Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:04

Mooie oplossing toch black_kelpie. Je hebt iniedergeval genoeg beweging gehad :j

Kimmie25501

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:56

Ik weeg mezelf elke dag, eigenlijk al heel lang. Vind het prettig om te weten. Moet ook zeggen dat het geen obsessie is, vergeet het ook vaak :')

Mijn lijstje past prima in deze week.
O: twee boterhammen met pure chocoladepasta en vruchtenhagel, en een kop thee.
L: een half worstenbroodje, drie boterhammen met roompaté, pure chocoladepasta en speculoos crunchy, korstje met speculoos gewoon, boerenbeschuit van bakker met hagelslag en beker melk.
T: kop thee, zelfgemaakt havermoutkoekje, zelfgemaakt duimafdrukkoekje en zelfgemaakt amandel-dadel-koffiebroodje.
A: risotto met zalm en een kabeljauwfilet.
T: wss zelfde T als voor A.
B: 20 minuten gefietst (wind tegen), paard gepoetst, kort gestapt en samen met nichtjes grondwerk en stappen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:13

Dominique, spierpijn zo fijn :') En dan ook nog moeten traplopen. Dat is het allerergste met spierpijn.

Emma, alcohol heeft op korte termijn inderdaad wel een leuk effect, maar dat is snel afgelopen helaas.

The Cat, geen alcohol drinken maakt het wel veel makkelijker. Dronk eerder best veel, naast de kcal in de drank ga je ook nog makkelijker ja zeggen tegen eten. Was eerder voor mij echt een valkuil. Laatste 2.5 jaar drink ik nauwelijks alcohol meer. En als ik dan toch geen drank neem, neem ik net zo lief een glas water als een glas cola of sinas. Dubbel win :D

Giolli, je bent net begonnen? Dan kan het inderdaad eerste weken wat meer zijn. Vaak vocht. Maar toch, eraf is eraf!

Priscilla, ja pesto is gevaarlijk. Zo lekker, maar natuurlijk olie, parmezaan en pijnboompitten. Ding ding ding.

Black kelpie, mooie oplossing toch zo met de rijstwafels? Als ik ga sporten hou ik ook rekening met mijn eten, dat het niet te zwaar is en er te dicht op zit. Dan erna maar wat meer eten.

Mijn lijstje van vandaag:
O: magere citroen kwark met chocolade cruesli
T: banaan
T: mandarijn
L: 4 plakken maisbrood met 4 plakjes snijwordt
T: Think Thin eiwitreep
A: opgebakken boerenkool stamppot met beetje spekjes
T: zo bij vriendin langs, dus vast nog wat lekkers, maar ik ga op de fiets, dus dat compenseert :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:08

Vertelde trots aan m'n moeder dat ik vond dat m'n broek een beetje te groot vond worden. Zegt ze dat het van het dragen komt -.-" En dat ze niet zag dat ik aan het afvallen was :')

Ging vol goede moed wandelen net, kort, want ik kreeg last van m'n benen (pijnlijke huid, voelt heel vervelend, geen idee wat het is heb het wel vaker). Dus 3,5km in 35 minuten. Kom thuis, ga douchen... word ik gebeld... Dus sta ik daar poedelnaakt voor een enorme spiegel te bellen... Ik voelde me meteen weer (te) dik _O- Ook niet gek, na het eten, naar de wc wil niet, en meer dan een halve liter water naar binnen gooien... :')

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:08

En bedankt he mam :Y)

Het is ook zo vaak op de dagen dat je je eigenlijk wel heel zeker voelt over jezelf, in dit geval dus over afvallen, dat er dan allemaal van die kleine dingen zijn die je mood gewoon 180 graden omdraait.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:12

Jaaa echt he?!
Ach, het houdt ons scherp zullen we maar zeggen :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:12

Zo, weer even 5 pagina's bijgelezen :+

Goed bezig allemaal! Ik probeer mezelf 1x per week te wegen omdat het anders demotiverend werkt voor mij.
Daarnaast drink ik de laatste tijd wel minder alcohol, omdat ik het nooit bij 1 wijntje kan houden en best veel kan drinken. Én omdat ik ook altijd cravings krijg in ongezond, vet eten wanneer ik gedronken heb.

De afgelopen 2 dagen waren heerlijk, maar qua eten niet helemaal gezond :') Gelukkig wel de hele dag rondgelopen, misschien dat het een beetje compenseert.

Gisteren:
O: skyr met havermout en chiazaad
T: worstenbroodje
T: Eiwitreep
A: Rijst met kip kerrie en groentes + ice tea green
T: halve chocomuffin + paar pringles (tijdens de Lion King)
T: 2 zoete witte wijn (na de lion king)

Vandaag:
O: broodje carpaccio met pesto, rucola, pijnboompitten en truffelmayo
T: stuk kwarktaart en een (smerige) ginger ale
A: Helaas gevallen voor calimaris en een portie spareribs :') + twee icetea

De rest van de week ga ik vasten denk ik :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:15

Hoe was Lion King? :D
Janine: Haha, volgens mij vindt niemand het fijn om in een spiegel naar je eigen naked body te kijken :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:24

Linoleum: klopt! Ik ben nu 8 dagen bezig.
Heb het al eens eerder geprobeerd een jaar terug en na 2 dagen gestopt. Niks voor mij dat dieeten dacht ik. Nu gaat het super goed en hou ik het heel erg makkelijk vol. Komt ook omdat ik mezelf nu zo afzichtelijk vind dat dat al een motivatie op zich is. :=
Ook vind ik het squashen onwijs leuk!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:26

Cheetahfan schreef:
Hoe was Lion King? :D
Janine: Haha, volgens mij vindt niemand het fijn om in een spiegel naar je eigen naked body te kijken :Y)

Het was echt geweldig <3
De plaatsen waren perfect, de show was super!
Ik geef normaal helemaal niks om musicals, maar deze wel :j

Ik heb gisterochtend een foto van mijzelf gemaakt in mijn sportkleding, ik wil dit over een maand weer doen voor vergelijkingsmateriaal. :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:48

Nou Janine wat een aardige opmerking van je moeder zeg, haha :+

Mijn vriend heeft voor mij een grote passpiegel geregeld! Dus als die hier staat post ik ook een foto van mezef!

Mijn dag vandaag begon goed en eindigde slecht. Ik kreeg eind van de middag 2 cijfers terug van de studie waarvan ik dacht dat ik het niet gehaald had, maar ik had een 8 en een 9! Ik was helemaal van slag en hyper. Dus toen mezelf 'beloond' met lekker eten... Hoezo emotie eten? }:0 Ik heb er nu wel een klein beetje spijt van...

O: 2 boeren beschuit met kaas en hagelslag
T: appel
L: kom tomatensoep met balletjes, 1 cracker met plakje achterham en een gekookt ei
T: 200 gr magere kwark met 1 koffieleutje
A: pasta met saus van crème fraiche, hamblokjes en wat kaas (niet afgewogen, maar te grote portie)
T: koffiebroodje en wat blokjes kaas

B: half uurtje gewandeld, verder veel stilzitten (studiedag)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:50

Jaloers Annikoe, ik heb de Lion King in New York gezien en vond het zo onwijs gaaf <3 hou verder inderdaad ook echt niet van musicals. Leuk gehad dus?

Ik weeg me eens per week (ongeveer) - heb thuis expres geen weegschaal maar voor m'n PT sessies word ik altijd gewogen. Werd er vroeger heel obsessief van maar kan het nu gelukkig loslaten.

Lijstje vandaag is een beetje gek geworden:

O: / (te laat opgestaan)
L: sandwich met kip, pesto, spinazie en avocado, wortels met humus en een zakje chips (er was een vergadering in de vergaderruimte op mijn verdieping en daar hadden ze lunch van over, oeps :+ )
T: 3 rijstwafels met pure chocola
A: 3 maiswafels met humus en kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet
T: stukje cote d'or puur, 210 gram 0% vet Griekse yoghurt en 18 gram Whey

B: 3 kwartier cardio, halfuurtje core getraind

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:01

Haha lekker dan janine :')

Lion king is zo mooi <3

Mijn dag is wat anders geworden dan gepland :+ moet mn kinderen ook geen inspraak geven in het menu :')
O: 2 vk boterhammen met 30+ kaas
T: aardbeien
L: pittige bloemkoolsoep
T: plakje ontbijtkoek
A: bami met stukje kroepoek

B: uur dressuurles, 100x de trap op en af :+ was op zolder kleding aan het uitzoeken maar moest telkens scheidsrechter spelen beneden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 23:26

Annikoe je eten klinkt wel echt heerlijk!

Janine, dat ze het zien komt vanzelf. Duurt even, maar op gegeven moment gaat iedereen het zeggen. Was bij mij wel zo in elk geval.

Laura1589, goede reden voor een traktatie toch.

Laura82, beweging zat dus :+ kleding nog een beetje kunnen uitzoeken?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:34

Beetje rare dag vandaag, was erg laat pas uit bed.
O: -
L:3 vk crackers met geitenkaas
T: handje druiven
A: 2 spelt tosti's met ketchup
T: nacho chips met salsa dip in de bios

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:03

O - 4 crackers met carpaccio, pijnboompitten, snippers kaas, dressing en rucola
M - een kleine loempia
A - twee turkse pizza's uit de oven met sla, geraspte kaas, paprika, rode ui en knoflooksaus

B - paardrijden
D - thee en Spa&Fruit light

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 07:57

Linoleum haha ja het meeste heb ik uit kunnen zoeken.

Vandaag
O: magere kwark met ongebrande noten
T: aardbeien, kleine appel
L: 2 kleine volkoren wraps met zalm en boursin light
A: tomatensoep met paar stukjes stokbrood

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 08:56

Gisteravond nog op fiets naar vriendin gegaan. Was maar 10 minuten fietsen. Echt verwacht dat het verder zou zijn :') Maar was wel even lekker om stukje te fietsen in plaats van uit gewoonte de auto te pakken. En overlegd om volgende week uit eten te gaan samen :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:59

Janine1990 schreef:
Vertelde trots aan m'n moeder dat ik vond dat m'n broek een beetje te groot vond worden. Zegt ze dat het van het dragen komt -.-" En dat ze niet zag dat ik aan het afvallen was :')

En bedankt hahaha :D Mijn moeder doet op het moment eerder veel te enthousiast :') Ja je ziet het echt super hard hoor. Nou, ik denk van niet maar bedankt voor je enthousiasme mama :o

Lijstje vandaag:

O: Overnight oats + thee
T: Appel
L: Salade
T: ik denk wat noten want men fruit was op :')
A: Volkoren pasta bolognese

S: geen idee nog niet vandaag :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:05

Aaah ja ik wil ook zo graag naar de Lion King! :D Ben zo benieuwd na iedereen z'n verhalen!

The Cat: Haha, nou fijn toch?
Linoleum: Stukjes fietsen zijn fijn he! :) Soms vragen mensen of ik niet liever een auto koop, maar buiten de kosten vind ik fietsen ook helemaal niet erg.

Vandaag tentamen van 14:00 tot 17:00 :z Dus waarschijnlijk wat meer eten dan normaal (hoezo stress eter :') )
O: 200 gram alpro yoghurt met wat bosvruchten en 2 el zonnatura muesli
T: halve smart bar, 2 rijstwafels
L: 2 koolhydraatarme boterhammen (kipfilet, avocado), restje magere kwark met een appel erdoorheen
T: rauwkost, + misschien iets lekkers omdat we in de stad wat gaan drinken
A: kabeljauwfilet met groentefriet uit de oven
T: sinaasappel, 2 rijstwafels

B: uur fitness (stair walker, hardlopen, kracht)
D: Thee, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:13

Ja das waar, het is fijn :) maar men mama is gewoon altijd té enthousiast :') Ik heb ooit zo eens een verschrikkelijke dressuurproef gereden, en men ma zat me te feliciteren of ik had precies het nationaal gewonnen :') Achja :D het heeft zen voor en nadelen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:14

Haha The_Cat, mooi in evenwicht dus! Die van jou moedigt je mentaal aan te veranderen, de mijne om niet te enthousiast te zijn! :P

Het probleem is dat je het bij mij niet zo heel erg snel ziet Linoleum, dat krijg je als je 1.86m bent en niet echt heel dik. Alles is heel gelijkmatig verdeeld, waardoor ik ook niet zo lang lijk.
Maar dat geeft niet, als ik het maar zie! En ik moet nu echt weer gewoon gaan hoepelen!

Vandaag een broek aan die eerder een beetje cameltoe trekjes vertoonde, maar nu veel prettiger zit! Geen cameltoe meer dus :') Goed teken dacht ik zelf!

Fietsen, ik vind het niet echt leuk :') Ik gebruik m'n auto nog om naar autorijles te gaan, dat is maar 400 meter ofzo :oo Mijn fiets staat ook standaard met lege banden, is vervloekt hoor... En er is geen lek te vinden... -O-

Bijna weekend!

O: Overnight oats met cacao en jus d'orange
T: Snelle Jelle Kruidkoek
L: Twee boterhammen met een beetje roomboter en runderrookvlees
T: 2 mandarijnen en een appel
A: Hutspot met runderrookworst geloof ik... Yoghurt na, of niets...

B: Lunch en vanavond even longeren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:16

Janine1990 schreef:
Haha The_Cat, mooi in evenwicht dus! Die van jou moedigt je mentaal aan te veranderen, de mijne om niet te enthousiast te zijn! :P

Het probleem is dat je het bij mij niet zo heel erg snel ziet Linoleum, dat krijg je als je 1.86m bent en niet echt heel dik. Alles is heel gelijkmatig verdeeld, waardoor ik ook niet zo lang lijk.
Maar dat geeft niet, als ik het maar zie! En ik moet nu echt weer gewoon gaan hoepelen!

Vandaag een broek aan die eerder een beetje cameltoe trekjes vertoonde, maar nu veel prettiger zit! Geen cameltoe meer dus :') Goed teken dacht ik zelf!

Fietsen, ik vind het niet echt leuk :') Ik gebruik m'n auto nog om naar autorijles te gaan, dat is maar 400 meter ofzo :oo Mijn fiets staat ook standaard met lege banden, is vervloekt hoor... En er is geen lek te vinden... -O-

:') Wel, dan heb je toch tenminste echt zekerheid van de broek :)!! Doe je goed dan! Altijd fijn als je kleding wat leuker lijkt te zitten ;)

Fietsen doe ik wel graag, maar dan 'om mezelf kapot te fietsen'. Ik ga een toertje maken met de koersfiets, hard genoeg en lang genoeg dat ik thuis kom en dat ik 'choco' ben. Fietsen om te fietsen en dan op zo'n slakkengangetje, nou nee, dat niet bepaald :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:33

Ik heb een hekel aan fietsen :') Deed voorheen veel op de fiets omdat ik overal dichtbij woon, maar ik vind dat ik nu met de kinderen een prima excuus heb om vaker de auto te pakken O:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:43

Haha Janine, tactische opmerking :')

Lekker dagje Yanou!

The Cat, dat heb ik ook met wandelen. Ik kan niet rustig wandelen/slenteren word daar behoorlijk chago van :') Gewoon lekker doorstappen haha.

Mijn lijstje is een beetje rommelig, maar ben niet zo heel fit:

Breakfast meal: 50gr havermout, 250 ml amandelmelk en banaan
Anytime meal: 50gr havermout, 250 ml amandelmelk en banaan
Pre-workout meal: Crunchy chocolate peanut (eiwit reep)
Post-workout meal: -----
Pre-bedtime meal: 300 gr Griekse yoghurt, 28gr Whey, 30gr noten gemend ongezouten.

Heb nog wel wat kcal over dus even verzinnen wat het avond eten gaat worden...