[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:52

chaanttaall schreef:
Ik heb al heel veel gegoogled maar wil het toch graag voor de zekerheid nog even weten.
Ik neem de pil iedere ochtend rond een uur of 7. Vorige week heb ik een stopweek gehad en ik ben afgelopen zondag weer begonnen met het slikken van de pil. Echter kom ik er zojuist achter (door mijn herinneringen app) dat ik vanochtend de pil ben vergeten.. Helaas zit ik de hele dag op kantoor en ben ik pas rond 18.00 uur thuis. Als ik dan gelijk de pil neem ben ik dan alsnog beschermd? Ik heb op verschillende websites gekeken maar overal zeggen ze wat anders..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Volgens mij is dat echt geen probleem. Ik nam mijn pil wisselend in de ochtend of avond.

En over het laten zetten van een spiraal... Ik was niet ongesteld, gewoon op de fiets en alleen en dat is ook goed gekomen. :Y) Zelfs nog even gewinkeld erna.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:42

Phoya schreef:
SavannahNx schreef:
Dat is het overwegen waard!

Die 2 minuten doen wel pijn overigens... je moet wel voorzorgsmaatregelen nemen als je het gaat doen.
2 pijnstiller van te voren, ongesteld zijn, niet alleen gaan, niet op de fiets gaan etc.

Ik ging gewoon alleen en op de fiets heen en weer :+

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:36

De eerste keer dat ik een spiraal liet zetten had ik niks, gewoon naar huis gefietst.
2e keer ging ik kapot van de pijn, ondanks de pijnstillers, ongesteldheid, en was met de bus.

Het KAN heel pijnlijk zijn. En je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen en de situatie zo veilig mogelijk maken, of eigenlijk. De adviezen van de dokter opvolgen.

Je slaat jezelf voor je hoofd als je die pijnstillers niet neemt, niet menstrueert en op de fiets bent en het blijkt zo pijnlijk te zijn dat je flauwvalt of overgeeft. En dan mag je nog even naar huisfietsen, in je eentje ;)

Valerie93

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:59

Ik was blij dat gewaarschuwd was van te voren om niet alleen te gaan.

Had van te voren expres al gegeten, pijnstilling genomen maar trok alsnog flink wit weg en moest echt even rustig aan doen anders viel ik flauw.
Mijn vriend was gelukkig mee want eerst zou me vader meegaan XD.

Maar ik zou t zo nog keer doen! Ben echt heel blij met mijn spiraal

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:45

Ben beide keren er gewoon alleen heen gekachelt, qua pijnstilling mag ik alleen paracetamol en de tweede keer was ik niet ongesteld. Toch leef ik nog gewoon :P

Op internet lees je alleen gruwelverhalen, gewoon doen waar jij je goed bij voelt en je niet gek laten maken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 00:00

Ik ben ook gewoon zelf naar mijn afspraak gereden, geen pijnstilling op voorhand genomen en was ook niet ongesteld. Buiten eventjes een flauw/draaierig en een onaangenaam gevoel weinig last gehad vd plaatsing van mijn spiraal.
En ik geloof dat nu na 6maanden mijn menstruatie volledig uit blijft voorheen nog wat spotting. Dus ik ben nog steeds heel tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 00:55

Toch zou ik het er persoonlijk niet op gokken om zelf met de auto te gaan. Stel nou dat je wel enorme pijn hebt na het zetten of je wordt heel flauw, dan is het zo gevaarlijk om weer in de auto terug te stappen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 01:23

Ik heb twee keer een spiraal laten zetten. Het plaatsen was niet prettig, maar klaar = klaar. Ik verliet het pand zeker niet krom van de pijn.
Tóch was ik blij dat mijn vriend reed, simpelweg om me niet te hoeven concentreren op verkeer e.d. Gewoon rustig zitten zonder me érgens mee bezig te moeten houden vond ik het prettigst. :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:15

Gaat er toch om dat je er alles aan doet om eventueel drama te voorkomen.
Zoals ik al zei. Je slaat jezelf voor je hoofd als je niks doet aan voorbereidingen en het blijkt heel erg pijnlijk te zijn.

Zeggen dat pijnstillers en menstruatie overbodig zijn plus de fiets en in je eentje geen probleem is. Is een beetje als zeggen:

"Ik rij altijd zonder cap, ook al wordt aangeraden dit wel te doen.
Ja je leest altijd van die gruwelverhalen op het internet over schedelbasisfracturen, maar ik leef gewoon nog hoor. " :Y)

Met zo'n dom vorkje erbij.

Maar nee, laat iemand die het al spannend vind maar lekker in haar eentje gaan, zonder pijnstilling of menstruatie, op de fiets. Echt top advies.

Snap niet dat er mensen tegen me in gaan als ik dat kin enkel aanraad zo goed mogelijk voorbereid erheen te gaan.

Wat een domme reacties.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:46

Nog dommer om reacties niet goed te lezen ;)

Niemand heeft geschreven dat menstruatie en pijnstillers overbodig zijn. Zelf mág ik niks anders dan paracetamol, en door de Mirena ben ik niet meer ongesteld dus hoe had ik die moeten laten wisselen dan? Ik geef alleen maar aan dat ook zonder die dingen het prima gelukt is, geen reden voor stress en dat ieder moet doen/gebruiken waar diegene zich het beste bij voelt.

Dat paniek zaaien is echt onnodig.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:53

Is toch geen paniek zaaien?! Iedereen verteld vanuit haar eigen ervaring.... dat dat anders verlopen is dan bv bij jou maakt het niet minder waar.
Ik zou mijn ervaring met het plaatsen van het spiraaltje en de nasleep daarvan ook graag anders willen vertellen..... en had al helemaal gehoopt dat het ook een "peanuts"ervaring was geweest. Helaas is dat helemaal niet het geval geweest....
Denk dat dit soort dingen lastig blijft om iemand erover te vertellen... ieder lichaam is anders en doet anders reageren....

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:07

Mars schreef:
Nog dommer om reacties niet goed te lezen ;)

Niemand heeft geschreven dat menstruatie en pijnstillers overbodig zijn. Zelf mág ik niks anders dan paracetamol, en door de Mirena ben ik niet meer ongesteld dus hoe had ik die moeten laten wisselen dan? Ik geef alleen maar aan dat ook zonder die dingen het prima gelukt is, geen reden voor stress en dat ieder moet doen/gebruiken waar diegene zich het beste bij voelt.

Dat paniek zaaien is echt onnodig.

Van zeggen had ik beter insinueren kunnen maken.
Want dat deed je wel, niet alleen jij overigens.

Vind het echt een beetje het cap verhaal.
"Als je gaat paardrijden moet je wel een cap dragen"

"Ik rijd zonder en leef nog"

Dan insinueer je dus dat je net zo goed zonder kan rijden.
Zeggen dat ze zich niet gek moet laten laten maken.
Waardoor? Goed advies?

Ik vind dat ze zich niet moet laten beïnvloeden door mensen bij wie het alleen gaan, op de fiets, zonder menstruatie of pijnstilling per toeval goed is gegaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:11

srsW: Daarom ook dat je je eigen gevoel moet volgen daarin. Mocht je niemand kunnen regelen om mee te gaan die dag of mag je bepaalde pijnstilling niet dan kan het nog steeds gewoon goed gaan.
'Je kent zelf je lichaam het beste, lees verschillende ervaringen en maak dan een keuze die bij je past.

Phoya: is goed hoor, je hebt helemaal gelijk!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:23

srsW schreef:
Is toch geen paniek zaaien?! Iedereen verteld vanuit haar eigen ervaring.... dat dat anders verlopen is dan bv bij jou maakt het niet minder waar.
Ik zou mijn ervaring met het plaatsen van het spiraaltje en de nasleep daarvan ook graag anders willen vertellen..... en had al helemaal gehoopt dat het ook een "peanuts"ervaring was geweest. Helaas is dat helemaal niet het geval geweest....
Denk dat dit soort dingen lastig blijft om iemand erover te vertellen... ieder lichaam is anders en doet anders reageren....

Ik snap dat paniekzaaien ook niet helemaal.
Geef enkel tips om de situatie zo makkelijk en veilig mogelijk te maken voor iemand die het al spannend vind.

Pijnstillers, menstruatie etc tips van gynaecoloog.
Fietstip van mezelf. Ik kad niet terug naar huis kunnen fietsen na het zetten van mijn meest recente spiraal. Wil een ander behoeden voor een situatie die naar en moeilijk is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:21

Liever een pijnstiller nemen en hem niet nodig hebben dan omgekeerd :D

Ik heb een uur moeten slapen bij de gyn omdat de pijn te erg was, waren ze daarna bereid me naar huis te brengen met de auto. Uiteindelijk wel naar huis kunnen fietsen, maar had anders kunnen zijn. Pijn was daarna ook voorbij, geen last meer gehad.

Maar volgende keer neem ik toch sterkere pijnstillers. Als je weet hoe het bij je gaat kun je je gemakkelijk voorbereiden, maar voor een eerste keer zou ik alles op alles zetten. En zelfs als je het weet kan het nog anders uitdraaien.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:27

Aria_zz schreef:
Liever een pijnstiller nemen en hem niet nodig hebben dan omgekeerd :D

Ik heb een uur moeten slapen bij de gyn omdat de pijn te erg was, waren ze daarna bereid me naar huis te brengen met de auto. Uiteindelijk wel naar huis kunnen fietsen, maar had anders kunnen zijn. Pijn was daarna ook voorbij, geen last meer gehad.

Maar volgende keer neem ik toch sterkere pijnstillers. Als je weet hoe het bij je gaat kun je je gemakkelijk voorbereiden, maar voor een eerste keer zou ik alles op alles zetten. En zelfs als je het weet kan het nog anders uitdraaien.

+:)+

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:44

Emmaa_ schreef:
Toch zou ik het er persoonlijk niet op gokken om zelf met de auto te gaan. Stel nou dat je wel enorme pijn hebt na het zetten of je wordt heel flauw, dan is het zo gevaarlijk om weer in de auto terug te stappen.

Nee precies, ik heb precies dat een keer gehad met normale menstruatiekrampen. Ik moest mijn auto langs de weg parkeren vanwege de pijn.

Zulke situaties moet je voorkomen. Vandaar mijn advies, ga niet of alleen of op zijn minst met de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:53

Ja precies, ik had het laatst met een migraineaanval. Moest toch echt terug naar huis maar heb uiteindelijk jankend bij een tankstation gestaan omdat ik me echt niet meer kon concentreren op de weg. En je kan niet anders, want je kan je auto ook niet achterlaten.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:40

Migraines zijn echt nasty, zeker op zulke momenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:42

Jep.. flinke pijnscheuten en aura's, was ook heel misselijk. Had gelukkig een goede pijnstiller in m'n tas dus kon uiteindelijk nog wel naar huis rijden, maar wel met 80 achter een vrachtwagen en kostte me echt al m'n energie :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:25

Mijn huisarts heeft alleen pijnstelling van tevoren geadviseerd en gaf aan dat het niet uitmaakt of je wel/niet ongesteld bent (behalve dat je zeker weet dat je niet zwanger bent). Ik heb dat advies gewoon opgevolgd, zo staat het ook op thuisarts. Als je weet dat je gevoelig bent vanonder of een lage pijngrens hebt (of het gewoon een idee vindt) is het heel fijn om iemand mee te hebben! Ik bedoelde het dus niet om af te raden maar deelde gewoon mijn ervaring. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:10

Ik heb voor mezelf een beslissing genomen. In september moet ik normaal een nieuwe koper spiraal laten steken. Ik ga die laten vervangen door een hormoon spiraal.

Niet omdat ik ontevreden ben over de Gynefix, absoluut niet. Maar omdat mijn emo dips en pijn erger aan het worden is. Geen idee waarom, spiraal heb ik al jaren dus dat is het niet.

Maar ik ben nu al negatief terwijl ik ze pas over een week moet krijgen. Ik heb het er zo mee gehad. Ondertussen heb ik 2 weken per maand last van mijn regels, of door pijn, of door emoties, of dan effectief bloeden wat maar 3-4 dagen is.

Dus ik ga gewoon proberen en zien wat et met de hormonen geeft. Als het niet gaat heb ik het tenminste geprobeerd. Mijn moeder gaf aan hetzelfde te hebben meegemaakt, dus zit in de genen blijkbaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:23

Heyhey,

Mogelijk is dit al gevraagd. In dat geval sorry. Maar ben sinds een maand aan de pil naar bijwerkingen zijn echt niet grappig meer en wil overstappen op een andere pil. Over enkele dagen ben ik door de eerste strip heen. Kan ik al zo snel overstappen van pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:24

Het kan wel, maar ik zou er rekening mee houden dat je HA je niet zo snel over gaat zetten op een andere pil. Kan heel goed zijn dat je wat meer gewenningstijd nodig hebt en dat het daarna wel prima gaat. Zou in ieder geval even bellen voor advies, want als je echt last hebt van de bijwerkingen dan zou het zomaar kunnen dat je niet goed reageert op een bestandsdeel van de pil.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:27

Emmaa_ schreef:
Het kan wel, maar ik zou er rekening mee houden dat je HA je niet zo snel over gaat zetten op een andere pil. Kan heel goed zijn dat je wat meer gewenningstijd nodig hebt en dat het daarna wel prima gaat. Zou in ieder geval even bellen voor advies, want als je echt last hebt van de bijwerkingen dan zou het zomaar kunnen dat je niet goed reageert op een bestandsdeel van de pil.

Ja gewenningstijd was me ook verteld. Van meest voorkomende klachten heb ik dan weer geen last van. Maar mn hele gezicht zit onder de acne, stemming daalt gigantisch en constant bloedingen. Ik ga sowieso morgen even bellen voor informatie :)