3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:39

Welkom :D Hoop dat je motivatie weer terugkomt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:51

Welkom!!

Ik heb gisteren werkelijk alles gegeten waar ik zin in had.. Heb het maar niet ingevoerd op mfp want het was bijna onmogelijk. Vandaag maar weer een dagje braaf zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:35

Alwiene schreef:
Goedemorgen, mag ik hier mee komen lezen en praten? Ik moet nodig weer 'aan de bak' maar de motivatie is er nog niet helemaal. Dus hoop door me in eerste instantie eens te melden en mee te lezen dat de motivatie terug wil komen en 'de knop weer om' gaat :j

Welkom! :D Hopelijk helpt dit inderdaad de knop om te krijgen.

@Vec: Goed dat je het niet hebt ingevoerd, soms wil je het gewoon ook even niet weten. Hopelijk heb je er gewoon van kunnen genieten! Vandaag weer lekker de draad oppakken :):)

Ik heb zondag een brunch én een sushi-date gepland staan :+ Dus deze dagen even iets strakker proberen op te letten en tijdens de etentjes gewoon genieten en niet proberen te over-eten. Gelukkig vind ik de gezondere opties vaak toch lekkerder :D Enige valkuil met etentjes zijn de toetjes bij mij :=

Vandaag:

O: magere kwark met alle gebruikelijke toevoegingen (proteinepoeder, omegamix en zonnatura muesli)
T: Banaan
L: Volkoren bol met op de ene helft 100% pindakaas en de andere helft kalkoenfilet
A: Kippensoep met extra bloemkool en broccoli erin toegevoegd en nog een volkoren bolletje met kalkoenfilet en sla erbij waarschijnlijk.
T: wss een eiwitshake

B: pauzewandeling, 2x 1:20min geplankt&wallsit op werk en vanavond krachttraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:38

Ik had veel koekjes, pudding, 3 gezonde snacks etc op haha. Maar het was wel lekker.

Sushi... Dat is echt het allerlekkerste wat er is.

Vandaag:
O: 2 bruine boterhammen, een met smeerkaas een met kipfilet
T: kwark met peer en vruchtenkwark
L: Maaltijdsalade couscous/falafel
T: Manderijn
A: Aardappelen, rundervink, groente
T: Gezonde koek, straks een uit de viezer vissen.

B: Veel te weinig... Moet 8 uur practicum surveilleren en nakijken. Veel zitten. Vandaag ook geen lessen en zelf ook niet rijden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:05

@Dreamy, oeh een heerlijk dagje dus zondag. Ah als je het niet overdrijft en zeker als je er nu al rekening mee houdt moet dat ook gewoon kunnen toch?

@Vec, eet jij echt 1 mandarijn bij dat tussendoortje of is het gewoon algemeen bedoelt? Ik vind zelf 1 mandarijn zo los vaak zo net niks zeg maar :')

Nou ik ben naar aanleiding van mijn aanmelding hier toch maar even op de weegschaal gaan staan, midden op de dag, mét kleren aan, maar zelfs als ik al die smoesjes als verzachtende omstandigheden opvoer was het bericht wat de weegschaal gaf om te janken.

Dus meteen maar er tegenaan en een lijstje maken.

T: 6 van melle toffees :+ (168 kcl)(ja sorry was nog niet begonnen toen haha) en 25 gram mitsuba rijsttoastjes (106 kcl)
O: 1 gv meergranenboterham (84 kcal) met smeerkaas bieslook (13 kcal) 350ml water (0 kcal)
L: Salade van ijsbergsla, rucola, komkommer, tomaatjes, honing mosterd dressing, appel, belegen kaas, pijnboompitten en een hardgekookt eitje (298 kcal)
T: ??
A: Bloemkool in honing mosterdsaus uit de oven, aardappelpartjes en beenham

B: Weinig, ga zo even een klein blokje om met de hond.

Misschien wel handig om even te vermelden dat ik glutenvrij eet. Er zal dus regelmatig ergens GV bijstaan, als aanduiding dat het een glutenvrije versie is. Gewoon puur voor mezelf en ook omdat gv varianten van dingen soms aardig hoger zitten in de kcal dan glutenvolle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:38

Inderdaad 1 manderijn als tussendoortje. Had er niet meer liggen en ben nu klaar op school dus misschien zo thuis nog wat van opkikker oid.

Maar mijn salade was zo groot dat ik nog echt vol zit.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:37

vec schreef:
Inderdaad 1 manderijn als tussendoortje. Had er niet meer liggen en ben nu klaar op school dus misschien zo thuis nog wat van opkikker oid.

Maar mijn salade was zo groot dat ik nog echt vol zit.

Ah vandaar!

Net een kwartier met de hond weggeweest, wel stevig doorgestapt. Had het gevoel dat ik langer weggeweest was, maar dat was dus mooi niet zo.
Volgens Samsung Health was het goed voor jaja 70kcal. :') Naja iets is beter dan niets :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:46

Alwiene, veel succes met de motivatie, hopelijk kun je die hier ook wat vinden.

Lastig Vec als je zo’n lange dag hebt.

Dreamy, klinkt als een lekkere zondag. Slim om inderdaad gewoon niet te over eten, lijkt me een prima plan.

Gister toch opnieuw hamburger met frietjes op (geen fastfood). Vandaag ook dag gestart met een broodje met kaas (probleem van thuis zijn).
Rest van vandaag ging beter. En moet wafels laten staan, er is wafelbak op mijn gang (zit op kamers).

Lijstje:
O: keizerbroodje met kaas. Koffie.
L: bulletproofkoffie, maaltijdsalade met tonijn, ei en extra kaasjes.
T: cracker met pindakaas, Atkins bar
A: notenmix, lijnzaad, yoghurt, blauwebessen.

B: half uur yoga.

Gisteren het resultaat van de kine ontdekt. Mijn passen tijdens het hardlopen waten langer. Ik heb een minuut sneller gelopen als vorige week, wat een extreem verschil is met mijn normale vooruitgang, met dezelfde hartslag. Waarschijnlijk omdat lijf minder tegenwerkt. Wel erg positief.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:50

Fijne vooruitgang Aria! :D

Vandaag voor het eerst de honden meegenomen met hardlopen. Superleuk! :j

Willen we vaker gaan doen
Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:53

Oh wat leuk!
Dat maakt hardlopen meteen een heel stuk gezelliger :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:09

Aria_zz schreef:
Oh wat leuk!
Dat maakt hardlopen meteen een heel stuk gezelliger :D

Dat zeker :D

Normaal loop ik alleen met mn muziek aan. Maar vind het zo toch leuker. :)

En zaterdag gaat mijn vriend weer bootcamp geven, extra sportsessie erbij :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:45

@Aria, ik raak een beetje in de war van je lijstje. Het lijkt koolhydraatarm te zijn, maar ik kan me zo slecht voorstellen dat je dan met wafels je hele dagen zou verpesten zeg maar. Tenminste toen ik zelf koolhydraatbeperkt at had ik echt het gevoel dat zulk soort cheats veel meer verknallen dan wanneer je kcal beperkt eet. Hoop dat je snapt wat ik bedoel :=

@Dilan, oeh gezellig! Ik ben sowieso jaloers op iedereen die kan hardlopen. Mijn hoofd vind het geweldig, mijn lijf helaas absoluut niet, en goede schoenen en slakkenopbouw ten spijt het gaat hier helaas niet. Wandelen kan wel maar daar vind ik dan weer geen zak aan :')

T: 6 van melle toffees :+ (168 kcl)(ja sorry was nog niet begonnen toen haha) en 25 gram mitsuba rijsttoastjes (106 kcl)
O: 1 gv meergranenboterham (84 kcal) met smeerkaas bieslook (13 kcal) 350ml water (0 kcal)
L: Salade van ijsbergsla, rucola, komkommer, tomaatjes, honing mosterd dressing, appel, belegen kaas, pijnboompitten en een hardgekookt eitje (298 kcal)
T: - 350ml water
A: Bloemkool in honing saus uit de oven, aardappelpartjes en beenham met appelmoes en een beetje mayo. (340 kcal)

Ik moet even kijken want zit meteen al veel te laag in mijn kcal. Ik mik op 1700 maar mijn avondeten was veel minder kcal dan ik verwacht had dus zit nu pas net over de 1000 heen. Wilde schaaltje yoghurt toe nemen maar dat was er niet meer. Moet in de kcal nog even mijn balans weer gaan vinden.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 28-02-19 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:48

Heb je je avondeten afgewogen? Want tenzij je twee aardappelpartjes en een mini plakje beenham hebt gegeten kan ik me bijna niet voorstellen dat het zo weinig kcal is. Dingen als honing mosterd saus hebben vaak al heel veel calorieen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:55

Emmaa_ schreef:
Heb je je avondeten afgewogen? Want tenzij je twee aardappelpartjes en een mini plakje beenham hebt gegeten kan ik me bijna niet voorstellen dat het zo weinig kcal is. Dingen als honing mosterd saus hebben vaak al heel veel calorieen.

Ja, alles is gewogen, de honingsaus bleek uiteindelijk alleen een mosterdsaus en mag die naam ook amper hebben, beetje mosterd, beetje olie en wat water, bloemkool erdoor halen en daarna in de oven, was naar een recept van Hello Fresh maar wij vonden hem niet geslaagd.
Afbeelding

Dit was mijn bord, de appelmoes was uit een kuipje (ongezoet) en de mayo heb ik afgewogen en naar boven afgerond omdat ml anders werken dan grammen met dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 28-02-19 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:56

Als ik dat bord zo zie lijkt het me echt heel sterk dat het 340 kcal zijn, maar als je het hebt afgewogen zal het wel :)) Het klinkt wel heel lekker iig :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:02

Ik meld me ook weer even, vandaag wat meer gegeten maar we zijn druk aan het verbouwen dus ik loop de hele dag trap op trap af.

Ö: 2 boterhammen met kipfilet en 100% pindakaas en een senseo cappuccino
L: 3 boterhammen met 2x 100% pindakaas en kipfilet met tuinkruiden en een croissant + senseo cappuccino
T:8 snoeptomaatjes
A:3 aardappelen, halve opscheplepel jus van de saucijzen, 1 saucijs en 3 opscheplepels rodebieten salade met rauwe ui
T:misschien nog wat snoeptomaatjes

ik had vooral tussen de middag echt trek. Qua bewegen dus de hele dag met spullen sjouwen, trap op, trap af. Ik merk wel dat het ontbijten helpt tegen de echte vreetbuien die ik altijd om een uur of 3 had, ik kan nu makkelijker kiezen voor de gezondere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:02

Zo, de dag zit er alweer op voor mij. Komt nu geen activiteit meer uit mijn lijf haha.

Alwiene, zorgen dat je wat kwark etc op voorraad hebt. Voedzaam en makkelijk.

Ik kom tot nu toe aan 1250 kcal. Dat is voor een stilzitdag zoals vandaag niet zo gek. Heb echt niet anders gedaan dan een keer van en naar het lokaal gelopen en rondje supermarkt... Erg slecht.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:08

Of deze moet tegen mij liegen? Maar heb serieus alles afgewogen en waar voor handen de kcal waarde van de verpakking gebruikt. Kwam er wel achter hierdoor dat ik de olie en mosterd vergeten was in te voeren, dus mijn dank voor het opsporen van 65 kcal :D Alles is echt mega trouw afgewogen, zelfs mijn salade vanmiddag elk onderdeeltje. Dus tenzij de keukenweegschaal mij belazerd (maar is niks geks opgevallen) kan ik er niet meer van maken :D

Afbeelding

@Jasmijn, wat goed dat ontbijten je helpt! Het is dat ik dat altijd al doe anders begon ik er nu meteen mee :P Lekker hoor croissant, hopelijk heb je er van genoten :D

@Vec, ik moet nog even kijken voor lactosevrije kwark, mijn lijf vind melkproducten niet heel fijn op het moment, met lactasepillen gaat veel op zich wel, maar wil het ook niet teveel doen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:11

Emmaa_ schreef:
Als ik dat bord zo zie lijkt het me echt heel sterk dat het 340 kcal zijn, maar als je het hebt afgewogen zal het wel :)) Het klinkt wel heel lekker iig :)

Lijkt mij ook echt heel sterk, zeker als er nog mayo en appelmoes bijzit. Mijn lunch van vanmiddag (volkoren ciabatta met ham/kaas/half ei) had nog meer kcal dan 340.

Overigens gaat het mij hier echt te snel om op alles en iedereen te reageren, dus grote bijleesposten zijn er helaas niet meer bij voor mij. Ik lees wel alles mee hoor, en zal proberen om wat meer los te reageren. Helaas vanochtend de realisatie dat ik echt helemaal niks ben afgevallen deze maand. Blugh. Ook niks aangekomen gelukkig. Zat precies op hetzelfde gewicht als op 31 januari. Had ook niks anders verwacht want heb nou niet bepaald goed mijn best gedaan deze maand maar baal wel. Juist omdat ik niet goed mn best heb gedaan. Blegh blegh. :r Flink baaldagje in ieder geval. Hoop dat ik het om kan zetten naar een gigantische schop onder mijn kont en er weer vol voor gaan. School gaat gelukkig wel vet goed, heb alle 30 punten van het eerste semester binnen. *\o/*

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:13

Alwiene, nee snap niet zo goed wat je bedoelt. Wil je zeggen dat het eten van wafels het kha zou verpesten, of dat het niet kunnen eten van wafels het volhouden van diëten zou moeilijk maken?

Dan mocht je denk ik bij je eten lekker meer saus hebben :D 350 lijkt me inderdaad weinig, maar kan best zijn als je het afweegt moet het wel kloppen. Heb je nog iets gezond maar lekker liggen om erbij te nemen? Soms maak ik een dip voor broccoli of bloemkool, smaalt ook.

Vec, zijn dat de kcal die je verbruikt hebt vandaag?

Jasmijn, wat goed dat die honger je minder overvalt. En je zult heel wat verbrand hebben vandaag waarschijnlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:16

Aria, verbruikt ongeveer 1300. Vanavond nog wat lekkers en dan kom ik wel aan de 1400 inname.

Zit nu toevallig digestive thins te eten ssst haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:23

Aria_zz schreef:
Alwiene, nee snap niet zo goed wat je bedoelt. Wil je zeggen dat het eten van wafels het kha zou verpesten, of dat het niet kunnen eten van wafels het volhouden van diëten zou moeilijk maken?

Het eerste haha. Ik vond zelf kh beperkt eten best lastig, maar viel er wel mooi op af. Alleen het onderbreken van de kh beperking met zoiets kh rijks als een wafel schopt het hele mooie systeem m.i. meteen overhoop. Ik zou dan het gevoel hebben dat ik de rest van de dag voor niets zo streng kh beperkt at en bovendien zou ik honger krijgen. Voor mij waren de enige voordelen van kh beperkt eten dat ik er mooi op afviel én geen honger meer had. Maar doordat ik een lastige eter ben vond ik de keuze in wat ik dan nog wel mocht eten gewoon té beperkt helaas.

@Sanne, zie het overzichtje direct boven je post. En wat super dat je school zo fijn gaat, dat moet in ieder geval een lekkere postieve vibe geven toch? :D En anders is er vast wel iemand hier die je een schop wil geven hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:25

Ik vind het heel knap als je kh arm kunt eten. Dat zijn voor mij echt de lekkerste dingen...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:27

Ik zie het nu inderdaad Alwiene, 405 kcal is idd al realistischer!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:33

Alwiene, ik eet geen wafels vanavond, staat ook niet in mijn lijstje, ik laat ze staan. Maar ze zijn er dus wel, en ik ga er wel bijzitten maar niet eten. Is voor de hele gang, dus een stuk of 10man, en ik maak ze gelukkig niet :D

Kharm is vooral sociaal moeilijk. Voor de rest bevalt het me veel meer en ik ben minder vervelend op eten en mood vlak. Naast mijn lichamelijke verbetering. Merk dat mijn idee over eten en gedrag er rond erg aan het veranderen is, op een duurzame manier.
Heb ook niet het gevoel dat ik streng ben voor mezelf. Eerder dat ik streng ben voor anderen :=