Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:20

Jildau schreef:
Ik zou opzich best kinderen willen maar vind baby's niks. Totaal geen gevoel bij, niet schattig, hulpbehoevende schepsels.. Onderdak voor zoeken en ophalen als ze 2 of 3 zijn.

Kunnen ze niet in de opfok?

Een gat in de markt _O-

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:41

Dat heet toch kinderopvang? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:46

Dan komen ze weer terug na een paar uur :')

Dan ben je er nog niet vanaf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:57

Neem een hele knappe manny :9

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:32

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:15

RoosG schreef:
Wij behandelden onze hond ook een beetje als een kind. Zorgden voor oppas als wij weg moesten ('Opa en oma', mijn vader en schoonouders pasten vaak op en noemden zichzelf zo), gingen met elk wissewasje naar de dierenarts (wat volkomen terecht bleek) en hadden speelafspraken met andere mensen.

Het is nu anderhalve maand geleden dat we haar hebben laten inslapen en mijn vriend zij afgelopen week 'Hoe krijgen mensen kinderen nadat hun kind is overleden? Hoe kunnen ze dat aan?' En eigenlijk beschrijft dat wel een beetje hoe we ons nu voelen, haha.

Veel sterkte met het verlies van jullie hond. Laat het geen taboe zijn dat het pijn doet, énorm veel pijn doet, dat je hond gestorven is. Niet alle mensen begrijpen dat, zelfs mensen met honden hebben niet altijd zo'n band met hun hond. Dat het zoveel pijn doet betekent dat jullie een hechte band hadden met haar en mooie tijden hebben beleefd samen, ze had vast een super deluxe leven bij jullie. Dikke knuffel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:30

Dani schreef:
Ik zie dat er wat irritatie was over deze modopmerking:
....
Het is inderdaad een beetje raar zo, aangezien er op FZ juist een discussie over dit topic gaande is. Eigenlijk mag dat ook niet, FZ-topics over een specifiek topic/bericht gaan meestal op slot. Maar we besloten nu om die regel eens los te laten omdat er wel een interessante discussie ontstond. Het idee was dus juist om minder streng de regels te hanteren. Deze modopmerking komt dan wat ongelukkig qua timing. Tegelijk is FZ wel een ander soort forumdeel dan de rest, dat we het daar (dit keer) laten gaan betekent niet dat het overal mag. Dus: de regel geldt nog steeds, maar ons excuus voor de wat onhandige timing en gebrek aan uitleg. :)

Pffff. Ik word er eerlijk gezegd een beetje naar van hoe dit topic besproken wordt daar, nog steeds. Het bokt beheer laat het nu wel afweten. Als jullie ons (of mij) liever niet hebben hier, dan zijn er betere manieren om dat te laten weten ipv de moeder maffia ons te laten veroordelen op FZ.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:49

Echt? Er worden hier de verschrikkelijkste dingen gezegd over mensen die wel voor kinderen kiezen, iemand van hier opent een topic over hoogswaarschijnlijk dit topic en nu mogen ze het daar niet over hier hebben? Het wordt nu over en weer moddergooien, als je daar geen zin in hebt moet je niet provoceren met moedermaffia.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:02

Ben een stille meelezer, maar wat geniet ik van het eens schaamteloos neerkwakken van jullie posts. Geweldig en ga zo door alsjeblieft _O- (uiteraard ben ik heeeel bewust kinderloos)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:05

Verschrikkelijkste dingen? Dat valt toch wel mee? Ik zie vooral sarcasme.
Lieveli, behoor je zelf inmiddels ook niet een beetje tot de moedermaffia? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:22

Ik ga die discussie verder niet aan, ik vind alleen dat je moet kunnen incasseren als je uitdeelt. En moeders neerzetten als hersenloze baarmachines is provoceren. De humor en het leedvermaak is al een paar pagina's missende door dat andere topic en dat vind ik zonde.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:39

Ik heb die opmerking hier helemaal niet voorbij zien komen dus dat lijkt me wat overdreven.
Of is daar een quote van?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:43

Nee dat is even mijn vrije interpretatie. Het begint al bij vragen of ik bij de moedermaffia zit als ik vind dat iemand provoceert. En in ieder grapje zit een kern van eerlijkheid. Zo vals.

Ontopic maar gewoon?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:24

Volgens mij komen de opmerkingen van beide kanten want opmerkingen als echte vrouwen baren kinderen vind ik ook respectloos.

In een topic als dit kun je verwachten dat men niet positief over kinderen en moeders praat en als je daar niet tegen kan of jij je aangesproken voelt dan moet jij je misschien afvragen of jij hier wel op je plek bent.

Ik bedoel hier niemand persoonlijk mee maar ook ik zie hier posts voorbij komen waarvan ik goed begrijp dat je als gewenst kinderloos geen zin in hebt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:35

Niet positief over kinderen vind ik wat anders dan niet positief over moeders...
Moeders zijn ook gewoon nog vrouwen hoor ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:35

Ik begrijp niet zo goed wat je hier doet als je wel gek op kinderen bent. Daar zijn toch andere topics voor? Dit topic is voor mensen die bewust kinderloos zijn en ik vind het heel irritant dat zelfs hier moeders komen melden dat het allemaal wel heel leuk is. Dat moet je bespreken met andere mensen die moeder zijn fantastisch vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:39

Ik zie op bokt niemand zeggen dat echte vrouwen kinderen baren. En dat het hier er soms hard aan toe gaat lijkt me logisch, maar er zijn ook wel dingen gezegd die ik ook gestoord vind. Maar, ik reageer er niet op. Ik snap echter wel dat mensen in hun wiek schieten.

Ik kom hier voor de humor en de bokkers die ik wél leuk vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:45

Anyway, nu volgt dezelfde kansloze discussie als in Barbalalla's topic. Laten we het daar houden en niet hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:45

Ik stoor me daar dan weer niet aan. Ze vertellen wel dat er leuke dingen zijn en toch herkennen ze onze argumenten ook. Ze krijgen er namelijk ook mee te maken, het is voor hen hetzelfde irritatiepuntje.

Je kan een moederkloek een hersenloze baarmachine noemen en een kinderloze een egoïstisch schepsel dat haar vrouwelijke plicht verzuimd. Het is de toon die de muziek maakt en hoe je het allemaal leest. Ik lees dat met een spottende doch humoristische ondertoon.

Als iemand nou zou brullen "blondjes zijn zo achterlijk, die horen achter het fornuis want ze hebben maar 1 hersencel per kookplaat" kan ik daar eens om lachen en schouders ophalen. Of ik kan me aangesproken voelen en heel bokt op stelten zetten.

Ik zie aan beide zijden dingen langskomen die ver gaan. Ik kies er bewust voor om die naast me neer te leggen en er niet op in te gaan (zolang het niet kinderloze bashen is, want die zitten hier ook op bokt).

Is dat dan zo moeilijk om met elkaar goed in gesprek te gaan?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:48

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:07

De discussie heeft idd geen zin. Ik zie nergens kinderhaters. Wel mensen die gewoon geen kinderen hebben.
Net als dat je mensen hebt die pertinent geen katten willen. Eigenlijk zie ik weinig verschil :') Het is een keus.

Qimm :+
Alleen moet je dan nog wel naar je eigen moeder? :P
Hier vandaag geen bezoekjes. Ik heb zelf een kaakontsteking en zie het niet zitten om dan in totaal 5 uur in de auto te zitten met een bonkend pijnlijk hoofd en een kaak die ik steeds moet spoelen :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:09

Vanaf een bepaalde leeftijd kan ik sommige kinderen best lief vinden en het ook gezellig met hen hebben. hangt echt van het kind af. Alleen ergerde ik mij toch aan 2 kinderen gisteren in de supermarkt. Waren met pa en ma mee om boodschappen maar liepen wel constant te kijken op hun smartphone. Elk hun eigen smartphone dan nog wel. keken niet waar ze liepen. Had echt zin om te tegen ze te zeggen dat ze dat ding van hun hand in hun zakken moesten steken en kijken waar ze liepen. Het is bij sommige volwassenen al alsof dat ding aan hun hand vastgenaaid is maar de huidige generatie kinderen gaat nog een stuk erger zijn vrees ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:13

Cayenne schreef:
De discussie heeft idd geen zin. Ik zie nergens kinderhaters. Wel mensen die gewoon geen kinderen hebben.
Net als dat je mensen hebt die pertinent geen katten willen. Eigenlijk zie ik weinig verschil :') Het is een keus.

Qimm :+
Alleen moet je dan nog wel naar je eigen moeder? :P
Hier vandaag geen bezoekjes. Ik heb zelf een kaakontsteking en zie het niet zitten om dan in totaal 5 uur in de auto te zitten met een bonkend pijnlijk hoofd en een kaak die ik steeds moet spoelen :')

Mijn moeder vindt Moederdag onzin, maar ik vind het geen enkel bezwaar om naar haar toe te gaan. Ik vind mijn moeder toevallig heel leuk

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:13

Varekaj schreef:
Ik stoor me daar dan weer niet aan. Ze vertellen wel dat er leuke dingen zijn en toch herkennen ze onze argumenten ook. Ze krijgen er namelijk ook mee te maken, het is voor hen hetzelfde irritatiepuntje.

Je kan een moederkloek een hersenloze baarmachine noemen en een kinderloze een egoïstisch schepsel dat haar vrouwelijke plicht verzuimd. Het is de toon die de muziek maakt en hoe je het allemaal leest. Ik lees dat met een spottende doch humoristische ondertoon.

Als iemand nou zou brullen "blondjes zijn zo achterlijk, die horen achter het fornuis want ze hebben maar 1 hersencel per kookplaat" kan ik daar eens om lachen en schouders ophalen. Of ik kan me aangesproken voelen en heel bokt op stelten zetten.

Ik zie aan beide zijden dingen langskomen die ver gaan. Ik kies er bewust voor om die naast me neer te leggen en er niet op in te gaan (zolang het niet kinderloze bashen is, want die zitten hier ook op bokt).

Is dat dan zo moeilijk om met elkaar goed in gesprek te gaan?

Amen to that.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:14

Het is weer feest bij onze buurkindkrijsjes. Trap op *BOENK BOENK BOENK* trap af *BOENK BOENK BOENK*. Janken buiten (altijd fijn) krijsen en schreeuwen.

Ach wat zijn ze lief aan het spelen.