Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kelly_ann schreef:Ik dacht dat je juist op het harde dan sneller blessures oploopt. Juist vanwege de harde afzet op b.v je hak of voorvoet.
Tenzij je getraind bent natuurlijk om die energie om te zetten in snelheid.
Kelly_ann schreef:ItsMe2 schreef:Hoe bedoel je? Dat je zelfs met joggen weinig controle over je adem had?
Ik heb altijd veel aan mijn loopapp, dan zie ik hoe snel ik ging en hoe ik me daarbij voelde.
MISTRAL94 schreef:Maar snelheid is voor itsme2 helemaal niet van belang en werkt zelfs blessure's in de hand. In het begin is het lastig om een goede balans te vinden in je ademhaling tijdens het lopen. Dat komt vanzelf als je maar niet te hard loopt. Ze houden aan dat je nog een gesprek moet kunnen voeren tijden het lopen. Hoewel het mij niet lukt.
Kelly_ann schreef:MISTRAL94 schreef:Maar snelheid is voor itsme2 helemaal niet van belang en werkt zelfs blessure's in de hand. In het begin is het lastig om een goede balans te vinden in je ademhaling tijdens het lopen. Dat komt vanzelf als je maar niet te hard loopt. Ze houden aan dat je nog een gesprek moet kunnen voeren tijden het lopen. Hoewel het mij niet lukt.
In een loop appje kan je ook zien hoe langzaam je looptMaar is een goede richtlijn om te zien bij welke snelheid je je adem nog hebt.
ItsMe, er zijn ook horloges met gps. Zelf geen ervaring mee, ik breng mijn telefoon altijd mee in mijn heuptasje.
Greetje63 schreef:Tja voor mij is het hardlopen echt een competitie sport. Ik train niet zo hard mogelijk maar ik train wel zo goed mogelijk om zo hard mogelijk op wedstrijden te kunnen lopen. En daar waren al die evenementen oorspronkelijk ook voor bedoeld natuurlijk. Niets op tegen als een ander het rustig aan wil doen maar 'hard'lopen gaat nu eenmaal om tempo icm met duur. Ik vind de tendens van tegenwoordig eigenlijk vooral dat het altijd maar leuk moet zijn, geen moeite mag kosten om doelen te bereiken en dat de gemiddelde loper meer aan een wedstrijd mee doet als uitlopertje dan er eerst eens goed voor te trainen alvorens men zich inschrijft.
Ook hier geen moeite mee als men dan bij evenementen maar in het goede startvak plaatsneemt en bij evenementen zonder startvakken zich ergens in het achterveld opstelt.
voor mij is mijn sporthorloge niet zo zeer een uitdaging op hard te lopen (dat bepaald mijn schema) maar helpt mij om me aan mijn richttijden te houden. Dus niet te langzaam maar vooral ook niet te snel. En dan hoeft een hele training zeer zeker niet gemakkelijk aan te voelen. Wil je echt snel leere lopen moet je naast de nodige rustige km's en km's op een pittig tempo ook af en toe al durven en leren zien.
Kelly_ann schreef:De groep recreatieve sporters is nu eenmaal groot, meedoen om het meedoen, en niet om te winnen. In de paarden rijden de pro's toch ook tussen de recreatieve wedstrijdruiters. Pas op hoog niveau krijg je onderscheid omdat de recreant simpelweg niet meer mee kan komen.
De komst van collorruns, city(trails) en lightruns is juist een recreatieve aangelegenheid. Ideaal omdat de pro hier simpelweg niet aan mee hoeft te doen omdat tijd niet van belang is. En de recreanten hebben plezier terwijl ze ook nog fysiek actief en buiten sporten.
Ik kan me wel voorstellen dat een stel recreanten in het eerste startvak voor problemen kan zorgen....
MISTRAL94 schreef:Maar snelheid is voor itsme2 helemaal niet van belang en werkt zelfs blessure's in de hand. In het begin is het lastig om een goede balans te vinden in je ademhaling tijdens het lopen. Dat komt vanzelf als je maar niet te hard loopt. Ze houden aan dat je nog een gesprek moet kunnen voeren tijden het lopen. Hoewel het mij niet lukt.