Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:10

Oh en keurige blokjes weer, T2T! Kom je alweer wat in de buurt van je niveau van voor je operatie?

Greetje, leuk, een crosshybride. Mooie afstand weer hoor, 81 km! En vervelend van je blessure. Bekende van me heeft ook problemen met die aanhechting en moet binnenkort onder het mes. Hopelijk herstel je snel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:28

Onder het motto fighting mental pain en een klein stukje hart wat is afgebroken vandaag de mountainbike in de auto gegooid en een van mijn favo routes gereden.

Het was alleen een beetje druk bij de start , maakte nog een stuur en inschattingsfout dus bijna een hond in mijn been hangen :') ( sorry baasje) En na 2 eigenwijze en arrogante mensen die ik te dicht gepasseerd ben omdat ze alleen arrogant omkeken kon het echte fietsen beginnen. Natuurlijk begon ik weer veelte snel zoals altijd. Het begin direct met een flinke klim dus echt in fietsen kun je er niet echt.

Rest van de route was wel beetje zwaar. Met een combinatie van steeds stoppen en weer door omdat iedereen mij inhaalde. En wat gaan sommigen hard zeg , snap niet hoe ze dat volhouden hoor. Zelfs gravelbikers man wat een tempo hebben die!

Ik wou een stuk overslaan ik was er klaar mee , en begon het koud te krijgen. En toch fiets ik dan dat paadje in. Daar ook nog gestopt omdat ik gewoon lichamelijk en geestelijk op was. Maar toen kwam ik achter 2 mensen te fietsen die mij als het ware meesleepten het zwaarste stuk toch te gaan fietsen. Ze zeiden niks maar de vrouw die daarbij hoorde stapte steeds af bij de klimmen maar bij het afdalen en rechte stukken was die behoorlijk snel. Ik kwam er bij een flinke klim achter te zitten en onbewust elkaar geholpen. Ik als het ware wat geduwd zodat ze bovenkwam en zij trok mij als het ware mee omhoog. Aan haar man te zien was dit de eerste keer dat ze het heeft gehaald :'). Daarna nog even achter ze gefietst maar zat ik in een soort van treintje met nog meer fietsers. Denk 2 min vol gehouden en ze toen maar laten passeren.

Was daarna wel echt gesloopt en ben heel rustig terug gefietst.

En nog even een foto :j
Afbeelding

Ik hoop dat het in ieder geval mij rotgevoelens wat naar beneden gaat helpen. Lichamelijke pijn is ook niet fijn maar beter als geestelijk. Kan nu echt wel slapen :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:31

culaccino schreef:
Oh en keurige blokjes weer, T2T! Kom je alweer wat in de buurt van je niveau van voor je operatie?

:j :Ja .. het gaat weer de goede kant op .
In principe kan ik alles weer , en ik mag niet mopperen hoe snel ik weer het sporten was .
En pieken hoef ik nu nog niet . Volgens mijn annual training plan ( ATP) , zit ik nu in base 1 week 1 . :D

Vandaag een duurloop van 1:20 uur gedaan .
Morgen 2 uur bike , 35 min lopen .
Even het weer / temp afwachten of ik buiten , of binnen ga fietsen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:14

Go Zebrastreep! Is dit bij het Blauwe Meer! Sterkte met de dingen aan je kop!

Fijn, T2T! Goed bezig *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:17

culaccino schreef:
Go Zebrastreep! Is dit bij het Blauwe Meer! Sterkte met de dingen aan je kop!

Fijn, T2T! Goed bezig *\o/*

Nije hemelriekeje / gaselterveld. Water is blauw omdat het vroeger een zandafgraving was. Wel echt een hele vette locatie en lijkt echt precies op een stuk natuurgebied in Zweden

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:35

Ho ik bedoelde een vraagteken na 'Meer', nu staat het wat agressief :') Mooi!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:21

Hi iedereen!

Ik ben ook nog steeds aan het fietsen en aan het lezen op Bokt, echter reageer niet zoveel.
Heb nog steeds helemaal happy met mijn Canyon en sinds november staat de fiets ook op de Taxc (eindelijk geleverd!) en druk aan het Zwiften. Gisteren weer buiten gereden en aan het einde van de ronde was het toch wel erg koud (80 km). :brr:

Mooi gebied daar! Mijn vriend + rest van de (schoon)familie zijn helemaal into het mountainbiken, ik twijfel nog.. Hou niet van regen en modder en in de zomer zit ik toch liever op de racefiets.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:32

Zo, vandaag voor het eerst met de nieuwe winteroutfit gefietst. Ging lekker tot ik op de pont terug het Ij over richting centraal stond te wachten toen zakte de hartslag en ben ik flink afgekoeld. Kreeg de hartslag en de snelheid daarna niet merr goed omhoog dus de laatste 8k heb ik het erg koud gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Op mijn nog aan te schaffen lijstje staan nu een thermoshirt met lange mouwen en overschoenen

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:37

Ik kom mij hier ook melden!
Jaar geleden voor het eerst op racefiets gezeten om uit te proberen naar hardlopen voor de afwisseling.
In het voorjaar eigen (tweedehands) racefiets gekocht. Eind september een nare polsbreuk opgelopen met snowboarden maar nu een MTB gekregen van de schoonfamilie & gisteren voor het eerst een rondje geweest. Kan niet wachten tot pols aankan om echt de tracks op te kunnen! Is nu alleen kwestie van opbouwen maar mag alles weer - hooguit snel stijf/koud en dan wat naar maar fysio doet wonderen haha.
Foto van gisteren
Afbeelding
Afbeelding
En mijn racefiets haal ik pas weer uit de schuur als het niet meer glad is :o
Afbeelding

@IMAY mooie ronde zo hoor! En logisch ook van de kou - als je eenmaal zo koud bent warm je niet zo snel meer op!
@Greetje Hopelijk herstel je snel & blijft conditie zo toch nog wat op pijl
@T2T Wat een tijden zeg! En sowieso veel & goede training

Ik hoop vooral dat ik snel weer beetje terug ben naar conditie van het voorjaar :o :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:18

Ai Imay afkoelen is nooit fijn.
Welke winter kleding heb je gekocht?
Jij fietst hoofdzakelijk langs de weg?

Welkom Karlli..Mooie fiets Lekker rustig opbouwen voor je pols MTB is erg leuk naast het racefietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:50

scooby09 schreef:
Ai Imay afkoelen is nooit fijn.
Welke winter kleding heb je gekocht?
Jij fietst hoofdzakelijk langs de weg?

Welkom Karlli..Mooie fiets Lekker rustig opbouwen voor je pols MTB is erg leuk naast het racefietsen.

Een winterset van de wielerclub waar ik lid van ben geworden toen ik een beginnerscursus ging doen.

https://www.cyclecapital.cc/kleding-club-winter-combi

Ik kan zo snel niet vinden welke producent ze gebruiken maar het zit erg lekker en is een stuk dikker dan wat ik tot nu toe had. En was eigenlijk prima tot ik op de pont moest wachten.

En ik fiets idd alleen op de weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 06:34

Hoi Chrissie :wave:
Al Zwift verslaafd ha ha ?
Welk model Tacx heb je ?

Welkom Karlli , veel plezier met je fietsen .
karlli schreef:
@T2T Wat een tijden zeg! En sowieso veel & goede training

Ik heb een personal coach sinds een maand of 7 . :D
Daardoor zijn mijn trainingen goed afgestemd op mijn
prive/werk , en passen de lange trainingen het beste in het weekend.

@Imay , bij dit weer ergens langer moeten wachten betekend
altijd afkoelen .Proberen dit soort momentjes te voorkomen .
Maar een goed ademend onder shirt is sowieso erg fijn .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:40

@Karill, welkom! Kijk een Ridley, dat zie ik graag :P

:wave: Goedemorgen allemaal dames!
Opes, ben er even tussenuit geweest zie ik, laatste bericht was van oktober :Y)

Afgelopen maanden behoorlijk druk geweest. Althans druk, er was genoeg tijd om te fietsen, maar verder toch vooral bezig geweest met afstuderen. En dat is gelukt! 31dec was mijn laatste dag als student :D

Ondertussen heb ik wel stiekem meegelezen en ik zag alweer mooie doelen voorbij komen voor 2021!
Ik heb zelf weinig doelen. Afgelopen jaar veel gefietst (ruim 15.000 km), dat ga ik komend jaar denk ik niet overbruggen. Ik hoop wel wat wedstrijdjes mee te kunnen pakken en in het buitenland lekker te kunnen fietsen.

Per februari start ik bij mn baan, dus ik heb nog wel even om lekker beetje te fietsen als het weer het toelaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:18

Morgen maar weer alle emotie er even uitfietsen :j

Vandaag een ziekenhuis bezoek naar mijn oma en dat moet ik echt even verwerken. Het was nogal heftig om te zien , hoe het nu werkelijk is. Wel heb ik hierdoor meer het idee gekregen dat het echt wel beter is als het zo snel mogelijk ophoudt.... Het steeds proberen met onderzoeken geeft weer 1 dag hoop en dan grote teleurstelling.

Ze zei nog ik hoorde dat je flink aan het sporten bent en aan het fietsen. Zelf was ze ook fanatiek sporter dus ik denk echt dat ze het leuk vindt dat ik daar mee bezig ben.

En natuurlijk motivatie om er juist meer door te gaan. Ik ga echt trainen voor de Alpe D'Huzes. Ook al is mijn oma niet meer te behandelen hoop ik dat ik daarmee anderen nog wel kan helpen.

Dit is een doel voor over een paar jaar , eerst mijn studie af maken.

Nou ja laten we eerst morgen maar weer eens op de fiets stappen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 06:30

Zebrastreep schreef:
Ik ga echt trainen voor de Alpe D'Huzes. Ook al is mijn oma niet meer te behandelen hoop ik dat ik daarmee anderen nog wel kan helpen.

:(:) Een heel mooi streven :j

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:29

Mooi doel Zebrastreep, sterkte!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:53

Een mooi, en dankbaar doel Zebrastreep. Sterkte!
Alpe d' Huez staat voor mijn familie ook op de planning, maar waarschijnlijk 2023 pas

Laura, 15k km :wow: Wauw! Succes met je nieuwe baan!

@t2t, Tacx Flux S Smart T2900S
begin oktober besteld, half november geleverd :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:41

Goedemorgen ... :O

Gefeliciteerd Laura *\o/*

@Chrissie ; Gaaf hoor een direct drive .
Die wil ik ook nog .Maar zit dan eerder richting een Wahoo
te denken .
Maar ik heb nog zo veel wensen altijd _O- ....prioriteiten he .
Vooralsnog doet mijn smart trainer het nog ....

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:37

Ik lees weer even bij en ik zie een paar mooie doelen.

Gisteren voor het eerst in drie weken weer wat verder dan de paarden gefietst.
Namelijk naar mijn werk 14km. Dit viel best tegen om eerlijk te zijn. En ik deed er voor mijn doen niet veel langer over, maar voor mijn gevoel wel. :)

Naar de paarden is maar 6km en dat is enkele reis. Maar dit doe ik iedere dag. En in het weekend soms 2 keer per dag.

Ik hoop dat het snel wat langer droog is zodat ik weer wat verder kan fietsen. En mijn conditie weer wat vooruit kan gaan.
Ik kan ook thuis fietsen bedenk ik mij net. Mijn trike kan op een standaard staan zodat het wiel los van de grond is. Maar eigenlijk moet ik zo'n mooie rollerset daarvoor hebben voor weerstand.

En iets verder terug kan ik mij herinneren dat er wat was van de VAMberg. Ik kan dat wel een keer proberen met mijn trike. Die kan ik dubbelvouwen in een auto. Dat kan ik aan een vriend vragen die ook een trike heeft om samen te gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:46

Gothico schreef:
Ik lees weer even bij en ik zie een paar mooie doelen.

Gisteren voor het eerst in drie weken weer wat verder dan de paarden gefietst.
Namelijk naar mijn werk 14km. Dit viel best tegen om eerlijk te zijn. En ik deed er voor mijn doen niet veel langer over, maar voor mijn gevoel wel. :)

Naar de paarden is maar 6km en dat is enkele reis. Maar dit doe ik iedere dag. En in het weekend soms 2 keer per dag.

Ik hoop dat het snel wat langer droog is zodat ik weer wat verder kan fietsen. En mijn conditie weer wat vooruit kan gaan.
Ik kan ook thuis fietsen bedenk ik mij net. Mijn trike kan op een standaard staan zodat het wiel los van de grond is. Maar eigenlijk moet ik zo'n mooie rollerset daarvoor hebben voor weerstand.

En iets verder terug kan ik mij herinneren dat er wat was van de VAMberg. Ik kan dat wel een keer proberen met mijn trike. Die kan ik dubbelvouwen in een auto. Dat kan ik aan een vriend vragen die ook een trike heeft om samen te gaan.

Vam-berg is echt heel leuk! Vooral naar beneden is leuk om te doen. Omhoog wat minder en heel zwaar

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:34

Zebrastreep schreef:
Vam-berg is echt heel leuk! Vooral naar beneden is leuk om te doen. Omhoog wat minder en heel zwaar

Hij lijkt mij ook wel leuk. Met mijn trike is het denk ik nog wel te doen. Zowel omhoog als naar beneden.
Mijn velomobiel zal te zwaar omhoog zijn en te hard naar beneden gaan voor mijn remmen.

Ik heb een video gevonden van een wielrenner die alle routes gereden heeft. Die bochten naar beneden zijn ook wel een dingetje op hoge snelheid. En die kinderkopjes naar boven is ook lastig. Maar verder lijkt het mij echt wel een poging waard.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 02:01

Gothico schreef:
Zebrastreep schreef:

Hij lijkt mij ook wel leuk. Met mijn trike is het denk ik nog wel te doen. Zowel omhoog als naar beneden.
Mijn velomobiel zal te zwaar omhoog zijn en te hard naar beneden gaan voor mijn remmen.

Ik heb een video gevonden van een wielrenner die alle routes gereden heeft. Die bochten naar beneden zijn ook wel een dingetje op hoge snelheid. En die kinderkopjes naar boven is ook lastig. Maar verder lijkt het mij echt wel een poging waard.

Volle snelheid deed ik nog niet maar ik zat naar beneden op 44 km per uur. Wel moet je echt rustig afremmen als je in 1 keer de rem indrukt vlieg je over de kop. En mee trappen is niet nodig. Alleen bij 1 afdaling zit op het einde een bocht. Andere afdaling heb ik denk ik nog niet gedaan of deels. Erop ging echt met 1 km per uur denk ik :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:55

Zebrastreep schreef:
Volle snelheid deed ik nog niet maar ik zat naar beneden op 44 km per uur. Wel moet je echt rustig afremmen als je in 1 keer de rem indrukt vlieg je over de kop. En mee trappen is niet nodig. Alleen bij 1 afdaling zit op het einde een bocht. Andere afdaling heb ik denk ik nog niet gedaan of deels. Erop ging echt met 1 km per uur denk ik :')

Met mijn velomobiel is het dan niet heel veilig naar beneden :o
Over de kop kan ik gelukkig niet meer. Ik heb 2 voorwielen zowel bij de trike als velomobiel. Maar snap wel hoe hard je gaat.

Klimmen is dus met mijn velomobiel geen doen. Maar mijn trike heeft een bergversnelling en omdat ik niet kan omvallen kan je echt naar boven kruipen. Het is wel zwaar begrijp ik, dus is het een goede training.

Ik heb die vriend gevraagd om daar een keer heen te gaan. Maar hij zag het nog niet zo zitten :+
Komt vast wel met mooier weer als ook hij meer gaat fietsen. }>

Als ik geen auto kan regelen is het te ver om even naar toe te gaan en daar te klimmen en terug. Ik kom bij regio Arnhem vandaan. Met de velomobiel rijd ik rustig tussen de 100 en 200 km (mits op conditie). Maar met de trike vind ik 50km al snel genoeg.

Als ik weer een tweewieler (wel ligfiets) heb dan rijd ik daar ook mee tussen de 80 en 100km. Maar moet ik nog even voor sparen.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:36

Wat een leuk topic! Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen. :)

Mijn interesse voor een MTB is gewekt, mijn collega heeft er toevallig 2 staan en afgelopen weekend hebben we een rondje gemaakt en heeft ze me alles uitgelegd. Erg leuk en de zoektocht naar een eigen fiets kan nu echt beginnen :D

Mijn doel met de fiets is voornamelijk rondjes door de bossen, maar langere afstanden met deels asfalt zal ook zeker voorbij komen (woon- werk). Als ik me niet vergis reed zij op een Merida. Nu is het plan om deze week even bij de fietsenmaker langs te gaan en informatie in te winnen.

Hebben jullie nog tips en tricks die ik zeker niet over het hoofd mag zien tijdens mijn zoektocht? :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:44

Macyy schreef:
Wat een leuk topic! Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen. :)

Mijn interesse voor een MTB is gewekt, mijn collega heeft er toevallig 2 staan en afgelopen weekend hebben we een rondje gemaakt en heeft ze me alles uitgelegd. Erg leuk en de zoektocht naar een eigen fiets kan nu echt beginnen :D

Mijn doel met de fiets is voornamelijk rondjes door de bossen, maar langere afstanden met deels asfalt zal ook zeker voorbij komen (woon- werk). Als ik me niet vergis reed zij op een Merida. Nu is het plan om deze week even bij de fietsenmaker langs te gaan en informatie in te winnen.

Hebben jullie nog tips en tricks die ik zeker niet over het hoofd mag zien tijdens mijn zoektocht? :)

Welkom :D Enige wat ik kan adviseren is: neem iemand mee die er verstand van heeft en laat je niet een te grote/kleine fiets aansmeren, omdat ze die toevallig nog hebben staan... Uiteindelijk ga je daar spijt van krijgen. En nee, ze zijn daarin niet allemaal even eerlijk -O-