De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:52

petra8 schreef:
Ik heb komende week een afspraak bij de fysio die deze week is teruggekomen van vakantie buiten europa. Vind het moeilijk om te beslissen of ik wel of niet zal gaan. Ik voel me goed, heb ook geen pijn, zou het dus best 3 weken kunnen uitstellen. Wat zouden jullie doen?

Hoe nodig is het?

Mijn zoontje moet dinsdag die heeft rugklachten als gevolg van een auto ongeluk dik een jaar terug. Twijfel voor hem ook...

Mijn oogoperatie morgen gaat tot nu toe ook door. Maar ben sinds gisteren begonnen het snotteren, hoesten en een geïrriteerde keel. Ze
Als dat morgen ochtend niet weg is moet ik afbellen.

Hier grote twijfel om de kinderen thuis te houden

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:52

blokje schreef:
Ik wordt dood moe van beslissingen om mij heen...
Mensen gaan toch naar verjaardagen en naar vergaderingen (die echt niet noodzakelijk zijn.).

Ik hoop zo dat vandaag of morgen scholen etc gesloten worden.

Mijn ex is met mn zoontje gaan zwemmen en naar de Efteling geweest. Want... naja geen idee. :\

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:53

Joman schreef:
Ze kunnen niet achterhalen waarom sommigen zo enorm door het virus worden geraakt ook al zijn ze jong en gezond.

Tja waarom krijgt de één wel de gewone griep en de ander niet?
Ik persoonlijk heb nog nooit griep gehad. Tuurlijk voel ik me enorm rot met verkoudheden en ik heb 2 keer per jaar een fikse keelontsteking, maar echte griep is me nog nooit overkomen.

Mellow

Ik denk dat het ook een stukje achteloosheid is van sommige mensen, ach het overkomt mij toch niet want we zijn hier met zoveel en nog maar 800 besmettingen.... ja bevestigde besmettingen. Ik ben zeer nuchter maar ook ik ga nu even niet naar plekken met veel mensen. Niet omdat ik bang ben om het zelf te krijgen(lijkt me overigens vreselijk) maar juist omdat ik niet zou willen dat ik het dan misschien ongemerkt zou verspreiden. Wij zouden zondag uit eten met mijn verstandelijk wat beperktere familielid voor zijn verjaardag die ik meestal best veel moet uitleggen maar hij begreep het meteen waarom we niet gaan. En wbt de strop voor bedrijven, iedereen voelt de gevolgen van dit virus. Doorgaan alsof er niks aan de hand is is imo geen optie. Denk niet alleen aan jezelf maar ook aan een ander.
Sterkte aan Chiren en Raket. Hopelijk knappen jullie snel op!

blokje

kiki1976 schreef:
Eigenlijk heel banketstaaf gezegd kan je beter in het begin dat het virus aankomt het krijgen, dan heb je nog kan dat je normaal behandeld wordt in het ziekenhuis. In de piek dus gewoon de kans dat er geen plaats is......

Dat dacht ik idd ook.

moonsparkle

Over het vullen van lege ziekenhuizen, daar is ook personeel voor nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:54

Onali schreef:
Joman schreef:
Ze kunnen niet achterhalen waarom sommigen zo enorm door het virus worden geraakt ook al zijn ze jong en gezond.

Ik persoonlijk heb nog nooit griep gehad. Tuurlijk voel ik me enorm rot met verkoudheden en ik heb 2 keer per jaar een fikse keelontsteking, maar echte griep is me nog nooit overkomen.

Dit gaat wel wat verder hè. Er liggen mensen van 35 2/3 weken aan de beademing. Dat is onverklaarbaar.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:55

Bedankt voor jullie snelle antwoord, ik ga mijn afspraak bij de fysio 3 weken verzetten.

Iris82

blokje schreef:
Hoe nodig is het?

Mijn zoontje moet dinsdag die heeft rugklachten als gevolg van een auto ongeluk dik een jaar terug. Twijfel voor hem ook...

Mijn oogoperatie morgen gaat tot nu toe ook door. Maar ben sinds gisteren begonnen het snotteren, hoesten en een geïrriteerde keel. Ze
Als dat morgen ochtend niet weg is moet ik afbellen.

Hier grote twijfel om de kinderen thuis te houden

Ik zou met kinderen met rugklachten echt wel gaan. Ze hebben hun rug nog zo lang nodig.

moonsparkle

blokje schreef:
kiki1976 schreef:
Eigenlijk heel banketstaaf gezegd kan je beter in het begin dat het virus aankomt het krijgen, dan heb je nog kan dat je normaal behandeld wordt in het ziekenhuis. In de piek dus gewoon de kans dat er geen plaats is......

Dat dacht ik idd ook.

Volgens mij proberen ze daarom de verspreiding te spreiden zodat niet iedereen het nu tegelijk krijgt. Als we nu elkaar gaan besmetten met het idee nu is er nog een bed dan is er binnen no time geen bed meer

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:56

moonsparkle schreef:

Dat dacht ik nou ook...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:57

Ik heb trouwens van de week een afspraak bij een praktijk ondersteuner, ik wacht al drie weken op de afspraak maar toch voelt het naar om de huisarts praktijk binnen te gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:57

mariekeoo schreef:
moonsparkle schreef:

Dat dacht ik nou ook...

Personeel, bedden, materialen, apparatuur. Allemaal problematisch.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:58

Iris82 schreef:
blokje schreef:
Ik wordt dood moe van beslissingen om mij heen...
Mensen gaan toch naar verjaardagen en naar vergaderingen (die echt niet noodzakelijk zijn.).

Ik hoop zo dat vandaag of morgen scholen etc gesloten worden.

Mijn ex is met mn zoontje gaan zwemmen en naar de Efteling geweest. Want... naja geen idee. :

O top...

Nou hier merken we vooral dat de ouderen zo achterlijk zijn. 'als ik dood ga is het mijn tijd'.
Juist maar wel alle andere mensen aansteken...

Mijn zoontje heeft astma die moet thuis blijven vind een bejaard familie lid maar zelf op verjaardagen gaan etc

Hou me hart vast. 2 a 3 weken aan de beademing vreselijk... Wat als mijn man en ik beide ziek worden...
En de kindjes. Bah hoop snel positief nieuws uit Italië te horen... Arme mensen daar

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:59

Over een week zullen de maatregelen uit Italië zichtbaar gaan worden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:00

Iris82, hij heeft 3 blokkades in zijn rug wat voor een 8 jarige ongewoon is. Hij is nu 2x gekraakt maar zijn spieren staan zo strak dat de blokkades terug komen. Kind werk je niet ff los

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:01

blokje schreef:
Iris82, hij heeft 3 blokkades in zijn rug wat voor een 8 jarige ongewoon is. Hij is nu 2x gekraakt maar zijn spieren staan zo strak dat de blokkades terug komen. Kind werk je niet ff los

Ik zou gewoon even overleggen met de Fysio.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 11:02

Joman wil je ophouden met je paniekzaaierij?

'Het loopt gierend uit de hand'
'Er is geen materiaal meer in de ziekenhuizen'

Dit zijn onbevestigde berichten, en zorgen voor niets dan meer angst dan nodig is. Het loopt op dit moment NIET uit de hand. Bij het RIVM werken kundige mensen, niet een stel seniele bejaarden die niet mee gaan met de tijd, zoals hier ook werd gesuggereerd.

Werkelijk, hoe haal je het in je hoofd om zulke berichten te plaatsen :n Zo creëer je juist angst en gekke toestanden.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:03

moonsparkle schreef:

Vooral het materiaal en beademings apparatuur

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:03

moonsparkle schreef:

Dat schreef ik ook:
Citaat:
Het grootste probleem zal personeel zijn. Maar daar zijn wel wat extra bedden voor mensen die niet langdurig hulp nodig hebben maar ook niet thuis kunnen zijn.

Ik denk heel eerlijk dat de diensten toch wel naar 12 uurs diensten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:04

Berdien schreef:

Dit zijn onbevestigde berichten, en zorgen voor niets dan meer angst dan nodig is. Het loopt op dit moment NIET uit de hand. Bij het RIVM werken kundige mensen, niet een stel seniele bejaarden die niet mee gaan met de tijd, zoals hier ook werd gesuggereerd.

Werkelijk, hoe haal je het in je hoofd om zulke berichten te plaatsen :n Zo creëer je juist angst en gekke toestanden.

Onbevestigde berichten? Een van mijn betere vriendinnen werkt in een ziekenhuis in Eindhoven. Die staat er iedere dag met haar neus bovenop.
Als je het nieuws volgt, dan wordt er al dagen gezegd dat het tekort aan materialen nijpend is. As we speak staat er een bericht op ad.nl dat er een tekort beademingsapparatuur dreigt.

Volgen jullie lekker de berichten van het rivm, dan haal ik mijn informatie overal anders vandaan.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:06

De zorg doet hun best, als iedereen eerst is luistert naar het advies, zal ook de helft schelen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:06

Berdien schreef:

_/-\o_ +:)+ +:)+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:07

Joman schreef:
Onali schreef:

Dit gaat wel wat verder hè. Er liggen mensen van 35 2/3 weken aan de beademing. Dat is onverklaarbaar.

Ja duh, maar niemand weet waarom de 1 wel een gewone griep krijgt en de ander niet.
Waarom zou dat bij het corona irus anders zijn.

Blijkbaar zijn sommige mensen gewoon vatbaarder.
Ik had ook een vriendin die de Mexicaanse griep had en toch zoveel mensen die dat ook niet kregen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:08

_Penotti schreef:
Joman schreef:
Vriendinnetje werkt in een Eindhovens ziekenhuis en zegt dat er nu al een nijpend tekort is aan materialen en dat zo’n beetje alle bedden vol zijn. Vanaf volgende week waarschijnlijk geen poliklinische behandelingen en operaties die niet met spoed nodig zijn.

Bedden zijn wel vaker vol.
Het is wel vaker zo dat de ambulance een ziekenhuis voorbij rijd om naar 1 verderop te gaan omdat ze weten dat het vol ligt.

Wat ik me afvraag, waar jij het dan over hebt moet het Catharinaziekenhuis zijn.
Maxima Eindhoven heeft alleen maar poliklinische behandelingen en geen SEH. Is in het weekend ook leeg.
Zou een ziekenhuis als Maxima Eindhoven (maar bijvoorbeeld ook Elkerliek Deurne) nu ook niet bij kunnen dragen door weekenden open te zijn?
En zo de minder ernstige , niet Corona, gevallen van Maxima Veldhoven of het Catharine op te vangen.

Ehm, bedden zijn wel vaker vol?? Het is al 2 dagen code rood in sommige ziekenhuizen hier in ons eigen land. Beetje minder laconiek mag ook wel.
En ja, we staan nog maar aan het begin. Daar is niks aan gelogen