Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 06:46

Supervixen schreef:
Nu staat er 15,7mm :+. Laten we die 7.5 aanhouden ja.

2,9mm *\o/*

Ik zou toch tekenen voor zo'n omgeving om te lopen hoor :D
Trailen blijft voor ons helaas toch iets voor in de weekenden, door de klei baggeren vind ik niet zo aantrekkelijk :=

Heerlijk MuSLi :):) Geniet er van!

Goed gedaan WowAmigo *\o/*

Ik heb toch iets raars, mijn body battery is tijdens het slapen omlaag gegaan :? Nu ben ik niet een beste slaper, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Jullie?

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 06:50

Wat raar ninus.. heb ik alleen maar gehad toen ik burn out klachten had. Je wordt toch niet ziek? Voel je je wel fit?

Bij mij staat nog 13mm :+

Mooie foto's Musli! Heerlijk zo op vakantie een klein rondje lopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 07:03

Ik begin er aan te twijfelen SV := Maar nee, ik voel me niet ziek, ook niet heel moe ofzo. We gaan het zien, vanavond maar vroeg naar bed!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:25

Oh die heb ik ook nog niet eerder meegemaakt.
Hopelijk een foutje en morgen weer opgeladen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:20

Wat lekker gelopen allemaal afgelopen dagen.
En goed voorbereid voor komend weekend, succes!
Ninus, wat een gek verhaal van die body battery. Ik moet zeggen dat ik er zelf niet al teveel waarde aan hecht.

Ik heb vanmorgen in de regen gelopen, het kwam met bakken uit de hemel en ik had soppende schoenen en was echt doorweekt tot op mijn string. Maar het was een fijn rondje van 5km.
Het werd droog toen ik thuis mijn straat weer in liep...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:32

Die body battery is echt een mystery voor mij. Ik weet dat als je slaap kwaliteit minder goed is hij minder omhoog gaat maar het precieze algoritme heb ik nog niet kunnen vinden. En soms gaat ie al omhoog als ik op de bank een tv-serie kijk terwijl hij op andere dagen dan nog steeds naar beneden gaat. Heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ie tijdens het slapen naar beneden blijft gaan maar wel over het algemeen dat als ik me moe voel, die batterij ook laag is of hard naar beneden gaat.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:51

Wat een mooie loopjes en foto's kwamen er weer voorbij!

Mijn volgende doel was om in november de Olympisch stadion loop van 10 km onder het uur te doen.
Gister 10 km gelopen in 59.31 minuten. Doel maar bijstellen. :j Alhoewel ik wel moest afzien. Ook wel weer lekker!

Voor degenen die dit weekend lopen alvast veel plezier en succes!

Mijn man helpt zondag als vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam. Altijd indrukwekkend zo'n organisatie.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:05

Ik ben inmiddels tijdens een drukke werkdag weer wat opgeladen en niet verder leeggelopen :D Dat scheelt maar weer :j

Moet wel zeggen dat mijn stressniveau en battery vaak wel iets zegt over hoe ik me voel hoor. Het zal niet 'spot on' zijn, maar het is ook geen onzin bij mij. Behalve vandaag.

Goed gedaan judenjul! En wat goed dat je man vrijwilliger is! Mijn man doet dat af en toe als verkeersregelaar bij evenementen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:08

JudenJul goed gedaan hoor volgens mij gaan jullie echt goed.

En die body battery klopt bij mij ook wel vaak en helaas is slapen dus best wel een ding bij mij. Hoe doen jullie dat lang genoeg slapen? Als ik optijd naar bed ga ben ik gewoon heel vroeg wakker. Soms lukt het wel om 7 uit op bed te liggen maar ik moet er bijv één keer per nacht vaak uit voor een sanitaire behoefde. En dan moet ik ook weer in slaap komen.

Mij lukt het wel weer om rust te pakken tussen het werk door enz.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:17

Ik had een heel beroerd slaappatroon. De wekker gaat vaak om 5 uur en ik ging laat en onrustig naar bed. Mijn man heeft op een gegeven moment gezegd dat hij die korte nachten niet meer trok en eerder naar bed wilde. We liggen nu vaak rond 21:30 en ik kijk altijd 2 of 3 afleveringen Friends en val zo in slaap. Ik word ook gerust een paar keer wakker, maar ik heb geaccepteerd dat dit er bij hoort en het frustreert me niet meer. Als ik maar 6 uur slaap dan is het prima.

Ritme helpt. Vond dat altijd saai, maar dat kan ik inmiddels wel handelen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:28

Mijn vriend gaat vaak om 22:30 naar bed maar vaak kijk ik dan nog wat. En wordt toch vaak laat op de één of andere manier. Maar om 22:30 als ik naar bed ga dan kom ik ook niet in slaap of ik moet echt op zijn dan val ik op de bank al in slaap.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:31

Ja dat op de bank in slaap vallen is herkenbaar, dan verhuizen naar bed en klaarwakker zijn. Dat voorkom ik dus door echt vroeg naar bed te gaan.

Mijn ritme heeft zich gelukkig aangepast in de loop der jaren en ik kom makkelijker in slaap, ik heb wel eens het idee dat mijn Mirena-spiraal hier ook een positieve invloed op heeft (naast minder hoofdpijn). Slechte nachten zijn slopend :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:35

Ja weet je na mijn operatie ging het ook goed en ik hoopte dat dan erin te kunnen houden. Maar toen had mijn lichaam die slaap gewoon nodig zeg maar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:41

Ik heb wel een heel regelmatig slaappatroon. Meestal van 22.30 tot 6.00 slaap ik. Heel soms iets langer in het weekend. En ik ga er meestal twee keer uit om naar de wc te gaan.
Mijn bodybattery klopt eigenlijk bijna altijd met mijn gevoel.
Toen ik burn out klachten had, heb ik zelfs mijn gegevens in garmin connect laten zien aan de bedrijfsarts, want je kon de gevolgen daarop heel goed zien.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:19

Body battery klopt bij mij ook heel aardig. Tijdje geleden was ik echt gestrest, sliep voor mijn doen slecht. In die tijd zat ik einde van de dag vaak op een body battery van 5, lager ging het nooit. Slaap wordt ook redelijk adequaat gemeten maar als ik wakker ben en stil lig meet garmin dat als slaap.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:57

Lager dan 5 gaat ie niet inderdaad. Dat is denk ik dat je nog net leeft :').

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:29

judenjul schreef:
Body battery klopt bij mij ook heel aardig. Tijdje geleden was ik echt gestrest, sliep voor mijn doen slecht. In die tijd zat ik einde van de dag vaak op een body battery van 5, lager ging het nooit. Slaap wordt ook redelijk adequaat gemeten maar als ik wakker ben en stil lig meet garmin dat als slaap.

Dat had ik ook van de week een keer. Niet die 5. Maar dat hij savonds al in de slaapstand was gegaan want toen ik smorgens het ochtend rapport afsloot had ik langer dan 8 uur geslapen. Ik zat wel comfortabel met een dekentje enz dus waarschijnlijk was mijn lijf ook bijna in slaapstand.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:15

Supervixen schreef:

Zo voelt het dan vaak wel inderdaad :=

Suusje en ik hadden laatst ook al geconstateerd dat slaap een ruim begrip is bij Garmin.

Ik lag gisteren om 20 uur in bed :z :Z Lekker met een kop thee TV liggen kijken en ik had minder stress en mijn batterij is redelijk opgeladen. Misschien heb ik toch iets onder de leden, dus vanavond maar hetzelfde recept.

Ik hoop dat het morgen beter weer is, wat een ellende zeg :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:46

Mijn hrv is op een dieptepunt, dus ik gok dat ik ook verkouden ga worden ofzo. Nu nog nergens last van. Goed geslapen, body battery is goed, stress laag.

Ik denk dat we heel veel modder krijgen na al die regen die nu valt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:30

Mijn Hrv is ook naar beneden gegaan van de week had ik 67ms en nu 58.

Zal het weer daar niet ook mee te maken hebben? Hij zit nog net in groen en is dus nog Evenwichtig. Maar als die verder zakt niet meer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:44

Bij mij komt het denk ik omdat ik de hele dag tussen snotterende en blaffende kinderen zit.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 14:04

Supervixen schreef:

Ik vraag me af of je een elektrische schok van Garmin krijgt toegediend als je body batery onder de vijf komt. :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:33

Ik ben een rondje geweest. Begin beetje miezer aan het eind echt plens regen zag geen klap voor ogen door mijn bril. Maar wel lekker rustig loopje. Wat mijn Shokz vergeten dus geen muziek maar dat was niet erg verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:19

Goed bezig be funny!
Mooie koetjes heb je op de foto gezet.
Ja wat een herfst weer hé.

Ninus, en SV, super veel plezier en succes met de 50km morgen.
Ik hoop dat jullie niet al te veel regen hebben.
Een verfrissend buitje is wel lekker, maar continue geplens is minder.
Doe het rustig aan, jullie gaan het vast halen!

Judenjul, hahaha ja dat is grappig :D
Zie het al helemaal voor me!

Ik kijk zelf bijna nooit naar body batterij, en hrv heb ik niet eens erop.
Als ik me wat minder voel doe ik gewoon wat minder!
Woensdag was echt een dag dat er weinig uit mijn benen kwam. Ik heb er toen maar 6 hele rustige kilometers van gemaakt.
Gister ging er iets mis met mijn voorgeprogrammeerde intervallen in mijn workouts, na 1km snel hield het ineens op, terwijl ik 2x 3 snel had om mee te beginnen.
Toen maar op gewoon lopen gezet, en zo de rest van de intervallen afgemaakt.
Was wel pittig in de stromende regen, ik was ook echt door en door nat, bleh.
Gelukkig ziet het er volgende week weer beter uit!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:48

Mooi loopje Befunny.

Irritant dat die intervallen opeens stopten ieris. Ben je erachter gekomen waar het mis is gegaan?

Ik weet nu waarom mijn hrv zo laag is. Vanmiddag voelde ik me niet fit worden en nu heb ik sinds een uurtje keelpijn :( . Lekker handig de dag voor een ultra.
Met paracetamol het bed in en hopen op het beste.