Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:31

loriene schreef:

Zijn er zeker wel wat ja...
Maar vergelijk het even met de beelden van zandvoort van van het weekend...
Ook met alle drukke stukken + winkelend publiek + dubbele beelden er aan geplakt kom je niet eens tot de helft van wat je daar zag.

Maar goed, social media algoritmes en hard geroep, maken altijd dat de groep denk dat hij groter is, dan de werkelijkheid blijkt te zijn.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 01:53

bigone schreef:
Het is gewoon makkelijk zat, de situatie waar we inzitten vereist keuzes. Men heeft er vier:
Vaccineren , niet vaccineren , testen of bewijzen dat je immuun bent wanneer je ergens aan deel wil nemen, of ergens naar toe wil, terrasje bios enz.
Wat mij betreft komt daar werk bij.
De eerste voorbeelden zijn de leuke dingen dus heb je nog een keuze, thuis blijven.

En jij denkt dat dit gehandhaafd gaat worden door een sector die al totaal op z'n gat zit, personeelstekort heeft en geen staatsvergoeding meer krijgt vanaf het moment dat dit 'bewijsfeest' zou gaan beginnen? - of door onze enorm grote politiemacht, die achter de schermen blijkbaar ook op klappen staan?

Als het eerste restaurant je geld niet wil omdat je geen bewijs hebt, pakt de 2e het wel aan, is het geluid dat nu binnen de branche én onder 'de test-samenleving-saboteurs' rond gaat.

Vergeet niet dat er met de vorige heropening gezegd werd dat een aanmelding/reserverin verplicht was, en ook dat werd 99% niet gehandhaafd.

---
Jouw standpunt is dus deze bewijslast gaan invoeren voor álles in het leven, incl werk? Dat vind ik serieus heel eng dat je dit zo zegt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 06:11

bigone schreef:
Het is gewoon makkelijk zat, de situatie waar we inzitten vereist keuzes. Men heeft er vier:
Vaccineren , niet vaccineren , testen of bewijzen dat je immuun bent wanneer je ergens aan deel wil nemen, of ergens naar toe wil, terrasje bios enz.
Wat mij betreft komt daar werk bij.
De eerste voorbeelden zijn de leuke dingen dus heb je nog een keuze, thuis blijven.

Maar even serieus, ik vind het zo oneerlijk. Omdat ik niet gevaccineerd ben moet ik mij laten testen, kom ik met mijn papiertje aan. Whoe ik kan naar het terras, dan zit ik waarschijnlijk met heel veel gevaccineerde mensen die net zo besmettelijk kunnen zijn en niet hoeven te testen. Wat heeft dat voor zin? Dan kan ik ook gewoon weer besmet worden en de rest van de ongevaccineerden ook. Al geloof ik er bar weinig van dat het op een terras zou gebeuren, je zit immers buiten. Maar gaat om het idee. En testen gaat geld kosten toch? en dan gaat toch hele spontane eraf? Rijd je ergens zegt een gevaccineerd iemand hee zullen we daar even naar binnen gaan? Nee sorry man, ik moet eerst testen.

En dan geloof ik persoonlijk dat dicht echt niet een keuze is, maar dit word je opgedragen. Net zoals dat er vele gevaccineerd hebben met da reden dan zijn we van t gezeur af.

En dan heb je herstelbewijs vindt ik ook nergens op slaan, iemand die ken die had Corona want ja positief getest wilde een herstelbewijs na 3 weken maar ze geven gewoon niks en nergens kan ze afspraak maken, maar zodra je belt ik wil vaccineren dan maken ze direct een afspraak.

Maar goed, ik ben een wappie.

verootjoo

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 06:57

Ja janine dat is de consequentie van niet vaccineren.
Dat is niet oneerlijk, dat is wat het is.
Je kan ook vaccineren, dan hoef je niet te testen.

Dit is omdat het belangrijk is dat de vaccinatiegraad hoog is.

En nee, je bent als gevaccineerde niet net zo besmettelijk als ongevaccineerde. Maar dat is nu echt al heel vaak uitgelegd.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:09

Janinevv schreef:
En dan heb je herstelbewijs vindt ik ook nergens op slaan, iemand die ken die had Corona want ja positief getest wilde een herstelbewijs na 3 weken maar ze geven gewoon niks en nergens kan ze afspraak maken, maar zodra je belt ik wil vaccineren dan maken ze direct een afspraak.

Hier (in Oostenrijk) krijg je dus gewoon een 'genezen' verklaring door je antistoffentest. Want dat is net zo belangrijk als een vaccinatie :o Het stomme is dat het ene land wat doet en een land verderop weer iets heel anders. Ik heb dat al sinds we deze Coronacrisis hebben moeten aanzien. En al met al zijn we met Europa maar een klein vlekje op de wereld. Dus al die verschillende aanpakken zijn zeer frustrerend.

En over Zandvoort. Denk er eens even over na van wie het circuit is. Dan snap je direct waarom dit wel doorgegaan is en al het andere niet. En ook waarom de regering zo stil is. Geld regeert. En zolang dat nog zo is :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:32

Zo klein is Europa niet inwonersgewijs. Het bevat 10% van de wereldbevolking en de eu(excl vk) bevat alsnog zo'n 6% van de wereldbevolking. Dat is meer dan de vs, Indonesië of Brazilië, enkel kleiner dan China en India.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:09

verootjoo schreef:
Ja janine dat is de consequentie van niet vaccineren.
Dat is niet oneerlijk, dat is wat het is.
Je kan ook vaccineren, dan hoef je niet te testen.

Dit is omdat het belangrijk is dat de vaccinatiegraad hoog is.

En nee, je bent als gevaccineerde niet net zo besmettelijk als ongevaccineerde. Maar dat is nu echt al heel vaak uitgelegd.

Dat mensen dit goed praten :roll:
Ik hou m’n mond wel, ik kies voor mijn gezondheid en jij die van jou, maar ja jullie kunnen ook mij ziek maken, met vaccin of zonder.

En dat dik gedrukte, dat is het hele probleem! . Waarom niet iedereen testen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:16

Ik snap echt niet dat mensen zo hun kont tegen de krib gooien qua vaccineren maar dan wel dezelfde dingen willen als gevaccineerden. Dit is wat het is. Of je vaccineert of je test. Punt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:18

Fitzroy schreef:
Ik snap echt niet dat mensen zo hun kont tegen de krib gooien qua vaccineren maar dan wel dezelfde dingen willen als gevaccineerden. Dit is wat het is. Of je vaccineert of je test. Punt.

Nee jullie verdraaien het, jullie kunnen het alsnog door geven aan niet gevaccineerden en andersom net zo. Dus of allemaal testen of allemaal niet testen. Zo raar idee is dat toch niet ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:19

Sunnda schreef:
996981 schreef:
In werkelijk iedere demonstratie lopen mensen mee met andere doelen en ideeën, dan die waarvoor geprotesteerd wordt. Daar kan de gemiddelde mens die protesteert niks aan doen.

Shadow0 schreef:
De organisatie kan daar over het algemeen wel degelijk wat aan doen.

Hier moest ik hartelijk om lachen..hoe zag je dat voor je?
Hallo, wilt u allemaal uw aanmeldbewijs laten zien of anders vertrekken?

Ga eens praten met organisatoren van de demonstraties die hier wel degelijk hun best voor doen.

Meestal wordt er aan deelnemers in elk geval gecommuniceerd wat wel maar zeker ook niet de bedoeling is, en gaat de organisatie ernaar toe als ze uitingen zien die niet passen bij het initiatief van de demonstratie. Bij sommige demonstraties wordt het ook vanuit de aanvraag en via de politietoestemming al gescheiden (bv pegida en antipegida mogen meestal niet op dezelfde plek demonstreren.)
En in sommige gevallen wordt ervoor gezorgd dat als het niet is uit te sluiten dat er dan tegenspandoeken of borden of vlaggen goed te zien zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:19

Je hebt 3 keuzes, vaccineren, testen of thuis blijven. Simpel toch?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:21

Relaxed schreef:

Ik wil niet mee doen aan test maatschappij dan moet iedereen, niet alleen ongevaccineerden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:22

Omdat we ooit een keer verder moeten. En de gevaccineerden kunnen inderdaad besmettelijk zijn en ziek worden maar ze komen vrijwel nooit in het ziekenhuis 90% van alle patienten met corona in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd. En dát is het probleem. De zorg kan het nog steeds onvoldoende aan en zorg wordt al tot on 2023 uitgesteld.

Als elke ongevaccineerde blijft denken ja maar ik word niet ziek dat ik in het ziekenhuis kom dan blijven we met deze testmaatschappij zitten ja. Want dat worden ze dus wel dat zie je aan resultaten.

Als vrijwel iedereen gevaccineerd is dan is het niet erg dat mensen besmetten en klachten vertonen omdat het dan milde klachten zijn en de zorg niet overspoelt. Dat is het hele doel van het vaccineren. Dat de mensen die gevaccineerd zijn ook niks zouden mogen en moeten testen om de mensen die geen zin hebben in vaccineren en de kont in de kribbe gooien te beschemeren? Dat zou de grootste omgekeerde wereld zijn.

En dat ze nu op de tour gaan dat je alleen maar welkom bent ergens met vaccin of testbewijs vind ik persoonlijk prima. Je hebt een keuze je kan ook thuisblijven. We zullen ooit open moeten zonder dat het ziekenhuis nog steeds zijn benen onder de kont vandaan rent en als je een simpele knie operatie moet je mag hopen je eind 2022 aan de beurt bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:26

Tja als je niks wilt dan moet je ook niet klagen dat je niks mag. Soms lijken mensen net op van die studenten die niks willen doen voor school maar wel vinden dat ze recht hebben op een diploma :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:28

Ik snap die hele term niet... "testmaatschappij"....
Ik denk wel dat er hier en daar wat marketing mensen leuk geld verdienen aan die angstaanjagende nieuwe termen... hebben ze goed bekeken.. en mensen trappen er volle bakken in ook nog :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:29

Janinevv schreef:
Fitzroy schreef:

Nee jullie verdraaien het, jullie kunnen het alsnog door geven aan niet gevaccineerden en andersom net zo. Dus of allemaal testen of allemaal niet testen. Zo raar idee is dat toch niet ?

Jij leest zo vreselijk selectief steeds. Er is al 100x uitgelegd dat dit niet het geval is, omdat er wel degelijk een (groot) verschil zit in hóé besmettelijk men is en hóé veel symptomen men heeft en hóé erg men ziek wordt.

Jij weigert te vaccineren. Dan moet je de consequenties maar ervaren, en dat is testen. Of thuisblijven. Jouw keuze.

Ik kan ook zeggen: het is niet eerlijk dat we al deze maatregelen nog moeten houden omdat een groep mensen weigert een goed onderzocht, veilig, en zeer effectief vaccin te nemen. Zo'n raar idee is het toch niet om je te laten vaccineren? Om de kans op ziek worden etc te verkleinen?

Maar nee, men haalt er algemeen genomen allemaal onzin bij die ze op internet hebben gelezen en vaccineren daarom niet. (en dan heb ik het uiteraard niet over cases van prikangst, allergie etc. Maar op de gehele ongevaccineerde groep zijn dat uitzonderingen).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:32

Citaat:
Ik kan ook zeggen: het is niet eerlijk dat we al deze maatregelen nog moeten houden omdat een groep mensen weigert een goed onderzocht, veilig, en zeer effectief vaccin te nemen.

Dit vind ik ook...
ik word er echt scheitsimpel van....

En prikangst ga je niet dood aan... werkelijk, hoeveel er daar ineens last van hebben.. Wordt nog mooi als die echt eens wat mankeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:37

Janinevv schreef:
Relaxed schreef:

Ik wil niet mee doen aan test maatschappij dan moet iedereen, niet alleen ongevaccineerden.

Ik wil ook niet werken, maar wel leuke dingen doen.. Net zo onlogisch toch?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:42

Grappig. Onderzoekers zijn het nog niet eens over de besmettelijkheid van gevaccineerden, maar hier op bokt weten we het al wel.

Citaat:
Het risico om besmet te raken na vaccinatie is lager. Maar wel blijkt dat als iemand eenmaal besmet is met de Delta-variant, de viruslevels bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden vergelijkbaar zijn. Dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... nt-vaccins

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:49

De keuzes zijn er, je hoeft niet te vaccineren maar dan zijn er een aantal regels waar je je aan moet houden.
Dan kun je dat medische apartheid noemen zoals er mee word geschermd in sommige groeperingen maar het is gewoon niet anders.
Op dit moment word in Nederland en meerdere landen het grootste deel van de bevolking regels opgelegd die allang opgeheven konden worden indien de vaccinatiegraad hoog genoeg was.
En dan kun je als vaccinweigeraar hoog of laag springen. Het is zoals het is, want zij lopen het risico op de ic te komen en zij zorgen er voor dat er nog steeds dik 200 bedden bezet worden waardoor zo’n 1500 andere mensen die een operatie nodig zijn nog niet geholpen kunnen worden.
En wanneer iedereen geprikt is lopen ook mensen die dolgraag weer aan de maatschappij deel willen nemen minder risico, dat zijn de mensen waarbij door allerlei oorzaken de prikken geen immuniteit oproepen. Maar nee, ik wil geen prik want niet veilig, mijn immuunsysteem kan het zelf wel af, het zit nog in de testfase , ik ben jong en gezond en word toch niet zo ziek en nog meer van die egoïstische drogredenen.
Mag maar klaag dan ook niet wanneer je meer moeite moet doen om je leven gewoon door te leven en speel de bal niet terug naar de gevaccineerden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:54

Janinevv schreef:
Relaxed schreef:

Ik wil zoveel dingen niet die in de maatschappij gebeuren en verplicht zijn. Toch moet ik aan allerlei regels voldoen, om de maatschappij zo goed mogelijk leefbaar te houden voor iedereen.

Ik moet namelijk ook belasting betalen voor andermans ziektewet/arbeidsongeschiktheid/ toeslagen terwijl ik dat zelf misschien nooit zal gebruiken. Ik moet verplicht pensioen afdragen, ik moet een dure zorgverzekering betalen om voor anderen ziektekosten te kunnen betalen terwijl ik veel dingen misschien nooit nodig zal hebben, ik mag niet door rood rijden als ik haast heb, ik mag geen eten uit de supermarkt zomaar meenemen als ik geen geld heb, ik mag niet roken waar ik zou willen (als ik zou roken dan).

En dat zijn allemaal voorbeelden van regels die wij als maatschappij hebben opgesteld om het leefbaar te maken voor iedereen.
Vaccineren is er nu een van, omdat een pandemie nogal een aanslag is op de maatschappij. Ik vaccineer mezelf dus om daar zsm van af te zijn zodat de maatschappij weer leefbaar wordt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-09-21 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:59

996981 schreef:
Grappig. Onderzoekers zijn het nog niet eens over de besmettelijkheid van gevaccineerden, maar hier op bokt weten we het al wel.

Citaat:
Het risico om besmet te raken na vaccinatie is lager. Maar wel blijkt dat als iemand eenmaal besmet is met de Delta-variant, de viruslevels bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden vergelijkbaar zijn. Dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen.

Precies we weten het nog allemaal niet precies.Niet zo vreemd, anderhalf jaar onderzoek is nog maar heel weinig.
wat we wel zeker weten is dat hoe meer mensen het virus krijgen hoe groter de kans op mutaties.
En de mutaties zijn de , naar mijn mening , onze grootste vijand op dit moment.

Ik heb wat moeite met het bekrompen, op zichzelf gerichte gezeur van sommigen hier ( ik bedoel jou niet omdat ik op je reageer, ik reageer op je vanwege de Metro link )

"Het is niet eerlijk" ... als je er nu nog achter moet komen dat het leven niet eerlijk is, ben je daar betrekkelijk laat mee.

En als het is niet eerlijk gezeur nu betrekt op : landen waar geen zuurstof is en mensen stikken die niet hoeven stikken, landen waar geen eten is en mensen om komen van de honger daar waar wij " allemaal" te dik zijn en te veel vlees eten . Prima ... laten we alles vooral wat eerlijker verdelen.

Maar " het is niet eerlijk want ik moet even testen voor ik een luxe behoefte ga vervullen.
Man dan ben je wel een beetje diep gezonken hoor.

edit typo's

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:04

Janinevv schreef:
Relaxed schreef:

Je hoeft ook niet mee te doen. Lekker thuisblijven, lopen jij en andere mensen ook niet het risico besmet te worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:40

996981 schreef:

Citaat:

Ook dit is al meermaals toegelicht. De virusload is hoger. Wat daar de effecten van zijn weet men niet. Welke kant dan ook. Dus 'dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen' > ja, maar hoe veel? Dragen ze het daadwerkelijk net zo veel over of zit er verschil in?
En als je kijkt naar andere virussen is er wel wat voor te zeggen dat gevaccineerden toch minder mensen besmetten.

Jammer dat dit kleine zinnetje uit een onderzoek, waar de onderzoekers nota bene zélf ook aangaven dat het niet hoeft te betekenen dat gevaccineerden net zo veel mensen besmetten, zo wordt uitgelicht.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:00

Maar als ik om m’n gezondheid en eventueel risico daarvan hem niet wilt wil ik hem ook niet, dat is niks met “prik” angst.

Maar vind het niet normaal dat zulke mensen buiten spel worden gezet en worden geweigerd in bepaalde dingen.