Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SharonIndezz schreef:Heb net m'n lunch voor morgenmiddag gemaakt... Komkommer, paprika. Ui en sherry tomaat gebakken in een pan... 3 lepels gekookte rijst erbij en een klein beetje chilisaus... Hoe slecht is rijst nou eigenlijk? Alles samen woog incl het bakje +deksel waar het in zit 400 gram.... Is dit veel voor een lunch?
IsaCalixa schreef:In de salade zat voornamelijk gemengde sla, ui, stukjes kaas, noten, gedroogte tomaat, en een pesto dressing
De aangeraden hoeveelheid kcal op voedingscentrum was voor mij rond de 2000, al kom ik daar meestal niet aan toe. Aan beweging doe ik overdag niet veel, omdat ik van 9 tot 5 op kantoor zit en dus stilzit. Maar ik wil vanaf nu 3 keer per week gaan sporten. Op de woensdagavond sport ik al, namelijk badminton (+- 2 uurtjes is dat), en ik wil dan op maandag en op vrijdag avond gaan hardlopen. Dit is nu nog kort (20 minuten per keer ongeveer), omdat ik het nog wil opbouwen. Verder fiets ik dagelijks maar dat zijn korte stukjes naar het treinstation. En zo nu en dan loop in een ronde met de hond
xNavatu schreef:IsaCalixa schreef:In de salade zat voornamelijk gemengde sla, ui, stukjes kaas, noten, gedroogte tomaat, en een pesto dressing
De aangeraden hoeveelheid kcal op voedingscentrum was voor mij rond de 2000, al kom ik daar meestal niet aan toe. Aan beweging doe ik overdag niet veel, omdat ik van 9 tot 5 op kantoor zit en dus stilzit. Maar ik wil vanaf nu 3 keer per week gaan sporten. Op de woensdagavond sport ik al, namelijk badminton (+- 2 uurtjes is dat), en ik wil dan op maandag en op vrijdag avond gaan hardlopen. Dit is nu nog kort (20 minuten per keer ongeveer), omdat ik het nog wil opbouwen. Verder fiets ik dagelijks maar dat zijn korte stukjes naar het treinstation. En zo nu en dan loop in een ronde met de hond
Oef dan denk ik dat die kcal schattig van het voedingscentrum niet eens in de buurt kwam haha. Met noten en pestodressing ga je heel snel. Weet niet hoe groot de salade was maar met de grootte van een maaltijdsalade zit je al snel aan het dubbele aantal kcal denk ik
Op de dagen dat je niet sport zou ik dan persoonijk wat lager gaan zitten als 2000, misschien je BMR ook eens uitrekenen? Ik neem 1400 kcal per dag, soms ietsje minder. Maar ik zit dan ook hele dagen op mn kont. Toen ik nog sportte zat ik meestal rond de 1600/1700. Nu zeg ik niet dat jij dat ook moet gaan doen hoor haha, maar voor mij werkt deze aanpak, ik val er gewoon langzaam mee af (:
gribaldi schreef:Yanou
Emma jij vind geen van drieën mooi? Die eerste is niet mooi nee maar de laatste rechter toch wel?
Beetje ruimte is wel fijn anders krijg je met hardlopen een applaus van jezelf
Emmaa_ schreef:SharonIndezz schreef:Heb net m'n lunch voor morgenmiddag gemaakt... Komkommer, paprika. Ui en sherry tomaat gebakken in een pan... 3 lepels gekookte rijst erbij en een klein beetje chilisaus... Hoe slecht is rijst nou eigenlijk? Alles samen woog incl het bakje +deksel waar het in zit 400 gram.... Is dit veel voor een lunch?
3 lepels rijst is echt niet veel. Er zitten wel koolhydraten in maar om een vullende lunch te creeren zonder dat je urenlang aan het eten bent vind ik dat echt geen probleem. Als het nou voornamelijk rijst was geweest was het anders, maar over 3 lepels zou ik me echt geen zorgen maken
IMANDRA schreef:gribaldi schreef:Yanou
Emma jij vind geen van drieën mooi? Die eerste is niet mooi nee maar de laatste rechter toch wel?
Of zo'n mooie rode schuurplek met rokjes/jurkjes aan.
linoleum schreef:IMANDRA schreef:
Of zo'n mooie rode schuurplek met rokjes/jurkjes aan.
Dat is dus ook de reden waarom ik graag een tigh gap wil, want dan kan je lekker makkelijk korte broekjes en rokjes aan zonder pijnlijke plekken. Voor de mooiigheid boeit me niks
IsaCalixa schreef:Hey Navatu, mede-grafisch vormgeverIk loop ook stage haha. En oei, sterkte morgen
Gelukkig hoef ik maar een kwartier met de trein.
IsaCalixa schreef:Nee precies, waren echt van die mini nootjes. Eigenlijk eerder pitjes![]()
Waah, niet ontbijten lijkt me ook niet goed? Ik zou dan iig echt dood gaan van de hongerHmm, ik moet elke dag om half 9 de trein halen en sta rond half 8 op. Mijn make up en kleding kost meestal wel bijna een half uur, dus dan heb ik nog een kwartiertje over om ontbijt te maken & te eten. (moet daarna de fiets op naar station). Maar yoghurt met fruit klinkt wel goed, misschien kan ik ook stukjes mandarijn proberen. En ben ook dol op meloen
Ja, de burritos zijn zeker aan te raden!