Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:51

Britt schreef:
Even buffen en dan gewoon weer lakken!


Bedankt, het is gelukt.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:30

Gisteravond voor het eerst de nagels van een vriendin gedaan, ben wel tevreden met het resultaat, ondanks de vele verbeterpuntjes die ik zelf nog zie :o
Afbeelding

Lak en folie zijn van Lennox Lynn.

Zometeen maar weer eens tijd vrij maken voor mijn eigen nagels, ik erger me al een week aan de uitgroei :+
Afbeelding
dat is dan wel weer het nadeel van een felle kleur. Dan valt de uitgroei veel meer op.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:48

Ohh ik twijfel! Ik dacht eerst op de twee kale nagels een blauwe French te maken. Maar nu twijfel ik of ik niet liever een ice of unicorn pigment op die twee nagels zal doen?
Is ook makkelijker voor op m’n andere hand, met links een French tekenen is echt niet grappig :=

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:05

Wat is volgens jullie nou de beste grote LED lamp voor gel lak met timer?

Ik heb tot nu de grote pro led van PG gehad en ben daar best tevreden over.
Maar hij begint nu echt een beetje op te raken en ben aan het kijken voor een nieuwe. Wilde eerst dezelfde bestellen, maar wellicht hebben jullie nog meer opties?

Ik gebruik alleen Gellac, verder geen builder oid.
Liefst alleen LED, ivm pigment afwijking of iig zo min mogelijk UV :')

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:17

In principe zijn de meesten gewoon wel goed hoor. Maar ik zou wel voor minimaal 48watt gaan.

Overigens is dat een misvatting, dat led geen uv straling geeft, dat is namelijk wat nodig is om de lak te laten drogen. Het is alleen een ander systeem, maar het licht blijft UV licht.
Celina Ryden heeft er een duidelijk filmpje over gemaakt: https://www.instagram.com/reel/Cpp-RRRO ... MyMTA2M2Y=

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:21

Aaah duidelijk, dan wordt mijn keuze mogelijkheid dus groter :')

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:34

Ik heb hem zelf van Semilac, ben daar echt heel blij mee. Geen hele gekke prijzen en twee jaar garantie.

Led geeft inderdaad ook UV straling, maar mensen zijn direct helemaal panisch terwijl bijna niemand z’n handen insmeert als ze gaan wandelen of op het strand gaan liggen. Zelfde principe. Mijn klanten zijn vrij om zelf uv werende handschoenen te kopen als ze zich daar prettiger bij voelen, maar ik koop ze niet.

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:46

Ik gebruik wel handschoenen omdat ik al een paar onrustige plekje heb gehad en mijn vader melanoom. Ik ben dus liever voorzichtig.

Vandaag gekozen voor blauwe lak passend bij een jurkje die ik maandag aan wil als mijn kleinzoon jarig is.
Glitter vind ik handig om een foutje te verbergen.

Afbeelding

Lange nagels kweken lukt nog niet zo, randen waar de ManiQ heeft gezeten zijn erg dun waardoor er altijd wel eentje sneuvelt met het afhalen van de lak.
Die vrouw was achteraf gezien ook wel erg grof met de vijl met opruwen. Gelukkig groeit dat uit.

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:11

Een leuk voorjaars kleurtje tiwi!

Hier een nude, not so nude setje. Super met de, hier geadviseerde, diva top coat. Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:09

Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:21

Ik gebruik de rubberbase van Neo nail, drie dunne lagen ivm dunne nagels. Mijn nagels blijven ca 10-14 dagen netjes.
Blijft bij mij netjes zitten zelfs als ik foutjes maak met lakken, ben nog aan het oefenen.

Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:45

prugelpiet schreef:
Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+


Ik gebruik de vegan base- en topcoat van pg en daar gaat het goed mee bij mij.

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:03

prugelpiet schreef:
Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+


Ik had precies hetzelfde en dacht ook dat het aan mij lag. Inmiddels de rubber base en topcoat van Victoria Vynn gekocht en het zit als een huis. Gebruik daartussen de kleurtjes van Pink nog gewoon.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:17

prugelpiet schreef:
Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+

Probeer een rubberbase, die blijft beter zitten

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:20

Ik ga op zoek naar een andere topcoat. Deze blijft wel mooi glanzen, maar pelt af. Gelukkig zonder de rest mee te nemen, maar het is toch niet helemaal de bedoeling...
Nu ga ik vrij ruig met mijn nagels om dus dat helpt vast niet :P en ergens is het allang fijn dat het een week goed zit. Met gewone nagellak vroeger duurde het amper een uur..

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:22

Popstra schreef:
prugelpiet schreef:
Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+

Probeer een rubberbase, die blijft beter zitten


Ja maar niet die van Pink bij mij.. Altijd ellende mee en komt lucht onder. Laat soms na 2/3 dagen al los.

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:43

Popstra schreef:
prugelpiet schreef:
Iedereen die zelf gellak zet, welke basecoat gebruiken jullie? Ik heb er ondertussen 3 van pink gellac geprobeerd, maar hoe goed ik ook m’n best doe met voorbereiden, randjes aflakken etc., het laat gewoon los. Ik dacht altijd dat het kwam door zoveel water en hard werk, maar ik doe ondertussen veel minder intensief werk met m’n handen en het laat dus nogsteeds los :+

Probeer een rubberbase, die blijft beter zitten


De rubberbase van PG laat nog sneller los dan een normale base -O- Ik kan ze elk weekend overnieuw doen omdat het dan overal loslaat.

Ik ga in ieder geval neonail en Victoria Vynn bestellen en hopen dat eentje blijft zitten :D

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:18

Hier ook zeer tevreden over victoria vynn

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:52

Ik gebruik de Neo nail gewoon met andere merken lak, gaat prima. Ik merk geen verschil met alles van het zelfde merk.
Mijn laatste lakje is Neonail rubberbase 3x en Moods pool party 3x behalve waar glitter op zit 2x
En de glitters Neonail Surf’s up
Neonail top coat shine bright.

Ik ben nog wel op zoek naar een fijne nagelriemolie, die van Neonail vind ik de geur niet fijn, beetje parfummig. Verder heb ik een olie met perzik geur van de styliste, staat een grote Q op, ruikt een beetje weeïg.
Zou je ipv nagelriemolie ook amandelolie kunnen gebruiken?

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:18

ik vind de nagelriem olie van Bluesky echt lekker ruiken

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:44

donnar schreef:
Ik heb hem zelf van Semilac, ben daar echt heel blij mee. Geen hele gekke prijzen en twee jaar garantie.

Led geeft inderdaad ook UV straling, maar mensen zijn direct helemaal panisch terwijl bijna niemand z’n handen insmeert als ze gaan wandelen of op het strand gaan liggen. Zelfde principe. Mijn klanten zijn vrij om zelf uv werende handschoenen te kopen als ze zich daar prettiger bij voelen, maar ik koop ze niet.

Ik smeer mijn handen juist wel in, omdat deze (na mijn gezicht) de meeste plekken hebben door mijn pigment afwijking :+
Maar doe ze dan voortaan even extra voordat ze onder de lamp gaan :')

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:50

Ik gebruik ook verschillende merken met elkaar/ door elkaar en allen met dezelfde ledlamp van PG
Nooit geen probleem. Blijft allemaal zitten als een huus!

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:00

Die van Cnd bevat veel amandelolie en ruikt heerlijk!
Die van Halo vond ik ook fijn, helaas heb ik die kapot laten vallen op de tegels..

Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:12

Hallo

Ik kom even het topic binnenvallen

Mijn nagels doe ik niet zelf maar ik heb gellac.

Mijn nagelriemen zijn altijd zo droog.
Ik smeer ze elke dag in met olie en 1 a 2x op een dag handcreme.

Wat voor olie en of handcreme gebruiken jullie?

Uv werende handschoenen kende ik nog niet!

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:26

Ik heb de nagelriemolie van Bio Sculpture, die bevat ook amandelolie. Ruikt daardoor heel lekker, maar werkt ook goed.

Edit: net door dit topic toch maar de rubberbase van Victoria Vynn gekocht.