Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:04

Als iemand gewoon gezond is, is er niet speciaal heel erg een gezondheidsrisico aan dat vaccin...
Als je buitegewoon bijzonder ergens gevoelig voor bent dan kan je een risico lopen en hoef je m niet te nemen... maar goed, dat betekent wel dat je dan, net als andere mensen met een beperking, op bepaalde momenten iets anders moet doen dan de meeste mensen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:06

Janinevv schreef:
Maar als ik om m’n gezondheid en eventueel risico daarvan hem niet wilt wil ik hem ook niet, dat is niks met “prik” angst.

Maar vind het niet normaal dat zulke mensen buiten spel worden gezet en worden geweigerd in bepaalde dingen.

Dat moet je met je huisarts bespreken, ik heb mensen met zeer ernstige reuma, eentje met een hart functie van 30 % en een schoonzus met een bloedziekte, allemaal probleem loos gevaccineerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:06

@Janinevv, ik vind het niet normaal dat jij er de hele tijd over loopt te zeuren terwijl de mensen die echt in hun keuzes en mogelijkheden belemmerd worden degenen zijn die bv wegens immuunproblemen of chemo of andere oorzaak niet beschermd zijn door het vaccin en wel heel ziek kunnen worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:09

Vind het wel knap dat iedereen in de toekomst kan kijken en daarin voor mensen die niet willen kunnen bepalen of iets veilig is op lang termijn.

Maar dat is met alles zo ja.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:10

Hoe lang ga je daarop lopen wachten dan, en hoe komen mensen bij het idiote idee dat het niet veilig zou zijn? Hoe dan?

Maar goed, als mensen het niet vertrouwen, moeten ze dus gewoon in hun eigen gecreerde 'test'-maatschappij meedraaien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:11

Janinevv schreef:
Vind het wel knap dat iedereen in de toekomst kan kijken en daarin voor mensen die niet willen kunnen bepalen of iets veilig is op lang termijn.

Maar dat is met alles zo ja.

Het vaccin is na 6 weken uit je lijf en je antistoffen blijven over. Dus er is geen lange termijn in dat opzicht.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:11

Relaxed schreef:
Ik wil ook niet werken, maar wel leuke dingen doen.. Net zo onlogisch toch?

En ik wil alleen chips en chocola eten, maar niet aankomen. En dure dingen, maar dan goedkoop. En roken en drinken, maar geen gezondheidsgevolgen daarvan hebben. Overal 130 rijden. En m'n baas zeggen wat ik er echt van vind. Een beetje dit.

@janinevv - de cijfers van al die miljoenen vaccinaties die wereldwijd zijn gegeven wijzen uit dat een vaccin nemen de meest effectieve manier is om op dit moment de druk op de zorg tegen te gaan. En dát is waar het om gaat. Jij kiest ervoor te geloven dat vaccineren kennelijk enorm risicovol is en gevaarlijk voor jouw gezondheid terwijl werkelijk alle bewijzen en alles wat we weten een totaal ander beeld geven. Niet willen vaccineren én de gevolgen daarvan niet aanvaarden komt op mij heel erg over als een stampende kleuter die koekjes wil maar ze niet krijgt.

Je wordt niet geweigerd, je kan gewoon, gratis, testen. Ook dat niet willen voelt enorm als die stampende kleuter. Het is kiezen of delen, er liggen nog steeds corona patienten in de ziekenhuizen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:14

Je wordt niet buiten spel gezet... dat is zo gedramatiseert.

Aan het leven in een maatschappij zitten nou eenmaal bepaalde regels.
Je kan vaccineren, testen of niets doen en niet gaan.

Dezelfde uitspraken kwamen toen roken net binnen verboden werd, en daar kan iedereen nu prima mee om gaan.

Gezondheidsrisico's is vooral wat sociale media gebruiken voor de bang-makerij. Er is maar een deel van waar.
Ze zijn er... maar nog minder dan bv een reguliere AB kuur of anti conceptie.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:16

Het ironische is dat fanatieke antivaxxers voortdurend roepen dat hun bewegingsvrijheid op onaanvaardbare wijze wordt aangetast door het vaccinatiebeleid en de anticoronamaatregelen. Ze voelen zich gegijzeld door alles en iedereen die pro-vaccineren is. Terwijl het in feite zo is dat zij de rest 'gijzelen' doordat ze de vaccinatiegraad drukken, waardoor de beperkende maatregelen langer nodig zijn.

Als iedereen bij wie dat kan, zich nu zou laten vaccineren, zouden we veel sneller terug kunnen naar (bijna) normaal.
Maar dat gaat er niet in bij de fanatieke, principiële antivaxxers, want dat past niet in hun straatje. Hun individuele (keuze)vrijheid en hun visie op de zaak is in hun ogen dermate heilig dat ze deze boven het algemeen belang plaatsen. Want niet alleen vaccineren, maar ook testen is een grove inbreuk op hun individuele vrijheid die ze zich niet hoeven laten welgevallen - stel je voor.
Los van alle b*llsh*t verhalen over de gevaren van vaccineren waar ze mee aankomen om hun houding te verantwoorden, zou je ook kunnen zeggen dat het in de kern gewoon puur egocentrisch is. Ikke, ikke, ikke.

Gelukkig is er voldoende tegengas, gezond verstand en empathie als tegenwicht.
Zeker ook bij die mensen die weliswaar (deels terecht m.i.) schoon genoeg hebben van bepaalde maatregelen en zich daartegen verzetten, maar niet doorslaan richting complotdenken of antivaxx-fanatisme. Het lijkt mij heel belangrijk dat die niet over één kam worden geschoren met de wappies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:27

Over het niet willen. Met mijn gammele lijf en wao word ik buitenspel gezet. Ik kan een hele hoop dingen niet en dat vind ik ook soms niet eerlijk. Dingen die niet toegankelijk zijn voor minder vlot ter beners door bv geen parkeerplaats in de buurt, of een beroerde ondergrond of heel veel trappen. Of een pretpark waar je nergens in mag want je kunt niet snel genoeg weg terwijl je wel de volle mep aan entree betaald. Dat is oneerlijk en daar kies ik niet eens zelf voor.
Maar dan kan ik twee dingen doen, blijven roepen en boos doen ik wil ook in die atractie of gratis. Of acceoteren dat het zo is en er of niet heengaan of accepteren dat ik toekijk als anderen plezier hebben.

Ik zie bewust niet gevaccineerden net zo. Helaas zitten er best veel die om welke reden ook vertikken te enten. Maar ook niet willen testen, maar wel graag uit gaan eten, of de bioscoop of wat ook. En die zijn nu boos. Tjsa test en je mag binnen, ent en je mag binnen.

Jullie kunnen nog wat doen aan jullie beperking. Ik niet. En met mij nog veel meer die hun beperking niet even kunnen oplossen met een prikje of een stokje. :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:28

Janinevv schreef:
Maar als ik om m’n gezondheid en eventueel risico daarvan hem niet wilt wil ik hem ook niet, dat is niks met “prik” angst.

Maar vind het niet normaal dat zulke mensen buiten spel worden gezet en worden geweigerd in bepaalde dingen.

Je wordt niet geweigerd zonder vaccinatie.
Je mag een vaccin, een test, of COVID-19 doorgemaakt hebben.

En als iedereen wel gewoon vaccineert zijn we ook sneller van de maatregelen en het testen af en heb je weer ‘volledige’ vrijheid.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:35

Oke en nu gaan we straks naar een 3e prik en dan een 4e enz waar houdt het op om te vaccineren?
Ik ben benieuwd hoe groot dan de bereidwilligheid nog is.

Ik dacht dat ik in een land woonde waar we keuze vrijheid hebben maar ondertussen is deze keuzevrijheid wel erg ver gedaald.
Ik kies ervoor om niet te vaccineren om bepaalde redenen en daardoor zal ik ook niet naar evenementen e.d. gaan maar als het kabinet ermee in gaat stemmen om het op de werkvloer te verplichten denk ik dat we verkeerd bezig zijn en voel ik een dictatuur opkomen.

Er zijn zoveel zaken die we wel accepteren en doen die ook de dood tot gevolg kunnen hebben bv een alcoholslot is de auto zou komen kon dat niet omdat de overheid te betuttelend werd en zo nog wel wat voorbeelden die ook ernstige gevolgen kunnen hebben alleen op kleinere schaal.

Ik veroordeel niemand die zich wel of niet laat vaccineren en ook gevaccineerde zullen zich nog steeds aan bepaalde voorwaardes moeten houden omdat ze het nog steeds door kunnen geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:40

Werkgevers zijn verplicht hun werknemers zonder risico te laten werken. Als een niet gevaccineerde als een risico gezien wordt dan ben je daarin snel klaar. Nederland is nog een heel stuk milder in zijn verplichtingen. We hebben hier te maken met een best link virus. De keuzes zijn niet om mensen te pesten of buiten te sluiten maar om zo snel mogelijk naar een acceptabel normale situatie te kunnen gaan.

Griepprikken moeten ook ieder jaar herhaald, tetanus ook. Sommige hepatitis entingen ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:41

Je blijft keuzevrijheid houden. Of je laat je vaccineren, of je test, of je gaat niet. Maar liefst 3 keuzes.
Voor belastingen geldt dat niet. Je moet betalen. En mensen die over dictatuur spreken kan ik niet serieus nemen. :n
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 08-09-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:41

Steppe schreef:
Oke en nu gaan we straks naar een 3e prik en dan een 4e enz waar houdt het op om te vaccineren? Ik ben benieuwd hoe groot dan de bereidwilligheid nog is.

En wat maakt dat dan precies uit?
Ik lees dat argument wel vaker... "oh jeee straks een 3e prik...".. nou en, dan neem je jaarlijks een prik (net zoals je om de zoveel tijd tetanus moet herhalen indien een verwonding, of andere dingen)

Citaat:
Ik dacht dat ik in een land woonde waar we keuze vrijheid hebben maar ondertussen is deze keuzevrijheid wel erg ver gedaald.

.... ik heb gewoon geen argumenten meer voor dit gemier....

Citaat:
Ik kies ervoor om niet te vaccineren om bepaalde redenen en daardoor zal ik ook niet naar evenementen e.d. gaan maar als het kabinet ermee in gaat stemmen om het op de werkvloer te verplichten denk ik dat we verkeerd bezig zijn en voel ik een dictatuur opkomen.

If ever mensen zeiken over een dictatuur dan moedig ik ze van harte aan om eens naar een ECHTE dictatuur te gaan en daar eens te gaan lopen janken.... kijken hoe het daar is...

Citaat:
Ik veroordeel niemand die zich wel of niet laat vaccineren en ook gevaccineerde zullen zich nog steeds aan bepaalde voorwaardes moeten houden omdat ze het nog steeds door kunnen geven.

Ik veroordeel ook niemand om het niet nemen van een vaccin.. maar het gejank over een dictatuur en keuzevrijheid komt mij echt de neus uit.....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:44

Steppe schreef:
Oke en nu gaan we straks naar een 3e prik en dan een 4e enz waar houdt het op om te vaccineren?

Er zijn zoveel zaken die we wel accepteren en doen die ook de dood tot gevolg kunnen hebben bv een alcoholslot is de auto zou komen kon dat niet omdat de overheid te betuttelend werd en zo nog wel wat voorbeelden die ook ernstige gevolgen kunnen hebben alleen op kleinere schaal.

Mooi voorbeeld geef je hier van wat ik met mijn post hierboven bedoel. Je 'voelt een dictatuur opkomen', want stel dat het verplicht wordt voor sommige (niet alle, maar die nuance wordt uiteraard even weggelaten) beroepsgroepen om zich te laten vaccineren.
Dictatuur? Weet je wel wat dat is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:51

Steppe schreef:

Dus? Ik krijg ook ieder jaar een griepprik. Ik zeg griep links, covid rechts. Stereoprikken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:56

IMANDRA schreef:
Ook dit is al meermaals toegelicht. De virusload is hoger. Wat daar de effecten van zijn weet men niet. Welke kant dan ook. Dus 'dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen' > ja, maar hoe veel? Dragen ze het daadwerkelijk net zo veel over of zit er verschil in?
En als je kijkt naar andere virussen is er wel wat voor te zeggen dat gevaccineerden toch minder mensen besmetten.

Jammer dat dit kleine zinnetje uit een onderzoek, waar de onderzoekers nota bene zélf ook aangaven dat het niet hoeft te betekenen dat gevaccineerden net zo veel mensen besmetten, zo wordt uitgelicht.

Precies. We weten het niet. En toch wordt je vergruisd al je niet wil enten. Terwijl we met zijn allen niet eens precies weten of dat voldoende werkt tegen het indammen van het virus. Waarom dan zo veroordelend zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:58

Vergruisd nog wel, dat is wel héél drastisch :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:01

Weigeraarsvergruizer, gat in de markt. :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:03

Blue_Eyes schreef:

Goh, dat is het enige dat je leest? Een typfoutje?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:05

996981 schreef:
Precies. We weten het niet. En toch wordt je vergruisd al je niet wil enten. Terwijl we met zijn allen niet eens precies weten of dat voldoende werkt tegen het indammen van het virus. Waarom dan zo veroordelend zijn?

Omdat niet enten een nog slechter idee is.... althans, dat lijkt mij....
Het werkt grotendeels... hoeveel voldoende moet het zijn voordat men een vaccin neemt?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:06

996981 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Goh, dat is het enige dat je leest? Een typfoutje?

Sorry, beroepsdeformatie :D Ik vond hem gewoon wel komisch.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:14

Cer schreef:
996981 schreef:

Omdat niet enten een nog slechter idee is.... althans, dat lijkt mij....
Het werkt grotendeels... hoeveel voldoende moet het zijn voordat men een vaccin neemt?

Of enten voor een individu zinvol is hangt af van heel veel factoren. Zolang een heel klein deel van de wereldbevolking niet geënt wordt en we gewoon mogen reizen ontstaan nieuwe varianten. Óók als de vaccinatiegraad 100 is in NL.

Inmiddels is ook duidelijk dat je na vaccinatie besmet kan raken en ook anderen kan besmetten. En toch kun je in Nederland als je besmet bent gewoon vliegen. Als je maar gevaccineerd bent.

Zolang het beleid zo weinig zinvol is, gaat het niet uitmaken of de vaccinatiegraad een paar procenten hoger of lager is. Voor de meeste individuen maakt het voor het ziekteverloop ook niks uit of ze geënt zijn of niet. De meeste mensen hebben milde klachten. Zowel met als zonder vaccinatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:19

Het scheelt een slok op een borrel met mensen die op de IC komen...
ik vind het wel gaaf dat mensen weten dat ze niet op de IC gaan komen :j ik hoop ook dat ik niet ziek wordt, maar ik heb die glazen bol niet. Ik kan van alles gaan mankeren... Ik hoop op een vaccin tegen kanker eigenlijk :j

je kan besmet raken, maar je wordt minder ziek, ook de kans op besmetten is kleiner. Ik blijf dat argument gewoon niet begrijpen... maar goed, ik snap gewoon de antipathie tegen het vaccin niet zo goed...