Ik heb het nu standaard 1 of 2 keer per maand, dan begint de hoofdpijn gelijk in de ochtend en dan kan het wel een hele dag duren

Ik slik trouwens Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15mg
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Zijn er meer mensen die last hebben van erge hoofdpijn/migraine bij de pil?
Ik heb het nu standaard 1 of 2 keer per maand, dan begint de hoofdpijn gelijk in de ochtend en dan kan het wel een hele dag durenOok echt hele zware hoofdpijn, waarbij het enige wat helpt is op bed liggen, gordijnen dicht en wachten tot het voorbij is. (het heeft wel eens vanaf 's morgens vroeg tot 's avonds laat geduurd..)
IsaCalixa schreef:Zijn er meer mensen die last hebben van erge hoofdpijn/migraine bij de pil?
Ik heb het nu standaard 1 of 2 keer per maand, dan begint de hoofdpijn gelijk in de ochtend en dan kan het wel een hele dag durenOok echt hele zware hoofdpijn, waarbij het enige wat helpt is op bed liggen, gordijnen dicht en wachten tot het voorbij is. (het heeft wel eens vanaf 's morgens vroeg tot 's avonds laat geduurd..)
SavannahNx schreef:Ik lees alleen maar hele enge en slechte recenties, zelfs een meisje die gezond en geen risicogroep was is eraan overleden (de Marvelonpil dus). Ik weet nu echt niet meer wat voor pil het beste is voor mij en waarom mn huisarts steeds van die vreemde en zware pillem voorschrijft. Mn moeder is nu gelijk weer gaan bellen omdat ze zelf ook slechte ervaring ermee had...
Phoya schreef:SavannahNx schreef:Ik lees alleen maar hele enge en slechte recenties, zelfs een meisje die gezond en geen risicogroep was is eraan overleden (de Marvelonpil dus). Ik weet nu echt niet meer wat voor pil het beste is voor mij en waarom mn huisarts steeds van die vreemde en zware pillem voorschrijft. Mn moeder is nu gelijk weer gaan bellen omdat ze zelf ook slechte ervaring ermee had...
Ik had ook migraines/hoofdpijn op microgynon en ook andere hormonale anticonceptie.
Heb nu een koperspiraal. Echt een aanrader. Waarom weer een pil kiezen als hormonen blijkbaar dit effect op je hebben. Ik zeg tegenwoordig, als het hormoonloos kan, doen.
Floriske schreef:Ik slik de marvelon ook (wel de 30 variant) ik vind hem fijn. Alleen heeeel weinig spotting dag 15-19 ong als het de eerste strip is, als ik hem doorslik 0 spotting.. Ben ook afgevallen sinds ik van de microgynon naar deze ben gegaan (2 kilo maar toch haha)
Floriske schreef:Ja ik was begonnen met de microgynon, maar daar kreeg ik erg gespannen en pijnlijke borsten van. Van de marvelon veel minder/niet. Ook dus afgevallen sinds ik ben overgestapt, en eet alleen maar meer
SavannahNx schreef:Dat is zeker waar. Maar ben echt een schijterd en heb al moeite met een pilletje slikken, maar liever elke dag een pilletje dan een spiraaltje inbrengen
Phoya schreef:SavannahNx schreef:Dat is zeker waar. Maar ben echt een schijterd en heb al moeite met een pilletje slikken, maar liever elke dag een pilletje dan een spiraaltje inbrengen
Het zetten duurt maar 2 minuten. Daarna hoef je 10 jaar nergens meer aan te denken.
Eigen hormoonhuishouding, eigen cyclus, geen doffe ogen, geen hoofdpijn, geen vermoeidheid, geen gewichtstoename. Allemaal pro's.