Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:18

Goed zo ontherun! Zelfs met een kop vol snot kan een beetje beweging soms deugd doen!

Wat leuk Poes! Wanneer was je HM nu weer gepland?

Dat is een behoorlijk aantal km's SV! En je tempo schiet echt de hoogte in de laatste weken!

Hier niets bijzonders te melden. Na een 'rust'week na de Fantômes, deze week weer gewoon m'n schema opgepakt en geen problemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:40

Geen einddatum ik loop gewoon weer een HM programma :) al zou een HM lopen in wedstrijd wel eens leuk zijn inmiddels! Ik weet ondertussen dat ik de afstand prima aankan maar een wedstrijd is wel iets anders.

SV: jij hebt de smaak echt mega te pakken e!

Ik wou vandaag trouwens na het werk nog even een nieuwe tight gaan halen. Dacht aardig te doen en mijn man mee te vragen. Dus eerst hem opgehaald. Is er een auto achterop op ons ingereden :( en vervolgens niet 1 tight in de winkel. Buh! Online dan maar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:33

Ah nee Poes wat een pech, veel schade? Geen gewonden hopelijk?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:48

Nee iedereen ok gelukkig. Schade lijkt klein maar zal nieuwe bumper worden dus dat gaat wel wat kosten.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:30

Phoe Poes, niet fijn zoiets! Gelukkig geen gewonden en niet te veel schade! De verzekering zal dat toch betalen? Als er iemand vanachter op je inrijdt is het toch altijd de ander zijn fout, niet?

Marathon Kasterlee wordt afgelast ;(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:39

Vervelend altijd die nasleep, maar gelukkig is er niemand gewond geraakt.

Ah balen Katharinaa!

Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen, 23km over de hei en door het bos.
Zondag mijn eerste evenement sinds maart! Zo'n zin in. 21km trail in Noord Limburg.

Vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:48

Katharinaa schreef:

Ik zit nog wat te huilen in mijn hoekje. Maaaarrrrr Retie moet mss lukken!
Zucht.

Succes alvast SV!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:10

Katharinaa schreef:
Phoe Poes, niet fijn zoiets! Gelukkig geen gewonden en niet te veel schade! De verzekering zal dat toch betalen? Als er iemand vanachter op je inrijdt is het toch altijd de ander zijn fout, niet?

Andere partij is idd in fout. Maar goed blijft altijd lastig. Is ook een huurauto die ik pas over enkele maanden inlever dus hoop dat ik alle krassen goed op de foto heb gezet zodat ze die wel degelijk aan dit ongeval toeschrijven.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:36

Memuska schreef:
Katharinaa schreef:

Ik zit nog wat te huilen in mijn hoekje. Maaaarrrrr Retie moet mss lukken!
Zucht.

Succes alvast SV!

-O- -O- Balen dames dat Kasterlee is afgelast.

Lekker SV! Fijn, weer een evenement.

Die nasleep en het gedoe is altijd zo vervelend poes. Gelukkig heeft niemand iets eraan overgehouden.

Ik ga lekker relaxed lopen deze week en dan volgende week met een nieuw schema beginnen. *\o/* Deze week ook starten met afstuderen, dus lekker veel tijd om te sporten (hopelijk :=, alle lessen behalve 2 online en dus vanuit huis :D)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:16

Ajo avondeten en dan gaan lopen is echt geen goed idee -O- }:0 :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:28

Ben ik ook weer. Gisteren de maandelijkse HM gelopen. Was weggegaan vanaf het schip voor een rondje van 12 of 13K, maar gisteren was het 'hardlopers zijn doodlopers' langs het Rhein-Herne-Kanal bij Gelsenkirchen. Overal hekken, doodlopers, terug moeten lopen, te ver door, te ver van het kanaal ... nou ja, toen ik toch al richtin de 17K ging, heb ik er maar een HM van gemaakt om nog iets van voldoening te hebben :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:31

Mooi hoor al klinkt het wel frustrerend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:38

Poes dat gaat bij mij ook niet altijd goed. Irritant hè.
Ik ging gisteravond ook na het eten, vind ik ook nooit heel fijn.

Gem je hebt het toch maar gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:22

De Schadijkse bossentrail was echt tof! Geweldige route, soms niet eens een pad, maar gewoon door de struiken en door het bos. Benen lekker open gehaald aan de bramenplanten haha. Best zwaar was het, maar 21km genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Degene die de route heeft bedacht is nogal fan van de Barkley marathons :P
Pad verdwenen.

Afbeelding

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:44

Gaaf SV! Mooie foto's weer, ziet eruit als een uitdagende route ook.

Gem weer 'per ongeluk' een HM gelopen, ook goed bezig hoor! Ik doe het jullie nog altijd niet na, die lange afstanden.

Poes lastig is dat als je te snel na het eten gaat. Heb daar soms ook last van als ik niet lang genoeg wacht

Morgen krijg ik mijn nieuwe schema *\o/* Dan gaan we weer eens vooral aan snelheid werken en langzaam duurloopjes uitbreiden. *\o/* Ennnnn ik heb nieuwe schoenen <3 Heb toch het idee dat mijn Hoka's niet de schoenen voor mij zijn, blijf toch wat last van mijn schenen houden, waar ik dat eerst nooit had. Ben weer terug bij under armour, heb ik al eerder heel fijn op gelopen. En ik ga nog een paar asics bestellen als ik mijn Nikes verkocht heb, de nieuwe zoomfly is het ook niet voor mij, ook niet voor tempowerk helaas :+ Die twee zaten het best, ben een uur bij intersport geweest _O-
Ik heb dus een paar Nike Zoomfly 3 te koop, maat 41, 15km op gelopen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:01

Ben blij dat ik het hardlopen weer een beetje heb kunnen oppakken. Vorige week niks gelopen, deze week weer drie keer en in totaal ca 40 kilometer.

SV: Ha, dat zijn de echte trails! Ik moet me ook gewoon weer eens gaan aanmelden, mis de trails maar de komende weekenden zitten allemaal al zoooo vol.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:38

Wat leuk, een hardloperstopic op Bokt! Mag ik aansluiten?
Sinds mei ben ik vaker en gestructureerder gaan lopen, doordat andere hobby's wegvielen en met hulp van een nieuwe horloge met schema.
Paar weken geleden mijn eerste onofficiële (en laatste :Y) ) HM gelopen en vorige week liep het schema af met een nieuw PR op de 10. Doel was onder de 57 min, het is uiteindelijk 53:49 geworden.
Nu overweeg ik om de komende maanden aan mijn tijd op de 5km te werken, maar ben ook wel een beetje bang de lange trainingen te gaan missen. Wil overigens maar max 3x pw trainen, dat is ook wel beperkend natuurlijk.
En hoewel ik al jaren loop voel ik me nog steeds een beginner, dus lees graag mee.

Meer dan 100km hardlopen lijkt me echt onmogelijk, maar blijkbaar kan het. Heb wel ooit een 110km gewandeld, wakker blijven was toen het minste probleem al is het wel uitputtend.

Gave trailfoto's Supervixen! Traillopen staat ook nog op mijn wishlist.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:22

Welkom Astorga! Altijd leuk nieuwe mensen die meekletsen. Mooie tijd heb je al op de 10km gelopen.
Hoezo laatste halve marathon?

Ik zei ook ooit dat ik nooit verder zou gaan dan een halve marathon.. boy was I wrong.
Nu loop ik er één per week, soms twee. En ook verder :P

110km wandelen.. held!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:15

Laatste HM omdat ik nog dagen erna echt last had mijn mijn longen. Die kunnen die afstand blijkbaar echt niet waarderen. Maar goed, was wel zomer (smog) dus wie weet dat ik nog eens een poging doe in een ander seizoen. :o
Halve marathon was opzich ook geen doel, maar met een 19km langzame duurloop in het trainingsschema kon ik het niet laten er een paar km aan vast te knopen.

Hoe doe jij dat met de tijd Supervixen? Ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan zou moeten halen om meerdere keren per week zo lang te lopen. Of ben je gewoon supersnel? ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:21

Ik ben na 5 weken ook weer gaan hardlopen. Ik had tijdens de vakantie een klein ongelukje gehad waarbij ik in een oester heb gestaan...heel mijn voet kapot en vorige week terug naar de huisarts, omdat er nog stukjes oester in mijn voet bleken te zitten. Gelukkig viel mijn conditie reuze mee! Afgelopen donderdag 5 km gelopen met een heel klein stukje wandelen en gister 5,8 km zonder wandelen, dus ik ben blij :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:34

Wat fijn dat je weer kan hardlopen Druif! Geen littekens onder je voet overgehouden aan je oesteravontuur?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:24

Astorga schreef:
Laatste HM omdat ik nog dagen erna echt last had mijn mijn longen. Die kunnen die afstand blijkbaar echt niet waarderen. Maar goed, was wel zomer (smog) dus wie weet dat ik nog eens een poging doe in een ander seizoen. :o
Halve marathon was opzich ook geen doel, maar met een 19km langzame duurloop in het trainingsschema kon ik het niet laten er een paar km aan vast te knopen.

Hoe doe jij dat met de tijd Supervixen? Ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan zou moeten halen om meerdere keren per week zo lang te lopen. Of ben je gewoon supersnel? ;)

Ik werk als leerkracht, vier dagen per week en woon samen.
Op dinsdag ben ik vrij, ik loop dan in de ochtend altijd een duurloop in het bos, meestal van 20km of meer.
Kost tijd ja, maar die reserveer ik daarvoor. Dan ga ik vroeg weg en ben ik rond 8 uur, half 9 in het bos. Tegen half 12, 12 uur ben ik dan weer thuis. Dan douchen en eten. In de middag huishouden of nog wat werken. Of andere zaken.
In het weekend op zaterdag of zondagochtend heb ik ook een ochtend gereserveerd voor een lange loop in het bos. Dan ben ik er ook vroeg bij.
Door de week nog meestal twee keer, soms drie keer op de weg, ik probeer dat meteen na mijn werk te doen of anders na het eten. Dan loop ik een keer een keer een herstelloopje op rustig tempo en een keer een tempoloopje van 10km ofzo.
De laatste tijd loop ik zo'n 70km per week.

Het is soms een beetje passen en meten. Vriendinnen wonen niet super dichtbij, dus daar maak ik lang van tevoren al afspraken mee. Dan plan ik het lopen er omheen. En de andere vrije dag in het weekend doe ik iets gezelligs met mijn vriend.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:43

Astorga schreef:
Wat fijn dat je weer kan hardlopen Druif! Geen littekens onder je voet overgehouden aan je oesteravontuur?

Ja, dat wel, ze waren eerst bang dat het gehecht moest worden, maar dat hoefde gelukkig niet. Maar ik heb er nu, zo goed als, geen last meer van.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:35

Hey iedereen!
Internetperikelen dus niet zo vaak hier helaas...

Mooie foto's weer SV!

Gem, goed bezig!!!

Astorga, van harte welkom!! Leuk, nieuwe mensen hier! Jezus, 110 km wandelen... Ik wandelde ooit een marathon, toen was ik het al beu :+

Leuk dat je terug bezig bent Druif, klinkt wel pijnlijk met die oester!

Na mijn pijnlijke-andere-knie verhaal en een paar bezoekjes aan de kine heb ik vorige week een aantal korte loopjes gedaan en vandaag zat ik terug op 8,5 zonder pijn. Gaat dus weer de goede kant uit!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:12

Oh wat fijn memuska!