Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:26

Ik gebruik ook de MFP app. Werkt eigenlijk kei goed.

Lijstje van vandaag:

O: uitgeslapen :Y)
L: 2 tarwe boterhammen met in totaal 6 zelf gesneden plakjes kaas, klein beetje ketchup, 1 tarwe boterham met sandwich spread
T:/ zat nog vol van lunch
A: 1 slavink met wat picalilly saus (laag in kcal), 100 gram aardappeltjes met 1 eetlepel saus, 300 gram komkommer, 1 glas ranja
T: 150 gram volle yoghurt met 1 dessertlepel gebroken lijnzaad en eens scheut ranja
B: 50 minuten spinning

Morgen wordt een iets minder lijstje. Ouders zijn beide werken tot 11 uur en eten 's avonds niet mee. dus hebben ze voor mijn broertje en mij pizza meegenomen. Daarna gaan we met collega's iets drinken in de stad. Dus ik probeer het ontbijt en de lunch laag in kcal te houden.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:31

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:38

Wauw :') Ik heb dat niet eens gelezen... wat een klink klare onzin _O-

Zit ook wel eens op girlscene, maar ik vind de meeste artikelen daar erg slecht en vaak hebben ze niet eens een goede bron of is er niet eens goed onderzoek gedaan naar die verhalen..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:43

Lijstje

O: 3 beschuiten met zuivel spread light, sla en zalm
T: banaan
L: weet nog niet
T: nog wat fruit
A: weet ik ook nog niet

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:51

Uit verschillende onderzoeken blijkt...
Geen bron vermelding erbij? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:24

Hahahaha wat een onzin :p

Lijstje van vandaag is een beetje slecht. Mijn moeder heeft speciaal voor mijn broertje en mij pizza meegenomen.

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met samdwichspread
L: 2 tarwe boterhammen met sandwochspread
A: 1 pizza hawaii
T: met collegas wat drinken in de stad

B: uur fietsen in totaal, half uur in tempo lopen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:49

Ik wil me weer eens melden, hoop dat het wat beter gaat! Heb in ieder geval weer wat rust in m'n koppie :)
Qua gewicht heb ik me al een tijd niet gewogen omdat ik geen weegschaal heb, ik woog gistermiddag 66,5 kg, dat viel me mee na een behoorlijk slechte periode, ik zat namelijk op +/- 65 kg. Nu gewoon gezond eten en dan zie ik wel weer waar het schip strand!

Mijn lijstje:
O: honey rings met melk
L: een soort salade: komkommer, witte kaas, ei, gekookte prei, 2 lepels Griekse yoghurt en misschien augurk
T: perzikstukjes
A: geen idee m'n schoonvader is jarig
T: idem

Ik wil me het lekkers op de verjaardag niet helemaal ontzeggen, maar ga wel opletten.
Ook is het in het weekend even gedaan met cheaten, ik ben er zat van me zo rot te voelen in m'n eigen lichaam :(
Qua beweging, heb ik niet veel tijd voor en ik kan niet op m'n paard rijden vanwege een (langdurige) blessure. Ik zal wat thuis oefeningen gaan doen, maar is voor mij niet het belangrijkste.
Hoop m'n motivatie weer 100% te vinden! :D

Sorry voor de egopost, ik ga vanaf nu weer bijlezen en reageren!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:52

Ik zit heel erg te twijfelen, tot nu toe heb ik dit gegeten:

Afbeelding

En ik heb nog 2 plakken bruin brood in mijn tas. Alleen heb ik op dit moment echt geen zin in nog meer brood en er is nu markt bij ons in de straat. (zit op werk). Je kunt daar ook loempia's halen, alleen die zijn wel erg vettig. Nu heb ik wel enorm zin om die loempia's te halen, want heb echt het gevoel dat ik dood ga van de honger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:54

Kipfilet, rauw... Serieus? :')

Nee, zonder grappen. Je zit vrij laag in kcal en vetten, dus je kan gewoon voor de loempia's gaan als je daar echt zin in hebt. Wat is de planning voor je avondeten?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:56

Uhmm van die plakjes kipfilet voor op brood bedoel ik! Niet zo'n ding dat je moet opbakken :')

Hmm ja oke :D

Vanavond gaan we zo'n wereldgerecht eten, weet niet precies meer wat het was, maar een indiaas gerecht met rijst en stukjes kip, en groenten, chorizo en een soort saus. Dat herinner ik me tenminste, het was zo'n pak. Verder weet ik nog niet wat ik daarna ga eten, maar ik ga wel nog sporten vanavond. Misschien yoghurt met stukjes fruit.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:22

Hoeveel kipfilet eet je, gram bedoel ik?
Is tussendoor je lunch of echt als tussendoor? Vind hem dan als tussendoortje erg hoog als ik eerlijk ben.

Hoe vaak per dag eet je?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:31

Die zijn gerookt toch?
Of gekookt, in ieder geval wel iets bewerkt

Ik heb echt een gekke week qua eten. Mijn ontbijt is steeds prut
Voor vandaag wordt het ook weer een arm dagje maar ik heb ook steeds geen zin in eten.
Nu wel een beetje trek terwijl ik net 2 broodjes op heb :P
O: cracker met smeerkaas en opkikker bouillon
L: Croissantje en appelflap broodje van de lidl
T: Fruit?
A: brocolli soep met een broodje filet americain denk ik

Ook nogal slechte vehoudingen maargoed ik hou het maar op tentamen stress :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:35

kim345 schreef:
Die zijn gerookt toch?
Of gekookt, in ieder geval wel iets bewerkt

Ik heb echt een gekke week qua eten. Mijn ontbijt is steeds prut
Voor vandaag wordt het ook weer een arm dagje maar ik heb ook steeds geen zin in eten.
Nu wel een beetje trek terwijl ik net 2 broodjes op heb :P
O: cracker met smeerkaas en opkikker bouillon
L: Croissantje en appelflap broodje van de lidl
T: Fruit?
A: brocolli soep met een broodje filet americain denk ik

Ook nogal slechte vehoudingen maargoed ik hou het maar op tentamen stress :')

Gerookt of gegrild meestal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:36

Niemand eet kipfilet rauw, dus ik zou dat even aanpassen ;)

Verder denk ik dat MFP je een veel beter zicht geeft hoor. Die laat ook zien hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je binnen hebt gekregen en waar je nog meer van moet binnen krijgen bijvoorbeeld.

Heb je inmiddels je BMR al berekend? Heb je specifiekere doelen, of wil je puur en alleen afvallen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:37

gribaldi schreef:
Hoeveel kipfilet eet je, gram bedoel ik?
Is tussendoor je lunch of echt als tussendoor? Vind hem dan als tussendoortje erg hoog als ik eerlijk ben.

Hoe vaak per dag eet je?

Die kipfilet zijn van zulke plakjes:

Afbeelding

Ik weet niet wat jullie je erbij voorstellen? :') Heb hier een paar plakjes van gehad (3 of 4 ofzo).

Ik eet 3 keer per dag de hoofdmaaltijden en vul dat op met tussendoortjes zoals fruit, soms plakjes brood.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:40

Kayleigh_ schreef:
Niemand eet kipfilet rauw, dus ik zou dat even aanpassen ;)

Verder denk ik dat MFP je een veel beter zicht geeft hoor. Die laat ook zien hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je binnen hebt gekregen en waar je nog meer van moet binnen krijgen bijvoorbeeld.

Heb je inmiddels je BMR al berekend? Heb je specifiekere doelen, of wil je puur en alleen afvallen?

Ik heb me geprobeerd aan te melden op dat MFP, maar toen ik wilde inloggen werkte dat niet...

Wat is BMR? Zelfde als bmi? BMI was iig 28,1 de laatste keer dat ik gekeken had. Ik wil een gezondere levensstijl hebben en beter in mijn vel zitten. Daarnaast wil ik erg graag weer op een gezond gewicht komen zodat ik me ook zelfverzekerder voel :)

Anoniem

Die plakjes van het plaatje zijn kipfiletplakjes met tuinkruiden. Die hebben hele andere voedingswaarden dan een rauwe kipfilet.

We stellen ons uiteraard niet voor dat je een rauwe kipfilet oppeuzelt, maar het geeft wel al aan dat je een heel ander overzicht krijgt van wat je binnenkrijgt in werkelijkheid en wat je invult op die app.

Anoniem

IsaCalixa schreef:
Ik heb me geprobeerd aan te melden op dat MFP, maar toen ik wilde inloggen werkte dat niet...

Wat is BMR? Zelfde als bmi? BMI was iig 28,1 de laatste keer dat ik gekeken had. Ik wil een gezondere levensstijl hebben en beter in mijn vel zitten. Daarnaast wil ik erg graag weer op een gezond gewicht komen zodat ik me ook zelfverzekerder voel :)

Effe zoeken op Google of in dit topic wat BMR precies inhoudt. BMI doet er niet zo heel veel toe, dat is (voor mij persoonlijk) nikszeggend.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:58

Dit kwam eruit bij mij:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:14

Goed, dan zou ik, in jouw geval, 1600 kcal per dag aanhouden om mee af te vallen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:21

Hmm okee, maar als je gesport hebt en dus calorieën hebt verbrand, mag je toch weer meer eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:24

IsaCalixa schreef:
Hmm okee, maar als je gesport hebt en dus calorieën hebt verbrand, mag je toch weer meer eten?

Nee...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:25

In kipfilet zit meer dan die 33 die jou app aangeeft. Is helemaal niet erg kipfilet is "goed".

Ik zou inderdaad MPF doen, daar heb je een overzicht.

Ik heb hem weggegooid :+ Kan hem wel terug halen maar weet de wachtwoorden niet meer :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:27

Over dat sporten, ik lees dat veel mensen het scherm van hun apparaten aanhouden. Dit zijn echt niet de kcal die je verbrand tijdens die ene workout. Let daar wel op, volgens mij is het meer een richtlijn. Anders was iedereen wel slank lijkt mij?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:41

Over dat richtlijn gesproken, zag van het weekend een programma waarbij 2 britten klaagden dat ze steeds maar aankwamen. Die vrouw zou volgens haar eigen berekeningen (?) 1400 kcal per dag eten. Het waren er in werkelijkheid 2900 lol. _O-

Dusja, als je gokt en je zit nog niet zo lang in het kcal tellen, dan kan je flink misgokken met je totaal. Merk dat ik zelf wel steeds beter in kan schatten hoeveel iets is, maar gewoon omdat ik 't vaak in moet voeren haha.