Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:27

Puera schreef:
Leuke review, germie. Misschien heb ik niet goed opgelet, heb ‘m even snel tussendoor bekeken maar wat is jouw ervaring qua lopen op die schoenen? Lopen ze net zo lekker als de echte Hoka?

Ja, dat is juist het bijzondere. Ik wissel ze gewoon af voor de trainingen hier. Maar de binnenkant begint nu dus te slijten bij de hak zoals je kunt zien. Daar is de padding wel wat van mindere kwaliteit, maar de zolen zijn dus eigenlijk beter, slijtvaster. En voelen hetzelfde aan. De schoen is dus bij de voorvoet iets breder dan Hoka, maar ze zijn ook 3mm langer omdat je geen halve maten kunt kopen en Hoka dat wel heeft.
Dus overal zijn de HOka's wel beter, zeker het materiaal aan de binnenkant van de schoen. Maar voor die 22 euro zijn ze dus veel beter dan verwacht. Oh, ze zijn ook niet langzamer, ik loop ongeveer dezelfde tijden op beide schoenen.

Ik wacht gewoon weer een aanbieding af bij Ali en ga dan eens wat anders proberen denk ik. Soms komt er wat langs en heb je 'runningshoes' voor 12-15 euro. Dan is de gok te nemen, want kan ik er niet op hardlopen, dan lukt wandelen waarschijnlijk wel.

Ik leg wel in elke hardloopschoen mijn eigen zolen, maar dat komt omdat in geen enkele schoen er goede zolen in zitten, bij Hoka ook niet.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Grappig eigenlijk dat je voor zo weinig geld goede schoenen kan kopen.
Leuk gedaan Germie!

Ik heb net m’n tempo blokken training gedaan.
Afbeelding
Totaal 9 km met warming up en cooling down.
Heb 3 keer 6 min op 5:40 gelopen, moest 5:53 maar het ging wel lekker. Gevolgd door 4 min op 7:00.
De eerste heb ik heuvelop gedaan dat lukte ook, dus lekker gelopen eigenlijk wel.
Nu aan het werk. Deze training had ik eigenlijk vrijdag moeten lopen, en vandaag een herstel loop. Dus nu staat het allemaal verkeerd in trainingspeaks maar goed.
Morgenochtend het herstel loopje en vrijdag rust.

Ik heb trouwens besloten om lid te worden bij de atletiekvereniging. Ik ga dan elke zaterdag met ze mee trainen. Misschien ook eens doordeweeks maar dat denk ik niet, is op dinsdag en woensdag en dat past voor nu niet echt in m’n schema.

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Leuke video Germie!
Loop je qua gevoel hetzelfde, beter of slechter op de Hokz dan op de Hoka?
Ik maak namelijk uit de video op dat je de Hoka voor lange afstanden wilt gebruiken en dan de Hokz voor kortere. Klopt het dan dat je de Hokz voor langere afstanden ook minder prettig vindt lopen?

Je bent lekker fanatiek bezig Samantha! Was het niet al erg warm vanochtend? Of was je er al vroeg bij? Hier was het om 8 uur al niet lekker meer.
Ik moet een herstelloopje doen vandaag maar kan alleen vanavond, maar denk dat ik dat maar morgenochtend heel vroeg doe (mits ik mijn bed uit geraak dan..)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Ik vond het best goed te doen, heb van 7:30-8:30 gelopen. Het was warm maar niet bloedheet.

Wel irritant, ik liep m’n laatste snelle 6 min, dus ik had vast een hoofd als een biet. Kwam ik 3 mannen na elkaar tegen op de fiets die me helemaal aanstaarden. Voelde me er heel ongemakkelijk bij, eentje fietste ook heel sloom voorbij.
Ik dacht echt, heb ik m’n shirt binnenstebuiten aan ofzo.

Dat Herstelloopje zou ik ook niet vanavond doen nee. Morgenochtend beter, maar dan wel vroeg, volgens mij koelt het vannacht amper af.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:41

BusyMissy schreef:
Leuke video Germie!
Loop je qua gevoel hetzelfde, beter of slechter op de Hokz dan op de Hoka?
Ik maak namelijk uit de video op dat je de Hoka voor lange afstanden wilt gebruiken en dan de Hokz voor kortere. Klopt het dan dat je de Hokz voor langere afstanden ook minder prettig vindt lopen?

Je bent lekker fanatiek bezig Samantha! Was het niet al erg warm vanochtend? Of was je er al vroeg bij? Hier was het om 8 uur al niet lekker meer.
Ik moet een herstelloopje doen vandaag maar kan alleen vanavond, maar denk dat ik dat maar morgenochtend heel vroeg doe (mits ik mijn bed uit geraak dan..)

Nee, dat zit tussen de oren, omdat het toch vaak goedkoop=duurkoop is. :P Ik heb wedstrijdruns tot 10km gedaan op de Hokz. En loop er voor mijn gevoel niet echt anders op.
Ik loop hooguit bij regen wat sneller steentjes in de schoenen heb ik het idee. Maar dan loop ik ook vaker op die China schoenen. Het is wel zo dat de binnenkant dus nu echt gaat slijten en tja, dan kom je wel op het punt van wanneer doe ik ze weg? Bij Hoka is dat gewoon doorlopen tot een 800km, en dan gaath et tussen de oren spelen bij mij. Zo ging dat met een vorig paar ook. De zool slijt nog maar iets verder weg is mijnervaring. Wel slijt de zool bij Hoka bij blauw sneller dan bij een zwarte zool. Dus er zit zeker verschil in slijtvastheid in de kleur bij Hoka.