Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

Je was al vroeg op pad SV, snelle sprints ook! Ik krijg het niet voor elkaar om vóór 7 uur op te staan, zeker niet nu net na de vakantie, zit nog in een verkeerd ritme. Gisteren eerste werkdag gehad.

Ik vind 5:35 ook gewoon snel hoor Germie.
En wat ik al eerder zei, ik vind intervaltraining niet fijn. Iemand hier vroeg waarom, maar denk dat ik het gewoon niet prettig vind om in een hoge hartslag zone te lopen. Hopelijk went dat nog een beetje. Korte sprints vind ik dan wel weer goed om te doen.

Wat Goof ook zegt, gewoon dit vol blijven houden Germie, Uiteindelijk ga je van dit soort oefeningen wel sneller worden. (Dat is ook de enige reden waarom ik het op kan brengen om ze wél te lopen).

Heb gisteren echt spierpijn gehad, vooral de spieren rondom mijn knieën voelden niet fijn. Nu na het slapen lijkt het allemaal weer ongeveer weg. Had volgens Garmin 69 uur herstel nodig, dus dat geeft ook wel aan dat mijn lijf dit pittig vond (mijn gevoel klopte dus perfect haha). Lag ook vroeg op bed, gewoon 10 uur geslapen vannacht.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Wat een heerlijke beelden weer <3 Dank iedereen nog voor de antwoorden op drinken/eiwit etc!

Goof hoe was je sportmassage uiteindelijk? En heb je nog bij de Posbank gelopen? En *\o/* Voor je PR! Met die warmte en de dag ervoor zover gefietst, super knap!

Ieris wat spannend en gaaf dat je een wolf hebt gezien! Die zevenheuvelen ga jij echt super goed lopen, dat weet ik zeker! Je bent zo sterk en in vorm. Helemaal eens met Supervixen!

Fenn leuke omgeving zo bij slot Zuilen om te rennen :)

Leonie87 nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat leuk dat je met Suliko en nog een andere vriendin hebt gelopen. Wat een fantastisch mooie omgeving zeg <3 Geweldige foto's! Ik zou niet zo heldhaftig zijn als jullie met die paadjes zeg :oo Veel te bang dat ik me verstap! Wat een hoogtemeters heb je gemaakt de afgelopen tijd joh :wow:

Supervixen wat een mooie intervallen zeg :wow: Zo enorm constant! Ook nog een mooie trail gelopen in het weekend :) En succes weer deze week met werken, altijd zwaar een 1e week weer, zeker als ze die zo enorm vol proppen. Wat een bizarre uren al gelijk zeg!
Die snelheid van jou trouwens, echt heel snel, 3.21 per km :wow:

Tiggs ook zo lekker bezig nog voor je vakantie. 50km fietsen, en dan ook nog lopen in het Kralingse bos, echt goed bezig! Leuke omgeving om te lopen ook het Kralingse Bos :) Die 8 min per kilometer ga je zeker halen met de DtD!

Samantha ook jij al zo goed gelopen. Groot gelijk dat je nog even lekker vrij neemt als de kids weer naar school moeten, echt even me-time. Jij hebt ook al van die super mooie intervallen, wat super snel ook!

BusyMissy wat een goede intervallen, en jeeej voor je 1e halve *\o/* Super netjes gelopen die halve ook, zeker ook met al dat zware zand in de duinen en dan ook nog vroeg in de ochtend waar je geen fan van bent. Heel erg knap!
Ik zie dat we tegelijk geplaatst hebben hihi. Vervelend dat het gisteren rond je knieën niet fijn voelde, maar gelukkig na het slapen weer weg. Lekker even bijgeslapen vannacht :j

Puera wat vervelend dat het even minder lekker voelt allemaal. Ik hoop dat de oefeningen je gaan helpen. Die loop analyse klinkt wel goed trouwens!

Germie lekker een weekje weg geweest en trainen weer opgepakt. Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor productreview je gaat maken :j

Hier na mijn niet lekker worden vorige week niet meer kunnen lopen, we gingen een weekendje weg met schoonmoeders. Vrijdag hebben we 10 km gewandeld, zaterdag 10 km gewandeld en 40 km gefietst en zondag ook nog een 45 km gefietst. Ik kreeg daar geen hardlopen meer bij gepropt, ook omdat mijn knieën fietsen helaas niet zo tof vinden.
Gister toch nog maar een stukje gelopen voordat het van de week nog veel warmer wordt. Ik merk dat ik die warmte echt wel heel lastig vind, het was gister avond niet heel warm maar het koste toch wel wat moeite al. Bewust dicht bij huis gebleven omdat ik een beetje bang was om weer na het eten niet lekker te worden, maar gelukkig nergens last van gehad.
Volgens schema moest ik wat langer lopen gister, maar ik vond het na 5 kilometer wel welletjes. Even een pas op de plaats met de warmte. Daarna bouw ik wel weer verder op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

BusyMissy schreef:
Je was al vroeg op pad SV, snelle sprints ook! Ik krijg het niet voor elkaar om vóór 7 uur op te staan, zeker niet nu net na de vakantie, zit nog in een verkeerd ritme. Gisteren eerste werkdag gehad.

Ik vind 5:35 ook gewoon snel hoor Germie.
En wat ik al eerder zei, ik vind intervaltraining niet fijn. Iemand hier vroeg waarom, maar denk dat ik het gewoon niet prettig vind om in een hoge hartslag zone te lopen. Hopelijk went dat nog een beetje. Korte sprints vind ik dan wel weer goed om te doen.

Wat Goof ook zegt, gewoon dit vol blijven houden Germie, Uiteindelijk ga je van dit soort oefeningen wel sneller worden. (Dat is ook de enige reden waarom ik het op kan brengen om ze wél te lopen).

Heb gisteren echt spierpijn gehad, vooral de spieren rondom mijn knieën voelden niet fijn. Nu na het slapen lijkt het allemaal weer ongeveer weg. Had volgens Garmin 69 uur herstel nodig, dus dat geeft ook wel aan dat mijn lijf dit pittig vond (mijn gevoel klopte dus perfect haha). Lag ook vroeg op bed, gewoon 10 uur geslapen vannacht.

Hier net zo, sprints zijn ok, intervallen vind ik echt niet fijn voelen. Rustigaan wel. Ik mag ook altijd graag wandelen tussendoor. Ben kennelijk een diesel, lang volhouden en langzaam.

69 uur, wat heb je gedaan? Ik zat op 72 uur na de marathon. Maar mijn spieren waren echt nog niet hersteld toen hoor. :P
Wat is de max wat mensen hier gehad hebben aan hersteltijd? Ik had gisteren na die 4km met die sprintjes toch 15 uur hersteltijd.

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Mooie training SV. Lekker dat je nu nog even voor je werk kan gaan ja.

Lies-sparkle, mooi daar.

Germie, ik mag hopen dat er verschil zit tussen schoenen van 22 en 150 euro ja. Ben benieuwd wat straks je hele conclusie is. Waar komt de review te staan?

Muppetmayo, ja, de massage was heel fijn ja haha. Ik ben op mijn vakantieadres en ben 2 jaar geleden ook bij haar geweest. Ze herkende me nog, leuke vrouw en ze is altijd fysio geweest, dus ze kijkt iets verder naar je en je krijgt iets meer dan een simpele massage zoals in zo'n salon en dat vind ik fijn.
Nee, mijn ouders kwamen onverwacht een nachtje deze kant op dus ik ben nog niet op de Posbank geweest. Ben ik wel van plan nog in de komende 2 weken :j
Actief weekend had je!

Ik heb vanmorgen een klein rondje van 5,5km gelopen. Was al wat warm, maar ik vond het in de schaduw in het bos erg goed te doen eigenlijk en ik had er geen last van. Mijn duizeligheid lijkt ook minder, dus dat is fijn.

Germie, om nog even op Stakenberg terug te komen; ik begrijp dat je er ook loopt? Welke afstand en hoe laat?
Ik loop de 21km en ben vergeten hoe laat _O-
Volgens mij startvak 9-10 uur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Goof schreef:
Mooie training SV. Lekker dat je nu nog even voor je werk kan gaan ja.

Lies-sparkle, mooi daar.

Germie, ik mag hopen dat er verschil zit tussen schoenen van 22 en 150 euro ja. Ben benieuwd wat straks je hele conclusie is. Waar komt de review te staan?

Muppetmayo, ja, de massage was heel fijn ja haha. Ik ben op mijn vakantieadres en ben 2 jaar geleden ook bij haar geweest. Ze herkende me nog, leuke vrouw en ze is altijd fysio geweest, dus ze kijkt iets verder naar je en je krijgt iets meer dan een simpele massage zoals in zo'n salon en dat vind ik fijn.
Nee, mijn ouders kwamen onverwacht een nachtje deze kant op dus ik ben nog niet op de Posbank geweest. Ben ik wel van plan nog in de komende 2 weken :j
Actief weekend had je!

Ik heb vanmorgen een klein rondje van 5,5km gelopen. Was al wat warm, maar ik vond het in de schaduw in het bos erg goed te doen eigenlijk en ik had er geen last van. Mijn duizeligheid lijkt ook minder, dus dat is fijn.

Germie, om nog even op Stakenberg terug te komen; ik begrijp dat je er ook loopt? Welke afstand en hoe laat?
Ik loop de 21km en ben vergeten hoe laat _O-
Volgens mij startvak 9-10 uur.

Ik ga de review op youtube plaatsen. Ik wil wat meer met video gaan doen, dus de kwaliteit zal wel niet zo goed zijn, maar ja, je moet toch ergens beginnen immers. ;) En ja, er zit verschil in, maar geheel anders dan ik had verwacht, de schoenen slijten op geheel verschillende plaatsen.

En ik start ook om 9 uur, ook de 21km. Het wordt bij mij heel erg traag, laatste halve marathon is al weer een maand terug en sindsdien houdt het met 10km wel op. Maar goed, bij trials mag je er lang over doen, gelukkig wel.
En dan een week later die Amerongse bergtrail die uitgesteld was van mei. Dus eigenlijk veel te snel op elkaar, maar het is niet anders.
Laatst bijgewerkt door germie op Gisteren, 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

Die Amerongse heb ik geannuleerd, ik ga niet 2 weekenden achter elkaar 21km lopen.
Hoe lang ben je van plan erover te doen zaterdag en ga je direct om 9 starten?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Goof schreef:
Die Amerongse heb ik geannuleerd, ik ga niet 2 weekenden achter elkaar 21km lopen.
Hoe lang ben je van plan erover te doen zaterdag en ga je direct om 9 starten?

Ik wil direct om 9 uur starten. Zeker omdat ik niet verwacht dat ik 21km geheel kan hardlopen. En dan kan ik daarna op de terugweg nog langs m'n paard.
Ik had er niet zo bij stilgestaan dat die Amerongse dus direct er achteraan was en was daardoor te laat met annuleren toen ik het ontdekt had. En tja, dan ga ik wel. Korter lopen kan altijd. Maar die is normaal dus 24. Ik vind bij de Stakenburgtrail het verschil tussen 21 en 34 net wat te groot. Als er een 28 geweest was, dan had ik die gedaan denk ik (maar ik had al opgegeven voordat ik in een dip kwam, want nu vind ik zelfs 10km al ver).

En eigenlijk wil ik maandag de 10km hier doen, gewoon omdat ze reglementair geen tijdslimiet hebben en ik een zeer naar gevoel aan vorig jaar heb overgehouden. Dus ik heb zoiets van dan wacht je maar even een minuut of 5 a 10 op mij. Maar ben bang dat ik te veel spierpijn heb om dan al weer de 10 te doen. En ik wil zelf wel heel blijven. Een trailrun gaat bij mij wel voor een gewone run en zeker omdat ik de run hier niet leuk vind en ze wederom geen medailles geven. Maar het is om de hoek, al komt gelukkig de run niet bij mij door de straat. Maar als ik zelf ga trainen, dan loop ik wel over het parcours van de run, want dat is onderdeel van mijn rondje, sterker nog, ik ontkom er niet aan om op het parcours te lopen, in welke richting ik ook uitga :P Ook als ik ga wandelen. Ik kan de 5km doen, maar dat is eigenlijk tegen mijn principe na mijn ervaring vorig jaar, maar na een halve marathon wel weer een goede afstand. Dus ik zie het maandag wel wat ik dan ga doen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

Ah klinkt als een geslaagd uitje Puera.

Pittig begin gelijk SV! Ik mag volgende week ook weer aan de slag maar als ondersteunend, kan ik zelf bepalen hoe en wat op 1 vergadering na. De week daarna moet ik wel weer gewoon op school aan het werk. Dus nog even genieten van mijn vrijheid (ik had ook 1 week later dan jou vakantie).
Ah weer mooie statjes jou interval! En idd wel heel fijn datje nu voor je werk even kan gaan, anders is het wel heel warm.

Owja ieris dat was het! Dat gaat zeker helemaal goedkomen die 56 met al jou kilometers *\o/*

Ja Samantha je kan ze op de dag zetten die je wil normaal gezien. Maar gewoon even aangeven bij de sportarts zodat het schema helemaal passend is in jou leven kan natuurlijk nooit kwaad.
Mooie intervallen heb je gelopen.

Wauw Bm wat knap dit! eerste hm, meteen een trail en ook nog eens in de duinen wat loeizwaar is EN met die hitte. Heel knap hoor. Als jij er nu een wil lopen op de weg met 10 graden minder, dan vlieg je erdoorheen.

Welkom terug Lies!

muppetmayo al dat wandelen en fietsen helpt net zo goed mee hoor. En idd met zulke hitte kan je beter voorzichtig zijn en je training evt wat inkorten. Toch weer 5km. Dat was een half jaar geleden nog je doel :Y)

Goof fijn dat het goed ging en dat je niet zo duizelig was.

Wij zijn zaterdag naar Munchen gereden, zondag bij concentratiekamp Dachau wezen kijken en gister na een hele dag in de auto, thuisgekomen. Ik ben in de avond gelijk nog even gaan lopen. 4km heel easy maar gewoon even bewegen na zo lang zitten. En ik heb nog steeds wat spierpijn in mijn bovenbenen van de afdaling van 8 augustus samen met Suliko. We hadden haast en zijn echt als gekko's die berg afgerend :') maar dat geeft wel even wat druk op je bovenbenen.

Vanmorgen regende het hier gewoon even heel hard. Direct mijn schoenen aangedaan en weer een rustig rondje gelopen. 70% zone 1, 7 km. Was echt nog prima te doen in temperatuur. Mijn lijf voelde moe en mijn benen zwaar dus heb het hier lekker even bij gelaten.
Afbeelding

Nu eerst alles opruimen, huis poetsen, wasjes draaien, tuin bijwerken, afijn, de normale vakantie-is-klaar-rompslomp. |(
Laatst bijgewerkt door leonie87 op Gisteren, 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Zone 1 op dat tempo. Hoe dan?!
Ik zit meestal binnen 2 minuten al op hartslag 140, geen grap.
Dit is bijvoorbeeld van vanmorgen, gewoon een rustige, ontspannen loop.

Afbeelding

Afbeelding

Anyway, lekker gelopen. Intensief weekend had je, Dachau zal je ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

:oo Ik heb blijkbaar ook wat posts gemist vanmorgen tijdens het plaatsen, excuus!

Lies_Sparkle wat leuk dat je het regelmatig lopen weer hebt opgepakt. En wat een mooie omgeving daar!

Germie ik ben benieuwd naar je review. Het is maar goed dat er kwaliteitsverschil zit tussen een schoen van ali van 22 euro en een schoen van 150 euro, ik zou eigenlijk ook niet anders verwachten.
Veel plezier en succes met alle lopen de komende tijd! Lijkt mij heel pittig die 21 kilometer als je al langere tijd max 10 loopt, zeker met die warmte. Jij liever dan ik haha.

Goof dat klinkt als een hele fijne massage! Fijn als ze dan even iets verder kijken. Tot nu toe hier in de buurt nog geen fijne massage gevonden helaas. Ik had bij een salon een thais dametje die echt super was, als ik van die massagetafel kwam voelde ik echt alsof ze een last van mijn schouders had gemasseerd, zo bizar dat gevoel. Helaas is zij daar weg en heb ik geen fijne masseur meer terug kunnen vinden. Nu ben ik ook wel kritisch hoor, heb zelf ook sportmassage gedaan, dan merk je toch sneller wanneer iemand alleen een beetje staat te aaien zonder gevoel.
Je ouders spontaan op bezoek is ook gezellig, de Posbank komt nog wel zo te horen :)
En wat fijn dat je duizeligheid minder wordt! Voel je je ook al wat beter?
Dat met de hoge hartslag binnen korte tijd heb ik net zo idd, alleen dan nog iets hoger met een minder snel tempo :')
Jij ook veel plezier met de trail van het weekend!

Leonie87 weer thuis, wat jammer altijd he dat je dan altijd gelijk de vakantiemodus kwijt bent. Wassen, opruimen etc. Nog lekker een paar daagjes vrij :)
En ik vind het niet gek dat je bovenbenen nog wat mopperen met al die kilometers op je vakantie. Ik ben het wel eens met Goof hoor, die snelheid en dan zone 1 :wow:
Je hebt trouwens wel gelijk hoor met het doel van een half jaar geleden, af en toe moet ik daar ook even bij stilstaan. Al dat fietsen en wandelen heeft er nu wel voor gezorgd dat Suunto eindelijk een keer vindt dat ik conditie opbouw :') (over het piepen met slecht herstel etc negeren we gewoon maar even O:) )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Ik haal zelfs in zone 5 dat tempo nog niet, haha. 125 is bij mij overigens ook zone 2 volgens mij. Maar wel knap gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:39

Busy ik vroeg waarom je het niet leuk vond. Het is ook niet prettig om zo hoog in de hartslag te lopen, voor niemand denk ik. Maar ja, het hoort erbij. Ik vond intervallen ook nooit leuk, maar nu vind ik ze wel leuker.
Lekker uitrusten vandaag! Pak lekker wat hersteltijd.

Muppet 3.21 per km was alleen het snelst, ik liep ze wel iets langzamer rond de 4 min/km ongeveer. Ondanks dat je niet hebt gelopen ben je wel flink in beweging geweest. Lekker. Ik vind het alsnog knap dat je er 5km uit hebt geperst met die warmte.

Lekker loopje leonie, ik snap die spierpijn helemaal. Lang naar beneden van een berg aflopen is killing voor je bovenbenen. Jij hebt dus nog even vakantie, geniet ervan!

Germie ik vind 15 sec sprint echt heel kort, garmin gaf als suggestie sprints van 40 seconden voor mij vandaag. Ik pak meestal sprints van 100 tot 150m.

Langste hersteltijd die mijn garmin heeft aangegeven was volgens mij 4 dagen na mijn ultra van 77km.

Goof hartslag is voor iedereen anders hè, staar je er niet blind op (maar dat weet je wel). Ik denk dat jouw hartslagzones misschien ook niet kloppen, net als de mijne. Als je gewoon een rustige loop doet met die hartslag, tenminste als het voor jou heel rustig voelt, zou dat dan niet zone 2 kunnen zijn?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Is ook zo, ik hecht niet superveel waarde aan mijn hartslagzones, wel aan mijn hartslag icm mijn eigen gevoel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:48

Dat lijkt mij ook het belangrijkste. En je kunt het ook wel afmeten aan hoe hard je hijgt, of je kunt praten en hoe het gewoon voelt inderdaad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Ik volg ook gewoon de Garmin suggestie, dus zodoende kom ik op die 15 seconden. En praten tijdens hardlopen? ik kan dat gewoon niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Lekker gelopen Goof!

Ik zou ook wel iets langer doen dan 15 seconden Germie :) . Het doel van sprinten zijn die extreme verschillen in hartslag. Je wilt dus echt even je hartslag goed omhoog en dan lang de tijd om het weer helemaal te laten zakken. Neem je wel voldoende rust ertussen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:27

lies_sparkle schreef:
Lekker gelopen Goof!

Ik zou ook wel iets langer doen dan 15 seconden Germie :) . Het doel van sprinten zijn die extreme verschillen in hartslag. Je wilt dus echt even je hartslag goed omhoog en dan lang de tijd om het weer helemaal te laten zakken. Neem je wel voldoende rust ertussen?

Garmin geeft meestal 15 seconden sprinten, dan 60 seconden rust, dan 15 seconden rustig lopen en dan weer sprinten aan. Ik ben meestal na 10 seconden al moe, haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

lies_sparkle schreef:
Lekker gelopen Goof!

Toch geven mijn trainingen dat ook aan hoor, sprints van 15 seconden. En dat is wel echt wat me een stuk sneller heeft gemaakt sinds ik deze trainingen bewust loop sinds afgelopen januari. Het verschil zit er misschien wel in dat ik ook wel tempotrainingen loop en, naar mijn idee, veel meer afwissel in tempo en loopjes dan Germie.

Die 60 seconde rust vind ik wel weinig als ik eerlijk ben.

Dit was bijvoorbeeld mijn training voor vandaag (die ik niet gelopen heb, want geen zin en erg warm hahahaah):

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Lekker SV, fijn dat je nu zo voor werk kan lopen. Succes met weer opstarten!

Welkom terug Lies!

Ben ook wel benieuwd naar je review en de verschillen Germie! En wel een uitdaging, 2 weekenden achter elkaar een halve marathon lopen!

Top gedaan Muppet, met de warmte kan je beter wat aanpassen aan je schema.

Ik heb het gevraagd Leonie, maar het schema is redelijk standaard via hun, als je alles steeds wilt aanpassen is dat duurder. Dus ik pas ze nu zelf aan. Als ik weer een marathon ga lopen ga ik wel voor een aangepast schema, bij m’n eigen sportarts.
O ja leuk altijd die na de vakantie was en huishouden ellende hè. Wel alweer lekker gelopen!

Ik ga morgenochtend weer lopen, tempo blokken. Ga maar heel vroeg want het word snikheet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Goof schreef:
lies_sparkle schreef:
Lekker gelopen Goof!

Toch geven mijn trainingen dat ook aan hoor, sprints van 15 seconden. En dat is wel echt wat me een stuk sneller heeft gemaakt sinds ik deze trainingen bewust loop sinds afgelopen januari. Het verschil zit er misschien wel in dat ik ook wel tempotrainingen loop en, naar mijn idee, veel meer afwissel in tempo en loopjes dan Germie.

Die 60 seconde rust vind ik wel weinig als ik eerlijk ben.

Dit was bijvoorbeeld mijn training voor vandaag (die ik niet gelopen heb, want geen zin en erg warm hahahaah):

[ Afbeelding ]

Ik volg nu wat trainingen weer van Jeff, dus krijg dan andere suggesties dan puur die van Garmin. Maar ik pak soms ook een Kiprun Pacer app training als ik daar zin in heb. Helaas hier nog niet sneller geworden, juist langzamer sinds ik die marathon gelopen heb. En ik ben er echt niet achter waarom. Maar goed, ik train gewoon rustig door.

Mijn review video is klaar. Vind mezelf er wel stom bij lopen en zitten. :+ Maar dat heb je altijd als je jezelf ziet, behalve als ik mezelf zie als duiker onder water.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Haha goof ja ik weet het niet. Dat gaat gewoon zo als ik zo rustig aan loop. Met al dat hiken loop ik eigenlijk het meeste van de tijd überhaupt niet in in een zone. En mijn zones zijn gemeten door een sportarts. Maar de zones zijn natuurlijk ook echt voor iedereen persoonlijk. En idd, je kunt het zelf ook prima aanvoelen en bepalen.

Zelfs de spinning vanavond was 73% in zone 1. (Was een aangepaste les ivm de warmte maar toch). Ik vind spinning ook wel echt een toffe toevoeging als interval training om op een hele leuke manier toch helemaal stuk te gaan. Dus tip voor iedereen haha.
Kon alleen 1 nummer waar echt kracht in zat even niet volhouden maar dat werd me gelukkig vergeven haha.

En Dachau, ik had er flink slecht van geslapen moet ik zeggen. Zet je wel weer even met je voeten op de grond.

Daarom muppetmayo, soms even relativeren en kijken waar je vandaan komt :D

Korte sprints kunnen ook heel waardevol zijn en ik pak ze ook wel vaker mee hoor. 10/15 seconden. Helpt vooral in loop techniek en grondcontacttijd.

Samantha ah ja wel logisch dat het dan duurder wordt. Lekker zelf doen dan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Lekker dat je deze week wat later kan beginnen, SV. Mooie intervallen zo op de vroege ochtend!

Welkom terug, Lies. Mooie omgeving! Is dat in jouw achtertuin, om het zo even te zeggen?
Hoe is het met de klusserij?

Klinkt als een leuke vakantie, germie.
Ben wel benieuwd naar het filmpje van je review.
Ik vind mezelf ook niet zo mooi lopen, zeker niet als ik wat langzamer loop. :=
Ik kijk altijd wel even naar m’n hersteltijd maar geen idee wat mijn max is. Hou me er ook lang niet altijd aan maar als ik een flinke afstand of intensieve loop gehad heb, doe ik de keer/keren erna vaak wat rustiger aan.

Is ook een flinke afstand die je gelopen hebt, Busymissy. Daar mag je best even van bijkomen.
En mul zand is zwaar, op zich best logisch dat je dat de dagen erna voelt.

Groot gelijk, Muppetmayo, dan maar even pas op de plaats met die warmte. Goed naar jezelf blijven luisteren.
Wat een sportief weekendje weg, mooi wat kilometers!

Klinkt als een fijne loop, Goof. Fijn dat je duizeligheid afneemt.

:wow: Leonie, jouw hartslag bij dat tempo! Hoe dan!
Al die spinningsessies en bootcamp krijg je vast ook wel een bereconditie van.
Dachau lijkt me heel indrukwekkend, al is dat misschien niet het juiste woord.

Vanavond ben ik samen met mijn partner een ronde van 6,5 km op rustig tempo gaan lopen. Gemiddelde temperatuur was 24 graden volgens Garmin. Gisteravond netjes m’n oefeningen gedaan, die voelde ik de eerste kilometers nog wel even, maar daarna zakte het gelukkig af.
Even afwachten wat de temperatuur de komende dagen doet, anders ga ik donderdagavond even wat hoogtemeters meepakken… voor zover er hier op het platteland sprake van is. :))

[Edit] Oké doei, Weeronline zegt dat het om 17 uur 30 graden is. Ik sla wel over. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:22

Mijn garmin geeft ook wel eens sprints van 15 seconden aan, maar ik loop eigenlijk helemaal geen suggesties van garmin. Ik kijk er alleen naar :+

Ik liep vanmorgen sprintjes op ongeveer 4 min/km, ze waren iets sneller zag ik (3.50 min/km), maar als ik dan 120 meter sprint, doe ik daar ongeveer 30 seconden over. Dan wandel ik vaak tot mijn hartslag gezakt is naar onder de 140 en dan ga ik weer. Dat wandelen duurt dan zo'n 70 tot 80 meter.
Ik pak ook vaak 100m en soms 80m en die gaan dan weer ietsje sneller, dus zoveel verschilt dat dan ook niet met 15 sec sprint.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

AF en toe loop ik steigerungen of sprintjes op gevoel. Vaak na de training als ik na zeg maar 10 keer 15 seconden denk dat ik nog wel een paar kan doen. Die zijn inderdaad langer. Maar volgens mij geen 120m hoor. Ik loop wel eens denk ik ongeveer 100m, maar dan versnel ik steeds meer, dus een steigerung. Ik heb woensdag dus die heuvelop sprintjes gedaan en daarna op weg naar huis een soort steigerung waarbij ik pas mocht stoppen als ik een snelheid op m'n garmin had van onder de 6 min/km Dat is niet echt sprinten, maar ik versnel dan dus totdat ik die snelheid gezien heb. En daar word je ook best wel moe van moet ik toegeven. ;)

En misschien moet ik inderdaad maar een loopkanaal maken op youtube, haha. Ik heb het filmpje gewoon geupload zonder enige promotie en die is vannacht dus al 10 keer bekeken. ;) Het allerslechtste trage hardloopkanaal ofzo. LOL. Maar zo'n video maken is voor mij tevens weer een leermoment in het editten van videos. Ik heb al 2 maanden de nieuwste versie van Magix in huis en had er werkelijk nog niets mee gedaan. Ik gebruik Magix samen met Davinci Resolve. Mijn pc vindt 4k 25fps prima, maar is minder blij met 4k 60fps. Dan gaat het renderen echt veel tijd kosten. Maar goed, sinds mijn (eigen)wijze extra ram geheugen bijpluggen en een grotere ssd en dan klonen draait de pc weer als een zonnetje. De beperking zit nu dus ook op de videokaart, want ik zie het beeld tijdens het monteren schokkerig en kan pas na het renderen het echte beeld beoordelen (en daardoor kost het extra veel tijd).
Maar goed, voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=_rftmDiWyNY

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

Leuke review, germie. Misschien heb ik niet goed opgelet, heb ‘m even snel tussendoor bekeken maar wat is jouw ervaring qua lopen op die schoenen? Lopen ze net zo lekker als de echte Hoka?