker.

Ik word verwacht om er eerder te zijn. Heb komende week zijn er allerlei dingen geregeld waar ik bij moet zijn. De marathon aan het eind van die week wordt feitelijk een ererondje. Maar ik ga die uiteraard zo snel als mogelijk lopen want ik zie het toch gewoon als een marathon wedstrijd. Dus mijn titel heb ik al wel te pakken , nu nog een mooie marathon tijd.