Joman schreef:Je hebt blijkbaar geen idee. Bedden zijn wel vaker vol: ja, maar we staan in het begin. Blijkbaar besef je je dat niet. Het is uiterst zorgelijk dat bedden nu al vol zijn. En vergeet niet, ook mensen zonder Corona zullen hulp moeten krijgen. Ik moet er niet aan denken, dat je nu een hartstilstand krijgt. De zorg ligt gewoon volledig overhoop. Je kunt zometeen niet meer naar een ander ziekenhuis rijden omdat je eigen ziekenhuis vol ligt. Dat ziekenhuis is dan namelijk ook vol. Ondanks het creëren van extra capaciteit. Operatiekamers worden voorbereid om mensen in de huisvesten, zo ook andere ruimtes die niet perse noodzakelijk zijn. Maar daarmee kom je er niet.
Minder ernstige gevallen? Dan beland je niet eens in een ziekenhuis. Het gaat erom dat je beademing nodig hebt. 2 tot 3 weken vaak. Behandeling is op buikligging, wat uiterst intensieve zorg met zich meebrengt.
Dit loopt gierend uit de hand.
Rustig, denk aan je hart.
Ja ik heb wel een idee.
Ik weet dat we een probleem hebben.
Maar de uitspraak de bedden zijn vol is opruiend op het moment omdat het anders ook vaak genoeg is.
Mensen die dat niet weten schrikken nu dan extra hard. Onnodig.
Ja minder ernstige gevallen komen ook in een ziekenhuis.
De hele gewone verzorgende afdeling zijn minder ernstige gevallen die maar een paar nachtjes hoeven te blijven. Geen beademing nodig hebben.
Die mensen bedoel ik dus, kunnen die niet beter naar de ziekenhuizen zoals Maxima Eindhoven en Elkerliek Deurne. Deze ziekenhuizen zijn in het weekend leeg, compleet leeg.
Als die bedden al eens vol komen in het weekend is er in de andere ziekenhuizen een bedje meer vrij voor wel de ergere gevallen.
Het grootste probleem zal personeel zijn. Maar daar zijn wel wat extra bedden voor mensen die niet langdurig hulp nodig hebben maar ook niet thuis kunnen zijn.