Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:27

Hoeveel kcal eet je dan per dag? Als dit net over de helft is? En wat doe je aan beweging?
Verder zou ik persoonlijk niet voor zoveel koolhydraten gaan, krokante muesli is bijvoorbeeld een behoorlijke suiker bom, en bij je tussendoortjes zie ik ook niet echt eiwit.. En zat er bij die salade kip bijv?

MFP = My fitness pal = een app / website (:

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:28

Heb net m'n lunch voor morgenmiddag gemaakt... Komkommer, paprika. Ui en sherry tomaat gebakken in een pan... 3 lepels gekookte rijst erbij en een klein beetje chilisaus... Hoe slecht is rijst nou eigenlijk? Alles samen woog incl het bakje +deksel waar het in zit 400 gram.... Is dit veel voor een lunch?

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:29

MFP is inderdaad een app, net zoals die van het Voedingscentrum, waar je je voeding in kan vullen en waar je kan zien hoe je in je macro's en kcal doel zit. Ik vind hem prettiger werken, puur omdat hij enorm uitgebreid is.

Ik vind het wel goed dat je 2000 kcal op een dag eet (beter dan te hard van stapel lopen en er maar 500 eten) maar houd er rekening mee dat je niet zult afvallen als je hier niet extreem veel bij beweegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:31

SharonIndezz schreef:
Heb net m'n lunch voor morgenmiddag gemaakt... Komkommer, paprika. Ui en sherry tomaat gebakken in een pan... 3 lepels gekookte rijst erbij en een klein beetje chilisaus... Hoe slecht is rijst nou eigenlijk? Alles samen woog incl het bakje +deksel waar het in zit 400 gram.... Is dit veel voor een lunch?

3 lepels rijst is echt niet veel. Er zitten wel koolhydraten in maar om een vullende lunch te creeren zonder dat je urenlang aan het eten bent vind ik dat echt geen probleem. Als het nou voornamelijk rijst was geweest was het anders, maar over 3 lepels zou ik me echt geen zorgen maken

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:33

In de salade zat voornamelijk gemengde sla, ui, stukjes kaas, noten, gedroogte tomaat, en een pesto dressing :P

De aangeraden hoeveelheid kcal op voedingscentrum was voor mij rond de 2000, al kom ik daar meestal niet aan toe. Aan beweging doe ik overdag niet veel, omdat ik van 9 tot 5 op kantoor zit en dus stilzit. Maar ik wil vanaf nu 3 keer per week gaan sporten. Op de woensdagavond sport ik al, namelijk badminton (+- 2 uurtjes is dat), en ik wil dan op maandag en op vrijdag avond gaan hardlopen. Dit is nu nog kort (20 minuten per keer ongeveer), omdat ik het nog wil opbouwen. Verder fiets ik dagelijks maar dat zijn korte stukjes naar het treinstation. En zo nu en dan loop in een ronde met de hond :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:40

Beetje een gek lijstje vandaag, heb vanavond tentamen en dus stressss!

O: (om half 12 ;p daarvoor alleen maar geleerd) cracker en appell
L: broodje kipkerrie op de uni
T: banaan en dubbele espresso (hard nodig)
A: couscous uit het ah pakket

Avondeten eet ik maar op tijdens mijn tentamen denk ik

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:46

Eindelijk weer een berichtje van deze kant.

Welkom nieuwe mensen!

Ontzettend druk en lange dagen met nieuwe werk. Hierdoor nog steeds slecht eten qua macro's. Kcal hou ik wel in de gaten, maar eet op de beroerdste momenten. Dus nog wel gestaag aan afvallen, maar hoe gaan we het maar niet over hebben :') Zit veel in de auto en heb weinig tijd tussendoor om te eten, dus echt gezond en fris eten klaarmaken, meenemen/bewaren en eten zit er niet in.

Zie hier wel veel mensen die goed bezig zijn, erg fijn, houd voor mij ook de motivatie hoog ondanks de soms wat lastigere omstandigheden. Sporten schiet er wel al paar weken bij in. Paardrijden doe ik nog wel als lukt, maar fitness al 3 weken niet gedaan. Besteed tijd dan liever aan paarden of een paar uur voor mezelf.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:47

IsaCalixa schreef:
In de salade zat voornamelijk gemengde sla, ui, stukjes kaas, noten, gedroogte tomaat, en een pesto dressing :P

De aangeraden hoeveelheid kcal op voedingscentrum was voor mij rond de 2000, al kom ik daar meestal niet aan toe. Aan beweging doe ik overdag niet veel, omdat ik van 9 tot 5 op kantoor zit en dus stilzit. Maar ik wil vanaf nu 3 keer per week gaan sporten. Op de woensdagavond sport ik al, namelijk badminton (+- 2 uurtjes is dat), en ik wil dan op maandag en op vrijdag avond gaan hardlopen. Dit is nu nog kort (20 minuten per keer ongeveer), omdat ik het nog wil opbouwen. Verder fiets ik dagelijks maar dat zijn korte stukjes naar het treinstation. En zo nu en dan loop in een ronde met de hond :P

Oef dan denk ik dat die kcal schattig van het voedingscentrum niet eens in de buurt kwam haha. Met noten en pestodressing ga je heel snel. Weet niet hoe groot de salade was maar met de grootte van een maaltijdsalade zit je al snel aan het dubbele aantal kcal denk ik :P

Op de dagen dat je niet sport zou ik dan persoonijk wat lager gaan zitten als 2000, misschien je BMR ook eens uitrekenen? Ik neem 1400 kcal per dag, soms ietsje minder. Maar ik zit dan ook hele dagen op mn kont. Toen ik nog sportte zat ik meestal rond de 1600/1700. Nu zeg ik niet dat jij dat ook moet gaan doen hoor haha, maar voor mij werkt deze aanpak, ik val er gewoon langzaam mee af (:

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:57

xNavatu schreef:
IsaCalixa schreef:

Oef dan denk ik dat die kcal schattig van het voedingscentrum niet eens in de buurt kwam haha. Met noten en pestodressing ga je heel snel. Weet niet hoe groot de salade was maar met de grootte van een maaltijdsalade zit je al snel aan het dubbele aantal kcal denk ik :P

Op de dagen dat je niet sport zou ik dan persoonijk wat lager gaan zitten als 2000, misschien je BMR ook eens uitrekenen? Ik neem 1400 kcal per dag, soms ietsje minder. Maar ik zit dan ook hele dagen op mn kont. Toen ik nog sportte zat ik meestal rond de 1600/1700. Nu zeg ik niet dat jij dat ook moet gaan doen hoor haha, maar voor mij werkt deze aanpak, ik val er gewoon langzaam mee af (:

Maar hoe kan er op het pakje salade dan 124kcal per 100g staan? :P Dat kan toch niet fout zijn? (er zat dus 250 g in).

Heb jij/of heeft iemand trouwens tips voor een gemakkelijk maar gezond (en vullend) ontbijt? Ik heb echt totaaal niks met plakjes brood, tenzij ze warm of net vers gebakken zijn :P Daarom eet ik liever muesli, dat is ook gemakkelijk en snel, en het vult goed.

Hmm ik zal er eens op letten ^^

Laatst heb ik voor het eerst zelf tomatensaus gemaakt voor over de pasta, was anders, maar smaakte ook lekker :D

Misschien maak ik vanavond wel burritos met stukjes kip, paprika, sla en pittige saus. Dat had ik laatst ook gehad, was erg lekker en volgens mij ook wel gezond :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:02

Met muesli is niks mis toch? Als jij dat lekker vindt 's morgens zou ik het vooral lekker blijven eten :) Ik krijg ook geen brood door mijn keel dus als ik uberhaupt ontbijt dan is het ook met iets wat licht verteerbaar is.

Burritos zijn niet mega ongezond, maar hou er rekening mee dat de marinade/saus die vaak bij die pakken zit enorm veel zout en e-nummers bevat. Vaak zitten er veel meer kcal in die pakken dan hoeft.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:04

Klopt hoor, ik koop ook geen pak :D Gewoon losse wraps, een potje peper/rode saus, verse kip en verse paprika *\o/*

Ja precies, ik heb smorgens ook gewoon echt geen zin om iets uitgebreids te maken :') Vooral voor het werk niet. Ik moet 't gewoon kunnen pakken en binnen 5 minuten klaar kunnen hebben, hahah.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:05

Oh sorry daar had ik overheen gelezen :)) Ja daar zit al een verschil, maaltijdsalades zijn meestal 450gr oid dus hier zat al een stuk minder in dus dan waarschijnlijk ook niet heel veel noten enz :))

Hmm ontbijt heb ik niet zulke goede tips voor want ik ontbijt vrijwel nooit :') Hoeveel tijd heb je? Vroeger vond ik een ommelet met bijv. wat tomaat en kaas erop, of spinazie, erg lekker. Neemt opzich ook niet heel veel tijd in beslag.. En anders bijvoorbeeld iets van magere kwark / griekse yoghurt / skyr met bijvoorbeeld een appeltje erdoor? Dan krijg je in ieder geval al wat meer eiwit binnen (:

En die burritos klinken lekker!

@Emma, hangt er denk ik wel vanaf wat voor muesli je neemt.. muesli en 'krokante muesli' zijn al 2 compleet andere dingen, want daar is vaak gewoon veel suiker aan toegevoegd. Dus daarom zou ik er dan niet voor gaan.
En ik zeg ook niet dat ze het moet veranderen, ik zeg alleen dat ik er persoonlijk niet voor zou kiezen. (Niet dagelijks athans)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:06

Ik zit mezelf vanbinnen echt op te vreten :') Heb vanmorgen tegen mn stagebegeleider gezegd dat ik er morgen weer gewoon zou zijn (voelde me vanmorgen al heel slecht om weer te melden dat ik vandaag weer niet zou komen) maar nu moet ik dus zo 2 uur in het OV gaan zitten terwijl ik me nogsteeds niet fit voel.. word echt een feestje dit :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:10

Nee precies, waren echt van die mini nootjes. Eigenlijk eerder pitjes :')

Waah, niet ontbijten lijkt me ook niet goed? Ik zou dan iig echt dood gaan van de honger :P Hmm, ik moet elke dag om half 9 de trein halen en sta rond half 8 op. Mijn make up en kleding kost meestal wel bijna een half uur, dus dan heb ik nog een kwartiertje over om ontbijt te maken & te eten. (moet daarna de fiets op naar station). Maar yoghurt met fruit klinkt wel goed, misschien kan ik ook stukjes mandarijn proberen. En ben ook dol op meloen :P

Ja, de burritos zijn zeker aan te raden!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:11

Hey Navatu, mede-grafisch vormgever :wave: Ik loop ook stage haha. En oei, sterkte morgen -O- Gelukkig hoef ik maar een kwartier met de trein.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 20-10-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:11

gribaldi schreef:
_O- Yanou

Emma jij vind geen van drieën mooi? Die eerste is niet mooi nee maar de laatste rechter toch wel?

Beetje ruimte is wel fijn anders krijg je met hardlopen een applaus van jezelf :')

Of zo'n mooie rode schuurplek met rokjes/jurkjes aan. :')

Emmaa_ schreef:
SharonIndezz schreef:

3 lepels rijst is echt niet veel. Er zitten wel koolhydraten in maar om een vullende lunch te creeren zonder dat je urenlang aan het eten bent vind ik dat echt geen probleem. Als het nou voornamelijk rijst was geweest was het anders, maar over 3 lepels zou ik me echt geen zorgen maken

Hangt natuurlijk wel van de lepels af he. 3 Fatsoenlijke eetlepels rijst is volgens mij zo'n 100/150 gram wat volgens mij een prima gewicht is voor rijst en/of aardappel. Meestal houd ik zelf 100gr vlees, 100gr rijst/aardappel en 200gr groente aan. Groente soms wat meer als het wat minder kcal is.

Pesto is echt erg ja haha. 20 gram is zo'n 60 kcal. Bijv. erwtjes is 20 gram = 19kcal oid.

Heeft iemand hier tips voor een lekkere mager beleg wat makkelijk mee te nemen is naar school? Heb nu kipfilet (20gr; 21kcal)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:25

IMANDRA schreef:
gribaldi schreef:
_O- Yanou

Emma jij vind geen van drieën mooi? Die eerste is niet mooi nee maar de laatste rechter toch wel?

Beetje ruimte is wel fijn anders krijg je met hardlopen een applaus van jezelf :')

Dat is dus ook de reden waarom ik graag een tigh gap wil, want dan kan je lekker makkelijk korte broekjes en rokjes aan zonder pijnlijke plekken. Voor de mooiigheid boeit me niks :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:27

linoleum schreef:
IMANDRA schreef:

Dat is dus ook de reden waarom ik graag een tigh gap wil, want dan kan je lekker makkelijk korte broekjes en rokjes aan zonder pijnlijke plekken. Voor de mooiigheid boeit me niks :')

Vreselijk dat had ik ook deze zomer. Vooral als ik ging fietsen met korte broek. Ik had op den duur gewoon bloedplekken ;(

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:28

Gelukkig zijn toch nog meiden die zich in kunnen leven in mijn gedachte :')

Idem. En klopt Yanou, heel irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:34

Oh die schuurplekken heb ik ook en daar wil ik ook absoluut vanaf hoor, begrijp me niet verkeerd :)) Ik krijg ze zelfs al als ik twee minuten zonder panty of broekje in een jurkje naar buiten gaat. Heb ze deze vakantie regelmatig tot bloedens aan toe open gelopen.

Ik snap de 'thigh gap' ook wel, ik vind het ook mooi als er wat meer ruimte tussen zit. Maar voor mij persoonlijk vind ik het geen realistisch doel, en daarbuiten staat het me niet (weet ik dan toevallig uit ervaring). Ik wil afvallen, maar ik wil ook in mijn eigen ogen sexy blijven, en daarvoor wil ik toch ook de billen en tot op zekere hoogte wat spekjes op mijn dijen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:39

Hm ik heb geen thigh gap (maar zo staan mijn benen gewoon niet) maar dat schuren heb ik inmiddels ook niet meer hoor. Hoef je dus niet per se ook echt ruimte tussen je benen voor te hebben :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:45

Die schuurplekken had ik afgelopen zomer ook voor het eerst een beetje, wat een ramp :') Maar hoef je inderdaad niet persee ruimte voor tussen je benen te hebben, want ik heb maar heel even op een punt gezeten dat dat gebeurde, maar veel langer op een punt dat het niet gebeurde en dat mn benen elkaar ook gewoon aanraakten :))

IsaCalixa schreef:
Hey Navatu, mede-grafisch vormgever :wave: Ik loop ook stage haha. En oei, sterkte morgen -O- Gelukkig hoef ik maar een kwartier met de trein.

Haha haaai :wave:
En nee ik ga vanavond al, dan is het in ieder geval rustiger in de bus mocht ik een idioot van mezelf maken :')
Heb een kamer in de buurt van mn stage, dus als ik er vanavond al ben is de drempel een stuk minder groot om morgen ochtend te gaan als ik me dan nog niet lekker voel, want dan hoef ik in ieder geval al niet meer in het openbaar vervoer te gaan zitten :')

IsaCalixa schreef:
Nee precies, waren echt van die mini nootjes. Eigenlijk eerder pitjes :')

Waah, niet ontbijten lijkt me ook niet goed? Ik zou dan iig echt dood gaan van de honger :P Hmm, ik moet elke dag om half 9 de trein halen en sta rond half 8 op. Mijn make up en kleding kost meestal wel bijna een half uur, dus dan heb ik nog een kwartiertje over om ontbijt te maken & te eten. (moet daarna de fiets op naar station). Maar yoghurt met fruit klinkt wel goed, misschien kan ik ook stukjes mandarijn proberen. En ben ook dol op meloen :P

Ja, de burritos zijn zeker aan te raden!

Mwah maakt weinig uit wanneer je je kcal binnen krijgt, en ik eet 's avonds altijd heel veel dus daar kan ik de volgende morgen nog makkelijk op wegteren :') Heb sowieso overdag nooit honger dus werkt voor mij prima (:

Oeh ja meloen is ook lekker!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:48

Jaloers, ik wil ook nooit honger hebben :P Ik heb standaard rond 7 uur 's morgens een rommelende maag en als ik dan niks eet binnen een uur ongeveer, kan ik ook gewoon niet verder slapen :')

Oh dat scheelt! Bij wat voor bedrijf loop je stage? :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:15

Nouja dat geld voor overdag he :'D Vanaf half 6 's avonds veranderd mn maag in een zwart gat :+

Bij een touroperator :)) Jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:26

Welkom nieuwelingen!

De voedingscentrum app vond ik inderdaad ook niet zo prettig werken. MFP vind ik prettiger. Sowieso vind ik het voedingscentrum vrij extreem af en toe :')

Na een slecht weekendje ben ik er ook weer. Die lijstjes zal ik maar niet posten _O-
Gisteren naar de sauna geweest en daar lekker gegeten van een buffet. Niet super gezond maar goed.
Vandaag wel weer redelijk netjes gelukkig. .

O: 2 spelt knackebrod met rosbief, 1 met casselerrib
T: spelt eierkoek
L (pas om half 4, oeps) : 60 gram havermout, 150 ml melk, handje rozijnen en appel
A: klein hertenbiefstukje met diepvriesspinazie.
B: werken van 7 tot 14

Bij het ontbijt was het de bedoeling om een bakje kwark en 1 cracker te eten, maar mijn kwark was bedorven ;(