Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Maar als ik om m’n gezondheid en eventueel risico daarvan hem niet wilt wil ik hem ook niet, dat is niks met “prik” angst.
Maar vind het niet normaal dat zulke mensen buiten spel worden gezet en worden geweigerd in bepaalde dingen.
Janinevv schreef:Vind het wel knap dat iedereen in de toekomst kan kijken en daarin voor mensen die niet willen kunnen bepalen of iets veilig is op lang termijn.
Maar dat is met alles zo ja.
Relaxed schreef:Ik wil ook niet werken, maar wel leuke dingen doen.. Net zo onlogisch toch?
Janinevv schreef:Maar als ik om m’n gezondheid en eventueel risico daarvan hem niet wilt wil ik hem ook niet, dat is niks met “prik” angst.
Maar vind het niet normaal dat zulke mensen buiten spel worden gezet en worden geweigerd in bepaalde dingen.
Steppe schreef:Oke en nu gaan we straks naar een 3e prik en dan een 4e enz waar houdt het op om te vaccineren? Ik ben benieuwd hoe groot dan de bereidwilligheid nog is.
Citaat:Ik dacht dat ik in een land woonde waar we keuze vrijheid hebben maar ondertussen is deze keuzevrijheid wel erg ver gedaald.
Citaat:Ik kies ervoor om niet te vaccineren om bepaalde redenen en daardoor zal ik ook niet naar evenementen e.d. gaan maar als het kabinet ermee in gaat stemmen om het op de werkvloer te verplichten denk ik dat we verkeerd bezig zijn en voel ik een dictatuur opkomen.
Citaat:Ik veroordeel niemand die zich wel of niet laat vaccineren en ook gevaccineerde zullen zich nog steeds aan bepaalde voorwaardes moeten houden omdat ze het nog steeds door kunnen geven.
Steppe schreef:Mooi voorbeeld geef je hier van wat ik met mijn post hierboven bedoel. Je 'voelt een dictatuur opkomen', want stel dat het verplicht wordt voor sommige (niet alle, maar die nuance wordt uiteraard even weggelaten) beroepsgroepen om zich te laten vaccineren.Oke en nu gaan we straks naar een 3e prik en dan een 4e enz waar houdt het op om te vaccineren?
Ik ben benieuwd hoe groot dan de bereidwilligheid nog is.
Ik dacht dat ik in een land woonde waar we keuze vrijheid hebben maar ondertussen is deze keuzevrijheid wel erg ver gedaald.
Ik kies ervoor om niet te vaccineren om bepaalde redenen en daardoor zal ik ook niet naar evenementen e.d. gaan maar als het kabinet ermee in gaat stemmen om het op de werkvloer te verplichten denk ik dat we verkeerd bezig zijn en voel ik een dictatuur opkomen.
Er zijn zoveel zaken die we wel accepteren en doen die ook de dood tot gevolg kunnen hebben bv een alcoholslot is de auto zou komen kon dat niet omdat de overheid te betuttelend werd en zo nog wel wat voorbeelden die ook ernstige gevolgen kunnen hebben alleen op kleinere schaal.
Ik veroordeel niemand die zich wel of niet laat vaccineren en ook gevaccineerde zullen zich nog steeds aan bepaalde voorwaardes moeten houden omdat ze het nog steeds door kunnen geven.
IMANDRA schreef:Ook dit is al meermaals toegelicht. De virusload is hoger. Wat daar de effecten van zijn weet men niet. Welke kant dan ook. Dus 'dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen' > ja, maar hoe veel? Dragen ze het daadwerkelijk net zo veel over of zit er verschil in?
En als je kijkt naar andere virussen is er wel wat voor te zeggen dat gevaccineerden toch minder mensen besmetten.
Jammer dat dit kleine zinnetje uit een onderzoek, waar de onderzoekers nota bene zélf ook aangaven dat het niet hoeft te betekenen dat gevaccineerden net zo veel mensen besmetten, zo wordt uitgelicht.
996981 schreef:Precies. We weten het niet. En toch wordt je vergruisd al je niet wil enten. Terwijl we met zijn allen niet eens precies weten of dat voldoende werkt tegen het indammen van het virus. Waarom dan zo veroordelend zijn?
Cer schreef:996981 schreef:Precies. We weten het niet. En toch wordt je vergruisd al je niet wil enten. Terwijl we met zijn allen niet eens precies weten of dat voldoende werkt tegen het indammen van het virus. Waarom dan zo veroordelend zijn?
Omdat niet enten een nog slechter idee is.... althans, dat lijkt mij....
Het werkt grotendeels... hoeveel voldoende moet het zijn voordat men een vaccin neemt?