Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:39

Zuchini schreef:
Moet je dan iemands moeder zijn om het ergens op normale manier over te hebben? Het gaat er toch om dat het jou irriteert en dat je het niet wil? 'He hou op', ook prima en duidelijk.

Btw met mijn antwoord heb ik een klein kind voor ogen, vanaf een jaar of 7 zou ik hier ook niet voor kiezen.

Nee, maar ik denk niet dat het slecht is als een kind leert dat als je dat soort dingen doen mensen niet zo leuk reageren. Dat maakt meer indruk dan reageren zoals de ouders zouden doen, lijkt me. :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:47

Magrathea schreef:
Nee, maar ik denk niet dat het slecht is als een kind leert dat als je dat soort dingen doen mensen niet zo leuk reageren. Dat maakt meer indruk dan reageren zoals de ouders zouden doen, lijkt me. :)

Ben je toch nog aan het opvoeden tegen je wil :P zeker niet slecht als ze leren dat ze over de grens gaan.

Ik zie het als jonge paarden opvoeden, als ze iets ongewenst doen heb je 2 opties. Als het jong paarden gedrag is waar in principe geen kwaad achter zit, je corrigeert duidelijk maar wel met geduld. Is het een gerichte trap, tja dan moeten ze wat hardhandiger op hun plaats gezet worden.

En ja dat zouden de ouders absoluut moeten doen, ben het daarmee eens. Ik persoonlijk zou me echt schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:00

De meeste ouders kijken echt nergens naar. Kids die met hun handjes half in de afvalbakken de deksels open en dicht klappen (en die deksels zijn vies :r )
De ouders reageren pas wanneer ze hun gesprekspartner niet meer kunnen verstaan door het lawaai van de deksels, schreeuwen dat ze niet zo'n lawaai moeten maken en zien bij voortzetting van het lawaai pas wat hun kids eigenlijk doen. Aah bahhh .. klinkt het dan ineens :D

Ouders die in je persoonlijke ruimte komen zijn makkelijker op afstand te houden. Gewoon heel vaak heel snel van links naar rechts kijken met een lange hoge paardenstaart in je haar :))

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:27

Tegen ouder en kind: "Wil je effe kappen?!" en mijn beste Ayasha blik erbij. Laatst viel zo'n spook bijna in mijn kinderwagen, die schreeuw kwam uit mijn tenen.

Supermarkt is geen speeltuin.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:32

Vriend en ik zijn vandaag wezen zwemmen... Drie jongens van 15/16 jaar zaten frietjes te eten aan de tafel waar onze stoelen bij stonden, dus wij gaan er gewoon bij zitten. Toen ze klaar waren met eten stonden ze gewoon op en lieten ze hun zooi liggen... Terug geroepen, jongen pakt het dienblad op en flikkert het op een andere tafel... :roll:
Dat je het dienblad laat staan (geen afruim band of kar) a-la, maar je bekertje en bakje kan je toch wel even in de prullenbak gooien die twee stappen van de tafel af staat?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:49

Qimm schreef:
Hoe kun je nou géén last hebben van gillende kinderen??

Gehoorapparaat uit? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:08

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:30

Ik geef vervelende kinderen op werk (dus elke werkdag) altijd een boze blik. Of ik trek ze vriendelijk aan de kleren weer achter de balie vandaan. Doei als enige BHV-er ga ik niet een kind verzorgen dat brandwonden heeft van de frituur op 30 cm afstand van waar hij stond. Heb wel betere dingen te doen op het werk. Zoals onbeperkt patat eten ofzo. O:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:48

Majabeestje schreef:
Moeke hiero! :)F

Als je twijfelt, niet aan beginnen.
"Je krijgt er zoveel voor terug.."
Is niet waar, trap er niet in Y;(

Een vriendin wil ook geen kinderen. Ze houden beide van rust en zijn veel op vakantie en genieten met hun hond. Ik kan het alleen maar toe juichen.
Hoewel nu mijn kinderen iets ouder worden (8 en 10) het oprecht leuker wordt. Je gaat zo langzamerhand ook wat resultaat zien van je opvoeding en eigenlijk is dat best tof om te zien.

Ik stoor mezelf enorm aan ouders die er vanuit gaan dat iedereen hun kinderen leuk vindt. En meestal zijn dat de grootste etterbakken.
Of op verjaardagen, denk je 'lekker avondje zonder kinderen, beetje wijn drinken'.. is de rest van de vrouwen geobsedeerd door hun kroost en gaat het de hele avond over KINDEREN.
Janken! En veel wijn drinken dan maar.

Ik heb serieus een poos gedacht 'als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen'. Vooral na de geboorte van de tweede, achteraf gezien was 1 kind peanuts. Maar inmiddels kom ik daar van terug, grotere kinderen zijn gewoon een stuk makkelijker en leuker. Beetje jammer dat je daar eerst die horrorjaren voor door moet :')

Met jouw denken er echt wel meer moeders zo, alleen velen durven dat niet toe te geven.
Maar diegene die zegt dat het alleen maar geweldig is, die liegt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:12

Ik zou opzich best kinderen willen maar vind baby's niks. Totaal geen gevoel bij, niet schattig, hulpbehoevende schepsels.. Onderdak voor zoeken en ophalen als ze 2 of 3 zijn.

Kunnen ze niet in de opfok?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:14

Pleegzorg heet dat geloof ik, maar dan krijg je ze niet 1, 2, 3 weer terug

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:20

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:39

Blijkbaar lieg ik _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:56

lieveli schreef:
Blijkbaar lieg ik _O-

Of misschien ben je nog niet lang genoeg moeder.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:06

lieveli schreef:
Blijkbaar lieg ik _O-

Je kan toch niet alles eraan geweldig vinden? Ik ben gek op mijn paard maar als ie 8 keer tijdens een les poept en ik vervolgens een halfuur bak sta uit te mesten is dat toch even jammer. :D Of z'n slijmbek nog even afveegt aan m'n kleren als ik net weg moet.

Kan me niet voorstellen dat iemand poep, plas, snot en kots opruimen leuk vindt. Het hoort erbij en je kan vinden dat dat niet opweegt tegenover al die liefde (ofzo) maar bijna alles heeft ook wel nadelen lijkt me.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:11

Ik zie dat er wat irritatie was over deze modopmerking:
Muurp schreef:
Moderatoropmerking:
Dames, ik wil nogmaals benadrukken dat het bespreken van andere gebruikers of topics niet is toegestaan. Zouden jullie dit dan ook niet meer willen doen?

Het is inderdaad een beetje raar zo, aangezien er op FZ juist een discussie over dit topic gaande is. Eigenlijk mag dat ook niet, FZ-topics over een specifiek topic/bericht gaan meestal op slot. Maar we besloten nu om die regel eens los te laten omdat er wel een interessante discussie ontstond. Het idee was dus juist om minder streng de regels te hanteren. Deze modopmerking komt dan wat ongelukkig qua timing. Tegelijk is FZ wel een ander soort forumdeel dan de rest, dat we het daar (dit keer) laten gaan betekent niet dat het overal mag. Dus: de regel geldt nog steeds, maar ons excuus voor de wat onhandige timing en gebrek aan uitleg. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:20

Ik denk dat jullie allebei wel gelijk hebben. En nee het is niet altijd leuk, de pies en poep boeit niet maar de zorgen zijn soms pittig. Wat als ik doodga? Of hij? Etc etc.

Maar die zorgen heb ik ook om mijn paard. Alleen wat minder heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:25

lieveli schreef:
Ik denk dat jullie allebei wel gelijk hebben. En nee het is niet altijd leuk, de pies en poep boeit niet maar de zorgen zijn soms pittig. Wat als ik doodga? Of hij? Etc etc.

Die kans is wel behoorlijk groot, gebeurt bij de meeste mensen wel geloof ik :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:33

[***] schreef:
lieveli schreef:

Die kans is wel behoorlijk groot, gebeurt bij de meeste mensen wel geloof ik :j

Je meent het.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:37

lieveli schreef:
Blijkbaar lieg ik _O-

Kom je er op terug als je een tweede hebt..? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:39

Ja echt!

Mijn ouders kwamen net met het geweldige idee om 1 week op vakantie te gaan met de familie, dit is dan inclusief mijn neefje van 4 jaar en ongeboren nichtje die dan een aantal maanden zal zijn. Leuk, ook met het vliegtuig enzo -O- Ik kan me toch echt niet voorstellen dat het handig en/of leuk is om zulke kinderen mee te nemen. Maarja 1 week zonder kinderen kan natuurlijk ook niet. (Met een baby misschien ook wel logisch, maar met een kind van 4?)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:40

Jildau schreef:
Ik zou opzich best kinderen willen maar vind baby's niks. Totaal geen gevoel bij, niet schattig, hulpbehoevende schepsels.. Onderdak voor zoeken en ophalen als ze 2 of 3 zijn.

Kunnen ze niet in de opfok?

:')
Ben je natuurlijk nooit zeker hoe je ze terugkrijgt. Al dan niet helemaal verpest ofzo :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:44

Majabeestje schreef:
lieveli schreef:
Blijkbaar lieg ik _O-

Kom je er op terug als je een tweede hebt..? :')

Als ze 16 zijn misschien :')

Maar goed, wbt sterfelijkheid. Mijn beste vriend zou deze week 36 geworden zijn. Dat is echt wel poedersuiker*.

*dat hij zo jong is overleden dus. Daar ben ik bang voor.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:07

[***] schreef:
Ja echt!

Mijn ouders kwamen net met het geweldige idee om 1 week op vakantie te gaan met de familie, dit is dan inclusief mijn neefje van 4 jaar en ongeboren nichtje die dan een aantal maanden zal zijn. Leuk, ook met het vliegtuig enzo -O- Ik kan me toch echt niet voorstellen dat het handig en/of leuk is om zulke kinderen mee te nemen. Maarja 1 week zonder kinderen kan natuurlijk ook niet. (Met een baby misschien ook wel logisch, maar met een kind van 4?)

Houd dan maar rekening dat de jongste de hele tijd zal gaan janken. Aangezien mijn moeder als kinderverpleegkundige al vertelde dat ze niet snapt dat kinderen op zulke jonge leeftijd al aangedaan word te moeten vliegen. Het doet namelijk zo’n pijn aan de oren dat het gewoon zielig is. Daarom die jankbaby’s in het vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:13

Nou linda, trek dan maar vooral je eigen plan :')