3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:03

@dreamy
Ja best wel haha. Bijna elke dag na werk even een (of meerdere) wijntje(s) :o
Zo van; zitten na een lange dag staan/lopen met een lekker glaasje wijn er bij. Maar het gebeurde opgegeven moment ook bij een iets minder lange dag.
En dan thuis ook nog eentje :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:20

Linoleum, balen van het overgeven := hopelijk krijg je morgen vrij

Benth, ik heb datzelfde met chocolade. Eerst alleen na heel drukke, actieve dagen, dan na elke gewone werkdag en daarna gewoon iedere dag :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:24

Benthhh schreef:
@dreamy
Zo van; zitten na een lange dag staan/lopen met een lekker glaasje wijn er bij. Maar het gebeurde opgegeven moment ook bij een iets minder lange dag.

Oef, dat is inderdaad best veel :D Wel goed dat je er op gaat letten, zoiets sluipt er toch wel een beetje in. Slaap je wel lekker van, niet? :P

Ik eet btw in de ochtend bewust laat/minder, omdat ik zodra ik eet ook echt honger ga krijgen en meer behoefte krijg aan eten. Ik bewaar mijn eetmoment ook bewust tot ik de energie ook nodig ga hebben in bijv. de sportschool.
Mijn magere yoghurt heb ik bijv. nu net achter de kiezen en rond 15:00/16:00 gaan de meergranen rijstwafels erin zodat ik om 17:30 met genoeg energie - maar geen volle maag - in de sportschool sta.
Rond 19:00/19:30 eet ik dan mijn avondeten, zo zorg ik er ook voor dat ik weinig zin meer heb om te snaaien omdat ik vaak rond 21:00/22:00 wel weer op bed lig :Y)
Eigenlijk valt dit dus een beetje onder intermittend fasting :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:52

Dreamy, wat neem je dan als avondeten? Want anders klinkt het wel alsof je erg weinig eet.

Morgen lekker vrij :D dus ga heerlijk van het prachtige weer genieten op de rug van een paard.

Benthe, ja het gevaar van een keer extra, is dat het elke week een dag of glas meer wordt. Verstandig dat je één dag in de week kiest.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:14

Ah wat fijn Linoleum!

Ik moet helaas gewoon werken :=

Heb donderdag een sollicitatiegesprek voor een functie als klantenservicemedewerkster. Ben toch wel een beetje zenuwachtig

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:37

linoleum schreef:
Dreamy, wat neem je dan als avondeten? Want anders klinkt het wel alsof je erg weinig eet.

Morgen lekker vrij :D dus ga heerlijk van het prachtige weer genieten op de rug van een paard.

Benthe, ja het gevaar van een keer extra, is dat het elke week een dag of glas meer wordt. Verstandig dat je één dag in de week kiest.

Als avondeten neem ik gemengde slamix (met extra groenten) met een groentenburger en waarschijnlijk een opscheplepel koude pasta erdoor + light mayo :j dus eigenlijk gewoon een eigen gemaakte maaltijdsalade.
Voor iemand die van 8 uur op d'r benen staan naar 8 uur op een dag op d'r kont zitten is gegaan, ben ik nog zoekende wat voor mij werkt qua aantal kcal eten op een dag. Ik probeer minimaal aan de 1600kcal te komen iig :j

Vaak neem ik na mijn training een eiwitreep of eiwitshake, maar dit verschilt per dag en vul ik daarom niet standaard in. Kan zijn dat ik vanavond dus alsnog vermeld dat ik 'm heb genomen :D

Overigens neem ik nu ook nog even een groentenbouillonnetje tussendoor :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:43

Benthhh schreef:
@dreamy

Maar wel heel lekker haha, en wat denk je van een fles die anders te lang open staat. Dat is ook zonde toch ;)

Dilan93 schreef:
Benth, ik heb datzelfde met chocolade. Eerst alleen na heel drukke, actieve dagen, dan na elke gewone werkdag en daarna gewoon iedere dag :')

Chocolade is ook heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:44

Een uur geschaatst op botte leen schaatsen. Heb nu al spierpijn haha

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 19:14

Vec je weet dat je berichten ook kan wijzigen he :)) ik zie je zo vaak binnen minuten na elkaar posten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:32

IMANDRA schreef:
Vec je weet dat je berichten ook kan wijzigen he :)) ik zie je zo vaak binnen minuten na elkaar posten haha

I know. Maar zat op mijn telefoon en let vaak niet op haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:06

:wave:

Geniet ervan morgen Lien!
En Dreamy, welkom!

Hier niet zoveel bijzonders, slecht weekend gehad in Londen maar dat was gepland en het is eigenlijk best mee gevallen (ik eet altijd zoveel meer als ik met m'n vriend ben, dat wordt echt nog wat als we samen wonen straks :+ ).
Vandaag studiedag, maar het was zulk lekker weer dat ik een stuk ben gaan wandelen en daarna ben gaan winkelen met huisgenoot.. En nu in de sportschool :+

O: /
T: appel, zakje pop chips
L: 3 kleine boterhammen met pesto, cheddar en tomaat
T: zwarte koffie
A: linguine met bolognese (hoewel ik er ook pancetta door heb gegooid, zo lekker!)
T: 1 wijntje, nog 300 calorieen over en heb een filmavondje met huisgenoot

B: uur wandelen, winkelen :+, 3 kwartier bench training en 20 minuten cardio

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:21

Eulogy, ik hoop dat je weekend dan wel leuk was in Londen! :D

Emma, dat is dik balen zeg van je sportschool. Snap dat je er vervelend van voelt.

Vec, oeh botte schaatsen, dat moet moeilijk geweest zijn!

Dilan, veel succes met het gesprek alvast!

Dreamy, qua eten doe ik het ook zo een beetje. Meestal pas beginnen eten na de les in de voormiddag. Veel minder snacken op die manier.

Linoleum, vooral doen morgen {:}

Benth, dan heb je zonder die wijn inderdaad meteen een heel stuk minder calorieën ja! Dat verschil zul je wel merken.

Mijn dag was wat chaotisch vandaag.
Naar een nieuwe kine gegaan, die heeft dry needling toegepast. Werkte fantastisch goed voor mijn schouder, maar mijn arm wist even niet wat te doen met de ontspanning die daaruit voortkwam :=

O: groene thee
L: notenmix, lijnzaad, yoghurt, blauwe bessen. Bulletproof koffie.
T: soep met brood en kaas.
A: vis met groentjes en patatjes.

B: een uur paardrijden, dressuur training. Netjes 450kcal verbrand in die tijd.
In totaal was het vandaag 2600kcal qua verbruik.

Ik heb het idee dat ik niet echt meer aan het afvallen ben. Lichaam voelt op zich wel goed, ben opnieuw magnesium aan het bijnemen want ik merkte dat ik niet goed meer kon ontspannen.
Ik ga even kijken of ik wat zaken kan aanpassen om het proces wat te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:28

Eulogy doe je goed! Kun je vanavond nog wat lekkers nemen.
Wat zijn pop chips?

Aria, vond je de dry needling geen pijn doen?

Mijn moeder had idd ruig gekookt haha. Gok zo rond de 700 kcal. Mag natuurlijk niets weigeren en alles was ook lekker.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:34

Ja jawel hoor, vooral op spieren die erg vast zaten, auw! Maar wel heerlijk om achteraf vrijer te zijn.
Zal wel nog een aantal keer moeten gaan. Hij heeft er een medische/kine term aangegeven, maar die kon ik niet onthouden :')
Iets met de spierketting en spieren die afwisselend vastlopen. Gelukkig geen gewrichten die in de problemen zouden zijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:35

Mama’s eten mag je nooit weigeren. :))

Ik had vanavond lekker aardappelschijfjes, gekruide wortels en vegaschnitzel. Alles in de airfryer pleuren en met 15-20 min klaaaaar.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:19

Balen zeg Emma, klinkt heel vervelend met die sportscholen.. Hier is het ook een beetje omschakelen, nu ik opeens weer in Hilversum woon ipv Amersfoort. Was ook helemaal op mijn plek in de sportschool in Amersfoort, had daar echt een aantal mensen die er altijd waren als ik er ook was, was heel leuk en ook handig dat je elkaar soms een beetje kan helpen.

Fijn dat je zo'n goede dag had gister Benth! Lekker lijstje ook. Heel herkenbaar van die wijn, heb ik ook. Die zou ik eigenlijk ook moeten laten staan, maar ik vind mezelf heel zielig nu :+ .

Hoe ging het rijden Kim? :)

Jij bent goed bezig Laura, ik denk dat het ook uiteindelijk de essentie is van gezond leven/afvallen, dingen laten staan die niet fijn voelen voor je lichaam. Jammer dat het in theorie altijd makkelijker klinkt dan in de praktijk :+

Wat raar dat je opeens moest overgeven Lino. Geniet van het weer morgen!

Ik doe het ook zo Dreamy, maaltijden bewaren totdat je ze echt nodig hebt in plaats van op vaste tijden.

Spannend Dilan, je sollicitatie. Ik duim voor je!

Lekker lijstje Eulogy, ik ben gek op pesto.

Dry needling vind ik doodeng Aria. Ik heb het toen 1 keertje laten doen in mijn kuit, omdat ik een nare blessure had, maar daarna kon ik niet meer lopen en de fysio schrok ook een beetje volgens mij. Mijn spier ging juist opeens aanspannen in plaats van ontspannen, auw! Gelukkig werkt het voor jou wel!

Ik was vandaag een dagje in Den Haag en Scheveningen, bij mijn oom en tante, die wonen daar. In totaal ruim 12 km gelopen, dus nu met de pootjes omhoog. Wel weer een apart dagje qua eten en drinken, heerlijk geluncht bij Catch by Simonis!

O: twee speltboterhammen met pikante hummus
T: cappuccino, chocolaatje
L: gebakken oesters, calamari, california roll met gefrituurde garnaal, paar stukjes ciabatta met gerookte zalmspread, twee glazen prosecco
T: groentesapje van wortel, gember en sinaasappel, koekje, twee kleine cappuccino's
A: roggecracker met rode pesto en kipsalami, twee maiswafels met jonge kaas

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:35

Maanlicht, ja daar was ik ook bang voor. Gelukkig is het bij mij in mijn rug dus zie ik het niet. Maar om eerlijk te zijn, liever de naalden dan de pijn.

Ik kon ook geen eten van moeders weerstaan Vec, avondeten is uitgelopen met een ijsje O:)
Scheelt dat ik nog niet veel kcal op had en een actieve dag had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:38

En bij een dag als deze hoort natuurlijk wel een ijsje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:33

Goedemorgen!! Iedereen klaar voor deze heerlijke dag?

Ik ben echt super blij met mijn Versa, ik ben nu echt veel bewuster met bewegen bezig merk ik.

Zojuist sinds weken weer eens een broodje met kipsate salade gegeten op school. Lekker dat dat was!
Vandaag rustig dagje, hoef maar 2 uurtjes les te geven en dan kan ik alweer naar huis.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:31

Aria, wat is dry needling precies?

Pop chips zijn van die chips die niet gefrituurd zijn, 97 calorieen voor een zakje en ik vind ze veel lekkerder dan "gewone" chips. Geloof alleen dat je ze in Nederland niet kunt kopen helaas!

Heel lekker lijstje Maanlicht!

Fijn dat ie bevalt Vec! :) Ik heb mijn fitbit echt al tijden niet meer gedragen!

Ja, Londen was leuk, niet heel veel tijd in centraal Londen doorgebracht op vrijdagavond na (naar The Mouse Trap in de West End geweest, was erg leuk!). Zaterdag zijn we naar Richmond geweest - mijn vriend woonde tijdens zijn bachelor in Twickenham en werkte in Richmond dus dat wilde hij me laten zien :D 's avonds daar in de pub Engeland - Wales gekeken en daarna terug gegaan naar het appartement met 2 flessen wijn en 2 pizza's haha dus die dag heb ik wel echt gezondigd maar goed. Zondag vooral in het park gelegen en eind van de middag allebei trein terug naar huis gepakt :) Nu duurt het helaas weer 3 weken voor we elkaar weer zien, maar goed.

Vandaag:

O: /
T: appel, zakje pop chips
L: 3 kleine boterhammen met pesto, Cheddar en tomaat
A: pizza (ga bowlen met m'n werk en we krijgen pizza, de pizza's daar zijn zo lekker dus is het waard)

B: anderhalf uur in totaal lopen, 3 kwartier squat training en... bowlen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:51

Eulogy Ben je in Londen ook in de Harry potter winkel geweest?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:31

Haha nee ik heb het niet zo op HP sorry :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:49

Ik was er vorig jaar met school en leerlingen wilde er heen. Mijn God wat een hype daar!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:10

@ Eulogy; Omg Londen, jaloers! Ik vind dat echt zo'n leuke stad <3 Had je 't weer een beetje mee? :D Is het goed te doen met de trein?

@Aria; au, dry needling is zo vervelend. Fijn dat het wel verlichting geeft, is natuurlijk ook de bedoeling maar toch!

@ vec; Fijn, zo'n rustig dagje! En kipsaté-salade, jaloers! :D

Hier ging het sporten gisteren echt niet lekker, had duidelijk toch te weinig khd/energie binnen gekregen vooraf. Vandaag een cheat-day ivm een pakket van "too good to go" welke ik met collega's heb gedeeld :D ivm een jarige.

O: Een worstenbroodje en een healthy snack-spiesje met mozarella, komkommer, tomaat en salami.
T: een stukje slagroomschnitt
L: magere kwark met muesli, omegamix en proteinepoeder
T: een kopje bouillon en 2 rijstwafels met kalkoenfilet
A: Ik ga weer dezelfde salade maken als gisteren, was erg lekker :j had nog extra erwtjes en worteltjes opgewarmd om aan extra groenten te komen :P

B: net lekker gewandeld en vandaag functional/hiit-training :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:14

Eulogy, London lijkt me een heel mooie stad :j

Dreamy, geniet van je treat-day :D

Ik ga vanuit mn werk naar stal. Ben alleen mn rijbroek vergeten, dus dat wordt in spijkerbroek rijden :+