Vayo schreef:Het is echt om te huilen. Ik maak me echt zorgen. En hoe lief ook ... hele groepen die elkaar helpen de zooi op te ruimen. Nogmaals erg lief, maar veel te veel mensen bij elkaar. Ik ben zo bang voor weer meer besmettingen. Van de cijfers van het aantal gevaccineerden tot nu toe werd ik ook niet bepaald vrolijk. Het gaat zo langzaam. Net als de dalingscijfers van de besmettingen.
Ik ben het op het moment ook totaal niet eens met de maatregels. Ik vind ze te streng worden. Maar je haalt het toch niet in je hoofd om te gaan rellen!!!? Avondklok en dan ook nog eens het bezoek beperken tot 1 ipv 2. Het geeft geen ruimte meer tot logisch nadenken. Ik volg nu de regels netjes met als gevolg dat ik echt 2,5 week niemand meer zie. Ik zag maar erg weinig mensen en omdat beide huishoudens een kind hebben van 13 of 14 kunnen we elkaar niet meer zien. Om mijn kinderen te laten spelen bij anderen en zelf ergens op visite te gaan doe ik niet. Dat voelt niet goed. Maar ik blijf mezelf niet langer dan 2,5 week compleet afzonderen.
En als er over 2,5 week blijkt dat het weer niet genoeg is, dan vraag ik me echt af of er nog zwaardere regels gaan komen? Misschien moeten ze eens goed gaan nadenken of strengere maatregels wel de oplossing is. Misschien mensen iets meer vrijheid geven: terug naar 2 personen en geen avondklok zoals het was. En dan eerst eens goed gaan handhaven. Want daar ligt het probleem. De maatregels zijn niet te licht, te veel mensen houden zich er (totaal) niet aan.
In mijn familie zie ik al dat mensen worden verplicht door de baas om op kantoor te werken bijv. En zo ken ik er veel meer. Of die het thuiswerken beu zijn en zelf ervoor kiezen om naar het werk te gaan. Ik zie nog veel mensen bij elkaar komen, meer dan die 2 pers. en zelfs ook nog regelmatig afwisselen van mensen.
Al ik om me heen kijk lijkt het echt, hoe zwaarder de maatregels hoe meer mensen er klaar mee zijn en afhaken. Het lijkt echt averechts te gaan werken. En het motiveert ook niet echt als je ziet dat het vaccineren ook niet opschiet.
Maar gaan rellen!? Nee dat nooit. Ik zal hooguit zeggen over 2,5 week dat ik me aan bepaalde maatregels niet meer houd iom anderen. Gewoon logisch nadenken en het weer iets meer leefbaar maken. Mensen raken gefrustreerd en de verdraagzaamheid lijkt nog nooit zo laag geweest. Maar het mag nooit een reden zijn om te gaan rellen en al helemaal niet om andermans eigendommen te slopen en te plunderen of erger nog mensen (waaronder heel veel hulpverleners) verwonden.
Ik vind het echt om te huilen en steeds als ik denk dat het niet erger kan ....
Vayo komt goed schatje.....echt, rustig doorademen