[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:00

Och mijn huidje was op zijn mooist toen ik de Yasmin nog slikte, goede oude tijd :')
Maar toch zou ik niet zonder Mirena meer willen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:40

Ik ga van microgynon 30 naar microgynon 50 anticonceptie pil, merk je veel verschil in de overstap? En kan ik gewoon gelijk overstappen of moet ik eerst een stopweek inlassen? Krijg ik bvb meer bijwerkingen als hoofdpijn ect. Kan iemand me helpen? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:47

het lijkt me beter na een stopweek over te stappen, maar in principe moet het op eender welk moment kunnen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:56

petitparis schreef:
het lijkt me beter na een stopweek over te stappen, maar in principe moet het op eender welk moment kunnen.

Krijg je niet ineens hormoonsteigingen en pijnen als hoofd of buikpijn aangezien die zwaarder is dan de 30, maar daar bloed ik steeds in de 2e of 3e week doorheen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:46

Microgynon 30 was bagger voor mij. Echt troep. Helemaal mezelf niet meer. Migraines, chaggerijnig, vochtvasthouden, gewichtstoename, doffe ogen. Van alle hormonale conceptie die ik ooit geprobeerd heb was de yasmin het beste en microgynon/nuvaring het ergste. Nu hormoonloos. Bevalt me prima.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:45

SavannahNx schreef:
petitparis schreef:

Krijg je niet ineens hormoonsteigingen en pijnen als hoofd of buikpijn aangezien die zwaarder is dan de 30, maar daar bloed ik steeds in de 2e of 3e week doorheen.

ik heb zelf nooit echt veranderd van pil, dus geen idee. Maar zo te horen breekt je eigen hormonale cyclus er steeds door. Dus is gewoon beginnen en afwachten het engie wat je kan doen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:50

Amanda schreef:
Zijn hier meer mensen behalve Emma die een Implanon hebben?
Ik heb 'm in december laten zetten en heb sindsdien bloedverlies. Geen andere perikelen en pijn gelukkig, maar wel bloed. De ene dag meer dan de ander, soms is het een dag of 2-3 helemaal weg. Het zou een half jaar mogen duren en dan is het wel duidelijk hoe dat het de komende jaren zal blijven. Maar hier zit ik niet nog 2,5 jaar op te wachten :+
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, dus het is wel even wennen en ik kan er echt chagrijnig van worden inmiddels.
Heeft er iemand ook ervaring mee dat het juist meer wordt, ipv helemaal weg blijft?

Inmiddels een half jaar na het zetten en nog steeds geen verandering. Ik ben het afgelopen half jaar hooguit 14 dagen niet ongesteld geweest en ben er klaar mee. Daarna doet het niets tegen de vlakke emoties die ik ook had met de pil.
Dus volgende week een afspraak met de huisarts en waarschijnlijk gaat hij er uit. Ik heb geen relatie meer, dus voorlopig maar even helemaal niks.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:11

Als er iemand nog een goede gynaecoloog weet omgeving Waasland (België) mag me altijd even een pb sturen. Mijn gynaecoloog zit volgeboekt tot oktober... Ugh... Liefst wel een vrouw!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:09

Kan je lijf heel erg reageren op het stoppen met de pil?
Ik was aan het werk vandaag (werk in de horeca), was al een aantal uur aan het werk en plotseling werd ik heel wiebelig op mijn benen. Was niet duizelig maar voelde me gewoon heel wiebelig.
Ik ben sinds deze week gestopt met de pil. Had zondag weer moeten gaan beginnen maar heb ik dus niet gedaan. Kan dit hierdoor komen of ben ik gewoon even normaal niet lekker?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:03

_Linn_ schreef:
Kan je lijf heel erg reageren op het stoppen met de pil?
Ik was aan het werk vandaag (werk in de horeca), was al een aantal uur aan het werk en plotseling werd ik heel wiebelig op mijn benen. Was niet duizelig maar voelde me gewoon heel wiebelig.
Ik ben sinds deze week gestopt met de pil. Had zondag weer moeten gaan beginnen maar heb ik dus niet gedaan. Kan dit hierdoor komen of ben ik gewoon even normaal niet lekker?

Ik denk van wel. Mijn zus is namelijk in het ziekenhuis beland... Had een eileider ontsteking gekregen door het stoppen met de pil en voelde zich hierdoor heel ziek en had veel pijn. Komt omdat de pil je ook beschermt tegen bacteriën, en dit dus niet meer gebeurde waardoor haar lichaam zich terug moest aanpassen en moeite had met dit te verweren.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:59

CalipsoLover, wat denk je van de prikpil?
Ik ben ermee begonnen in oktober op aanraden van een vriendin. Acne was ik al in behandeling voor bij een dermatoloog dus daar kan ik je geen info over geven. 1 maal in de 3 maanden een spuitje zetten is voor mij ideaal omdat ik dat niet vergeet zoals een pil, en ik heb helemaal geen regels meer :j

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:24

Hallo dames,

Vraagje aan de spiraal dragers..... sinds woensdag een spiraaltje nadat de implanon een totale ramp bleek te zijn.... het plaatsen van het spiraaltje was erg pijnlijk.... heb nog nooit zo'n pijn ervaren ( en dat terwijl ik met een gebroken humeres kop gewoon weer op het paard ben gestapt en een half uur heb gereden). Woensdag zelf heel erge krampen gehad.... zo erg dat ik bijna stond te huilen in de winkel..... donderdag en gisteren lichte krampen en vandaag door de dag ook bijna geen last gehad..... nu sinds een uurtje weer extreme krampen en erg veel pijn..... is dit normaal?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:59

Sem_ schreef:
Je hebt twee soorten spiraaltjes. Een mirena spiraal is met hormonen (hormoonspiraal), een koperspiraal is zonder hormonen.

Ik heb wel gelezen dat acne ook juist een bijwerking van mirena kan zijn.

Ik heb sinds mijn Mirena echt veel meer last van acne ja -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:33

Ik wilde trouwens mijn eerste menstruatie zonder de pil even vieren :+
Keurig op tijd, op de dag af zelfs... voor de pil was ik ook heel regelmatig, maar het lijkt zonder ook zo te zijn gelukkig.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:17

Ik heb ook een (Mirena) spiraal, sinds vorig jaar mei. En ik ben er ergggg blij mee! In het begin ook wel veel pijn gehad en de eerste maand bijna dagelijks spotting/bloeding gehad. Na een maand of 4 had ik ook wat meer last van acne, maar dat trok al snel bij. Nu na ruim een jaar heb ik zo'n mooie huid, nog nooit eerder gehad! Ik word overigens nog wel (ongeveer) maandelijks ongesteld.

Ik heb hem laten zetten bij de gynaecoloog, nadat het bij de HA niet gelukt was. De gyn had hem er binnen 1 min pijnloos in (terwijl ik niet ongesteld was & geen pijnstillers had genomen). Erg tevreden mee. Vriendlief heeft er ook geen last van gelukkig, dat hoor je nog wel eens.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:05

Ja ik had in het begin een hele mooie huid, maar sinds een paar weken is het echt heel erg. Nu ben ik 2 weken terug dan ook voor het eerst ongesteld geworden, dus ik hoop dat t gauw weer wegtrekt want dit ziet er niet uit :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:50

srsW schreef:
Hallo dames,

Vraagje aan de spiraal dragers..... sinds woensdag een spiraaltje nadat de implanon een totale ramp bleek te zijn.... het plaatsen van het spiraaltje was erg pijnlijk.... heb nog nooit zo'n pijn ervaren ( en dat terwijl ik met een gebroken humeres kop gewoon weer op het paard ben gestapt en een half uur heb gereden). Woensdag zelf heel erge krampen gehad.... zo erg dat ik bijna stond te huilen in de winkel..... donderdag en gisteren lichte krampen en vandaag door de dag ook bijna geen last gehad..... nu sinds een uurtje weer extreme krampen en erg veel pijn..... is dit normaal?

Ik heb me laten vertellen dat breuken minder pijnlijk zijn, dan kneuzingen, verpletteren ed. MAAR ik kan wel zeggen dat ik de plaatsing en de krampen nadien helemaal niet kon vergelijken met eender welke andere pijn die ik eerder al heb ervaren. In mijn hoofd was de pijn op ene schaal van 0-10 hooguit een 6 iets zeurends, waar net niet omheen te denken valt. Maar volgens mijn lichaam voldoende om flauw te vallen.
Na dag 2 voelde ik er amper nog iets van, dus meer pijn dan een heftige menstruatie lijkt me niet normaal...

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:30

petitparis schreef:
srsW schreef:
Hallo dames,

Ik heb me laten vertellen dat breuken minder pijnlijk zijn, dan kneuzingen, verpletteren ed. MAAR ik kan wel zeggen dat ik de plaatsing en de krampen nadien helemaal niet kon vergelijken met eender welke andere pijn die ik eerder al heb ervaren. In mijn hoofd was de pijn op ene schaal van 0-10 hooguit een 6 iets zeurends, waar net niet omheen te denken valt. Maar volgens mijn lichaam voldoende om flauw te vallen.
Na dag 2 voelde ik er amper nog iets van, dus meer pijn dan een heftige menstruatie lijkt me niet normaal...

Ik ben zaterdagavond nog naar de huisartsenpost geweest.... ik kon niks meer alleen maar huilen door de hevige krampen..... het spiraaltje zit er wel nog in en ver genoeg. Ze zag de draadjes zitten en niet het spiraaltje zelf. Ook geen koorts of andere tekenen van een ontsteking. Gisteren ging het eigenlijk wel. Beetje kramp af en toe en dat was het. vandaag daarintegen is het om 10.00uur weer begonnen tot nu...... zoveel pijn dat ik gewoon nauwelijks heb kunnen functioneren op het werk. Huisarts gebeld en die zou me terug bellen..... tot nu toe niks gehoord helaas.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:58

Ik ben gewoon maar terug begonnen met de pil na 1-2 maandjes zonder... Mijn huid werd echt erger en erger en voor mijn werk heb ik dit toch liever niet. Ook omdat mijn gynaecoloog is volgeboekt tot oktober. Ga gewoon voorlopig verder met de pil en zal binnenkort hopelijk dan wel ergens bij een gynaecoloog binnen kunnen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:31

SavannahNx schreef:
Ik ga van microgynon 30 naar microgynon 50 anticonceptie pil, merk je veel verschil in de overstap? En kan ik gewoon gelijk overstappen of moet ik eerst een stopweek inlassen? Krijg ik bvb meer bijwerkingen als hoofdpijn ect. Kan iemand me helpen? :)

Ik heb een paar maanden geleden dezelfde overstap gemaakt. Was de eerste paar dagen in de ochtend lichtelijk misselijk. Verder geen bijwerkingen. Maar helaas heb ik nog last van doorbraak. Nog een paar maandagen door proberen en anders maar weer naar de ha.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:39

LiiNd_Y schreef:
SavannahNx schreef:

Ik heb een paar maanden geleden dezelfde overstap gemaakt. Was de eerste paar dagen in de ochtend lichtelijk misselijk. Verder geen bijwerkingen. Maar helaas heb ik nog last van doorbraak. Nog een paar maandagen door proberen en anders maar weer naar de ha.

Bedankt voor de reactie! Ik ben zonder tussenstop overstapt van 30 naar 50. En geen bijwerkingen tot nu toe. Ook niet misselijk. (Nog) hahaha. Hoop dat het goed komt voor je!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:34

magda_90 schreef:
Quebelle schreef:
CalipsoLover, wat denk je van de prikpil?
Ik ben ermee begonnen in oktober op aanraden van een vriendin. Acne was ik al in behandeling voor bij een dermatoloog dus daar kan ik je geen info over geven. 1 maal in de 3 maanden een spuitje zetten is voor mij ideaal omdat ik dat niet vergeet zoals een pil, en ik heb helemaal geen regels meer :j

Totdat je ermee wilt stoppen. Pas een jaar na de laatste prik begon het te rommelen, vervolgens 7 weken lang ongesteld zijn en nu dus onder behandeling van de huisarts en straks gynaecoloog omdat mijn hele lichaam niet meer weet wat een normale hormoonhuishouding is. :\ laat je goed informeren is mijn advies.

Ik ben een tijdje gestopt ivm buitenland, en behalve dat het wat uitbleef heb ik niet echt hinder ondervonden. Dat het snel betert voor jou! :j

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:29

Goedemorgen allemaal,
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb wel een vraagje. Ik ben nu sinds november 2016 gestopt met de prikpil. Ik ben vorige maand op 16 mei ongesteld geworden (rood bloed en veel).. is het nu zo dat mijn normale cyclus weer op gang is gekomen na die eerste menstruatie? Als het goed is zou ik namelijk gister weer ongesteld moeten zijn of in ieder geval aankomende dagen.. Maar ik vraag me af of het dan nog onregelmatig is of dat het dan zo is dat ik gewoon weer " normaal ben " . Ik heb trouwens geen directe kinderwens maar zou wel graag mijn normale cyclus herkennen.

Groetjes!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:30

Volgens mij kan het nog steeds onregelmatig zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:58

Ti_Amo schreef:
Goedemorgen allemaal,
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb wel een vraagje. Ik ben nu sinds november 2016 gestopt met de prikpil. Ik ben vorige maand op 16 mei ongesteld geworden (rood bloed en veel).. is het nu zo dat mijn normale cyclus weer op gang is gekomen na die eerste menstruatie? Als het goed is zou ik namelijk gister weer ongesteld moeten zijn of in ieder geval aankomende dagen.. Maar ik vraag me af of het dan nog onregelmatig is of dat het dan zo is dat ik gewoon weer " normaal ben " . Ik heb trouwens geen directe kinderwens maar zou wel graag mijn normale cyclus herkennen.

Groetjes!

Volgens mij kan het weer een tijdje duren vooraleer je cyclus terug regelmatig is, dus denk niet dat je meteen kan verwachten wanneer je precies terug ongesteld gaat worden...