Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:58

lenaa_tje schreef:
Nou ik volg relaxed hierin, wat mij betreft is dit een druppel die de emmer laat overlopen. Ook als de boeren weer gingen protesteren of tegen racisme etc. Had een groep dat aanleiding gevonden om te gaan rellen. Dat dat nu het Corona beleid is, is niet eens zo belangrijk. Veel mensen weten niet eens meer waarom ze staan te rellen. Heel zorgelijk.
Hier zijn vandaag wel een aantal ouders/verzorgers gebeld met uitspraken gedaan door jongeren.
Verder het gesprek aangegaan en al mijn klassen stonden er negatief tegen over. Je maakt geen spullen van anderen kapot als je wat anders wil was een veel gehoorde uitspraak.

Wat goed dat jullie dit bespreekbaar maken +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:00

Citaat:
Verder het gesprek aangegaan en al mijn klassen stonden er negatief tegen over. Je maakt geen spullen van anderen kapot als je wat anders wil was een veel gehoorde uitspraak.

+:)+ dat is een belangrijk post, want gelukkig dat "jouw" leerlingen dit ook zien. Fijn dat je dit bespreekbaar maakt in je lessen. Is belangrijk!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:01

Chapeau voor de onderwijzers. @lenaatje.
Hoewel ik het van de zotte vind dat school het aan moet kaarten bij de ouders en dat ouders het zelf niet in de gaten (lijken te) hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:07

tienus63 schreef:
Chapeau voor de onderwijzers. @lenaatje.
Hoewel ik het van de zotte vind dat school het aan moet kaarten bij de ouders en dat ouders het zelf niet in de gaten (lijken te) hebben.

Ik denk dat het voor ouders heel moeilijk is om te zien wat hun kinderen online allemaal doen en wat ze bezighoudt.
Veel ouders willen wel maar kunnen het niet altijd, dat is altijd heel vervelend.
Ook dit moet je samen doen. Maar ik hoop vooral heel erg dat het helpt

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:10

Daar heb je een goed punt.
Maar ik ben wel van mening dat ouders hun kinderen thuis moeten houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:13

tienus63 schreef:
Daar heb je een goed punt.
Maar ik ben wel van mening dat ouders hun kinderen thuis moeten houden.

Oh daar ben ik het helemaal mee eens!
Je beredeneerd toch terug naar je eigen jeugd en dan mochten velen van ons op een schooldag überhaupt niet om 9 uur naar buiten op hun 14e, zeker niet in de winter. En natuurlijk ook zat ouders die deze regels natuurlijk nog steeds hanteren. Maar ik geloof niet dat kinderen tegen ouders zeggen hé ik ga even lopen rellen hoor, er gaat eerder al wat mis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:16

Ik gok dat een hoop van die ouders het alleen maar prachtig vinden.
De anderen zullen het waarschijnlijk niet hebben geweten. De rellen begonnen natuurlijk al voor negenen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:20

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:21

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:27

Ik denk dat juist een aantal mensen die twijfel hebben bij en zich ook niet aan de regels houden, de vreedzame demonstranten, nu net zo vol afkeer naar de rellen kijken. En hopelijk een ommekeer maken naar wel ondersteunen of niet meer demonstreren. Want hun demonstraties zijn gekaapt door deze schoften.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:36

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:38

Achterom schreef:
Bizar hé, die rellen. Ik blijf me afvragen waar we toch in terecht gekomen zijn, het voelt als een film ofzo.

Gelukkig hebben we het vaccinatiebeleid wel volledig onder controle :') https://nos.nl/artikel/2366085-door-ver ... neren.html

Wat simpel weer zeg! :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:40

Jessix schreef:
Achterom schreef:
Bizar hé, die rellen. Ik blijf me afvragen waar we toch in terecht gekomen zijn, het voelt als een film ofzo.

Gelukkig hebben we het vaccinatiebeleid wel volledig onder controle :') https://nos.nl/artikel/2366085-door-ver ... neren.html

Wat simpel weer zeg! :')

Ja, mooi hé? Ach, zo houden ze veel mensen van de straat, dat wel :D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:41

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:42

Je kunt mensen en vaccins en zelfs koelboxen gewoon verplaatsen. Wie had dat ooit bedacht...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:50

Achterom schreef:

Het alternatief is dit
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201230_95062158

Wildvreemde artsen die kwetsbaren komen prikken.
Wij zoeken op sommige plekken ook wel mengvormen op, maar je wil ook de eigen behandelaar verantwoordelijk houden.
Het was fijner geweest als eigen huisartsen tegelijk met de SO's intramuraal hadden mogen prikken ongeacht leeftijd. Als extra groep zeg maar. Ik meende ook in eerste instantie dat dat zo was, maar huisarts kan weer niks met pfizer dus dat werkt niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:56

secricible schreef:
Achterom schreef:

Het alternatief is dit

Wij zoeken op sommige plekken ook wel mengvormen op, maar je wil ook de eigen behandelaar verantwoordelijk houden.
Het was fijner geweest als eigen huisartsen tegelijk met de SO's intramuraal hadden mogen prikken ongeacht leeftijd. Als extra groep zeg maar. Ik meende ook in eerste instantie dat dat zo was, maar huisarts kan weer niks met pfizer dus dat werkt niet.

Het staat niet in het artikel, maar dat gebeurt dus wel met de voormalig verzorgingshuisclienten in de pilots. Daar komen ook wildvreemde huisartsen prikken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:57

Het is echt om te huilen. Ik maak me echt zorgen. En hoe lief ook ... hele groepen die elkaar helpen de zooi op te ruimen. Nogmaals erg lief, maar veel te veel mensen bij elkaar. Ik ben zo bang voor weer meer besmettingen. Van de cijfers van het aantal gevaccineerden tot nu toe werd ik ook niet bepaald vrolijk. Het gaat zo langzaam. Net als de dalingscijfers van de besmettingen.

Ik ben het op het moment ook totaal niet eens met de maatregels. Ik vind ze te streng worden. Maar je haalt het toch niet in je hoofd om te gaan rellen!!!? Avondklok en dan ook nog eens het bezoek beperken tot 1 ipv 2. Het geeft geen ruimte meer tot logisch nadenken. Ik volg nu de regels netjes met als gevolg dat ik echt 2,5 week niemand meer zie. Ik zag maar erg weinig mensen en omdat beide huishoudens een kind hebben van 13 of 14 kunnen we elkaar niet meer zien. Om mijn kinderen te laten spelen bij anderen en zelf ergens op visite te gaan doe ik niet. Dat voelt niet goed. Maar ik blijf mezelf niet langer dan 2,5 week compleet afzonderen.

En als er over 2,5 week blijkt dat het weer niet genoeg is, dan vraag ik me echt af of er nog zwaardere regels gaan komen? Misschien moeten ze eens goed gaan nadenken of strengere maatregels wel de oplossing is. Misschien mensen iets meer vrijheid geven: terug naar 2 personen en geen avondklok zoals het was. En dan eerst eens goed gaan handhaven. Want daar ligt het probleem. De maatregels zijn niet te licht, te veel mensen houden zich er (totaal) niet aan.
In mijn familie zie ik al dat mensen worden verplicht door de baas om op kantoor te werken bijv. En zo ken ik er veel meer. Of die het thuiswerken beu zijn en zelf ervoor kiezen om naar het werk te gaan. Ik zie nog veel mensen bij elkaar komen, meer dan die 2 pers. en zelfs ook nog regelmatig afwisselen van mensen.
Al ik om me heen kijk lijkt het echt, hoe zwaarder de maatregels hoe meer mensen er klaar mee zijn en afhaken. Het lijkt echt averechts te gaan werken. En het motiveert ook niet echt als je ziet dat het vaccineren ook niet opschiet.

Maar gaan rellen!? Nee dat nooit. Ik zal hooguit zeggen over 2,5 week dat ik me aan bepaalde maatregels niet meer houd iom anderen. Gewoon logisch nadenken en het weer iets meer leefbaar maken. Mensen raken gefrustreerd en de verdraagzaamheid lijkt nog nooit zo laag geweest. Maar het mag nooit een reden zijn om te gaan rellen en al helemaal niet om andermans eigendommen te slopen en te plunderen of erger nog mensen (waaronder heel veel hulpverleners) verwonden.

Ik vind het echt om te huilen en steeds als ik denk dat het niet erger kan ....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:01

Achterom schreef:
secricible schreef:

Het alternatief is dit

Het staat niet in het artikel, maar dat gebeurt dus wel met de voormalig verzorgingshuisclienten in de pilots. Daar komen ook wildvreemde huisartsen prikken.

Maar vaak wel onder dezelfde HAP in NL (ben jij van NL of van België?). En voordeel is dat eigen huisartsen wel bij elkaar in het dossier (HIS) kunnen.
So's kunnen niet in dat HIS en dan wordt het vrij ingewikkeld. Dan moet je dus vertrouwen op (niet altijd cognitief betrouwbare) bewoners en krijg je als SO een behoorlijke verantwoordelijkheid.
Wat ik begreep zitten zij daar niet op te wachten, wat ik me voor kan stellen. Nog los van een stuk tijd en daarmee kosten waar niks voor geregeld is. Maargoed, dat is nog bijzaak.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:06

secricible schreef:
Achterom schreef:

Maar vaak wel onder dezelfde HAP in NL (ben jij van NL of van België?). En voordeel is dat eigen huisartsen wel bij elkaar in het dossier (HIS) kunnen.
So's kunnen niet in dat HIS en dan wordt het vrij ingewikkeld. Dan moet je dus vertrouwen op (niet altijd cognitief betrouwbare) bewoners en krijg je als SO een behoorlijke verantwoordelijkheid.
Wat ik begreep zitten zij daar niet op te wachten, wat ik me voor kan stellen. Nog los van een stuk tijd en daarmee kosten waar niks voor geregeld is. Maargoed, dat is nog bijzaak.

Het gebeurt niet vanuit de HAP, maar vanuit de huisartsen uit een hele regio. Heel gecompliceerd verhaal, kan je er best wat over vertellen als het je interesseert, maar niet zo in het topic knallen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:28

Vayo schreef:
Het is echt om te huilen. Ik maak me echt zorgen. En hoe lief ook ... hele groepen die elkaar helpen de zooi op te ruimen. Nogmaals erg lief, maar veel te veel mensen bij elkaar. Ik ben zo bang voor weer meer besmettingen. Van de cijfers van het aantal gevaccineerden tot nu toe werd ik ook niet bepaald vrolijk. Het gaat zo langzaam. Net als de dalingscijfers van de besmettingen.

Ik ben het op het moment ook totaal niet eens met de maatregels. Ik vind ze te streng worden. Maar je haalt het toch niet in je hoofd om te gaan rellen!!!? Avondklok en dan ook nog eens het bezoek beperken tot 1 ipv 2. Het geeft geen ruimte meer tot logisch nadenken. Ik volg nu de regels netjes met als gevolg dat ik echt 2,5 week niemand meer zie. Ik zag maar erg weinig mensen en omdat beide huishoudens een kind hebben van 13 of 14 kunnen we elkaar niet meer zien. Om mijn kinderen te laten spelen bij anderen en zelf ergens op visite te gaan doe ik niet. Dat voelt niet goed. Maar ik blijf mezelf niet langer dan 2,5 week compleet afzonderen.

En als er over 2,5 week blijkt dat het weer niet genoeg is, dan vraag ik me echt af of er nog zwaardere regels gaan komen? Misschien moeten ze eens goed gaan nadenken of strengere maatregels wel de oplossing is. Misschien mensen iets meer vrijheid geven: terug naar 2 personen en geen avondklok zoals het was. En dan eerst eens goed gaan handhaven. Want daar ligt het probleem. De maatregels zijn niet te licht, te veel mensen houden zich er (totaal) niet aan.
In mijn familie zie ik al dat mensen worden verplicht door de baas om op kantoor te werken bijv. En zo ken ik er veel meer. Of die het thuiswerken beu zijn en zelf ervoor kiezen om naar het werk te gaan. Ik zie nog veel mensen bij elkaar komen, meer dan die 2 pers. en zelfs ook nog regelmatig afwisselen van mensen.
Al ik om me heen kijk lijkt het echt, hoe zwaarder de maatregels hoe meer mensen er klaar mee zijn en afhaken. Het lijkt echt averechts te gaan werken. En het motiveert ook niet echt als je ziet dat het vaccineren ook niet opschiet.

Maar gaan rellen!? Nee dat nooit. Ik zal hooguit zeggen over 2,5 week dat ik me aan bepaalde maatregels niet meer houd iom anderen. Gewoon logisch nadenken en het weer iets meer leefbaar maken. Mensen raken gefrustreerd en de verdraagzaamheid lijkt nog nooit zo laag geweest. Maar het mag nooit een reden zijn om te gaan rellen en al helemaal niet om andermans eigendommen te slopen en te plunderen of erger nog mensen (waaronder heel veel hulpverleners) verwonden.

Ik vind het echt om te huilen en steeds als ik denk dat het niet erger kan ....

Vayo komt goed schatje.....echt, rustig doorademen :knuffel:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:44

Het is ook een zware tijd en nu met deze rellen word ik er heel verdrietig van
Hoop dat mijn familie en die van anderen veilig zijn en dat we hier doorheen komen
Dat familie en vrienden van mij uit Genève en Amerika bellen wat er aan de hand is is toch bizar

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:47

Dank je Pien! Ik word echt zo ontzettend verdrietig door die rellen. Als je zelfs leest dat ze oproepen tot het gooien van stenen vanaf een viaduct. Bij mijn ouders in de woonplaats is ME aanwezig. Gelukkig wonen ze in een relatief rustige wijk, maar het voelt angstig. Voor mijn kinderen ook. Ik ben best bang wat een psychische impact dit gaan hebben. Niet meer naar school. Vooral de jongste heeft erg de angst gehad dat opa en oma (mijn ouders) corona zouden krijgen en eraan zouden overlijden. Gelukkig hebben we haar wat gerust kunnen stellen. En nu heeft ze dit van die rellen helaas toch wat meegekregen. Ik vind dit echt heel erg. En die ondernemers die al zo kapot zijn. Ik snap gewoon echt niet hoe je dit kunt doen!?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:52

Anarchie pure anarchie geen respect en geen mededogen