Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:Het baart me wel zorgen; nederland gaat nu natuurlijk even aankijken hoe de maatregelen uitpakken. Voordat je eventueel resultaat ziet, ben je twee weken verder. Je wordt gewoon ingehaald door de tijd...
daffie1986 schreef:Ik kom even binnenvallen aangezien hier heel veel geplaatst wordt. Mocht je iemand kennen die naar NZ gaat, misschien even delen zodat ze een betere beslissing kunnen maken.
Vanaf Zondag (Nz'se tijd) moet iedereen die NZ inkomt 14 dagen in zelfisolatie, ook als toerist. Over 16 dagen gaan ze kijken of het verlengd wordt of niet.[ [url=m/OyrqWX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pandora2 schreef:Joman schreef:Het baart me wel zorgen; nederland gaat nu natuurlijk even aankijken hoe de maatregelen uitpakken. Voordat je eventueel resultaat ziet, ben je twee weken verder. Je wordt gewoon ingehaald door de tijd...
Dit inderdaad.
Ik ben blij dat onze regering ( of wat ervoor moet doorgaan) de raad en aanbevelingen van de wetenschappers echt helemaal gevolgd hebben.
Wat het gaat opleveren, wordt pas binnen een paar weken zichtbaar.
Arabesk schreef:Ik zaai geen angst. Ik zeg dat het niet verstandig is hersenloos te vertrouwen op het RIVM maar ook te kijken naar wat andere wetenschappers en artsen zeggen. En die zeggen andere dingen.
Corona is wél overdraagbaar voordat er klachten zijn. En gooi wel de scholen dicht en doe meer dan dit.
Joman schreef:Vriendinnetje werkt in een Eindhovens ziekenhuis en zegt dat er nu al een nijpend tekort is aan materialen en dat zo’n beetje alle bedden vol zijn. Vanaf volgende week waarschijnlijk geen poliklinische behandelingen en operaties die niet met spoed nodig zijn.
Joman schreef:Omgekeerde wereld; lees net dat Apple ALLE winkels buiten China dicht gooit. Hoe heeft het zo ver kunnen komen; van sluiten van alle winkels in China naar sluiten van alle winkels buiten China.
Arabesk schreef:Ik zaai geen angst. Ik zeg dat het niet verstandig is hersenloos te vertrouwen op het RIVM maar ook te kijken naar wat andere wetenschappers en artsen zeggen. En die zeggen andere dingen.
Corona is wél overdraagbaar voordat er klachten zijn. En gooi wel de scholen dicht en doe meer dan dit.
Sizzle schreef:Joman schreef:Omgekeerde wereld; lees net dat Apple ALLE winkels buiten China dicht gooit. Hoe heeft het zo ver kunnen komen; van sluiten van alle winkels in China naar sluiten van alle winkels buiten China.
Apple verkoopt ook wel zonder winkels, die kunnen redelijk makkelijk zo‘n preventieve maatregel financieel ondervangen en is beter te budgeteren dan onzekerheid van dag tot dag.
Cer schreef:Arabesk schreef:Ik zaai geen angst. Ik zeg dat het niet verstandig is hersenloos te vertrouwen op het RIVM maar ook te kijken naar wat andere wetenschappers en artsen zeggen. En die zeggen andere dingen.
Hoe is het overdraagbaar dan? Ik kan niets anders vinden dan wat ik tot nu toe gelezen heb.. en ik kan zeker wat gemist hebben
En Joman, wat zou er dan nog meer moeten gebeuren? Ik hou me aan de maatregelen, maar ben benieuwd wat ik nog meer kan doen
Joman schreef:Vriendinnetje werkt in een Eindhovens ziekenhuis en zegt dat er nu al een nijpend tekort is aan materialen en dat zo’n beetje alle bedden vol zijn. Vanaf volgende week waarschijnlijk geen poliklinische behandelingen en operaties die niet met spoed nodig zijn.
Cer schreef:Arabesk schreef:Ik zaai geen angst. Ik zeg dat het niet verstandig is hersenloos te vertrouwen op het RIVM maar ook te kijken naar wat andere wetenschappers en artsen zeggen. En die zeggen andere dingen.
Hoe is het overdraagbaar dan? Ik kan niets anders vinden dan wat ik tot nu toe gelezen heb.. en ik kan zeker wat gemist hebben
En Joman, wat zou er dan nog meer moeten gebeuren? Ik hou me aan de maatregelen, maar ben benieuwd wat ik nog meer kan doen
_Penotti schreef:Joman schreef:Vriendinnetje werkt in een Eindhovens ziekenhuis en zegt dat er nu al een nijpend tekort is aan materialen en dat zo’n beetje alle bedden vol zijn. Vanaf volgende week waarschijnlijk geen poliklinische behandelingen en operaties die niet met spoed nodig zijn.
Bedden zijn wel vaker vol.
Het is wel vaker zo dat de ambulance een ziekenhuis voorbij rijd om naar 1 verderop te gaan omdat ze weten dat het vol ligt.
Wat ik me afvraag, waar jij het dan over hebt moet het Catharinaziekenhuis zijn.
Maxima Eindhoven heeft alleen maar poliklinische behandelingen en geen SEH. Is in het weekend ook leeg.
Zou een ziekenhuis als Maxima Eindhoven nu ook niet bij kunnen dragen door weekenden open te zijn?
En zo de minder ernstige , niet Corona, gevallen van Maxima Veldhoven of het Catharine op te vangen.
Petrichor schreef:Koop een gebogen monoject spuitje en 3% watarstofperoxide. Dan de helft waterstofperoxide en de helft gewoon water (dus 1.5%) in het spuitje. Dan kun je de monoject tussen het tandvlees of flapje zetten en de kies helemaal schoonspuiten. Ik doe dit al heel lang en heb sindsdien nooit geen ontsteking weer gehad.
Sizzle schreef:Jokan, Apple kan zo‘n maatregel toch juist nemen omdat ze genoeg verkopen, dat kan de bakker niet.
Net als dat google al zeker 2 weken geen kantoren meer open heeft. Dat zijn bedrijven die liever vooruitberekend een iets groter verlies hebben dan een onbekend verlies van dag tot dag dat hooguit een paar euro lager is maar meer organisatie kost.
Misschien snap ik je punt gewoon niet?