Maar toch zou ik niet zonder Mirena meer willen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SavannahNx schreef:petitparis schreef:het lijkt me beter na een stopweek over te stappen, maar in principe moet het op eender welk moment kunnen.
Krijg je niet ineens hormoonsteigingen en pijnen als hoofd of buikpijn aangezien die zwaarder is dan de 30, maar daar bloed ik steeds in de 2e of 3e week doorheen.
Amanda schreef:Zijn hier meer mensen behalve Emma die een Implanon hebben?
Ik heb 'm in december laten zetten en heb sindsdien bloedverlies. Geen andere perikelen en pijn gelukkig, maar wel bloed. De ene dag meer dan de ander, soms is het een dag of 2-3 helemaal weg. Het zou een half jaar mogen duren en dan is het wel duidelijk hoe dat het de komende jaren zal blijven. Maar hier zit ik niet nog 2,5 jaar op te wachten
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, dus het is wel even wennen en ik kan er echt chagrijnig van worden inmiddels.
Heeft er iemand ook ervaring mee dat het juist meer wordt, ipv helemaal weg blijft?
_Linn_ schreef:Kan je lijf heel erg reageren op het stoppen met de pil?
Ik was aan het werk vandaag (werk in de horeca), was al een aantal uur aan het werk en plotseling werd ik heel wiebelig op mijn benen. Was niet duizelig maar voelde me gewoon heel wiebelig.
Ik ben sinds deze week gestopt met de pil. Had zondag weer moeten gaan beginnen maar heb ik dus niet gedaan. Kan dit hierdoor komen of ben ik gewoon even normaal niet lekker?
srsW schreef:Hallo dames,
Vraagje aan de spiraal dragers..... sinds woensdag een spiraaltje nadat de implanon een totale ramp bleek te zijn.... het plaatsen van het spiraaltje was erg pijnlijk.... heb nog nooit zo'n pijn ervaren ( en dat terwijl ik met een gebroken humeres kop gewoon weer op het paard ben gestapt en een half uur heb gereden). Woensdag zelf heel erge krampen gehad.... zo erg dat ik bijna stond te huilen in de winkel..... donderdag en gisteren lichte krampen en vandaag door de dag ook bijna geen last gehad..... nu sinds een uurtje weer extreme krampen en erg veel pijn..... is dit normaal?
petitparis schreef:srsW schreef:Hallo dames,
Vraagje aan de spiraal dragers..... sinds woensdag een spiraaltje nadat de implanon een totale ramp bleek te zijn.... het plaatsen van het spiraaltje was erg pijnlijk.... heb nog nooit zo'n pijn ervaren ( en dat terwijl ik met een gebroken humeres kop gewoon weer op het paard ben gestapt en een half uur heb gereden). Woensdag zelf heel erge krampen gehad.... zo erg dat ik bijna stond te huilen in de winkel..... donderdag en gisteren lichte krampen en vandaag door de dag ook bijna geen last gehad..... nu sinds een uurtje weer extreme krampen en erg veel pijn..... is dit normaal?
Ik heb me laten vertellen dat breuken minder pijnlijk zijn, dan kneuzingen, verpletteren ed. MAAR ik kan wel zeggen dat ik de plaatsing en de krampen nadien helemaal niet kon vergelijken met eender welke andere pijn die ik eerder al heb ervaren. In mijn hoofd was de pijn op ene schaal van 0-10 hooguit een 6 iets zeurends, waar net niet omheen te denken valt. Maar volgens mijn lichaam voldoende om flauw te vallen.
Na dag 2 voelde ik er amper nog iets van, dus meer pijn dan een heftige menstruatie lijkt me niet normaal...
SavannahNx schreef:Ik ga van microgynon 30 naar microgynon 50 anticonceptie pil, merk je veel verschil in de overstap? En kan ik gewoon gelijk overstappen of moet ik eerst een stopweek inlassen? Krijg ik bvb meer bijwerkingen als hoofdpijn ect. Kan iemand me helpen?
LiiNd_Y schreef:SavannahNx schreef:Ik ga van microgynon 30 naar microgynon 50 anticonceptie pil, merk je veel verschil in de overstap? En kan ik gewoon gelijk overstappen of moet ik eerst een stopweek inlassen? Krijg ik bvb meer bijwerkingen als hoofdpijn ect. Kan iemand me helpen?
Ik heb een paar maanden geleden dezelfde overstap gemaakt. Was de eerste paar dagen in de ochtend lichtelijk misselijk. Verder geen bijwerkingen. Maar helaas heb ik nog last van doorbraak. Nog een paar maandagen door proberen en anders maar weer naar de ha.
magda_90 schreef:Quebelle schreef:CalipsoLover, wat denk je van de prikpil?
Ik ben ermee begonnen in oktober op aanraden van een vriendin. Acne was ik al in behandeling voor bij een dermatoloog dus daar kan ik je geen info over geven. 1 maal in de 3 maanden een spuitje zetten is voor mij ideaal omdat ik dat niet vergeet zoals een pil, en ik heb helemaal geen regels meer
Totdat je ermee wilt stoppen. Pas een jaar na de laatste prik begon het te rommelen, vervolgens 7 weken lang ongesteld zijn en nu dus onder behandeling van de huisarts en straks gynaecoloog omdat mijn hele lichaam niet meer weet wat een normale hormoonhuishouding is.laat je goed informeren is mijn advies.
Ti_Amo schreef:Goedemorgen allemaal,
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb wel een vraagje. Ik ben nu sinds november 2016 gestopt met de prikpil. Ik ben vorige maand op 16 mei ongesteld geworden (rood bloed en veel).. is het nu zo dat mijn normale cyclus weer op gang is gekomen na die eerste menstruatie? Als het goed is zou ik namelijk gister weer ongesteld moeten zijn of in ieder geval aankomende dagen.. Maar ik vraag me af of het dan nog onregelmatig is of dat het dan zo is dat ik gewoon weer " normaal ben " . Ik heb trouwens geen directe kinderwens maar zou wel graag mijn normale cyclus herkennen.
Groetjes!