Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:41

Ja ik had een paar weken terug echt een dip. Maar we gaan weer opwaards zeg maar. En als het dan ook nog eens gewoon lekker voelde dan kom je thuis met een goed gevoel. Dat mag ook wel een keer.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:45

Netjes BF!
Mooie afstand ook Lieke!

Zo. Ik heb mijn man het land uit gezet :+ en ben verrassend fit! Vanochtend vroeg de stallen gedaan en zelfs nog een bescheiden sprintje getrokken in de hagel :=

Het was uiteraard zwaar gisteren, maar dat maakt de prestatie ook bijzonder. Ik heb niemand gezien en gesproken gisteren die het niet zwaar had, van zeer ervaren tot minder ervaren. Het is gewoon een heel eind rennen :))

Maar ik heb echt genoten, ik was mentaal in balans en dat scheelt bij mij meer dan de helft. Ik merk wel dat ik 75% van mijn lopen over het harde doe, hier in de buurt valt niets te trailen, daar valt nog wel wat te winnen denk ik.

De organisatie was top, de mensen ook en ik heb ook zoveel lol gehad onderweg en het blijft bijzonder om het samen met mijn man te doen :+:

Jammer dat SV moest afhaken, maar ik sluit me aan bij het feit dat dit juist een sterke keuze was. Had ik van de zomer met de marathon ook moeten doen, ondanks de prima tijd heb ik daar mentaal zo’n tik van gehad, dat was het niet waard en het is bovendien ook ongezond. Maar het was je heel erg gegund, je bent zo gemotiveerd altijd, dan is het extra zuur dat het niet gaat. Aan de andere kant betekent dat ook dat we allemaal mens zijn, dat is soms ook een geruststelling :D

Als Harm weer terug is dan komen we een keer bij jullie in de buurt trailen :j

Er komt ongetwijfeld een vervolg, hoe en wat weet ik nog niet. Eerst maar een paar dagen rustig aan en we willen eind van het jaar de wintermarathon onder de 4 uur lopen. Ik moet ook echt aan de slag met eten, dat gaat al een stuk beter, maar als we nog verder willen dan is dit niet meer genoeg. Een leuke puzzel is het :j

Ik ga nu met een serie en de hond op de bank, lekker luieren :z :Z

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:48

Dat heb je wel verdiend Ninus! Fijn dat je ook niet totaal in de kreukels ligt na zo’n avontuur.

Be funny, fijn dat je ook weer progressie merkt. Dan zie je toch dat stug volhouden wordt beloond.

Beterschap Namiro en Karin.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 23:29

Vandaag langste afstand ooit gerend, een halve marathon! Om 11.05u was de start, in de stromende regen... We hadden afgelopen vrijdag nog even snel regenjasjes besteld voor de zekerheid, die waren gelukkig op tijd binnen. We waren er wat blij mee! De eerste 40min volle regen gehad, maar erna kwam het zonnetje door! Ik heb de volledige run eigenlijk fluitend voltooid. Mijn man was er bij 18km he-le-maal klaar mee en heb ik er echt doorheen moeten slepen. Uiteindelijk hebben we het gehaald met een tijd waar we best trots op zijn! 2:08:11
Van te voren hadden we aangegeven een verwachte eindtijd van 2:15-2:30 te hebben.

Ik voelde me echt nog mega fit en kon voor mijn gevoel nog wel een km of 10 doorgaan! Het was qua temperatuur ook wel perfect om te rennen vond ik...

Onderweg zijn er flink wat foto's gemaakt door fotograven, waarvan er al een paar online staan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat foto's door support (en een selfie)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De medailles met ons startnummer
Afbeelding

Het was een leuke run, over een leuke route. Best veel support aan de kant. En ook veel vrijwilligers die de dag goed hadden georganiseerd en ons goed hadden begeleid! Top dagje! Nu lekker slapen, voel de beentjes wel...

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:43

Wat goed zeg! Toppers!
En wat fijn dat je je nog zo fit voelde erna.
Een mooie prestatie, daar kun je trots op zijn.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:46

Super zeg! Mooie mijlpaal!

Hier nog steeds geen spierpijn, dus ik ga er maar vanuit dat het wegblijft verder :D
Mijn body battery is ook weer netjes gevuld, nu maar kijken wat deze week weer brengt :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:05

Mijn body battery is ook weer 100 inmiddels, hrv gaat weer richting normaal. Rusthartslag is weer gedaald. Ik ben alleen wel verkouden.
Gelukkig een week vakantie. Ik ga vandaag wel weer een rondje hardlopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:28

Irisje gefeliciteerd. Mooie prestatie :j

SV fijn dat het nu beter gaat, succes vanavond.

Mijn vo2 max is gister van 43 naar 44 gegaan. Voor het eerst sinds ik er op let omhoog.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:18

Na een tijdje met jullie te hebben meegelezen wil ik mij ook wel eventjes melden :)

Ik loop intussen 13 jaar hard. Sommige perioden wat fanatieker dan anderen. Momenteel ben ik lekker aan het trainen en staat het cross-seizoen dan ook voor de deur. Dat vind ik echt het leukst :)

Ik loop op donderdag bij de loopgroep en daarnaast 2-3 keer zelf.

Leuk om te zien hoe lekker iedereen ook bezig is hier.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:47

Welkom!

Dat is al een flink aantal jaar. Ik heb ooit een cross gelopen, pittig!
Dat zijn meestal toch wat kortere afstanden?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:45

Supervixen schreef:
Welkom!

Dat is al een flink aantal jaar. Ik heb ooit een cross gelopen, pittig!
Dat zijn meestal toch wat kortere afstanden?

Dat klopt inderdaad, ik loop wel altijd de ‘lange’ afstand maar dat is tussen de 8 en 10 km. De korte zijn tussen de 4 en 5!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:27

Ja precies, dacht al zoiets.

Ik heb net weer gelopen, ging best wel weer lekker. 8km met 3x600m versnellen en 3x100m sprint.
Heerlijk loopweer.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:31

Welkom lies_sparkle! Ik weet helemaal niks over crossen. Nou ja, in mijn auto wel natuurlijk, maar daar word ik niet zo moe van :D

Lekker SV! Ik moest me inhouden, want het weer is echt fantastisch. Dus ik heb me maar weer eens op m'n paard gehesen. Was ook alweer even geleden en daar was het weer ook perfect voor :j Morgen kantoor en woensdagochtend mag ik weer een rondje.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:42

SV, wat fijn om te horen dat je je weer wat beter voelt! Mooie intervallen gelopen.
Ja inderdaad genieten nu hé!
Super mooi dat je vriend de isu uitgelopen heeft, mag je zeker trots op zijn!

Lies-sparkle, welkom, leuk dat je mee komt kletsen.
Wat houdt cross precies in? Is het een soort korte trail? Of is het ook met natuurlijke hindernissen?
Ik heb er nog nooit een gezien, word het niet zo vaak gehouden, of is het niet echt iets groots?

Mooi be funny weer wat hoger, je bent mooi bezig!

Ninus, top zeg geen erge spierpijn!
Volgend weekend weer :D ;)

Gister waren we in mijn oude dorp, waar ik bijna mijn hele leven heb gewoond.
Molenhoek, daar was een dorpsloop, heel erg leuk!
Eerst met mijn zoontje de 2,4 km kidsrun meegelopen, hij deed het super!
Daarna naar mijn ouders huis gefietst, en weer terug voor de 5km.
Dit was de eerste keer 5km heb normaal niet zo veel met korte afstanden.
Ik vind ze een beetje eng, omdat je voor mijn gevoel zo hard moet gaan, om een beetje vooraan te eindigen.
Het was wel een leuk parcours, eerste km op de weg, dan het bos in, de Mookerheide, met een paar pittige klimmetjes.
Toen naar beneden, en over de weg de laatste km naar de finish.
Ik voelde mijn longen gewoon branden, zo hard ging ik!
Het was ook wel snel weer voorbij.
De hartslag meting was echt super vreemd, had iets van 124 gemiddeld, alles blauw en groen, dat vind ik wel raar.
Mijn moeder kon er helaas niet bij zijn, die ligt in het ziekenhuis na een operatie voor een nieuwe hartklep.
We zijn na de wedstrijd op bezoek geweest, en ze kan niet wachten om ook weer te beginnen met hardlopen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:58

Ik heb jullie zeker wel gevolgd, maar heb zelf niets geplaatst. Wordt er weer eens tijd voor :D

SV, gelukkig ging het vandaag weer aardig goed en op naar een nieuwe uitdaging om naar toe te werken.
Musli op zonne en hitte ‘stage’, heerlijk hoor.
Namiro en Karin, hopelijk voelen jullie je wat beter.
Lieke, mooie afstand zeg. Voor mij nog ver weg… dat rijmt :D
BeFunny, lekker bezig :j
Ninus, heerlijk zonder even husband enne bankhangen is ook fijn :j
Mooie prestatie iirrssjjee, dat doe je goed +:)+

Ik heb zelf wel regelmatig door gelopen, de zorgmarathon gelopen met twee teams van mijn werk. Dan loop je een rondje van 4,2 km. Het team bestaat uit 10 lopers, als niemand afhaakt. Ik heb twee keer 4,2 gelopen. Ik was nog niet voldoende op conditie na mijn vakantie, maar het was een leuke dag.
Nu alweer wat weken verder, aanstaande zaterdag de Stadshagenrun 10 km.
Gisteren de 10 net onder het uur gelopen, dat was best pittig, maar het voelde goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:37

Ieris hopelijk is alles goed met je moeder. Vreemd ja die hartslagmeting. Lijkt niet te kloppen.

Ik heb ooit de Leemkuilcross gelopen, in de sneeuw. Keizwaar!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 06:39

Hopelijk gaat alles goed met je moeder Ieris. Ik vind de 5 km ook een hele moeilijke afstand. Het is een soort van net iets te lange sprint.

Ik woon in het dorp waar de ISU startte waar een aantal van jullie aan mee deden :).

In de dorpjes er omheen zijn verschillende crossjes. Het zijn er 6 in totaal. Dit zijn onverharde wedstrijden waarbij ze altijd hun best doen om zo veel als mogelijk heuvels en andere moeilijkheden er aan toe te voegen. Soms ligt er inderdaad ook een boomstam maar die worden er niet apart voor neer gelegd. Maar ja, in ons giga bos valt wel eens wat om.

Het is dus eigenlijk een trail maar dan precies over de meest technische stukken. Het laatste stuk van de ISU kwam ook langs het Hemelriek. De cross daar gaat precies over al die hoge heuvels die eigenlijk voor de mountainbikers zijn.

Als je houdt van een uitdaging en keihard racen door het bos is het echt heel leuk :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 06:58

Klinkt leuk Ieris! Knap van je zoontje ook! En sterkte voor je moeder :knuffel:

Ja, die crossbaan op 50km was minder grappig lies_sparkle. Ik liep vlak daarvoor met een ervaren ISU loper en hij had me al op zijn gps laten zien wat er aan kwam :D het uitzicht was prachtig, maar de benen en het hoofd waren flink moe :=

Je woont prachtig!

Netjes Morris, de 10 onder het uur :j

Ik heb misschien een kaartje (of 2) over voor Devils trail op Schier op 11 november. Het kan zijn dat mijn man nog een week langer wegblijft. Als ik een gezellige partner vind dan loop ik mee (30km) en anders laat ik het me aan me voorbij gaan en zijn er 2 kaartjes beschikbaar. Je bent de hele dag onderweg en alleen vind ik daar geen zak aan ^)
Ik hoop het deze week definitief te weten wat het wordt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:52

@iirrssjjee, leuke foto's, het plezier straalt er bij je af!
Wel tof dat hij zo goed ging en voelde!
Knap dat je man hem uiteindelijk ook uitgelopen heeft!

@SV, fijn dat je weer opgeknapt ben!

@ieris, zo te horen heb jij die 5km geracet!

@Morris, mooie prestatie, 10km onder een uur!

@lies_sparkle, welkom! Klinkt pittig zo'n cross!

Ik heb uiteindelijk zondag niet meer gelopen. Voelde mij nog niet fit en dacht ik moet echt even rustig aan doen.
Helaas vannacht super ruk geslapen.
Ga kijken hoe ik mij vandaag voel en dan vanavond rondje over het park hier.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:04

Ninus schreef:
Klinkt leuk Ieris! Knap van je zoontje ook! En sterkte voor je moeder :knuffel:

Ja, die crossbaan op 50km was minder grappig lies_sparkle. Ik liep vlak daarvoor met een ervaren ISU loper en hij had me al op zijn gps laten zien wat er aan kwam :D het uitzicht was prachtig, maar de benen en het hoofd waren flink moe :=

Je woont prachtig!

Netjes Morris, de 10 onder het uur :j

Ik heb misschien een kaartje (of 2) over voor Devils trail op Schier op 11 november. Het kan zijn dat mijn man nog een week langer wegblijft. Als ik een gezellige partner vind dan loop ik mee (30km) en anders laat ik het me aan me voorbij gaan en zijn er 2 kaartjes beschikbaar. Je bent de hele dag onderweg en alleen vind ik daar geen zak aan ^)
Ik hoop het deze week definitief te weten wat het wordt.

Wat voor tijd plan je te lopen? Ik loop ook de nighttrail, de 10 dus op 10 november en de 30 km op 11 november op Schier :). Ik loop het in principe alleen maar als we een beetje dezelfde tijd lopen kunnen we natuurlijk samen lopen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:08

Trials lopen lijkt me erg leuk, wel intensiever.
Ik moet zeggen dat op weg me wel ligt, geen boomstronken ;)

Balen Karin, slecht slapen kan ik ook last van hebben. Hopelijk gaat het toch wat beter vandaag.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:21

Geen idee lies_sparkle. Ik loop dat soort trails op gevoel en heb geen doel.
Het gaat mij niet zozeer om samen lopen, ik loop graag alleen, maar ik vind het gezellig om met iemand af te reizen dan alleen wat rond te hangen. De eilanden zijn in mijn achtertuin, daar hoef ik het niet voor te doen.

Haha, die boomstronken en ik zijn ook niet een goede combi Morris, ik joeg SV de stuipen op het lijf zaterdag :') ik ben zo onhandig en het gaat altijd net goed. Maar veel obstakels is dus geen goed idee :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:10

Ja ik schrok elke keer als je een soort van 'ik blijf haken aan een boomstam en ga vallen' geluid maakte.

Ik heb vanmorgen 21km getraild in het Bergherbos (Montferland). Een van mijn favoriete plekken. Ik heb lekker de tijd genomen.
Je moet wel van heuvels houden, want daar ontkom je niet aan daar. Er zaten dan ook 416 hoogtemeters in.
Maar wat was het bos weer mooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:29

Prachtig SV, fijn dat je dit alweer kan doen! Wat is het nu genieten hé met dit fijne loopweer, ik ben zo blij dat die hitte eindelijk weg gegaan is.
Gaaf die laatste foto met die zonnestralen!

Lies-sparkle, bedankt voor je uitleg!
Klinkt best leuk dat crossen! Dus een soort mountainbiken qwa paden, maar dan zo snel mogelijk hardlopen!
Doe je dat met een vast groepje? En hoe gaan de wedstrijden, sta je dan wel eens op het podium? Of zijn er geen prijzen, zoals bij sommige trails?

Sv, ja die leemkuilcross heb ik ooit ook wel eens gedaan, jaren terug, ben daarna afgehaakt met hardlopen ;(
Was toen vrij ongetraind, en die trappen braken echt op zeg.

Ninus, dat zou jammer zijn als je vriend niet mee kan doen
Ziet er wel leuk uit zeg, die trail op Schiermonnikoog!

Met mijn moeder gaat het helaas nog niet optimaal, ze had vannacht flink koorts gehad, en nu gaan ze kijken of ze misschien beter af is met een pacemaker.
Heb vanmorgen even een klein rondje gelopen, ging heerlijk.
Echt genoten van het herfst gevoel in het bos.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:34

Ieris sterkte met je moeder :(:)

Een vriendin van mij is pas 52 en heeft ook eerst een open hart operatie gehad en later toch een peacemaker gekregen. Was best een heftige operatie ook.