Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:43

Haha dat is dat secret eaters programma zeker _O- Kijk ik ook wel eens naar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:43

Ik heb ook eens zo'n docu gezien inderdaad. Eén vrouw was erg sportief en at niet veel naar eigen zeggen maar kwam toch alleen maar aan. Ze hadden camera's in haar huis gehangen en het bleek dat ze na elke workout zichzelf beloonde met koekjes. En niet één koekje, maar vijf. En zo had ze heel veel snaaimomenten op een dag waar ze zich totaal niet bewust van was.

En daar ligt bij iedereen die wil afvallen, maar waarbij het niet lukt, het probleem: totaal geen idee wat ze naar binnen stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:47

Hier weeg ik af en toe dingen af. Zo weet ik voor de volgende keer hoe groot dat een portie is.
Onbewuste snaaimomenten heb ik gelukkig niet Ik ben me wel echt bewust van alles wat ik eet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:50

Haha ja nadine, secret eaters XD. Vond t wel geinig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:53

Die zak kruidnoten liggen mij aan te kijken, ik hoor ze denken: je hebt ons verdiend, toe maar...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:05

Dat zei de wijn en al dat ongezonde eten dit weekend ook tegen mij..

.... hoop dat het bij jou beter afloopt _O-

haha nee oke ik heb me gewoon echt extreem misdragen en heb sowieso al gevoelige darmen :'D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:07

Bij mij liggen ook nog een aantal heerlijke Rosé biertjes in de koelkast... :=

Maar Kayleigh, moeten mensen die extreem veel sporten (denk aan topsporters) ook niet juist meer eten om de calorieën die zij verbranden weer aan te vullen? Of denk ik nou helemaal verkeerd :+ (met meer bedoel ik natuurlijk niet ongezonder, maar gewoon in hoeveelheid?)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 21-10-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:08

:')

Moet kunnen Nadine.

Zak zit inmiddels verstopt dus zie hem niet meer.

Ik mag vanavond een stukje oreo nutella taart dus wil nu niet snoepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:09

Mensen die extreem sporten hebben de energie van dit eten nodig om te kunnen presteren. Extreme sporters willen vaak ook niet afvallen geloof ik.

Correct me if i'm wrong.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:10

IsaCalixa schreef:
Bij mij liggen ook nog een aantal heerlijke Rosé biertjes in de koelkast... :=

Maar Kayleigh, moeten mensen die extreem veel sporten (denk aan topsporters) ook niet juist meer eten om de calorieën die zij verbranden weer aan te vullen? Of denk ik nou helemaal verkeerd :+

Ja maar dat is toch een heel ander verhaal.. die mensen zullen ten eerste al niet af willen zetten, willen ten tweede vaak toch ook wel spier kweken, en ten derde denk ik niet dat jij net als hun hele dagen sport, haha. :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:11

_lauraaa_ schreef:
Mensen die extreem sporten hebben de energie van dit eten nodig om te kunnen presteren. Extreme sporters willen vaak ook niet afvallen geloof ik.

Correct me if i'm wrong.

Klopt hoor :j

Die eten geloof ik ook veel koolhydraten.

Ik heb nog een gekookt ei in m'n lijstje toegevoegd :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:11

IMANDRA schreef:
Over dat richtlijn gesproken, zag van het weekend een programma waarbij 2 britten klaagden dat ze steeds maar aankwamen. Die vrouw zou volgens haar eigen berekeningen (?) 1400 kcal per dag eten. Het waren er in werkelijkheid 2900 lol. _O-

.

Secret eaters!
Als ik dat kijk heb ik gewoon een dag geen trek meer :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:12

Nee oke :+

Maar ik maak me een beetje zorgen, ik heb nu 1300 kcal gehad en mag dus de rest van de dag nog maar +- 300 hebben. En dat terwijl ik nog wel tot zo'n uur of 11 vanavond door moet en ook nog sporten :?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:14

Nouja dan probeer je het toch gewoon en als het echt niet lukt dan eet je toch gewoon wat? (:
Kijk gewoon even hoever je komt, als je vandaag gewoon nog meer eet maakt dat echt niet heel veel uit hoor, haha. Een keer erboven (of eronder) is echt niet erg.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:15

Voor bepaalde sporten zit je wel met een gewichtsgrens.
De lichte wedstrijdroeiers zitten daar ook mee. Die moeten soms voor een wedstrijd wel 3 kilo afvallen in 1 week tijd.
Dit is dus vooral vocht... Echt slecht voor je lichaam en ze hebben meestal net genoeg energie om de wedstrijd door te komen.
Ze beginnen dan met vezelloos eten, laatste dagen alleen maar zoutloze pannekoeken.
Na het inwegen drinken ze dan bouillon om voorraden aan te vullen en eten ze geloof ik witte choco.
En als je na het inwegen nog te zwaar bent ga je sporten met regenkleding aan...
Niet echt gezond :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:15

Isa, van 300 kcal kun je nog best veel eten, hangt er dan wel vanaf wat je gaat eten.
Zo kun je nog best een bakje kwark en wat groente eten, of een goed gevulde soep.
Dan zit ik altijd best wel vol ...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:18

Dat klinkt echt niet gezond Kim! Allemachtig haha...

Isa, misschien de lat niet te hoog leggen nu?
Dat kan straks ook tegen gaan werken ben ik bang...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:18

Ja we gaan een soort indiaanse maaltijd eten met rijst en kip en groente :) Maar geen idee hoeveel daarin zit. Ik woon nog thuis, dus moet soms ook rekening houden met wat de anderen willen eten :P

Dankje voor jullie reacties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:19

Wow Kim dat klinkt echt extreem.

@Isa: als ik naar jou lijstje kijk zie ik dat je om 1 uur al aan iets meer dan 300 kcal zit voor alleen tussendoortjes. Is het geen optie om fruit te eten ipv de ontbijtkoek en het stuk brood. Minder kcal en minder ongezonde suikers.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:21

Jep, licht wedstrijdroeien lijkt me geen pretje :P
Sowieso is wedstrijdroeien onwijs zwaar voor je lichaam.
Gelukkig ben ik compo roeier :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:21

Isa, je bent vandaag al begonnen zonder volledige kennis. Maak gewoon je dag af, en maak morgen een betere planning.

Plus: je vergelijkt jezelf (en ons) toch niet echt met topsporters mag ik hopen? :Y)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:25

Maar bedenken jullie dan al de dag van te voren wat je precies gaat eten?

Ik denk dat het probleem met smorgens te veel eten lag aan, dat ik echt te weinig ontbijt heb gehad :) 1 plakje brood was mn ontbijt, niet slim. Morgen gewoon weer cruesli, dan heb ik nooit smorgens honger.

Ik weet niet, maar ik vind dat fruit niet genoeg vult (als enige tussendoortje). Het is vaak zo waterig en licht op de maag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:29

Ik probeer zo veel mogelijk al de dag van te voren te plannen wat ik eet. Zoals vandaag weet ik dat mijn ouders pizza voor mijn broertje en mij hebben meegenomen omdat verder niemand thuis is om te koken. dan zorg ik ervoor dat ik overdag niet te veel eet zodat de schade nog meevalt.

Vult een appel bij jou ook niet? de rest vult bij mij ook niet, maar een appel of banaan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:30

IsaCalixa schreef:
Maar bedenken jullie dan al de dag van te voren wat je precies gaat eten?

Ja.

IsaCalixa schreef:
Ik weet niet, maar ik vind dat fruit niet genoeg vult (als enige tussendoortje). Het is vaak zo waterig en licht op de maag..

Dat is een keuze die je maakt. Als je wil afvallen zal je ook periodes kennen dat je honger hebt, dat hoort erbij. Als je besluit om de tussendoortjes te houden zoals je nu hebt, zal je daar bij je andere maaltijden rekening mee moeten houden. Als je dat niet doet, zal je niet afvallen. Het is vrij simpel...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:33

Ik (wij denk ik wel) plannen ons eten van te voren in ja :j
Zo kun je beter rekening houden met je macro's etc.